Connect with us

Film

Detalii de necrezut de pe platourile de filmare din Romania a peliculei „The Nun”: regizorul a avut „o intalnire paranormala“

Redactia Radar de Media

Published

on

„The Nun/Călugăriţa: Misterul de la mănăstire“, thriller-ul horror filmat în întregime în România, poate fi vizioant în cinematografele din toată ţara. Detalii inedite din culisele proiectului au fost dezvăluite chiar de cei mai importanţi membri ai echipei. Regizorul britanic Corin Hardy (43 de ani), care se declară un sceptic, a povestit că la Mogoşoaia a avut parte de o întâmplare paranormală.

O producţie New Line Cinema, „The Nun“ explorează încă un colţ întunecat al universului „The Conjuring“, ale cărui filme au doborât recorduri şi au înspăimântat spectatori din toată lumea. În plus, în noul lungmetraj vor putea fi descoperite locuri-cheie din România, care timp de 38 de zile au devenit decor pentru filmul care şi-a propus să readucă teroarea în cinematografe. În România, filmul este distribuit de Warner Bros. Pictures prin Vertical Entertainment.   „The Nun“ este regizat de Corin Hardy („The Hallow“) şi produs de James Wan, alături de Peter Safran, responsabil de toate filmele din franciza „The Conjuring“. Protagonişti sunt actorul nominalizat la Oscar Demian Bichir în rolul Părintelui Burke, Bonnie Aarons („The Conjuring 2“) în rolul Măicuţei Demonice, Taissa Farmiga („American Horror Story“) în rolul Maicii Irene, Jonas Bloquet („Elle“) în rolul unui sătean de-al locului şi Ingrid Bisu („Toni Erdmann“) în rolul Măicuţei Oana.

„Călugăriţa: Misterul de la mânăstire“ descoperă originile demonului Valak, care şi-a făcut simţită prezenţa malefică pentru prima oară în „The Conjuring 2“. După ce o tânără călugăriţă de la o mânăstire din România se sinucide, un preot cu un trecut zbuciumat şi o măicuţă novice sunt trimişi de Vatican să investigheze cauzele. Împreună trebuie să descopere secretul profan care ameninţă abaţia. Riscându-şi vieţile, credinţa şi chiar sufletele, aceştia se vor confrunta cu forţa malefică a Calugăriţei Demonice, pe care publicul a mai văzut-o în filmele „Trăind printre demoni“. Toate acestea vor transforma mânăstirea într-un câmp de luptă îngrozitor între cei vii şi cei blestemaţi.

Câteva dintre cele mai interesante detalii de culise:

  • Scenariul a fost de la început gândit pentru România. „The Nun“ a fost filmat la Castelul Corvinilor, Castelul Bethlen din Criş, în tunelele de la Mogoşoaia, în Sighişoara, la Copşa Mare, la Palatul Parlamentului şi în studiourile Castel Film.
  • Despre Castelul Corvinilor, scenaristul Gary Dauberman a declarat: „Ne aflam în inima Transilvaniei, am coborât din maşină şi am privit pentru prima oară în viaţă un castel. Era atât de frumos încât mi-a tăiat respiraţia“.
  • Designerul de producţie Jennifer Spence a construit un platou lângă Castelul Corvinilor şi o nouă intrare, pentru care a angajat artizani locali, şi totul a fost atât de convingător încât în momentul în care Bichir a intrat pentru prima oară pe noua poartă a crezut că este adevărata intrare în castel. De asemenea, proprietarii castelului au fost atât de încântaţi de porţiunea nou construită, încât au cerut ca platoul de filmare să rămână intact pentru îmbogăţirea castelului.

  • S-a construit şi un cimitir, în curtea Castelului Bethlen, plin cu pietre funerare degradate, cruci şi clopote de mormânt.
  • Pentru că în România este interzisă filmarea în interiorul bisericilor, echipa de producţie a construit o biserică din impunătoarea Mănăstire Sfânta Carta în studiourile Castle Film. Construcţia a durat şapte săptămâni. Dauberman a remarcat: „Totul s-a potrivit de minune. Mănăstirea Stânta Carta pare a fi dintr-un film horror realizat de Hammer, situată pe un deal şi înconjurată de cruci. A fost perfect“.
  • La Studiouile Castel Film a fost construit şi setul „The Tomb Room/Camera cavourilor“, iar în film vor putea fi observate o serie de măşti mortuare care au avut drept model feţele unora dintre cei mai importanţi membri ai echipei: regizorul Corin Hardy, scenaristul Gary Dauberman, directorul de imagine Maxime Alexandre şi producătorul executiv Michael Clear.
  • În timp ce filma o scenă tensionată (şi una dintre cele mai complicate) la Mogoşoaia, regizorul Corin Hardy a avut o întâlnire supranaturală cu ceea ce el crede că au fost fantomele a doi soldaţi români. „Chiar dacă sunt un fan al genului horror şi mi-am petrecut toată viaţa creând monştri, în sinea mea sunt un sceptic care încă aşteaptă momentul în care mă voi întâlni cu o entitate supranaturală pe care s-o consider reală… şi exact asta mi s-a întâmplat în fort. Monitoarele nu se aflau pe coridor, ci într-o cameră complet izolată şi întunecată. Fiindcă mişcarea camerei necesita un dolly lung, acesta era poziţionat încă de la intrarea pe coridor şi până la ieşire. Am intrat în camera monitoarelor şi am văzut doi tipi aşezaţi pe scaune în stânga mea, i-am salutat şi m-am aşezat cu spatele la ei, urmărind monitoarele timp de 15 minute în timpul filmării. Eram entuziasmat că filmarea a ieşit bine şi m-am întors ca să-i întreb dacă au văzut că ieşise perfect. Însă nu se mai afla nimeni acolo. Şi nici scaunele nu existau“.
  • Despre această întâmplare, Bostănescu a declarat: „E un om deosebit de simpatic, avea oricum o predispoziţie către lumea asta mai ciudată, e pasionat de paranormal“.
  • Întreaga echipă de producţie a primit binecuvântarea unui preot ortodox la Castelul Corvinilor. Au existat totuşi şi povocări mai ciudate. Chiar în ziua în care preotul era programat să vină la Castel, echipa a fost împiedicată să ajungă pe platouri din cauza unei turme de capre care bloca drumul.
  • Amuzâdu-se pe acest subiect, dar şi ca o trimitere ironică, directorul de producţie de la Castel Film, Cristian Bostănescu, a declarat: „Dacă aş fi la frâiele acestei ţări, aş marşa foarte tare pe ideea: «Vai, ce ţară frumoasă şi de groază avem». E un brand de ţară totuşi“.
  • O altă întâmplare stranie a fost că în drum spre Criş, echipa a simţit un miros apăsător de ars în acelaşi punct al drumului, în fiecare zi, fapt pentru care nu a existat nicio explicaţie.

  • Cristian Bostănescu a dezvăluit că echipa din străinătate a fost fascinată de locurile frumoase din România. „Le-a plăcut mult, drept urmare, unii dintre ei au şi venit după filmări să-şi facă vacanţa în România. S-au legat şi prietenii, relaţii, colaborări, e normal când petreci atât de mult timp împreună zi de zi pe coclaurile patriei“.
  • De altfel, Demian Bichir a declarat: „Mi-au plăcut locurile spectaculoase în care se desfăşoară acţiunea şi mi s-a părut că Părintele Burke e unul dintre cele mai ofertante personaje. Scenariul a fost foarte bine scris, complex şi profund în foarte multe feluri“. Machiajul Călugăriţei Demonice a fost realizat manual şi dura aproximativ trei ore pentru a fi aplicat. Gilham a mărturisit că prima dată când a văzut-o pe Bonnie Aarons complet costumată şi machiată a fost de-a dreptul îngrozită. De asemenea, regizorul Corin Hardy nu şi-a putut imagina pe nimeni altcineva în rolul Călugăriţei Demonice: „A fost foarte important ca Bonnie să joace rolulul. Desigur, în viaţa de zi cu zi nu e înfiorătoare, dar atunci când e machiată şi poartă veşmintele de călugăriţă, are o prezenţă înfiorătoare. A fost extrem de tulburător“. Restul distribuţiei a fost de acord. Bichir notează: „Ţin minte că am turnat o scenă în care mă rugam şi ştiam că Bonnie urma să fie în spatele meu întrupând-o pe Călugăriţa Demonică. Şi doar umbra ei m-a făcut să mi se ridice părul pe gât. A fost înfricoşător“. Şi lui Farmiga i s-a părut tulburătoare prezenţa ei: „Mi-am dat toată silinţa, mai ales noaptea, să nu-mi dau voie să mă gândesc că acel chip demonic va veni către mine“. Aarons este încântată că a reuşit să aibă un asemenea impact chiar şi asupra colegilor ei: „Asta îţi doreşti întotdeauna ca actor, să te strecori în mintea publicului. Ador faptul că oameni din toată lumea m-au căutat pentru a-mi spune că sunt bântuiţi şi au coşmaruri din cauza Călugăriţei Demonice“.
  • De-a lungul realizării filmului, au existat şi trimiteri către celelalte filme „Trăind printre demoni“, inclusiv fotografia unui grup de călugăriţe şi o cruce din filmul „Annabelle: Creation“. Ochii de vultur ai unora dintre spectatori vor găsit cuvântul „Valak“ ascuns în copacii din pădure, pe cadrul ferestrei Măicuţei Victoria, pe plăcuţele de înmatriculare ale vehiculului care transportă bagajele şi în diverse articole din Criş.
  • Designerul de costume, Sharon Gilham, s-a dus la Muzeul Ţăranului Român şi s-a informat cu privire la costumele tradiţionale româneşti. Majoritatea costumelor din film au fost realizate în România.
  • Crucifixul de la gâtul Părintelui Burke a fost găsit într-o piaţă din România, e un crucifix antic din Franţa.

  • În tot acest proces a fost angrenată zi de zi, doar din România, o echipă de aproximativ 150 de persoane. „A fost un film la care nu prea s-a spus «nu». Regizorului şi părţii creative li s-a dat cam tot ce au cerut“, a măturisit directorul de producţie de la Castel Film, Cristian Bostănescu.
  • Nu s-a filmat la Castelul Bran pentru că deşi este spectaculos la exterior, este mic în interior şi nu e deloc uşor de lucrat, nu oferă libertatea regizorului şi actorilor să se joace. În cazul în care nu ar fi putut filma la Mogoşoaia, opţiunea secundară a fost Conacul de la Hereşti. „Stabilitatea nu e punctul nostru forte, al românilor. Se mai schimbă un director şi te trezeşti că nu mai ai voie să filmezi, fără a ţi se oferi explicaţii, şi atunci mereu trebuie să ai un plan de rezervă“.

Daca ti-a placut acest articol, citeste si „Universul „The Conjuring”: o serie de filme horror bazate pe cazurile reale ale sotilor Warren”.

Foto: IMDb/ Instagram

Sursa: Adevarul.ro

Comentarii

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Trilogia Ardelenii continuă sâmbătă la TVR 1 cu „Artista, dolarii şi ardelenii”. Actorul Mircea Diaconu povesteşte întâmplări din culise

Avatar

Published

on

            Sâmbăta, 11 iulie, la TVR 1, ora 21.10, telespectatorii pot urmări a doua comedie-western din Trilogia ardelenilor, filmul Artista, dolarii şi ardelenii (România, 1978) cu o distribuţie de zile mari: Ilarion Ciobanu, Mircea Diaconu, Ovidiu Iuliu Moldovan, Victor Rebengiuc, Rodica Tapalagă, Mircea Albulescu şi Tania Filip. Dar până atunci, intrăm în culise, alături de actorul Mircea Diaconu. Este singurul în viaţă dintre actorii care au jucat rolurile fraţilor transilvăneni Brad, în cele trei producţii româneşti regizate de Dan Piţa şi Mircea Veroiu.

 

Publicul se va amuza vizionând aventurile fraţilor transilvăneni în America anilor 1880. În cel de-al doilea film, Artista, dolarii şi ardelenii, programat week-end-ul acesta la TVR 1, cei trei fraţi Brad – Traian, Romulus şi Ion – îşi continuă aventurile pe pământ american. Traian Brad, fratele cel mai mare, se îndrăgosteşte de o actriţă şi vrea să o ia de nevastă, fără să ştie că aceasta face parte dintr-o bandă de hoţi care jefuiesc trenurile cu care sunt transportaţi bani. Şi cel de-al treilea film al seriei – Pruncul, petrolul şi ardelenii – va putea fi văzut de telespectatorii TVR 1 sâmbătă, pe 18 iulie, de la ora 21.10. Seara de sâmbătă este dedicată de TVR 1 blockbuster-ului românesc.

 

 

Actorul Mircea Diaconu povesteşte cu multă bucurie despre „această joacă din cinematografia română”, cum numeşte el Trilogia ardelenilor, despre „cel mai bun scenarist pe care l-a avut România vreodată” şi ne lasă să pătrundem în culisele unei serii de filme care se bucură în continuare de succes la public.

 

„A fost o joacă, până la urmă, e singurul exemplu de acest tip din cinematografia română. Ne jucam cu toţii ca într-un basm, o poveste frumoasă: un western e, până la urmă, o poveste. Povestea celor trei fraţi în Vestul sălbatic a avut un succes năprasnic şi la vremea aceea şi, absolut miraculos, face şi astăzi, ceea ce ne bucură enorm ! Din păcate, dintre cei trei fraţi, numai eu mai sunt în viaţă…”, îşi începe actorul Mircea Diaconu povestea, provocat la amintiri despre filmările unuia dintre cele mai îndrăgite filme ale cinematografiei româneşti.

 

            „Îmi face o deosebită plăcere să vorbesc despre o perioadă frumoasă şi specială din viaţa noastră, a tuturor. De ce spun a noastră… Proiectul „Ardelenii în Vestul sălbatic” a pornit de la Titus Popovici, de departe cel mai bun scenarist pe care l-a avut România vreodată şi care s-a înconjurat de doi mari regizori, de Dan Piţa şi Mircea Veroiu, de operatori foarte buni şi de o echipă excelentă. Şi iată o poveste care a început în 1977, când s-a făcut prima serie, iar în ’80 s-a încheiat cu al treilea film… Nu e un serial, să înţeleagă lumea exact, în sensul de astăzi, ci sunt trei filme de lung metraj, deci o trilogie de fapt, regizată de doi mari regizori: Dan Piţa, Mircea Veroiu”, explică actorul.

Mircea Diaconu: „Mai erau, poate chiar scrise sau schiţate, încă două poveşti !”

„În vremea aceea, erau gândite aceste trei filme pe care le ştiţi, care s-au făcut, şi mai erau, poate chiar şi scrise sau schiţate, încă două poveşti. Şi anume, ei, cei trei fraţi plecau, se înscriau în legiunea străină, iar în ultimul film întoarcerea acasă, în Poplaca. Din păcate, vremurile s-au stricat în România (oricum, mai rău decât erau stricate…) şi au fost tăiate din bugetele anuale comediile, ceea ce era şi acest film, tocmai ca să rămână spaţiu şi finanţare pentru filme de linie, filmele de ideologie şi de propagandă, (erau anii ’80) şi, prin urmare, nu s-au mai făcut la vremea aceea. Se râdea chiar pe vremea aceea cum că cei trei fraţi au rămas în America şi nu s-au mai întors acasă… ceva de genul acesta…”, dezvăluie în continuare actorul Mircea Diaconu.

 

Filmări în condiţii foarte grele… De fapt, se schimbau călăreţii şi nu caii ! Pistoale de Buftea – vechi, stricate…

„Faptul că ne-am jucat cu toţii, că am făcut cu bucurie filmele acestea, se vede şi astăzi, deşi filmările s-au făcut în condiţii foarte grele. Vă dau doar un exemplu, ca să vă imaginaţi: primul film, dacă vă amintiţi, se termină cu o bătălie mare, într-un cerc, în care noi, cei buni, ne apăram, fiind atacaţi de răi, care erau călare. Trăgeau în noi şi noi în ei şi aşa mai departe. Acea scenă s-a făcut cu 8 cai, ca să vă imaginaţi, deşi parea că e plin de cai, care aleargă, cad, împuşcături ş.a.m.d. Atâţia aveam… De fapt Buftea avea 9 cai la vremea aceea şi în clipa în care călăreţul trecea prin spatele camerei, sărea de pe cal, urca altul şi calul continua să facă cercul acela, aşa încât păreau foarte mulţi. În fapt, se schimbau călăreţii şi nu caii…”, îşi aminteşte actorul Mircea Diaconu, Romi Brad, fratele cel mic în film, care ne împărtăşeşte secrete din culisele filmărilor pentru Trilogia ardelenilor.

„Îmi pare rău! Mi-e frică, pur şi simplu! Fă o probă… Ia, trage tu în creanga aceea…”

„Pistoale de Buftea – vechi, stricate… Vă mai povestesc o singură secvenţă, pe care n-o s-o vedeţi, nu o ştiţi. În ultimul film, e o scenă în care eu mă duc să iau apă de la un izvor. Şi nişte vecini, care nu voiau să mă lase să iau din apa lor, trăgeau cu puşca în mine şi îmi împuşcau găleata, mă speriau şi fugeau. Scena, în real, s-a făcut în felul următor: eram pe câmpul acela cu izvor şi ne pregăteam de filmare şi eu mă uitam după artificier… El era cel care trebuia să monteze în găleata mea, cea în care se trăgea, una-două artificii, ca să explodeze, să o găurească. Şi nu venea niciun artificier. Eu, impacientat: „de ce nu-l chemaţi pe omul ăsta să pună o capsă la găleată ?… Nu”, răspunde Dan Piţa, „pentru că o să tragă, pe viu şi direct, el” şi arată spre un coleg actor, mai mare cu patru ani decât mine. Marcel Roşca se numeşte. Marcel era şi cântăreţ de operă, şi actor… şi care fusese în tinereţe campion la tir – luase argint la tir, la Jocurile Olimpice, deci era un mare trăgător…”

 

„El juca un rol mic, era dintre cei răi, care ne împuşcau, ne atacau pe noi. Şi Marcel Roşca stătea undeva pe iarbă şi se întreba: „Cu ce o să trag?”, că avea nevoie de pistolul ăla, un pistol special, o armă bună, cu care poţi trage la ţintă, cu care, de altfel, el câştigase premiile. Nu, avea în mână un pistol de Buftea – un pistol de Buftea însemnând un pistol de epocă, cine ştie de cu câte războaie în urmă şi spune: „Cu ăsta trag!” Iar eu am zis: „Îmi pare rău! Mi-e frică, pur şi simplu! Fă o probă… Ia, trage tu în creanga aceea” – şi îi arăt înspre o creangă. Stând în fund, Marcel Roşca, mai ceva decât Clint Eastwood în filme, pur şi simplu trage, fără să ochească, fix în creanga aia. Şi în orice frunză, creangă îi spuneam, trăgea în ea stând în fund… trăgea uluitor! Totuşi, în clipa în care s-a filmat, s-a tras cu adevărat în găleata aia, care era la 10 centimetri de piciorul meu. S-a filmat de două sau de trei ori, după care, regizorul a zis „Stop”, am fugit peste deal, că era un deal acolo… Undeva în Dobrogea, pe lângă Munţii Măcin, făceam filmarea. Am fugit peste dealul acela… Aşa e, când filmezi pe coclauri, mănânci aiurea sau mai mult nu mănânci, aveam probleme la stomac. Ei, după această secvenţă, am fugit imediat peste deal şi am devenit un om normal”, mărturiseşte zâmbind actorul.

 

Artista, dolarii şi ardelenii – sâmbătă, 11 iulie, ora 21.10, la TVR 1

Mircea Diaconu spune că are numai amintiri frumoase şi plăcute legate de film, însă umbrite, din păcate, de o realitate destul de tristă: „dintre toţi fraţii am rămas singurul în viaţă, ceilalţi doi s-au dus şi e mare păcat că i-am pierdut! Oameni minunaţi, şi nu numai ei! De câte ori văd filmul ăsta, văd şi îmi aduc aminte de unul, de altul… Să vedeţi cu bine filmele şi să fiţi fericiţi şi mulţumiţi, şi bucuroşi!”, le transmite Mircea Diaconu tuturor celor care vor urmări filmele Trilogiei ardelenilor.

Comentarii

Continue Reading

Film

Filmul de artă continuă în iulie la TVR 2 cu creaţiile marca Claude Chabrol

Avatar

Published

on

            În fiecare duminică seară din iulie, TVR 2 aduce la Filmul de artă producţii semnate de Claude Chabrol, considerat precursorul cinematografiei franceze moderne, omul care a revoluţionat această industrie. Trei dintre aceste filme o au ca protagonistă pe soţia sa din acea perioadă, Stéphane Audran, actriţă reprezentativă pentru „noul val” al cinematografiei europene. În cel de-al patrulea film din serie, o putem vedea pe frumoasa şi sensibila Romy Schneider.

 

Cele patru filme în regia lui Claude Chabrol programate în luna iulie la TVR 2 sunt: Măcelarul (5 iulie), La căderea nopţii (12 iulie), Nunta roşie (19 iulie) şi Inocenţi cu mâini murdare (26 iulie). Chabrol a fost producător, actor, scenarist, scriitor sau regizor de teatru, însă lunga sa carieră, încununată de premii prestigioase, a fost marcată de colaborarea cu Stéphane Audran. 23 dintre cele 54 de filme de lung metraj ale acestuia sunt realizate împreună cu cea care i-a fost soţie.

 

 

Producţia „Le Boucher” (Franţa-Italia, 1970) cu Jean Yanne, Antonio Passalia şi Pascal Ferone în distribuţie, a obţinut mai multe premii importante: Premiul San Sebastian pentru cea mai bună actriţă în anul 1970, Premiul pentru Cel mai bun film european (1971) şi Premiul BAFTA în 1973, când Stéphane Audran a fost încă o dată nominalizată pentru rolul ei.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Crăciunul în iulie ?! Diva răcoreşte vara în după-amiezile cu filme speciale de Crăciun

Avatar

Published

on

            În mijlocul verii toride, Diva aduce telespectatorilor un strop din răcoarea iernii şi nostalgia sărbătorilor cu filme speciale de Crăciun. De luni, 6 iulie, ora 14:25, postul de televiziune difuzează îndrăgitele producţii timp de o săptămână, pentru toţi fanii sărbătorilor de iarnă.

 

A devenit deja o tradiţie ca în sezonul estival, Diva să răcorească vara şi să-şi surprindă telespectatorii cu o serie de filme emoţionante dedicate Crăciunului. De săptămâna viitoare, de la orele după-amiezei, urmăriţi câte două producţii cu parfum de sărbătoare şi lăsaţi-vă purtaţi în timpul Crăciunului.

Luni, 6 iulie, de la 14:25, vedeţi o poveste sensibilă de dragoste în Coincidență de Crăciun (A Godwink Christmas, 2018), cu Kimberly Sustad, Paul Campbell şi Kathie Lee Gifford. Crăciunul se apropie, iar Paula acceptă cu reticență cererea în căsătorie de la iubitul ei Daniel, un avocat concentrat pe carieră. Mătuşa Jane simte că nepoata sa are sentimente amestecate în privinţa mariajului, aşa că o invită la casa din Nantucket. La sosire, Paula plănuiește o excursie în insula din apropiere, unde îl întâlnește pe Gery, un fermecător proprietar de han. În continuare, de la ora 16:15, Vanessa Lachey, Brendon Zub şi Corina Akeson întră într-o Încurcătură de Crăciun (A Twist of Christmas, 2018). Jucăriile cumpărate de doi părinţi singuri sunt inversate într-un magazin aglomerat şi ei trebuie să colaboreze pentru a salva Crăciunul.

Alături de Vara filmelor preferate ale Moşului, postul TV Diva a pregătit publicului şi alte surprize. Din 13 iulie, de luni până joi, ora 20:00, Evadaţi în Hawaii, iar din 24 iulie, ora 21:00, serile de vineri sunt mai amuzante cu filmele de comedie.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0