Connect with us

Film

Detalii de necrezut de pe platourile de filmare din Romania a peliculei „The Nun”: regizorul a avut „o intalnire paranormala“

Redactia Radar de Media

Published

on

„The Nun/Călugăriţa: Misterul de la mănăstire“, thriller-ul horror filmat în întregime în România, poate fi vizioant în cinematografele din toată ţara. Detalii inedite din culisele proiectului au fost dezvăluite chiar de cei mai importanţi membri ai echipei. Regizorul britanic Corin Hardy (43 de ani), care se declară un sceptic, a povestit că la Mogoşoaia a avut parte de o întâmplare paranormală.

O producţie New Line Cinema, „The Nun“ explorează încă un colţ întunecat al universului „The Conjuring“, ale cărui filme au doborât recorduri şi au înspăimântat spectatori din toată lumea. În plus, în noul lungmetraj vor putea fi descoperite locuri-cheie din România, care timp de 38 de zile au devenit decor pentru filmul care şi-a propus să readucă teroarea în cinematografe. În România, filmul este distribuit de Warner Bros. Pictures prin Vertical Entertainment.   „The Nun“ este regizat de Corin Hardy („The Hallow“) şi produs de James Wan, alături de Peter Safran, responsabil de toate filmele din franciza „The Conjuring“. Protagonişti sunt actorul nominalizat la Oscar Demian Bichir în rolul Părintelui Burke, Bonnie Aarons („The Conjuring 2“) în rolul Măicuţei Demonice, Taissa Farmiga („American Horror Story“) în rolul Maicii Irene, Jonas Bloquet („Elle“) în rolul unui sătean de-al locului şi Ingrid Bisu („Toni Erdmann“) în rolul Măicuţei Oana.

„Călugăriţa: Misterul de la mânăstire“ descoperă originile demonului Valak, care şi-a făcut simţită prezenţa malefică pentru prima oară în „The Conjuring 2“. După ce o tânără călugăriţă de la o mânăstire din România se sinucide, un preot cu un trecut zbuciumat şi o măicuţă novice sunt trimişi de Vatican să investigheze cauzele. Împreună trebuie să descopere secretul profan care ameninţă abaţia. Riscându-şi vieţile, credinţa şi chiar sufletele, aceştia se vor confrunta cu forţa malefică a Calugăriţei Demonice, pe care publicul a mai văzut-o în filmele „Trăind printre demoni“. Toate acestea vor transforma mânăstirea într-un câmp de luptă îngrozitor între cei vii şi cei blestemaţi.

Câteva dintre cele mai interesante detalii de culise:

  • Scenariul a fost de la început gândit pentru România. „The Nun“ a fost filmat la Castelul Corvinilor, Castelul Bethlen din Criş, în tunelele de la Mogoşoaia, în Sighişoara, la Copşa Mare, la Palatul Parlamentului şi în studiourile Castel Film.
  • Despre Castelul Corvinilor, scenaristul Gary Dauberman a declarat: „Ne aflam în inima Transilvaniei, am coborât din maşină şi am privit pentru prima oară în viaţă un castel. Era atât de frumos încât mi-a tăiat respiraţia“.
  • Designerul de producţie Jennifer Spence a construit un platou lângă Castelul Corvinilor şi o nouă intrare, pentru care a angajat artizani locali, şi totul a fost atât de convingător încât în momentul în care Bichir a intrat pentru prima oară pe noua poartă a crezut că este adevărata intrare în castel. De asemenea, proprietarii castelului au fost atât de încântaţi de porţiunea nou construită, încât au cerut ca platoul de filmare să rămână intact pentru îmbogăţirea castelului.

  • S-a construit şi un cimitir, în curtea Castelului Bethlen, plin cu pietre funerare degradate, cruci şi clopote de mormânt.
  • Pentru că în România este interzisă filmarea în interiorul bisericilor, echipa de producţie a construit o biserică din impunătoarea Mănăstire Sfânta Carta în studiourile Castle Film. Construcţia a durat şapte săptămâni. Dauberman a remarcat: „Totul s-a potrivit de minune. Mănăstirea Stânta Carta pare a fi dintr-un film horror realizat de Hammer, situată pe un deal şi înconjurată de cruci. A fost perfect“.
  • La Studiouile Castel Film a fost construit şi setul „The Tomb Room/Camera cavourilor“, iar în film vor putea fi observate o serie de măşti mortuare care au avut drept model feţele unora dintre cei mai importanţi membri ai echipei: regizorul Corin Hardy, scenaristul Gary Dauberman, directorul de imagine Maxime Alexandre şi producătorul executiv Michael Clear.
  • În timp ce filma o scenă tensionată (şi una dintre cele mai complicate) la Mogoşoaia, regizorul Corin Hardy a avut o întâlnire supranaturală cu ceea ce el crede că au fost fantomele a doi soldaţi români. „Chiar dacă sunt un fan al genului horror şi mi-am petrecut toată viaţa creând monştri, în sinea mea sunt un sceptic care încă aşteaptă momentul în care mă voi întâlni cu o entitate supranaturală pe care s-o consider reală… şi exact asta mi s-a întâmplat în fort. Monitoarele nu se aflau pe coridor, ci într-o cameră complet izolată şi întunecată. Fiindcă mişcarea camerei necesita un dolly lung, acesta era poziţionat încă de la intrarea pe coridor şi până la ieşire. Am intrat în camera monitoarelor şi am văzut doi tipi aşezaţi pe scaune în stânga mea, i-am salutat şi m-am aşezat cu spatele la ei, urmărind monitoarele timp de 15 minute în timpul filmării. Eram entuziasmat că filmarea a ieşit bine şi m-am întors ca să-i întreb dacă au văzut că ieşise perfect. Însă nu se mai afla nimeni acolo. Şi nici scaunele nu existau“.
  • Despre această întâmplare, Bostănescu a declarat: „E un om deosebit de simpatic, avea oricum o predispoziţie către lumea asta mai ciudată, e pasionat de paranormal“.
  • Întreaga echipă de producţie a primit binecuvântarea unui preot ortodox la Castelul Corvinilor. Au existat totuşi şi povocări mai ciudate. Chiar în ziua în care preotul era programat să vină la Castel, echipa a fost împiedicată să ajungă pe platouri din cauza unei turme de capre care bloca drumul.
  • Amuzâdu-se pe acest subiect, dar şi ca o trimitere ironică, directorul de producţie de la Castel Film, Cristian Bostănescu, a declarat: „Dacă aş fi la frâiele acestei ţări, aş marşa foarte tare pe ideea: «Vai, ce ţară frumoasă şi de groază avem». E un brand de ţară totuşi“.
  • O altă întâmplare stranie a fost că în drum spre Criş, echipa a simţit un miros apăsător de ars în acelaşi punct al drumului, în fiecare zi, fapt pentru care nu a existat nicio explicaţie.

  • Cristian Bostănescu a dezvăluit că echipa din străinătate a fost fascinată de locurile frumoase din România. „Le-a plăcut mult, drept urmare, unii dintre ei au şi venit după filmări să-şi facă vacanţa în România. S-au legat şi prietenii, relaţii, colaborări, e normal când petreci atât de mult timp împreună zi de zi pe coclaurile patriei“.
  • De altfel, Demian Bichir a declarat: „Mi-au plăcut locurile spectaculoase în care se desfăşoară acţiunea şi mi s-a părut că Părintele Burke e unul dintre cele mai ofertante personaje. Scenariul a fost foarte bine scris, complex şi profund în foarte multe feluri“. Machiajul Călugăriţei Demonice a fost realizat manual şi dura aproximativ trei ore pentru a fi aplicat. Gilham a mărturisit că prima dată când a văzut-o pe Bonnie Aarons complet costumată şi machiată a fost de-a dreptul îngrozită. De asemenea, regizorul Corin Hardy nu şi-a putut imagina pe nimeni altcineva în rolul Călugăriţei Demonice: „A fost foarte important ca Bonnie să joace rolulul. Desigur, în viaţa de zi cu zi nu e înfiorătoare, dar atunci când e machiată şi poartă veşmintele de călugăriţă, are o prezenţă înfiorătoare. A fost extrem de tulburător“. Restul distribuţiei a fost de acord. Bichir notează: „Ţin minte că am turnat o scenă în care mă rugam şi ştiam că Bonnie urma să fie în spatele meu întrupând-o pe Călugăriţa Demonică. Şi doar umbra ei m-a făcut să mi se ridice părul pe gât. A fost înfricoşător“. Şi lui Farmiga i s-a părut tulburătoare prezenţa ei: „Mi-am dat toată silinţa, mai ales noaptea, să nu-mi dau voie să mă gândesc că acel chip demonic va veni către mine“. Aarons este încântată că a reuşit să aibă un asemenea impact chiar şi asupra colegilor ei: „Asta îţi doreşti întotdeauna ca actor, să te strecori în mintea publicului. Ador faptul că oameni din toată lumea m-au căutat pentru a-mi spune că sunt bântuiţi şi au coşmaruri din cauza Călugăriţei Demonice“.
  • De-a lungul realizării filmului, au existat şi trimiteri către celelalte filme „Trăind printre demoni“, inclusiv fotografia unui grup de călugăriţe şi o cruce din filmul „Annabelle: Creation“. Ochii de vultur ai unora dintre spectatori vor găsit cuvântul „Valak“ ascuns în copacii din pădure, pe cadrul ferestrei Măicuţei Victoria, pe plăcuţele de înmatriculare ale vehiculului care transportă bagajele şi în diverse articole din Criş.
  • Designerul de costume, Sharon Gilham, s-a dus la Muzeul Ţăranului Român şi s-a informat cu privire la costumele tradiţionale româneşti. Majoritatea costumelor din film au fost realizate în România.
  • Crucifixul de la gâtul Părintelui Burke a fost găsit într-o piaţă din România, e un crucifix antic din Franţa.

  • În tot acest proces a fost angrenată zi de zi, doar din România, o echipă de aproximativ 150 de persoane. „A fost un film la care nu prea s-a spus «nu». Regizorului şi părţii creative li s-a dat cam tot ce au cerut“, a măturisit directorul de producţie de la Castel Film, Cristian Bostănescu.
  • Nu s-a filmat la Castelul Bran pentru că deşi este spectaculos la exterior, este mic în interior şi nu e deloc uşor de lucrat, nu oferă libertatea regizorului şi actorilor să se joace. În cazul în care nu ar fi putut filma la Mogoşoaia, opţiunea secundară a fost Conacul de la Hereşti. „Stabilitatea nu e punctul nostru forte, al românilor. Se mai schimbă un director şi te trezeşti că nu mai ai voie să filmezi, fără a ţi se oferi explicaţii, şi atunci mereu trebuie să ai un plan de rezervă“.

Daca ti-a placut acest articol, citeste si „Universul „The Conjuring”: o serie de filme horror bazate pe cazurile reale ale sotilor Warren”.

Foto: IMDb/ Instagram

Sursa: Adevarul.ro

Comentarii

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Bursa „Alex. Leo Șerban”, oferită de Conceptual Lab, câștigată de Alexandra Tănăsescu

Avatar

Published

on

           Jurnalista Alexandra Tănăsescu este câștigătoarea de anul acesta a bursei „Alex. Leo Șerban” oferită de Conceptual Lab by Theo Nissim în cadrul celei de-a XIX-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania. Evenimentul a avut loc între 31 iulie – 9 august 2020 la Cluj-Napoca.

 

Premiul, în valoare de 2.500 de euro, este oferit anual cineaștilor aflați la primul sau al doilea lungmetraj, jurnaliștilor sau criticilor de film, iar anul acesta a fost acordat proiectului de jurnalism independent „Cultura la dubă”, coordonat de Alexandra Tănăsescu.

 

„Este un premiu extrem de important pentru culturaladuba.ro fiindcă este o recunoaștere a muncii noastre, că ceea ce scriem contează și că trebuie să o facem în continuare. Ne dă mare încredere să mergem mai departe. Jurnalismul independent are nevoie de susținere financiară, așa că mulțumim Conceptual Lab pentru susținerea acestui premiu”, a declarat Alexandra Tănăsescu.

 

O mențiune în valoare de 1.000 de euro, acordată în parteneriat cu Conceptual Lab unui tânăr actor român care s-a remarcat într-un scurtmetraj sau un lungmetraj a cărui premieră a avut loc în 2019, a fost oferită actorului Cristi Popa pentru rolul din filmul „Monștri”.

 

„Sunt onorat pentru că am primit acest premiu care poartă numele unui iubit critic de film, Alex. Leo Șerban, și, totodată, emoționat pentru că e primul meu premiu ca artist. Mulțumesc Conceptual Lab și TIFF”, a declarat actorul Cristi Popa.

„Într-o perioadă atât de complicată, Festivalul Internațional de Film Transilvania rămâne cel mai important și curajos eveniment cinematografic din România, dar și din Balcani. Sunt onorat să fiu parte a acestor eforturi de a continua aceste manifestări artistice de care avem nevoie cu toții. Susținerea talentelor și a vocilor care se fac auzite în această perioadă delicată rămâne una dintre prioritățile platformei Conceptual Lab”, a precizat fondatorul Conceptual Lab, Theo Nissim.

 

Bursa „Alex. Leo Șerban” a fost inițiată în 2012 de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Romanian Film Initiative. Anul trecut, bursa a fost acordată Linei Vdovîi, pentru proiectul documentar „Il Bel Canto”. Tot în cadrul TIFF 2020, Conceptual Lab by Theo Nissim a oferit și premiul Cea mai bună interpretare, în valoare de 1.000 de euro, actriței Evgeniya Gromova pentru rolul din „Fidelitate / Fidelity”.

 

Conceptual Lab by Theo Nissim are ca misiune principală susținerea industriilor creative și promovarea proiectelor culturale relevante pentru public. Festivalul Internațional de Film Transilvania – TIFF, Festivalul Tânăr de la Sibiu, Ceau Cinema Timișoara, Bucharest International Dance Film Festival sunt câteva dintre evenimentele în care Conceptual Lab se implică activ în ultimii ani.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

„Acasă”, debutul regizorului Radu Ciorniciuc – Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru secțiunea Lungmetraj la TIFF 2020

Avatar

Published

on

            „Acasă”, documentarul de debut al lui Radu Ciorniciuc, a fost distins cu Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru secțiunea Lungmetraj, înmânat de Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, pe scena Galei de închidere a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care a avut loc în Piața Unirii, sâmbătă, 8 august.

 

Premiul în valoare de 10.000 de euro (constând în role de film și servicii de producție), oferit de Cinelabs România, a fost stabilit de juriul format din Dan Făinaru (critic de film), Edvinas Pukšta (selecționerul festivalului Black Nights din Tallinn) și Marcel Maïga (coordonator de programe pentru festivalul de documentare DOK Leipzig).

 

„Sperăm că filmul Acasă să fie un punct de pornire pentru o discuție reală despre implicarea fiecăruia pentru binele celuilalt atunci când acest lucru este necesar. Avem nevoie de educație, de implicare socială și civică, de cultură, iar documentarul contează”, a subliniat producătoarea filmului, Monica Lăzurean-Gorgan.

Produs de Manifest Film, în co-producție cu HBO Europe, „Acasă” a avut premiera națională la TIFF 2020  (31 iulie – 9 august, Cluj-Napoca), în cadrul Zilelor Filmului Românesc unde a fost primit cu căldură de un public numeros.

 

„Acasă”, povestea familiei care a locuit 20 de ani în Delta Văcărești, și care luptă pentru acceptare și propria definiție a libertății, a fost documentată, pe parcursul unei perioade de aproape patru ani, de regizorul Radu Ciorniciuc, directorul de imagine Mircea Topoleanu și scenarista Lina Vdovîi.

 

Echipa filmului a avut ocazia să discute cu publicul TIFF  la premiera în aer liber și în cadrul unei întâlniri extinse la CASA TIFF, care a avut loc pe 7 august, la ora 18:00. „Acasă” și-a început traseul festivalier la Sundance Film Festival unde a fost recompensat cu Premiul Special al Juriului pentru Imagine în competiția World Cinema Documentary, obținând apoi Marele Premiu la DOK.fest Munchen (VIKTOR Main Competition), Premiul Special al Juriului la Thessaloniki Documentary Festival și Marele Premiu (Golden Horn for the Best Director) la Festivalul Internațional de Film de la Cracovia, distincții care-i asigură eligibilitatea în cursa pentru o nominalizare la Oscar, în categoria „Cel mai bun film documentar”.

Filmul „Acasă” a mai putut fi urmărit la TIFF, duminică, 9 august, de la 21:30, la UBB. Miercuri, 12 august, după miezul nopții (01:10), „Acasă” rulează în programul Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL. Cu echipa extinsă și o parte a familiei Enache vă puteți întâlni în deschiderea One World România pe 21 august, ora 19.30, la Verde Stop Arena. Filmul rulează, de asemenea, în alte câteva festivaluri internaționale.

 

Documentarul „Acasă / My Home”, regizat de Radu Ciorniciuc, este produs de Monica Lăzurean-Gorgan, prin casa de producție Manifest Film, în co-producție cu HBO Europe, Corso Film (Germania), Kino Company (Finlanda). Filmul va fi lansat pe marile ecrane și ulterior pe HBO GO în cursul acestui an.

 

Partener principal: UiPath Foundation. Filmul a fost realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Televiziunii Române, Creative Europe, Cinelabs (România), Beep Studio (Cehia) și este reprezentat internațional de distribuitorul Autlook Filmsales.

 

Radu Ciorniciuc este reporter special și regizor de film. Este unul dintre co-fondatorii Casei Jurnalistului, a realizat reportaje pentru The Guardian, Al-Jazeera, Channel 4 News, ZDF și a fost premiat național și internațional la Premiile Superscrieri (Superscrierea anului 2014), Royal Television Society UK (2014), Amnesty International UK (2014) și Harold Wincott Award for Business Economic and Financial Journalism (2016).

 

Parteneri media: Radio România CulturalAaRC.ro, Cărturești, Cinefilia.ro, Cinemap, COOPerativa Urbană, Cultura la dubă, Elle, Films in Frame, Gala Societății Civile, Greenpeace România, Institutul de Marketing, IQAds, Life.ro, Mindcraft Stories, Munteanu, Observatorul Cultural, Scena9, Spotmedia, The Institute, Urban, Vice, Ziarul Metropolis, Zile și Nopți.

 

Urmăriți „Acasă” pe:

Facebook: https://www.facebook.com/acasathefilm/

Instagram: https://www.instagram.com/acasathefilm

Site oficial: http://proiectulacasa.ro

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Sezonul Iubirii aduce la DIVA o „Idilă în paradis”

Avatar

Published

on

            Filmele romantice de vară de la DIVA sunt difuzate duminica, de la ora 16:00, iar data de 9 august aduce o nouă premieră: „Idilă în paradis” (Retreat to Paradise, 2020).

 

Într-un peisaj tropical de vis, Ellie (Melanie Stone) are grijă de Jordan (Casey Elliott), care se reface în urma unei răni serioase la umăr. Problema este că atitudinea lui morocănoasă o determină pe Ellie să-și dorească să plece cât mai departe de el și să-l lase singur cu durerea.

Recuperarea cere timp și pe masură ce ajung să se cunoască, Jordan începe să vadă că Ellie este tot ceea ce el își dorește de la viață și poate doar să spere că și ea simte la fel. În ciuda atitudinii sale, soarele, marea și atmosfera de vacanță lucrează în favoarea lui.

 

Sezonul iubirii continuă cu filmul „Dragoste la Daisy Hills” (Love at Daisy Hills, 2020), programat duminica viitoare, pe 16 august. Urmăriți DIVA pentru doza săptămânală de romantism și filmele de vară din Sezonul iubirii.

 

Urmărește DIVA în social media:

Facebook: www.facebook.com/divaromania/

Instagram: @diva_romania

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0