Connect with us

Industria de Publicitate

ThinkDigital, ProTV și Ringier ocupă primele 3 poziții în clasamentul furnizorilor locali de spații publicitare online. Cum arata ierarhia?

Avatar

Published

on

 

Prin includerea cu titlu exclusiv a site-urilor Mediafax Group în portofoliul de vânzări, Thinkdigital România oferă clienților de publicitate online și agențiilor de media acces la cel mai amplu portofoliu de site-uri locale disponibil pana acum, în regim exclusiv, pe piața digitală din România.

Conform cifrelor aferente lunii decembrie 2015 publicate de către SATI, departamentul de internet al BRAT, Thinkdigital România acoperă peste 41% din totalul traficului provenit de pe dispozitive tip desktop și laptop, precum și peste 28% din traficul provenit de pe terminalele mobile (smartphone-uri și tablete). În total, Thinkdigital România atinge 32% din traficul măsurat de SATI.

Fostul lider, ProTV se situează acum pe locul al doilea, cu 24% din totalul traficului auditat de SATI provenit de pe desktop și laptop și 23% trafic provenit de pe terminalele mobile, respectiv 23% din traficul măsurat de SATI, indiferent de device-ul folosit.

Ringier ocupă poziția a treia, acoperind 24% din totalul traficului provenit de pe dispozitive tip desktop și laptop, în timp ce, în ceea ce privește traficul provenit de pe terminalele mobile, Ringier acoperă doar 20% din traficul auditat de SATI. În total, site-urile vândute de Ringier raportează 21% din traficul măsurat de SATI.

clasament final SATI - siteuri publicitate online

“Intr-o piata in care platformele globale – Facebook si Google – aduna peste 60% din totalul bugetelor disponibile, consolidarea ofertei locale si investitia comuna in solutii standardizate si tehnologie e o tendinta fireasca si vizibila in toate pietele din Europa de Est si in Emiratele Arabe Unite, unde activam.

Lucrul acesta va deveni tot mai clar in 2016, deci cred ca vom mai vedea atat consolidari de tipul celei facute in Romania de ThinkDigital cu Mediafax, pentru spatiile premium, cat si noi oferte comune in regim programatic, aici Project Agora fiind un pionier in pietele din Romania, Grecia, Ungaria si Emirate, unde am lansat pana acum aceasta initiativa”, a adaugat Dragos Stanca, partener si reprezentant al Think Digital Group in Romania.

 

Comentarii

comments

Digital

Minio Studio încheie anul cu 14 premii, fiind cea mai premiată agenție locală independentă

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare strategică, a încheiat anul 2020 cu 14 premii la festivalurile de comunicare locale și regionale.

 

“Minio este o agenție versatilă, care derulează campanii integrate, complexe, cu un puternic filon strategic. Aceste distincții confirmă că livrăm exact ceea ce promitem. Nu este un singur premiu, un singur canal sau o singură campanie. Ne-am bucurat de recunoaștere pentru 6 dintre proiectele noastre, și încă tot atâtea au fost nominalizate”, a declarat Ioana Mucenic, CEO al agenției.

 

Iată rezultatele de anul acesta:

  • Agenția a obținut: 2 premii Effie Awards (un Bronz și un Silver), 5 premii Romanian PR Award (1 Gold și 4 Silver), 3 premii Webstock (3 Bronze), 3 premii Festival of Media – alături de Zenith Media (1 Gold, 1 Silver, 1 Bronz) și 1 premiu la Gala Premiilor Piața.
  • Minio Studio ocupă locul 10 în rankingul Effie Awards.
  • Agenția s-a clasat pe locul 3 la Romanian PR Award, după numărul de distincții primite.
  • Cel mai premiat proiect al agenției a fost cel realizat pentru Durex – Prezervativul Potrivit, campanie derulată în 2019, care a primit 7 distincții.

 

Palmaresul de anul acesta include:

Durex – Prezervativul Potrivit

Effie Awards – Silver – Medical services & healthcare products

Romanian PR Award

  • Brand PR – New products and services (Silver)
  • Digital PR (Silver)
  • Communication in medical sector (Gold)

Festival of Media (Contributing Agency alături de Zenith Media)

  • Best Engagement Strategy – Gold
  • Best Use of Talent – Silver
  • Best Local Execution of a Global Brand – Bronze

Tuc – TUCe pui pe TUC?

Effie Awards – Bronz – Snacks, Confectionary and Desserts

Sun Plaza – Lansare Sun Treasure

Romanian PR Award

  • Brand PR – New products and services (Silver)
  • Tech PR (Silver)

Webstock

  • Best Experiential Campaign (Bronz)

Durex – Untold 2019

Webstock

  • Best Experiential Campaign (Bronze)

Rowenta – Rowenta Forever Sharp

Webstock

  • Best Use of Video (Bronze)

Mondelēz  – Bucură-te de o vară gustoasă

Gala Premiilor Piața

  • Cea mai eficientă promoție din categoria dulciuri

 

2020 a fost un an foarte intens. Așa că ne-am bucurat să primim recunoașterea industriei pentru proiectele dezvoltate. Totodată, suntem recunoscători că avem lângă noi clienți cu viziune, care au încredere în expertiza și abilitățile noastre, o echipă stabilă și sudată, cât și parteneri pe care ne putem baza mereu. 2021 nu se anunță nici el ușor, dar vom intra în an cu optimism și energie, căci avem planuri mari”, a completat Ioana Mucenic, CEO @ Minio Studio.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice, prin abordarea sa specifică, de creativitate strategică. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 16 oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser, Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Coca-Cola surprinde magia Crăciunului în cea mai recentă campanie de sărbători

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

Coca-Cola România lansează astăzi o nouă campanie construită în jurul unui spot de sezon, care dă viață gândului: „Crăciunul acesta, oferă ceva ce numai tu poți dărui”.

 

Regizat de Taika Waititi, laureat al premiului Oscar, și creat de agentia Wieden + Kennedy London, filmul dezvăluie magia Crăciunului, într-o poveste plină de speranță despre dragostea nemărginită a tatălui pentru fiica sa și călătoria acestuia pentru a face ca dorința ei de Crăciun să devină realitate.

 

Sinopsis

Filmul începe cu tatăl pregătindu-se de o lungă călătorie pentru serviciu. În timp ce el este pe cale să plece, fiica lui îi întinde scrisoarea scrisă cu grijă pentru Moș Crăciun, rugându-l să o pună la poștă în drumul său. Mai apoi îl vedem pe tată ocupat, la serviciu, realizând că a uitat să lase la poștă scrisoarea fiicei sale. Și astfel începe misiunea lui de a asigura personal livrarea scrisorii către Moș Crăciun. Navighează peste mări, urcă stânci abrupte, străbate jungla densă, traversează tundra aspră înainte de a ajunge la Polul Nord, dar va reuși el oare să o livreze cu succes în mâinile lui Moș Crăciun, pentru ca dorința fiicei sale să devină realitate ?

 

Filmul urmează campaniei recente „Mai deschiși ca niciodată” – prima campanie Coca-Cola de când pandemia Covid-19 a schimbat lumea. Campania a fost un manifest bazat pe promisiunea noilor posibilități descoperite ca o consecință a izolării în timpul pandemiei și un apel pentru a aprecia tot ceea ce avem în jurul nostru.

 

Miruna Smeureanu, Director de Marketing Coca-Cola România: „2020 a fost un an dificil pentru mulți dintre noi și tocmai de aceea simțim nevoia, acum poate mai mult ca oricând, să păstrăm magia sezonului sărbătorilor. Coca-Cola are o legătură simbolică și îndelungată cu Crăciunul, începând din anii 1920, reclamele noastre amintind mereu de puterea optimismului, căldura familiei și sentimentul de apartenență de care toți avem nevoie. Aceste mesaje reflectă de fapt adevărata magie a Crăciunului – dragostea noastră față de cei dragi, bucuria clipelor petrecute împreună, nevoia de a fi aproape de ei, dar și dorința de a-i ocroti. Anul acesta, poate, unii dintre noi vom experimenta această magie într-un mod diferit, de la distanță, dar cred că toți ne dorim ca acest lucru să nu schimbe cu nimic intensitatea trăirilor.”

 

Campania de Crăciun, care marchează totodată și 100 de ani de când Coca-Cola a creat prima sa comunicare publicitară de sărbători, recunoaște că adevărata magie a Crăciunului este aceea de a te reconecta cu tine însuți și cu cei apropiați, iar acesta este, de altfel, cel mai frumos cadou pe care fiecare dintre noi îl poate face. Moș Crăciun, la rândul său, va juca și anul acesta un rol esențial în asigurarea festivității de Sărbători.

 

Filmul „Scrisoarea” va fi disponibil în mai multe formate și va fi prezentat în 91 de țări din întreaga lume. 

În România, acesta va putea fi urmărit pe TV începând de astăzi, 13 noiembrie, în variante de 30 de secunde, 60 de secunde sau în forma integrală care va fi disponibilă și online. Totodată, pentru a păstra tradiția ultimilor ani, în campania TV va rula și clipul “Sărbătorile vin!”. Nici Caravana de Crăciun nu va lipsi din programul activităţilor locale, însă, anul acesta, camioanele Moșului vor ajunge în orașele din țară într-un mod mai spectaculos ca niciodată: în realitate augmentată. O realitate cu adevărat magică la care poate contribui fiecare, mai multe detalii urmând a fi disponibile pe site-ul www.coca-cola.ro.

De altfel, întregul program de activări incluse în campania locală de Crăciun va putea fi găsit pe site-ul www.coca-cola.ro.

 

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

2Performant și IAB România lansează în premieră „Codul de bune practici în influencer marketing”

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

În contextul unei piețe de influenceri deja mature în România, cu o vechime de peste 10 ani, cu campanii creative și evenimente dedicate, 2Performant își continuă misiunea de a contribui la industria digitală românească și lansează împreună cu IAB România primul Cod de bune practici în influencer marketing. O premieră pentru România, lansarea este realizată cu susținerea IAB Spania și în colaborare cu Consiliul Român pentru Publicitate, Avocatoo și Social Smarts.

 

„Codul de bune practici în influencer marketing” are obiectivul de a îmbunătăți credibilitatea, transparența și eficiența sectorului, ajutând industria publicitară să înțeleagă provocările și noutățile atunci când se planifică o campanie cu influenceri. Totodată, acesta are și o componentă de educare și autoreglementare a pieței, dar și de unificare a noțiunilor, prin identificarea diferitelor tipuri de influenceri, a platformelor sociale, a agențiilor și fluxului de lucru, a formatelor publicitare, prețurilor și legalității privind comunicarea cu ajutorul creatorilor de conținut.

„La nivel global, marketingul prin influenceri este un trend major, cu o industrie estimată să atingă anul acesta 10 miliarde de dolari, iar România s-a aliniat și ea repede acestor mișcări. Astfel că după o existență de mai bine de 10 ani, piața de la noi avea nevoie de un astfel de cod de bune practici. Transparența este unul dintre principiile de bază după care se ghidează 2Performant, astfel că ne-am alăturat imediat acestui demers, alături de IAB România, pentru că ne place să deschidem drumuri și vrem să contribuim la creșterea sănătoasă a acestei industrii în țara noastră. Avem nevoie de astfel de inițiative, noi credem puternic în Influencer Marketing și vrem să sprijinim domeniul pe termen lung. Codul de bune practici în Influencer Marketing va deveni un tool extrem de util pentru companiile care vor să fie active în mediul digital cu ajutorul celor care dețin comunități online și creează conținut”, spune Costin Cocioabă, Influencer Marketing Manager 2Performant.

 

Conținutul este bazat pe expertiza membrilor Grupului de Lucru pe Influencer Marketing din cadrul IAB România și a unor experți din industria de marketing digital și se axează pe o structură inspirată din documentul similar lansat de IAB Spania în 2019, precum și pe alte materiale emise de Comisia Europeană sau de alte asociații internaționale din domeniul marketingului digital.

 

„Codul de bune practici în Influencer Marketing reprezintă o acțiune de industrie, ca răspuns al nevoii de responsabilizare, profesionalizare și pentru o mai bună înțelegere a specificului acestui canal de comunicare online. Lansarea acestui Cod de bune practici pentru Influencer Marketing este un moment important pentru industria de comunicare din România, în special în acest an dominat de digital. Mulțumim tuturor celor implicați în realizarea acestui document și ne dorim ca, prin adoptarea și susținerea lui din partea tuturor actorilor implicați, tot mai multe branduri să apeleze la acest canal în mod asumat, transparent, corect și eficient”, adaugă Ioana Anescu, Director Executiv IAB România.

 

La rândul său, Alexandru Negrea, trainer și specialist social media în cadrul Social Smarts, adaugă: „De peste șase ani Social Smarts se implică activ și construiește proiecte educaționale în context de marketing și comunicare în social media. Mă bucur că am contribuit și la crearea acestui ghid, rolul lui fiind acela de a simplifica procesele din această nouă tactică numită influencer marketing. Le mulțumesc inițiatorilor și celorlalți parteneri pentru invitație și ajutor.”

 

Codul de bune practici poate fi accesat aici: https://www.iab-romania.ro/influencer-marketing

 

Conform estimărilor actuale, piața de Influencer Marketing va ajunge în 2020 la aproape 10 miliarde de dolari la nivel global. Fenomenul influencerilor a luat amploare și în România, aceștia fiind aproape nelipsiți din campaniile brand-urilor mari. 2Performant, lider al pieței de marketing afiliat din România ale cărei acțiuni urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRo a BVB anul acesta, a lansat în 2018 Divizia de Influencers, o extindere firească a experienței deținute de companie în digital și a filosofiei sale de democratizare a marketingului. Acest marketplace facilitează colaborarea brand-urilor și agențiilor cu instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de Facebook, site-uri sau orice alt tip de creatori de conținut.

 

Platforma reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare și plată, ușurează administrarea bugetelor și facilitează raportările. După setarea și derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reținerea și plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Astfel, prin Influencer Marketing și Affiliate Marketing platforma 2Performant reușește să elimine barierele de timp, de comunicare și know-how pentru companii, care pot avea acces instant la mii de specialiști în online, pregătiți să le promoveze business-ul.

 

Rezultatele înregistrate în platformă de la lansarea diviziei validează necesitatea platformelor de influencer marketing pentru a susţine dezvoltarea trendului la nivel local, piața fiind în creștere. Peste 650 de creatori de conținut sunt în prezent înscriși în platforma 2Performant, de la influenceri cu câteva mii de urmăritori, până la vedete cu audiențe de milioane. O treime dintre aplicările la campanii cu branduri se fac în primele 2 ore de la lansarea acesteia în platformă, iar în ultimele 6 luni peste 100 de creatori de conținut și-au arătat intenția de colaborare în fiecare campanie derulată prin intermediul 2Performant. Platforma este pentru mulți dintre creatorii de conținut marketplace-ul pe care 2Performant l-a imaginat și care a reuşit să spargă barierele de timp şi birocraţie care întârziau startul a noi colaborări relevante între influenceri şi branduri.

 

Astăzi la ora 11:30 a avut loc un Live dedicat lansării Codului de bune practici în influencer marketing, Live transmis pe pagina de Facebook 2Performant, IAB, profit.ro și Revista Biz și la care au participat Ioana Anescu (IAB România), Ana-Maria Udriște (Avocatoo), Alexandru Negrea (Social Smarts).

 

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Cheil | Centrade este singura agenție din România finalistă la Ad Stars 2020

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            Cheil | Centrade, hub-ul regional pentru rețeaua sud-coreeană Cheil, este singura agenție din România cu două lucrări finaliste la ediția din acest an a Ad Stars, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate care creditează creativitatea și tehnologia de ultimă generație.

 

Localizat în Busan, Coreea de Sud, AD STARS a înregistrat în cadrul acestei ediții „speciale de pandemie”, peste 20.000 de înscrieri din 60 de țări. Doar 1.651 dintre ele au fost selectate pe lista scurtă de un juriu prestigios reunind profesioniști din întreaga lume.

 

Printre jurații Ad Stars din acest an se numără Valeria Madon, Chief Creative Officer VMLY&R Asia, Joachim Kortlepel, Executive Creative Director & Partner Jung von Matt, Germania, Levi Slavin, Chief Creative Office Colenso BBDO Noua Zeelandă, Sarah-Leigh Izzard, Regional ECD Ogilvy Hong Kong și Gabriela Lungu, Global Creative Director, Geometry UK.

 

Toate înscrierile selecționate aspiră acum la cele două trofee Grand Prix of the Year ce vor primi un premiu în valoare de 10.000 dolari, câștigătorii urmând a fi anunțați online pe 7 septembrie. Rețeaua Cheil a câștigat unul dintre aceste trofee în 2013.

 

Campaniile Cheil | Centrade sunt finaliste în categoria Public Service Advertising / Healthcare (categorie care a atras în acest an cel mai mare număr de înscrieri) – campania „See Beyond the ICU” pentru Hospice Casa Speranței și respectiv, în categoria Social & Influencer – campania „Wallpaper Inventors” pentru Samsung Galaxy S10.

 

„Ne bucură că munca echipei pentru Samsung este recunoscută, mai ales că în categoria Social & Influencer sunt doar 62 de lucrări finaliste din întreaga lume. Lucrăm pentru clientul nr. 1 în Biz Top Social Media Brands și acest lucru ne inspiră atitudinea #dowhatyoucant cu fiecare proiect la care lucrăm” remarcă Roxana Niță, Group Creative Director, Cheil|Centrade despre succesul campaniei Samsung al cărei studiu de caz poate fi vizionat aici:

„Misiunea noastră la Cheil este să folosim datele și creativitatea alături de partenerii noștri pentru a crea campanii care atrag atenția și generează conversație, inspirând oamenii să se implice. Recunoașterea industriei globale pentru aceste două campanii, dar și pentru alte proiecte similare din portofoliul nostru, ne onorează, dovedind încă odată că publicitatea trebuie să aibă un rol social” adaugă Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil|Centrade.

 

Studiu de caz al proiectului Hospice Casa Speranței poate fi vizionat aici:

 

Despre Cheil | Centrade

Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România şi servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei (10 pieţe), coordonând strategie de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil|Centrade mai fac parte ENGIE România, First Bank, NN Asigurări și Pensii, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS, Hospice Casa Speranței și United Way.

 

Din 2018, Cheil Centrade București a lansat și divizia DIA, un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Cheil Centrade este singura agenție românească premiată la cea mai recentă ediție London International Awards și de asemenea, singura care a avut un membru în juriul celei mai recente ediții Euro Effie Awards. Centrade este parte a holdingului internațional Centrade USA – cu operațiuni în Bucureşti, Houston și Zagreb, alături de Chainsaw Europe, Kubis Interactive și Epidemic Worldwide.

 

Despre AD STARS

AD STARS 2020 Awards include următoarele categorii: Film, Print, Outdoor, Radio & Audio, Design, Interactive, Mobile, Data Insights, Social & Influencer, PR, Brand Experience & Activation, Direct, Media, Integrated, Innovation, Diverse Insights, Place Brand și Creative eCommerce.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Roxana Niţă, singurul creativ din Europa de Est care participă la programul Cannes Lions See It Be It, 2020 – 2021

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            Roxana Niţă (Group Creative Director la Cheil Centrade România) este una dintre cele 15 femei selectate în programul Cannes Lions See It Be It (SIBI) din 2020-2021. Roxana a fost aleasă din peste 800 de candidate la nivel global. În plus, tânăra creativă este una dintre cele două participante ale Uniunii Europene din acest program. Inițiativa urmăreşte combaterea reprezentării inegale dintre femei și bărbați în industria publicității, fiind menită să ajute la promovarea viitoarelor talente creative feminine.

 

SIBI este un program dedicat femeilor din întreaga lume, selectând candidate care au potențial să devină lideri creativi în companiile lor. Iniţial, programul a fost dedicat femeilor din cadrul agențiilor de creație, dar în ultimii ani s-a extins și la rolurile de creaţie din alte domenii. Participantele urmează să devină la rândul lor, mentori pentru alte femei, construind în timp o rețea globală de suport educaţional la nivelul întregii industrii, cu impact asupra carierei femeilor. (https://www.canneslions.com/learn/seeitbeit)

Roxana a primit recunoaștere pentru numeroasele campanii premiate din cariera sa, dar mai ales pentru cele din sfera cauzelor sociale. Campania „Unquiet Voices” pentru Asociaţia ANAIS, este una dintre ele. Un proiect multiplu premiat şi selectat la Festivalul de Film de la Cannes, care expune ororile violenței domestice prin implicarea mai multor victime care îşi spun poveștile. Vocile lor sunt suprapuse peste imagini cu scene de abuz preluate din filme mute vechi de zeci de ani.

Aflat la a 7-a ediție, See It Be It este un program de învățare ce include sesiuni exclusive de mentorat, întâlniri cu cele mai influente persoane din business, într-o comunitate internațională de femei care aspiră la poziții de lider în domeniul creației. Experiența VIP include acces gratuit la festival, cazare și transport, o serie de oportunități post-eveniment, precum și șansa de consolidare a profilului profesional și sprijin pentru a deveni ambasador See It Be It.

http://www.roxananita.com/

 

            „Este incredibil să fiu inclusă în inițiativa See It Be It, mai ales când mă uit la profilele celor cu care voi împărtăși această experiență în următorii doi ani”, spune Roxana. „Este o oportunitate fantastică și o onoare pentru mine să fiu îndrumată de unele dintre cele mai talentate femei din industrie. Îmi doresc să aplic cât mai repede tot ceea ce învăț la SIBI în activitatea de zi cu zi și să am șansa să îi pot îndruma și pe alții, la rândul meu”, a mai adăugat ea.

            Mihai Gongu, ECD în cadrul Cheil, precizează că „Roxana nu este doar unul dintre cei mai talentați creativi pe care îi oferă regiunea, ci și un mentor neobosit. Cred că viitorii oameni de creaţie din România pe care îi va susţine în calitate de absolventă SIBI, vor beneficia enorm de pe urma acestei experienţe unice”.

 

Roxana a absolvit Art Directors Club România și după ce a câștigat competiția locală Cannes Young Lions în 2012, a fost selectată în 2015 pentru a reprezenta România la programul ADC Europe Creative Express, absolvind și Eurobest Young Digital Academy. Şi-a continuat activitatea de creație publicitară în ultimii nouă ani și este câştigătoarea a zeci de premii locale și internaționale precum Cannes Lions, LIA Awards, Golden Drum sau One Show.

Comentarii

comments

Continue Reading

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

SHOW MAGAZINE

IN Trending