Connect with us

A-Z NEWS

Tendințe din studiul SNA FOCUS al BRAT: românii din mediul urban și serviciile bancare

Published

on

Reclame

 Potrivit celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS efectuat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), 55% dintre români au astăzi încredere doar în băncile mari, iar un procent de 35% afirmă că preferă să-și țină economiile acasă.

Tendințele acoperă perioada 2006-2013, iar universul studiului este reprezentat de populația din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani. Studiul măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de eroare este de  +/-0.8%.

Aproximativ 55% dintre români au astăzi încredere doar în băncile mari, arată cel mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS efectuat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), față de 71% cât era procentul în anul 2006. Un procent de 35% dintre intervievați afirmă că preferă să-și țină economiile acasă, pentru că nu au încredere în bănci, comparativ cu 25% care erau de acord cu această afirmație în 2006. Un procent de 34% dintre românii de la oraș afirmă că folosesc băncile pentru depozite, pentru că au încredere, în scădere față de 2006, când 43% făceau această afirmație.

Peste 70% dintre români consideră că băncile sunt interesate mai degrabă de beneficiile pe care le pot avea de la clienți. În același timp, 37% declară că apelează la împrumuturile de la banci dacă nu reușesc să facă rost de bani și 24% afirmă că banca îi ajută în ceea ce vor să facă.

În perioada măsurată, percepția românilor a rămas constantă în ceea ce privește economisirea banilor: 60% cred că este important să economisești bani în fiecare lună, în timp ce doar 28% reușesc să facă acest lucru.

 

Scad creditele pentru achiziționarea de automobile

Studiul SNA mai relevă că, la nivel de tendință de piață, numărul deținătorilor de credite pentru bunuri de consum și pentru cumpărarea de mașini a scăzut.

Dacă în anul 2011, 12% dintre români dețineau cel puțin un credit de consum, acum procentul a scăzut la 9%.

De asemenea, românii rămân circumspecți în achiziționarea de noi credite. Intenția de achiziție pentru acest an este la o treime față de cifrele anului 2006, în special în cazul creditelor pentru achiziționarea unei masini, a unui teren sau a creditelor pentru nevoi personale. Cea mai mare scădere se înregistrează la nivelul achiziției de automobile. Astfel, doar 1,5% dintre români intenționează să-și deschidă un credit pentru achiziționarea de automobile, față de 5,1% în 2006.

 

Mai multă atenție față de comisioanele băncilor

După ce maximul numărului deținătorilor de depozite de economii a fost atins în 2008, când procentul acestora depășea 13%, numărul acestora a scăzut treptat atingând în prezent nivelul din 2006, adică 10% dintre locuitorii de la orașe având în prezent un astfel de depozit.

Mai mult, românii au început să acorde o importanță din ce în ce mai mare comisioanelor percepute de bănci. Comparativ cu 2006, când 7% dintre români acordau atenție acestui aspect, astăzi 11% dintre români îl consideră important. Practic, un milion de români consideră comisioanele ca fiind al doilea cel mai important criteriu pentru alegerea băncii la care urmeaza să-și deschidă un depozit.

Deși devine din ce în ce mai neactractiv, nivelul dobânzilor acordate la crearea unui depozit de economii ramâne totuși cel mai important criteriu după care se ghidează populația atunci când își alege banca la care dorește să-și depună economiile. 22% din populație consideră acum că dobânzile oferite la crearea unui depozit sunt cele mai importante, comparativ cu 33% in 2006.

 

Crește numărul de conturi curente

La nivel global, studiul realizat de BRAT arată o tendință de scădere accelerată a creditelor deținute de populație, fie că vorbim de credite obținute cu buletinul, credite pentru bunuri de folosință îndelungată și nevoi personale. Potrivit BRAT, această tendință poate fi explicată pe de o parte de criza economică și, implicit, de înăsprirea politicilor de acordare a acestui tip de credite, pe de altă parte de saturarea pieței.

O creștere se remarcă în zona conturilor curente. De asemenea, creșterea numărului de persoane care primesc salariul pe card a crescut și ca umare a dezvoltării și promovării acestui serviciu de către bănci. În prezent, 29,8% dintre români dețin un cont curent în lei, iar 25,5% își încasează salariul pe card.

 

Advertisement

Studiul National de Audiență FOCUS este realizat de BRAT și reprezintă unica sursă pentru piața de media și publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audiență care sunt utilizate pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar în presa scrisă.

Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri și are circa 50 de beneficiari: editori, clienți, regii și agenţii de publicitate.

Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri și servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci și peste 200 de categorii de bunuri şi servicii. grafice Brat

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Seriale1 minut ago

Vasile vrea să-l facă profesor pe Giani: ”Tu ești bun pe școala vieții! Cum de atâția ani n-ai murit de foame, mă? Îți spun sincer, e chiar o minune!”

AUDIENȚE TV15 minute ago

AUDIENȚE TV Ei sunt primii concurenți care au ajuns în bucătăria MasterChef! Cel mai intens show de cooking a fost lider absolut de audiență!

Reality Show50 de minute ago

Omid Ghannadi despre familia pe care o va cunoaște diseară, la Visuri la cheie: „Pentru mine, acestă întâlnire a fost dureroasă!”

ENTERTAINMENT17 ore ago

Guess Who – *exemplu, un nou videoclip

A-Z NEWS18 ore ago

RADOR Radio România a primit premiul Francofoniei pentru fact-checking

Monden20 de ore ago

Cât au strâns la nuntă Monica Bîrlădeanu și Valeriu Gheorghiță. Câțiva invitați au chefuit pe gratis, au mâncat și au băut, dar au lăsat plicurile goale

AUDIENȚE TV23 de ore ago

MasterChef România intră în etapa confruntărilor! Aseară, cel mai intens cooking show al momentului a fost lider absolut de audiență! – galerie foto&video

Cinema24 de ore ago

Megalopolis de Francis Ford Coppola, filmul epopee cu imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr., va deschide ediția XV a Les Films de Cannes à Bucarest

Business24 de ore ago

30 de HUB-uri educaționale pentru studenți finanțate de BRD în universități din toată România

Cinemao zi ago

Mircea Bravo, Costel și Maria Popovici joacă într-o comedie „mortală”! Vezi trailer-ul oficial Moartea în vacanță

Advertisement
Seriale1 minut ago

Vasile vrea să-l facă profesor pe Giani: ”Tu ești bun pe școala vieții! Cum de atâția ani n-ai murit de foame, mă? Îți spun sincer, e chiar o minune!”

AUDIENȚE TV15 minute ago

AUDIENȚE TV Ei sunt primii concurenți care au ajuns în bucătăria MasterChef! Cel mai intens show de cooking a fost lider absolut de audiență!

Reality Show50 de minute ago

Omid Ghannadi despre familia pe care o va cunoaște diseară, la Visuri la cheie: „Pentru mine, acestă întâlnire a fost dureroasă!”

ENTERTAINMENT17 ore ago

Guess Who – *exemplu, un nou videoclip

A-Z NEWS18 ore ago

RADOR Radio România a primit premiul Francofoniei pentru fact-checking

Monden20 de ore ago

Cât au strâns la nuntă Monica Bîrlădeanu și Valeriu Gheorghiță. Câțiva invitați au chefuit pe gratis, au mâncat și au băut, dar au lăsat plicurile goale

AUDIENȚE TV23 de ore ago

MasterChef România intră în etapa confruntărilor! Aseară, cel mai intens cooking show al momentului a fost lider absolut de audiență! – galerie foto&video

Cinema24 de ore ago

Megalopolis de Francis Ford Coppola, filmul epopee cu imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr., va deschide ediția XV a Les Films de Cannes à Bucarest

Business24 de ore ago

30 de HUB-uri educaționale pentru studenți finanțate de BRD în universități din toată România

Cinemao zi ago

Mircea Bravo, Costel și Maria Popovici joacă într-o comedie „mortală”! Vezi trailer-ul oficial Moartea în vacanță

Businesso zi ago

Partslife Romania marcheaza doi ani de activitate: impact semnificativ asupra mediului si educatiei

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending