Connect with us

Industria de Comunicare

Tereza Tranakas: Top 5 tendinte in PR in 2016

Published

on

Foto Credit: Oxygen
 

 

Început de an, definit tendințe. Pentru relațiile publice, o provocare. Cum să definești tendințele într-un domeniu în care mâine s-ar putea să nu mai funcționeze aceleași „rețete” ca astăzi? Dar tocmai am răspuns la întrebare: poate cea mai clară tendință este că relațiile publice trec prin cea mai dinamică și provocatoare perioadă, în care granițele marketing-PR-digital-social media se estompează și cross-channel communication este sintagma cea mai folosită în definirea strategiilor companiilor.

Îmi amintesc anii (nu foarte mulți în urmă, 2012 să spunem) când la Webstock mergeau cu înscrieri agenții de digital, în timp ce agențiile de PR nici măcar nu se gândeau că acolo ar avea și ele un cuvânt de spus. Trei ani mai târziu, la ediția de anul trecut, regăsim nu mai puțin de cinci agenții pe care în mod tradițional le-am încadra în categoria „PR” și care au câștigat premii la cele mai diverse categorii (inclusiv Oxygen).

Mai observăm în ultimii trei ani și apariția unor agenții noi sau departamente în agențiile consacrate, care încă de la început integrează în activitatea lor ceea ce am numi activități de creație, digital și social media, cu scopul de a furniza soluții cât mai eficiente de comunicare. Specializarea nu se mai poartă. Așa cum Randall vorbea, în urmă cu 20 de ani, de jurnalistul universal, așa și noi putem vorbi acum de omul de comunicare universal.

Toate transformările vin pe fondul evoluției tehnologice si a competitivității crescute din piață, la care trebuie să ne adaptăm cu cea mai mare viteză. Iar oamenii de PR din România au înțeles pe deplin miza – survival of the fittest sau mai bine zis, of the leanest, pare că se aplică mai bine ca niciodată. În acest context, ne așteptăm la următoarele tendințe:

 

  1. Omul de comunicare multi-disciplinar

 

Aud din ce în ce mai rar colegi de breaslă care recrutează oameni în echipă pe baza unicului criteriu că aceștia au experiență în PR. Acesta este un lucru bun, întrucât omul (bun) de comunicare al zilelor noastre ar trebui: să înțeleagă social media, unde și cum se poartă discuțiile în spațiul public, ce înseamnă digital, cum ar trebui deci să scrie materialele pentru a fi relevante pentru publicurile țintă și pentru a folosi la potențial maxim cele mai potrivite canale de comunicare, să aibă un spirit analitic. Nu în ultimul rând, să înțeleagă acum nu doar resorturile din spatele mass-media, ci și din spatele diverselor tipologii de consumatori. Așa ajungem la crearea de conținut multi-platform, nu doar text, ci mai ales video și foto.

Specialist media? Sociolog? Psiholog? Expert în social media sau digital? Bun la cifre? – Răspunsul este: câte puțin din toate.

 

  1. Real-time PR / marketing

 

În 2012, când românii abia descopereau Jocurile Paralimpice, datorită unor rezultate remarcabile ale sportivilor noștri, ne-am dat seama că este nevoie să menținem trează această atenție printr-o comunicare susținută care a devenit rapid real-time PR. Așa s-a transformat, pentru prima dată în România, o pagină de FB de brand (Olympus Dairy) într-un jurnal de Paralimpiadă, un canal de comunicare care a devenit sursă de informații pentru jurnaliști.

Un exemplu mai recent este campania Ciuc Radler România Activă din vara acestui an, când o echipă extinsă compusă din specialisti PR, social media, producție foto-video, a creat conținut în timp real de pe parcursul celui mai mare traseu parcurs cu bicicleta, pe GPS. Timp de o lună de zile, peste 2.500 de km au fost ”documentați” în timp real prin informații, fotografii și video, materiale care au alimentat instant canalele sociale, web, TV. O campanie cu rezultate extraordinare, premiată, de altfel, la ediția de anul acesta a Webstock.

 

  1. Cuantificarea rezultatelor

 

Acesta a fost și va continua să fie un punct sensibil pe agenda oricărei agenții de PR, indiferent de declarațiile diverse din piață. Cum măsurăm rezultatele? Dar, mai ales, cum cădem de acord noi, toți specialiștii în comunicare, asupra modului de măsurare? Întrebări la care, odată cu creșterea online-ului și, implicit, cu apariția diverselor unelte de măsurare a acestuia, va trebui să răspundem.

Vor fi de ajuns însă doar cifrele? Experiența ne arată că aspectele calitative sunt cel puțin la fel de importante precum cele cantitative. Concluzia: avem în față un drum lung de străbătut. Pe parcursul lui, va trebui să ne însușim și capabilități de cercetare, data mining și analiză pentru raportare sau identificarea unor tendințe.

DETALII PE URMATOAREA PAGINA!

 

[nextpage]

 

  1. Modelul „tradițional” va dispărea și, odată cu el, și agențiile care nu se detașează de el

 

Este suficient să ne uităm la agențiile românești și evoluția lor în ultimii trei ani pentru a înțelege cine deține share of voice și cine va mai avea cu adevărat voce peste alți trei ani.

Un om (bun) din presă a pus în urmă cu doi ani întrebarea: ce faceți voi acolo, în afară de a scrie comunicate de presă și de a ne suna pe noi, jurnaliștii? Mă bucur că răspunsul a fost atunci că media relations reprezintă aproximativ 30% din activitatea noastră. Înseamnă că restul de 70% reprezintă acel „netradițional” care ne împinge înainte. Rămâne însă să îl explicăm mai bine, iar această sarcină revine întregii industrii de comunicare.

 

  1. Video is the king – sau nu?

 

Pe termen lung, nu știm răspunsul, dar, pentru moment, cu siguranță conținutul video este vedeta în comunicare. Online, mobil – două cuvinte cheie care definesc canalele cu o dezvoltare explozivă și în care accentul este pus pe impactul vizual. Evenimentele recente (criza refugiaților sirieni, atacurile din Paris, tragedia din clubul Colectiv, etc.) o demonstrează.

Tereza Tranakas, Managing Partner Oxygen

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

McCann Worldgroup Romania desemnata AGENCY OF THE YEAR la Festivalul Golden Drum pentru a 5-a oara

Published

on

 

În premieră pentru Festivalul Golden Drum, rețeaua McCann Worldgroup și agenția McCann Worldgroup Romania au fost desemnate NETWORK OF THE YEAR și respectiv AGENCY OF THE YEAR, pentru a 5-a oară fiecare, record absolut în istoria festivalului.

Anterior, McCann Worldgroup Romania a caștigat titlul de AGENCY OF THE YEAR în 2006, 2007, 2011 si 2015 iar rețeaua McCann Worldgroup a caștigat distincția NETWORK OF THE YEAR în 2013, 2014, 2016 si 2017.

Campania Bihor Couture a adus agenției McCann Worldgroup Romania 2 Grand Prix-uri, premiul The Best of WHAT, dar și Golden Watch Award pentru directorii de creație Cătălin Dobre și Adrian Boțan.

Campaniile “Race a Nation” (Vodafone), “Real Life Tests” (Vodafone), “The Festival Bottle” (Coca-Cola Romania) și “Bihor Couture” (Beau Monde) au fost nominalizate de 14 ori și au câștigat 9 Gold & Silver Drums.

Rețeaua McCann Worldgroup a câștigat titlul de Network of the Year datorită rezultatelor extraordinare a 8 agenții din rețea: Cehia, Italia, România, Israel, Spania, Ucraina, Serbia si Polonia.

“Să câștigi e bine, însă să reușești să câștigi an de an, cu atât de multe agenții din rețea, este extraordinar. Este cea mai onestă apreciere a creativității și a muncii de calitate pe care o oferim clienților globali, regionali și locali. Ne mândrim cu asta!” declară John Wright, Regional Officer CEE.

“Sunt mândră de echipa agenției McCann Worldgroup Romania pentru valorile după care se conduce, pentru felul în care nevoile și business-ul clienților sunt analizate și adresate, pentru talentul oamenilor din agenție. Totul fără a compromite motivele pentru care facem ce facem: pasiunea și relevanța. Clienții noștri dragi împărtășesc aceste valori cu noi și este foarte ușor de văzut asta din rezultatele campaniilor noastre și a business-ului lor.

Felicitări! Este o adevarata onoare să aducem acasă acest titlu!” declară Sagit Tzur Lahav, CEO McCann Worldgroup Romania.

“Plecăm acasă cu titlul Network of the Year pentru al 3-lea an consecutiv și cu Agency of the Year pentru McCann Worldgroup Romania pentru a 5-a oară în istoria festivalului. Ne bucură toate premiile, dar ce ne încântă cel mai tare este faptul că nu vorbim de o campanie, de un an sau de un premiu. Vorbim de recunoașterea performanței an dupa an. Și asta vine dintr-o cultură creativă construită din ambiție, talent și multă muncă.

O cultură creativă pe care o împărțim cu clienții noștri, o cultură care ne permite și ne încurajează să ne depășim limitelele constant.                                                                               E multă muncă în spatele acestor performanțe și sunt foarte mândru de echipa extraordinară pe care o avem“ declară Cătălin Dobre, Regional Creative Director for McCann CEE si Creative Director McCann Worldgroup Romania.

 

Campaniile câștigătoare la Golden Drum în 2018 sunt:

  • Campania “Bihor Couture” dezvoltată pentru revista Beau Monde: 2 Grand Prix, The Best of WHAT, Golden Drum în categoria Local Spirit și 2 Silver Drums pentru Brand Building/Brand Introduction și Entertainment/Online&Mobile.
  • Campania “Race a Nation”, dezvoltată pentru clientul Vodafone: 3 Silver Drums în categoriile Digital& Mobile/ Games; Activation; Entertainment/Live Experience.
  • Campania “Real Life Tests” dezvoltată pentru clientul Vodafone: un Golden Drum în categoria Brand Building/Brand Vitality

Campania “The Festival Bottle” dezvoltată pentru clientul Coca-Cola România a fost premiată cu 2 Silver Drums în categoriile Activation și Functional Efficiency.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Vodafone România lansează campania neconvențională de brand „Trăiește frumos, înainte de toate”

Published

on

 

Vodafone România lansează o nouă campanie de brand sub conceptul „Trăiește frumos, înainte de toate”, gândită să comunice într-o manieră creativă și neconvențională rolul pe care Vodafone și-l asumă în îmbunătățirea vieții clienților și pentru susținerea echilibrului în folosirea tehnologiei.

Abordarea campaniei ilustrează într-un mod creativ prezența pe piață și scopul Vodafone de a conecta oamenii, pentru un viitor mai bun. Filozofia de brand se traduce în activitatea și implicarea companiei în comunitate, prin asigurarea conectivității care le permite oamenilor să-și îmbunătățească și să-și ușureze viața. În același timp, brandul Vodafone îi încurajează să păstreze echilibrul și să rămână conectați cu lumea reală participând la activități dincolo de mediul online.

Campania este construită în jurul videoclipului interactiv, „Trăiește frumos“, interpretat de cunoscuta cântăreață Delia. Vodafone comunică astfel noua filozofie de brand într-un mod interactiv, cu ajutorul versurilor, ceea ce reprezintă o premieră în industrie.

Campania folosește noul videoclip pentru a-l transforma într-un produs cu un bogat conținut digital interactiv, integrat într-o platformă online dedicată. Vodafone România folosește astfel experiența deținută ca lider în tehnologie creând un instrument inovator ce ilustrează atenția acordată atât clienților, cât și abordării care pune viața pe primul loc. Toate scenele din videoclipul Deliei, care prezintă diverse secvențe inspirate din viață, sunt transpuse în scurte povești video. Acestea sunt încarcate pe platformă sub formă de serial, fiind adaptate pentru ca utilizatorii să le poată derula și pentru a explora noua experință interactivă pe durata melodiei. Seria de secvențe video are scopul de a susține conversația pe tema prezenței tehnologiei în viața oamenilor și de a inspira filozofia unei vieți echilibrate.

„Tehnologia este parte a experiențelor noastre de fiecare zi, oferindu-ne beneficii extraordinare, în primul rând prin faptul că ne ajută să fim conectați oriunde, oricând. Într-o lume în care avem tehnologia la îndemână, filozofia noastră de brand susține calitatea vieții care vine din echilibru, inclusiv în modul în care folosim tehnologia: este important mai întâi să mănânci, apoi să postezi, să dansezi, apoi să faci streaming video de la concert. Campania Vodafone, prin manifestul interactiv realizat sub formă de videoclip muzical, încurajează oamenii să pună viața pe primul loc, înainte de toate și să privească tehnologia ca pe un excelent suport pentru experiențele autentice pe care le trăiesc în realitate”, a declarat Laura Barbu, Brand and Marketing Communication Director, Vodafone România.

Videoclipul Deliei și conceptul platformei online folosesc o soluție tehnică inovatoare, pentru a ilustra diverse situații din viață. Videoclipul ilustrează o mișcare continuă sus-jos, purtându-i pe cei care îl urmăresc printr-o clădire de apartamente, în fiecare interior, unde pot vedea secvențe cu oameni care mimează versurile melodiei ca dialog purtat între ei. De asemenea, vizitatorii platformei online pot parcurge videoclipul urmărind poveștile pe parcursul melodiei.

Noua campanie de brand Vodafone este dezvoltată pe toate canalele de comunicare și în toate punctele de contact cu clientul, inclusiv în mediul digital, pe TV, radio, în publicațiile tipărite, cinema, și outdoor.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Profero coordonează comunicarea digitală a brandului Ben & Jerry’s în România

Published

on

 

Copleșit de prea multe deadline-uri? Mereu în întârziere din cauza traficului? Întâlnirea nu a decurs cum ți-ai fi dorit sau a pierdut echipa preferată? Hush, hush! Ben & Jerry’s știe exact de ce ai nevoie: înghețata care să îți facă ziua mai bună! Pentru a aduce acest mesaj mai aproape de fanii români, Ben & Jerry’s și-a unit lingurițele cu Profero, agenția selectată prin intermediul unui pitch local să coordoneze comunicarea digitală a brandului pe piața din România.

Astfel, Profero a dezvoltat un concept umbrelă care se ramifică din ADN-ului brandului și este adaptabil pentru toate canalele – Make everything better with Ben & Jerry’s, pe care l-a amplificat apoi, cu creativitate și mult umor, în social media.

Odată cu începerea comunicării în România, ne-am dorit un partener digital alături de care să creștem notorietatea brandului și să încurajăm consumatorii nu numai să încerce Ben & Jerry’s, ci să se lase cuceriți pe deplin de aromele înghețatei noastre. Ne-am propus să devenim top of mind în zona deserturilor delicioase și răcoritoare și am ales să pornim în această călătorie alături de Profero, care ne-a propus un concept fix pe gustul Ben & Jerry’s. Iar primele rezultate obținute împreună ne confirmă așteptările”, afirmă Emilia Bârzan, Brand Manager, Ben&Jerry’s.

 „Încă de la primirea briefului ne-am implicat 100% în dezvoltarea unui concept strâns legat de contextul actual, cu care să rezoneze cât mai mulți consumatori. Fie că suntem stresați sau plini de energie, fie că vrem să ne refacem după job sau sărbătorim un succes, nimic nu se compară cu momentul ăla în care un scoop mare de Ben & Jerry’s îți poate salva ziua sau ți-o poate face și mai frumoasă. Nici nu mai e nevoie să spun cu ce am sărbătorit după ce am câștigat pitch-ul Ben & Jerry’s! Omnomnomnom J”, adaugă Elena Negrescu, Senior Copywriter, Profero.

„Cu un tone of voice jucăuș și simpatic, Ben & Jerry’s se adresează unui public tânăr, care trăiește clipa la maximum și care apreciază dacă un brand militează pentru propriile valori și acționează în consecință. Pe aceste atuuri am mizat atunci când am construit vizualurile și iată că s-au potrivit mănușă”, spune Diana Dalimon, Jr. Art Director, Profero.

„Ne bucurăm că avem oportunitatea de a coordona prezența Ben & Jerry’s în social media din România încă de la început, pentru a o crește într-o direcție creativă și consecventă cu valorile brandului. Așa am creat pagina de Facebook a brandului, care s-a dezvoltat armonios și care acum împărtășește bucuria mai departe cu milioane de iubitori ai celei mai #WoW înghețate”, menționează Alexandra Ion, Social Media Executive, Profero.

Brandul a început comunicarea digitală pe piața locală, alături de Profero, prin lansarea paginii oficiale de Facebook Ben&Jerry’s, dar și prin comunicarea primului eveniment al brandului în România – Life is better after a pint of Ben&Jerry’s, cu sprijinul agenției de PR Golin. Comunicarea a fost amplificată printr-o colaborare inedită cu Doamna Stela, care a oferit predicții astrologice amuzante, în linie cu conceptul evenimentului. Astfel, pe lângă degustarea sortimentelor delicioase de înghețată, consumatorii au avut savurat și câte o porție de umor marca Ben & Jerry’s.

Promovarea digitală va continua pe parcursul acestui an prin intermediul unui mix de activări tactice, prezență activă în social media și amplificări de PR.

Echipa Ben&Jerry’s implicată în comunicare este formată din: Larisa Bănuță (Brand Building Executive), Emilia Bârzan (Brand Manager).

Echipa Profero: Elena Negrescu (Senior Copywriter), Dan Hariga (Art Director), Diana Dalimon (Junior Art Director), Mădălina State (Account Director),  Alexandra Bogza (Senior Account Executive), Adela Preda (Head of Strategy), Alexandra Ion (Social Media Executive), Cristina Moise (Social Media Manager), Sabin Dima (Head of Technology), Damian Nuñez (Chief Creative Officer).

Echipa Golin: Roxana Dibă (Head of Brand Communication), Livia Voicu (Senior Media Associate), Ștefania Apachiți (Media Associate), Oana Pohrib (Digital Manager).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending