Potrivit masuratorilor Kantar Media, primele 10 televiziuni cu cea mai mare audienta in 2013, au avut o cota de piata cumulata de 61.3%, la nivel national. 59 de televiziuni au o cota de 26.8%, iar 11.9% reprezinta televiziunile care nu sunt masurate de Kantar Media.
Topul audientei TV in 2013, la nivel national, arata ca in primele 10 statii se afla 6 televiziuni generaliste, doua de stiri, una pentru copii si tineret si postul public TVR 1.
Cele 6 televiziuni generaliste sunt: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Acasa TV, Prima TV si National TV si au avut un total de 46.9% din cota de vizionare a anului 2013, pe piata TV din Romania.
Canalele de stiri, Antena 3, Romania TV, B1 TV, Realitatea TV si Digi 2, formeaza nisa de cu cea mai mare cota de piata 12.7% (la nivel national, intreaga zi). Antena 3 (4.9%), Romania TV(3.1%), iar Digi 24 a avut o cota de vizionare de 0.5% la nivel national.
In ceea ce priveste nisa televiziunilor pentru copii si tineret, cele mai urmarite canale au fost Disney Channel (2.5%) si Cartoon Network (1,3%), iar televiziunile de filme si seriale au acumulat in 2013 o cota de piata de 3.9%, Pro Cinema si AXN au avut cele mai mari cote de piata, 0.9% fiecare, potrivit forbes.ro.
Alte nise de televiziune, au avut urmatoarele cote de piata:
Muzica populara si de petrecere – 3.3%, Sport – 2.1%, Documentare – 1.7%, Muzica pop – 1.1%, confesionale, Trinitas, Speranta TV, Alfa Omega TV, Credo TV – 0.4%