Connect with us

ALL MEDIA

Tendințe din studiul SNA FOCUS al BRAT: românii din mediul urban și serviciile bancare

Redactia Radar de Media

Published

on

 Potrivit celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS efectuat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), 55% dintre români au astăzi încredere doar în băncile mari, iar un procent de 35% afirmă că preferă să-și țină economiile acasă.

Tendințele acoperă perioada 2006-2013, iar universul studiului este reprezentat de populația din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani. Studiul măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de eroare este de  +/-0.8%.

Aproximativ 55% dintre români au astăzi încredere doar în băncile mari, arată cel mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS efectuat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), față de 71% cât era procentul în anul 2006. Un procent de 35% dintre intervievați afirmă că preferă să-și țină economiile acasă, pentru că nu au încredere în bănci, comparativ cu 25% care erau de acord cu această afirmație în 2006. Un procent de 34% dintre românii de la oraș afirmă că folosesc băncile pentru depozite, pentru că au încredere, în scădere față de 2006, când 43% făceau această afirmație.

Peste 70% dintre români consideră că băncile sunt interesate mai degrabă de beneficiile pe care le pot avea de la clienți. În același timp, 37% declară că apelează la împrumuturile de la banci dacă nu reușesc să facă rost de bani și 24% afirmă că banca îi ajută în ceea ce vor să facă.

În perioada măsurată, percepția românilor a rămas constantă în ceea ce privește economisirea banilor: 60% cred că este important să economisești bani în fiecare lună, în timp ce doar 28% reușesc să facă acest lucru.

 

Scad creditele pentru achiziționarea de automobile

Studiul SNA mai relevă că, la nivel de tendință de piață, numărul deținătorilor de credite pentru bunuri de consum și pentru cumpărarea de mașini a scăzut.

Dacă în anul 2011, 12% dintre români dețineau cel puțin un credit de consum, acum procentul a scăzut la 9%.

De asemenea, românii rămân circumspecți în achiziționarea de noi credite. Intenția de achiziție pentru acest an este la o treime față de cifrele anului 2006, în special în cazul creditelor pentru achiziționarea unei masini, a unui teren sau a creditelor pentru nevoi personale. Cea mai mare scădere se înregistrează la nivelul achiziției de automobile. Astfel, doar 1,5% dintre români intenționează să-și deschidă un credit pentru achiziționarea de automobile, față de 5,1% în 2006.

 

Mai multă atenție față de comisioanele băncilor

După ce maximul numărului deținătorilor de depozite de economii a fost atins în 2008, când procentul acestora depășea 13%, numărul acestora a scăzut treptat atingând în prezent nivelul din 2006, adică 10% dintre locuitorii de la orașe având în prezent un astfel de depozit.

Mai mult, românii au început să acorde o importanță din ce în ce mai mare comisioanelor percepute de bănci. Comparativ cu 2006, când 7% dintre români acordau atenție acestui aspect, astăzi 11% dintre români îl consideră important. Practic, un milion de români consideră comisioanele ca fiind al doilea cel mai important criteriu pentru alegerea băncii la care urmeaza să-și deschidă un depozit.

Deși devine din ce în ce mai neactractiv, nivelul dobânzilor acordate la crearea unui depozit de economii ramâne totuși cel mai important criteriu după care se ghidează populația atunci când își alege banca la care dorește să-și depună economiile. 22% din populație consideră acum că dobânzile oferite la crearea unui depozit sunt cele mai importante, comparativ cu 33% in 2006.

 

Crește numărul de conturi curente

La nivel global, studiul realizat de BRAT arată o tendință de scădere accelerată a creditelor deținute de populație, fie că vorbim de credite obținute cu buletinul, credite pentru bunuri de folosință îndelungată și nevoi personale. Potrivit BRAT, această tendință poate fi explicată pe de o parte de criza economică și, implicit, de înăsprirea politicilor de acordare a acestui tip de credite, pe de altă parte de saturarea pieței.

O creștere se remarcă în zona conturilor curente. De asemenea, creșterea numărului de persoane care primesc salariul pe card a crescut și ca umare a dezvoltării și promovării acestui serviciu de către bănci. În prezent, 29,8% dintre români dețin un cont curent în lei, iar 25,5% își încasează salariul pe card.

 

Studiul National de Audiență FOCUS este realizat de BRAT și reprezintă unica sursă pentru piața de media și publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audiență care sunt utilizate pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar în presa scrisă.

Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri și are circa 50 de beneficiari: editori, clienți, regii și agenţii de publicitate.

Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri și servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci și peste 200 de categorii de bunuri şi servicii. grafice Brat

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

Radio

O nouă emisiune in grila DIGI FM, “Ora de Poveste”

Avatar

Published

on

Pentru copiii cuminți și pentru copiii mai puțin cuminți. Pentru mami, pentru tati. Pentru cei care #augrijă de noi toți în aceste zile și pentru cei care #stauacasă, Digi FM lansează joi, 2 aprilie 2020, la ceas de seară, “Ora de Poveste”. 

În perioada aceasta, echipa Digi FM a ales pentru serile în familie, care vin după zile grele pentru părinţi, cele mai frumoase povești de la Humanitas Junior, în întregime sau fragmente, adunate în Biblioteca Copiilor care #StauAcasă. O bucurie pentru copii și un moment de respiro pentru părinți.

Realizatorii Digi FM, Bogdan Miu, Beatrice Ghiciov, Bogdan Ciuclaru, Lucian Mîndruță, Nono Semen și Ramon Cotizo au aplaudat ideea și, rând pe rând, s-au înregistrat citind câte o poveste. Li s-au alăturat și prieteni din zona muzicală şi din alte domenii, vedete precum Irina Rimes, Sore, Seredinschi și alții, care doresc să ofere momente frumoase părinților și copiilor care #StauAcasă.     Din 2 aprilie, în fiecare seară, de la ora 20.00, de luni până vineri, înainte de culcare, părinți și copii sunt invitați pe pagina de facebook Digi FM, acolo unde ora 20:00 înseamnă “Ora de Poveste Digi FM”. Pentru cine are poftă de și mai multe povești, toate clipurile video se vor regăsi și pe site-ul www.digifm.ro , unde vor fi adăugate permanent ultimele clipuri şi poveşti noi. Toate poveștile citite la Digi FM se găsesc complete în colecția Humanitas Junior (https://humanitasjunior.ro/).

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Reviste Burda Romania, in continuare, la punctele de presa

Avatar

Published

on

Având în vedere contextul actual și măsurile impuse de autorități în scopul prevenirii răspândirii îmbolnăvirilor cu COVID 19, o bună parte din punctele de vânzare s-au închis, altele și-au redus activitatea, iar limitarea circulației persoanelor are ca efect scăderea substanțială și drastică a cererii pentru publicații periodice printate comercializate în puncte de desfacere cu amănuntul.

Pentru asigurarea siguranței angajaților, dar și pentru a reduce riscurile economice privind activitatea companiei, pe perioada stării de urgență, începând cu luna aprilie 2020, BURDA ROMÂNIA va publica în format print toate titlurile sale lunare – Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, National Geographic, Ioana, Auto, Motor și Sport, Grădina mea de vis, Burda Style, Sănătatea de azi, Practic în bucătărie, Practic Sudoku, Ioana Sudoku, Practic Integrame –, cu tiraj diminuat, iar revista săptămânală, Femeia de azi, va apărea cu frecvență redusă, de doar două ori pe lună, cu tiraj diminuat.

Aceste publicații pot fi achiziționate si online, de pe siteul burda.ro, cu livrare prin curier. Tot pe site-ul companiei  vor fi publicate datele de apariție pe piata pentru fiecare titlu, în fiecare săptămână.

Toate abonamentele vor fi onorate.

În același timp, vor rămâne active site-urile din portofoliul Burda Romania.

Ne rezervăm dreptul ca în viitor, în funcție de evoluția situației pieței, sub influența măsurilor luate în scopul diminuării efectelor Covid 19 asupra populației, să luăm decizii diferite, pe care vi le vom comunica.

Le mulțumim colegilor de la difuzare și vânzătorilor de la chioșcurile de presă. Le mulțumim cititorilor care aleg să își pună pe lista de necesar publicațiile favorite.

Îți mulțumim, stimate partener, că ne ești alături.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini”, un ghid muzical animat pentru spalatul corect pe maini

Avatar

Published

on

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini!”, un ghid muzical animat pentru promovarea spalatului corect pe maini care este prima si cea mai importanta masura de auto-protectie in lupta impotriva virusilor.

„Foarte putini dintre noi stiu sa se spele asa cum trebuie pe maini. Sunt doar 30 de secunde care, folosite corect, pot face diferenta intre sanatate si boala.”, spune Smiley care a pus la lucru resursele creative ale studioului HaHaHa Production pentru a transmite amuzant un mesaj atat de important zilele acestea pentru toate generatiile.

https:///watch?v=kzoAir3xFPI&feature=youtu.be

Artistii si producatorii HaHaHa Production isi doresc ca „Spala-te pe maini” sa reprezinte un indemn pentru toti cei care stau acasa zilele acestea sa repete pe piesa spalatul corect pe maini, sa se filmeze si sa trimita video cat mai multor persoane: „Pana ne intra in reflex spalatul corect pe maini, putem sa facem ca actiunea asta sa fie distractiva, asa ca va invit sa va distrati facand filmulete cu voi pe piesa noastra in timp ce respectati toti pasii obligatorii din acest proces.”, adauga Smiley care, intors recent din America, a ales sa ramana acasa timp de doua saptamani pentru a se proteja pe el si pe cei din jurul lui si sa faca pe conturile sale de Instagram, YouTube, Tik-Tok si Facebook un jurnal de autoizolare cu toate activitatile care ii compun zilele petrecute acasa.

 

Oricine isi doreste, il poatre suna sau ii poate trimite mesaje foto, video sau text lui Smiley, pentru ca acesta si-a ascuns numarul de telefon, cifra cu cifra, in videoclipul de la „Ce mai faci, straine?” https://www.youtube.com/watch?v=ZOdYsBA8w9M cea mai recenta piesa a sa, aflata de la lansare pe primele locuri in topul celor mai urmarite clipuri de pe YouTube. Aproape 5000 de persoane i-au scris mesaje si au comunicat cu el prin intermediul numarului sau de telefon: „Acum ca tot stau in casa, ma bucur de toate semnele de viata de la voi si incerc sa raspund fiecaruia. Si dupa, ma spal pe maini. Corect. Sper ca si voi.”, spune Smiley care incearca sa-si foloseasca muzica si toate resursele creative de la HaHaHa Production pentru a aduce, pe cat posibil, un plus de bine in jurul sau.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0