Connect with us

Business

Tot ce trebuie să afli despre certificatele energetice

Avatar

Published

on

Începând din 2013, proprietarii care vor să vândă sau să închirieze un imobil sunt obligaţi să obţină un certificat energetic.

Contractele încheiate în lipsa acestui document sunt supuse nulităţii relative şi pot fi contestate în instanţă.

Certificatul de performanţă energetică este un act cu caracter informativ din care reiese eficiența energetică a unei clădiri sau unitate de clădire.

Această informaţie este importantă pentru cei care vor să cumpere sau să închirieze o locuinţă, întrucât pot estima astfel costul total pentru încălzire, apă caldă, ventilare, climatizare şi iluminat artificial. Documentul le este util însă şi proprietarilor care îşi doresc să renoveze locuinţa cu scopul de a o face mai eficientă din punct de vedere energetic şi a scădea costurile.

Proprietarul va vedea exact ce îmbunătăţiri trebuie să fac şi, în plus, auditorul energetic va face recomandări punctuale pentru eficientizare.

Aşa cum deja a fost menţionat, cei care se ocupă cu eliberarea certificatelor de performanţă energetică sunt auditorii energetici atestaţi. Aceştia analizează documentele puse la dispoziţie de solicitant, vizitează locuinţa pentru măsurători, fac calculele după o metodologie specifică şi, ulterior, eliberează actul.

Astfel, în urma calculului, clădirea sau unitatea de clădire primeşte o notă energetică şi este încadrată într-o clasă energetică.

Nota poate fi de la 1 la 100, cu cât locuinţa e mai performantă, cu atât primeşte o notă mai bună.

Clasele energetice sunt notate cu litere de la A la G, după performanţă.

Clasa A este cea mai performantă din punct de vedere energetic, cu un consum de până la 125 kWh/m2/an, iar clasa G este cel mai puţin performantă, cu un consum de peste 820 kWh/m2/an.

Cine are nevoie de certificat energetic

Potrivit legii, certificatul energetic este obligatoriu la vânzarea sau închirierea unei locuinţe, dar şi la recepţia finală a unei lucrări noi.

Anumite tipuri de clădiri ce au obligaţia legală de a afişa un certificat energetic valabil la un loc vizibil:

  • Clădiri de birouri;
  • Pensiuni, restaurante, hoteluri;
  • Instituţii de învăţământ;
  • Săli de sport;
  • Clădiri în care se desfăşoară activităţi comerciale;
  • Spitale şi policlinici etc.

Este vorba despre imobilele vizitate frecvent de public.

Documente necesare pentru întocmirea certificatului energetic

Pentru obţinerea documentului este important ca solicitantul să pună la dispoziţia auditorului energetic documentele clădirii sau unităţii de clădire pentru analiză.

E important de precizat că lista documentelor depinde în funcţie de specificul şi complexitatea clădirii, însă de cele mai multe ori sunt solicitate următoarele:

  • Plan de încadrare în zonă, cu puncte cardinale menţionate;
  • Planurile arhitecturale;
  • Releveul;
  • Planurile pe niveluri, planurile de situaţie etc.

De asemenea, auditorul energetic va culege o serie de informaţii în cadrul vizitei la faţa locului:

  • Orientarea cardinală;
  • Starea faţadei;
  • Starea subsolului şi a podului/mansardei;
  • Etajul;
  • Tipul tâmplăriei, mai ales pe partea exterioară;
  • Materialele din care sunt construiţi pereţii exteriori;
  • Prezența/absenţa izolaţiei;
  • Sursa de căldură şi tipul caloriferelor;
  • Numărul punctelor de apă;
  • Existenţa apometrelor şi a repartitoarelor etc.

Documentul are o valabilitate de 10 ani, însă dacă se efectuează lucrări ample de renovare este necesară o reevaluare din partea unui auditor, întrucât, cel mai probabil, clasa energetică va fi una mai bună.

 

Comentarii

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

Avantajele de a avea un seif in casa sau la birou

Avatar

Published

on

Multi oameni sunt de parere ca inchirierea unei casete de valori la banca este cea mai buna modalitate de a-si pastra obiectele importante in siguranta. Dar daca este vorba de documente si articole la care ai nevoie de acces rapid? In acest caz, cea mai buna optiune este de a achizitiona un seif pentru casa sau birou. Iata care sunt beneficiile pe care ti le ofera un seif in propria casa sau birou:

Ai acces instant la documente

Exista documente de care ai nevoie imediat: din pacate, bancile nu sunt disponibile 24/7. Ce se intampla daca ai nevoie de un document in perioada in care bancile sunt inchise, in weekend sau in timpul sarbatorilor legale? Prin instalarea unui seif acasa sau la birou, poti avea acces rapid la documente precum pasaport, certificat de nastere, titluri, investitii, plan de asigurare si dosare importante, oricand doresti.

Protectie

Solicitand unui profesionist sa instaleze un seif acasa sau la birou, poti fi sigur ca obiectele tale valoroase sunt protejate in permanenta, iar seiful nu va putea fi mutat cu usurinta din loc. Pentru birou, este necesar sa alegi un seif de dimensiuni mari, de preferat cu fanta, pentru ca accesul la depunere sa fie permis oricui, insa la continut sa poata ajunge doar persoanele autorizate. Pentru protectie maxima, in special in cazul documentelor importante, poti alege seifuri cu dubla certificare, ceea ce inseamna ca vei fi protejat si impotriva efractiei dar si importiva incendiilor.

Un alt beneficiu al seifului, este faptul ca tii intr-un singur loc obiectele de care ai nevoie si astfel nu mai exista riscul sa le pierzi. Chiar daca nu sunt valoroase, sunt importante, iar documentele precum buletinul, pasaportul si alte acte, pot duce la un proces de recuperare stresant, obositor si durabil daca sunt pierdute sau ratacite.

Pastrezi armele de foc departe de raza copiilor

Prin achizitionarea unui seif, ai garantia ca pistolul sau munitia ta nu va ajunge pe maini gresite. Seiful pentru arme poate fi instalat intr-o zona mai putin accesibila, departe de ochii copiilor sau al persoanelor care iti calca pragul. Astfel, ai garantia ca accesul la arma iti este permis doar tie sau persoanelor autorizate.

Un seif nu numai ca iti ofera acces usor la documente si obiectele de valoare, dar ti le pastreaza in siguranta in orice moment al zilei. Asadar, nu-ti expune obiectele de valoare la riscuri inutile si pur si simplu achizitioneaza un seif pentru a beneficia de toate avantajele enumerate mai sus. Exista foarte multe modele de seifuri disponibile pe piata, in dimensiuni variate si cu utilitati diverse. Este important sa te documentezi si sa alegi produsul potrivit nevoilor tale, fie pentru birou sau casa. Seifurile pot fi instalate pe podea, in perete sau asezate in interiorul mobilei. Ia in considerare caracteristicile si achizitioneaza un seif pentru pastrarea in siguranta a obiectelor valoroase.

Comentarii

Continue Reading

Business

De ce sa alegi acoperisuri metalice pentru casa

Avatar

Published

on

Acest articol va prezinta avantajele pe care acest tip de sisteme il ofera, astfel incat sa puteti face o alegere in cunostinta de cauza. Fie ca doriti sa folositi tigla metalica sau orice alta varianta, noi va sfatuim sa va informati foarte bine inainte de a alege tipul de acoperis pe care il veti construi.

Daca doriti sa luati o decizie in a alege acoperisul pentru casa in care va locui familia dvs, este foarte important sa cantariti avantajele si dezavantajele materialelor folosite la confectionarea acestuia.

Beneficiile pe care le ofera sistemele de acoperisuri metalice

Metalul depaseste materialele conventionale pentru acoperisuri in mai multe moduri:

Durata de viata. Instalat corespunzator, un acoperis metalic ar trebui sa reziste foarte mult timp, chiar si peste 50 de ani. El face fata cu brio ploii, zapezii, cat si furtunilor de intensitate ridicata. Metalul este rezistent la foc, mucegai, insecte si putregai. Garantiile oferite de producatori variaza foarte mult, dar majoritatea companiilor ofera intre 20 si 50 de ani. Garanatia pentru vopsea este oferita in general pana la 30 de ani, dar si acest lucru depinde in functie de producatorul ales.

Greutatea. Tigla metalica este mult mai usoara comparativ cu tigla ceramica. Din cauza greutatii reduse a materialului, puteti face economii si la constructia structurii de sustinere. Unele tipuri de materiale pentru acoperisuri metalice pot fi aplicate pe un acoperis existent, fara a fi nevoie de decopertare sau de consolidari ale structurii existente.

Viteza si usurinta instalarii acoperisului. Majoritatea materialelor pentru acoperisuri metalice vin in panouri care se pot instala usor. Un meserias bun poate sa le instaleze rapid fara probleme. Daca acoperisul nu este inca montat si o furtuna este pe drum, scurtarea timpului de montare cu o zi sau doua poate oferi un avantaj esential. Evident, exista si economii considerabile cu forta de munca, deoarece reduceti complexitatea si scurtati durata instalarii acoperisului.

Rezistenta la foc. Deoarece otelul este incombustibil, acoperisurile din tigla metalica prezinta o rezistenta la incendiu ridicata, obtinand clasa A (cea mai rezistenta la foc).Trebuie totusi sa tineti cont si de materialele pe care se fixeaza tigla. Majoritatea acoperisurilor metalice sunt aplicate pe un material combustibil, cum ar fi lemnul, iar acest lucru reduce considerabil rezistenta la foc.

Conductibilitatea termica. Tigla metalica acoperita cu vopsea si solutiile potrivite va reflecta caldura radianta venita de la soare, reducand la minimum acumularea excesiva in timpul zilei. Asta inseamna ca economisiti energia necesara pentru racire. Desi materialul in sine are o valoare redusa a izolatiei, acoperisurile metalice pot fi aplicate pe o izolatie rigida cu spuma care va imbunatatii considerabil performantele. In plus, multe sisteme utilizeaza un spatiu de aer ventilat intre panoul metalic si acoperisul propriu-zis, pentru a creste eficienta energetica.

Eliminarea rapida a apei de ploaie si a zapezii. Acoperisurile metalice sunt practic impermeabile datorita modului in care panourile se intercaleaza si pentru ca suprafetele sunt dure si alunecoase. In plus, tonurile intunecate ale vopselei acoperisului metalic vor ajuta la incalzirea rapida a acestuia, topind rapid zapada.

 

Comentarii

Continue Reading

Business

Tractări auto și asistență rutieră prin Cris Power Logistic SRL București

Avatar

Published

on

Numărul mașinilor din România s-a înmulțit și continuă să se înmulțească pe măsură ce trece timpul, mai ales în București.

Fiecare an aduce cu sine parcări tot mai pline, cozi rutiere tot mai mari, trafic tot mai aglomerat.

Odată cu creșterea numărului de autoturisme, crește exponențial și numărul cazurilor in care este nevoie de servicii de tractari auto.

Unele probleme mai mici, care pot fi remediate repede sau chiar pe loc, altele mai mari care necesita timp și bani.

Dacă astfel de neplăceri apar atunci când va aflați în trafic sau când sunteți departe de casă, cea mai bună idee pe care o puteți avea este să apelați la o firmă de profil care să vă poată veni în ajutor.

Pentru servicii de tractari auto Bucuresti dispeceratul Cris Power Logistic SRL este disponibil non-stop.

Ceea ce trebuie să știți este că astfel de firme vă stau la dispoziție non stop, 24 de ore din 24 și pe orice condiții meteo.

Este bine să identificați o astfel de firmă, care este mai mare și care oferă servicii de calitate și salvați-i numărul de telefon în agenda dumneavoastră.

Prețurile pornesc de la sume modice, atunci când defecțiunile nu sunt foarte însemnate, cum ar fi curent pentru baterie, un schimb de roată, dar pot merge și mai sus, în funcție de complexitatea intervenției.

Atunci când vă orientați către un prestator de profil, trebuie să urmăriți anumite aspecte esențiale. În primul rând, numărul mașinilor pe care o astfel de firmă le are în parcare, dar și starea acestora (dotări, vechime etc.).

Sunt destule firme care au doar o mașină veche nesigură care vă poate pune în pericol.

Nu este de dorit să aveți nevoie urgent de ajutor și cei cu care luați legătura să nu vă poată ajuta atunci când aveți nevoie.

Astfel va trebui să irosiți timp prețios în căutarea unei alte platforme auto libere care să vină și să vă ofere asistența rutieră necesară.

De asemenea și personalul este foarte important. Mașina la care țineți atât de mult nu trebuie să cadă pe mâna unor semi-profesioniști care vă pot distruge autoturismul.

Mărimea unei firme este oarecum un garant al calității lucrărilor pe care le efectuează.

Numărul șoferilor de care dispune firma este și acesta un criteriu foarte important, licența de transport, deoarece vă doriți ca șoferul care conduce autospeciala de tractări să fie cât mai odihnit, iar dumneavoastră să ajungeți în siguranță acasă la familie.

Serviciile oferite, însă, după cum am menționat anterior, nu sunt doar de tractare, deși, poate această activitate constituie profilul principal al firmei, ci și de asistență rutieră.

Prin urmare, veți găsi suport, fie că:

  • ați rămas fără current la baterie;
  • ați făcut o alimentare greșită cu combustibil etc.

Aceste mici reparații se pot efectua la fața locului.

Dacă defecțiunile sunt mai mari, fiind nevoie de o intervenție de durată sau de anumite condiții de lucru, atunci autoturismul dumneavoastră va fi transportat la un service autorizat, iar reparația se va face într-un cadru adecvat.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0