Connect with us

DIGITAL

Top 5 sfaturi de fotografie cu Samsung Galaxy S7 și S7 edge, de la Vali Bărbulescu

Published

on

 

 

Momentele pe care ne dorim să le fotografiem nu țin de cele mai multe ori seamă, nici de locul în care ne aflăm, nici de intensitatea luminii, nici de dispozitivele pe care le avem cu noi. Telefonul devine de cele mai multe ori cel care (surprinde)imortalizează cele mai neașteptate amintiri, un apus fantastic, o întâlnire neașteptată sau poznele copiilor. Pentru astfel de momente, fotograful Vali Bărbulescu ne propune să ținem cont de câteva sfaturi care ne vor ajuta să transformăm orice imagine într-una memorabilă și demnă de împărtășit cu prietenii ori cu familia.

   Low Light – declanșarea camerei între respirații

Cu o apertură F1.7, stabilizare optică și tehnologie Dual Pixel, camera foto a smartphone-urilor Samsung Galaxy S7 și Galaxy S7 edge este alături de tine în toate momentele importante pentru fotografii memorabile, indiferent de momentul zilei.

Samsung Galaxy S7 și Galaxy S7 edge vin cu cea mai performantă camera foto disponibilă pe un smartphone, având pentru prima data tehnologia Dual Pixel, împrumutată de la camerele foto profesionale. Astfel, camera foto a noilor smartphone-uri focusează de patru ori mai rapid decât cea disponibilă pe modelul anterior, tocmai pentru că fiecare pixel are două fotodiode ce captează lumina separat, pentru fotografii mai clare și mai precise. În plus, senzorul cu pixeli mai mari captează cu 95% mai multă lumină decât cel disponibil pe alte modele, astfel că puteți obține imagini mai luminoase chiar și atunci când lumina nu este suficientă.   

Pentru ca imaginea să fie cât mai clară, fotograful Vali Bărbulescu recomandă ca apăsarea butonului declanșator să se realizeze între respirații, astfel încât fotografia să nu fie mișcată. Orice timp de expunere mai lung de 1/60s va genera un „motion blur”, iar uneori această „mișcare” a imaginii poate fi folosită în mod creativ, atunci când vreți să obțineți o compoziție mai specială. De exemplu, puteți folosi unghiul din care cade lumina pentru a crea un efect de umbră.

  Compoziția după regula treimii

Încadrarea corectă a imaginii ne asigură de cele mai multe ori fotografii impresionante, fie că vorbim despre peisaje, natură sau portrete. „Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, înainte de asta trebuie, însă, să le cunoaștem. Regula treimii, cea în care ecranul este împărțit în trei părți egale atât orizontal, cât și vertical, ne ghidează să avem subiecții la intersecția axelor. Aceasta poate fi un punct excelent de plecare pentru o compoziție reușită”, spune Vali Bărbulescu.

Pentru un control mai bun asupra cadrului, selectați zona de focus direct din ecranul smartphone-ului și alegeți setările manuale pentru a controla viteza de expunere și valoarea ISO. Totuși, țineți cont că un timp de expunere mai mare poate genera o fotografie mișcată. Tocmai de aceea, puteți folosi un trepied sau puteți folosi o suprafață plană pentru a vă sprijini.

  Rezoluția imaginii

Totodată, Vali Bărbulescu recomandă ca toate fotografiile realizate cu telefonul să fie făcute la rezoluția maximă, respectiv 12 MP pentru Galaxy S7 și Galaxy S7 edge, mai ales că spațiul de stocare poate ajunge până la 200 GB, cu ajutorul unui card de memorie. Acest lucru ajută nu doar la editările ulterioare, dar și la păstrarea tuturor detaliilor în fotografie. Samsung Galaxy S7 și Galaxy S7 edge permit fotografierea RAW, un format care nu este comprimat sau procesat, astfel că oferă o libertate mai mare de editare, de la identificarea celui mai bun balans de alb, la refacerea unor zone umbrite.

        Selfie natural

Studiile arată că tinerii din generația Millennials își fac 9 selfie-uri pe săptămână, ceea ce înseamnă că pentru ei este foarte important ca telefonul pe care îl folosesc să ofere cea mai bună calitate a imaginii. Pentru un selfie reușit, Vali Bărbulescu recomandă, ca regulă de compoziție, să adoptăm o postură naturală, care să transmită o stare de spirit. O lumină bună va ajuta la calitatea fotografiei, iar Samsung Galaxy S7 și S7 edge dispun de funcția Flash Selfie, ce transformă ecranul în sursă de lumină, pentru ca fotografia să arate senzațional.

     Portret cu poveste

Atunci când încercăm să fotografiem un portret, Vali Bărbulescu ne propune să transmitem povestea din spatele feței fotografiate: veselia, tristețea, mirarea, indignarea pot fi aliați buni în realizarea unui portret memorabil.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Industria de Publicitate

Marca Etică RAC, un pas important în autoreglementarea pieței de publicitate în România

Published

on

 

Consiliul Român pentru Publicitate lansează un nou proiect menit să ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială

Marca Etică RAC va intra în vigoare începând cu anul viitor și va putea fi accesată de orice brand care activează în România

În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.

De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”, spune Laurențiu Gheorghiu, membru board RAC și inițiator al proiectului.

Cum funcționează Marca Etică RAC

Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului  RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public.

Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.

Marca Etică va intra în vigoare în 2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului. RAC susține și lucrează alături de reprezentanți ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici internaționale.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Tehnologie

Noutăți Google în zona de securitate și protecție a datelor personale

Published

on

 

La începutul lunii octombrie, Google vine cu un update important al serviciilor de securitate și protecție a confidențialității. Ce aduce nou: Modul Icognito în Google Maps, Auto-delete pentru YouTube, un manager de parole îmbunătățit.

Icognito este una dintre cele mai populare măsuri de protejare a confidențialității online, încă de la lansarea Chrome în 2018. O astfel de funcție a fost introdusă în YouTube în prima parte a lui 2019, iar acum va fi disponibilă și pentru Google Maps.
Cum funcționează: când activezi modul Icognito în Maps, activitatea pe acel dispozitiv – precum locurile pe care le cauți – nu va fi salvată în contul de Google și nu va fi utilizată pentru personalizarea experienței pe Google Maps. Activarea modului Icognito se face din poza de profil și poate fi realizată oricând. Modul Icognito va fi introdus în săptămânile următoare pe dispozitivele cu Android, urmând apoi pentru iOS.

În luna mai a acestui an, Google anunța introducerea funcție de ștergere automată pentru Location History și activitatea pe internet și în aplicații. Aceasta includea lucrurile pe care le-ai căutat și paginile vizitate online, precum și comenzile vocale. Funcția auto-delete va fi de acum disponibilă și pentru istoricul YouTube. Funcția se poate seta pentru declanșare automată, la intervale de 3 sau 18 luni.

Mulți dintre noi avem multe conturi și este foarte dificil să ținem minte toate parolele acestora. Din acest motiv oamenii tind să mențină un obicei nesănătos și să folosească aceeași parolă pentru mai multe conturi. Un obicei periculos: dacă cineva fură parola odată, poate avea acces la mai multe servicii cu aceasta.

Pentru a rezolva aceasta situație, Google oferă de multă vreme un manager de parole, care salvează parolele diferitelor conturi asociate serviciilor online. Începând din această lună, managerul de parole vine cu o îmbunătățire majoră. Verificare parolei este un instrument nou, care îți verifică o parolă și îți spune dacă este puternică sau slabă, dacă este reutilizată sau dacă a fost expusă unei breșe de securitate care a afectat o terță parte.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Cum creezi o parolă puternică și sigură

Published

on

 

Siguranța pe internet este un subiect mai actual decât oricând. Probleme de securitate au avut în trecutul apropiat până și companii mari, globale, pe care le considerăm extrem de sigure pentru că reprezintă promotori ai tehnologiei de ultimă generație. În condițiile în care viața noastră personală și cea profesională sunt conectate la internet fie că vrem, fie că nu vrem, trebuie să ne preocupe extrem de mult gradul nostru de siguranță online.

 

Se spune că este mai simplu să acționezi cu prevenție decât să tratezi o problemă, iar acest lucru este valabil și pe internet. De fapt, dacă un cont al tău de email sau de pe o rețea de socializare este compromis, remedierea situație este foarte dificilă, chiar imposibilă, dacă nu folosești alte servicii de verificare și resetare a parolelor – alte conturi pe email sau număr de telefon mobil. În cazul conturilor de acces la websiteuri, servere, conturi de găzduire web, accesul în sine se poate reseta ușor, însă ceea ce trebuie să te ingrijoreze cel mai tare este faptul că date personale și profesionale pot ajunge la persoane cu intenții rele. Nici nu mai vorbim despre conturi de internet banking sau trading online, unde accesul unor persoane străine ți-ar putea cauza în mod direct pierderi de bani.

 

Tot mai multe servicii permit sau chiar te obligă să optezi pentru autentificare în mai mulți pași. Însă sistemul pe baze de parole este în continuare cel mai frecvent și este bine să creezi o parolă puternică și sigură. Cum se definește o astfel de parolă, ce înseamnă cu adevărat siguranța? O astfel de parolă este cea care are cel puțin 6 caractere, de preferat chiar de la 8 caractere în sus. În mod obligatoriu, trebuie să fie folosite atât litere mari și mici, cât și cifre și alte semne precum apostrog, punct, virgula, paranteze etc.

 

Dacă îți este greu să creezi o astfel de parolă, trebuie să știi că la o simplă căutare pe Google găsești website-uri ce îți pot genera astfel de parole la întâmplare. Utilizarea lor este gratuită în totalitate și poți chiar să alegi cum va fi construită parola, ce tipuri de elemente să includă, câte caractere să aibă. Parolele astfel oferite sunt generate random și trebuie salvate în siguranță (spre deosebire de un cod PIN, aceste parole sunt prea complicate să fie memorate). Ai grijă să salvezi parolele fără a avea în fișiere indicate toate datele de acces. De asemenea, nu ține toate parolele în același loc și evită să folosești aceeași parolă la mai multe conturi.

 

Ce parole trebuie evitate? În mod sigur trebuie să eviți parole banale precum “123456” sau “parola123” ori “password”. Nu folosi nici parole cu elemente dublate precum 1234 1234 sau cuvinte repetate. De asemenea, nu utiliza data de naștere, orașul în care locuiești sau în care te-ai născut, numele copiilor, pasiuni, vedete preferate sau alte date personale care pot fi accesate ușor sau intuite de cunoscuți ori pe baza unui comportament online predictibil. Evită cu totul cuvinte reale din dicționar și alege astfel de parole “complicate” unde literele, cifrele și simbolurile alternează fără un model logic.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: