Connect with us

Digital

Trei români au intrat în cea mai mare rețea de inovatori sociali din lume

Redactia Radar de Media

Published

on

  • Paul Radu, Dorica Dan și Florin Stoican sunt primii români care au intrat în rețeaua de peste 3600 de Ashoka Fellows din 93 de țări.
  • Cei 3 români activează în jurnalism, sănătate și protecția mediului și vor fi susținuți financiar și non-financiar de către Ashoka pentru a-și implementa ideile de dezvoltare socio-economică.
  • Procesul de selecție a durat peste 14 luni, zeci de ore de interviuri și a inclus analiza Board-ului Global Ashoka, care i-a ales pe cei 3 inovatori sociali din România în august, la Washington, D.C.

 

Ashoka a anunțat primii trei români incluși în cea mai mare rețea globală de antreprenori sociali, care îi va susține să dezvolte soluțiile inovatoare în România și în întreaga lume.

 „Fiecare Ashoka Fellow ajută în medie 230.000 de oameni pe an la nivel global, iar Board-ul Ashoka a văzut în Paul, Dorica și Florin acest potențial de a transforma sisteme complexe în domeniile lor de activitate. Astăzi sărbătorim realizările unor oameni care au dat dovadă de creativitate, spirit antreprenorial și fibră etică pe măsura ideilor care revoluționează jurnalismul de investigație, serviciile adresate persoanelor cu boli rare și protecția mediului din România.” Corina Murafa, Country Director, Ashoka Romania.

 

Cine sunt cei trei români?

  1. Paul Radu este un pionier al jurnalismului de investigație la nivel internațional. A călătorit în întreaga lume pe urmele corupției și a crimei organizate, pregătind în același timp o comunitate descentralizată de peste 400 de jurnaliști. Din 2009, investigațiile realizate de organizație au condus, printre altele, la confiscarea de către guverne a unor bunuri în valoare totală de peste 5,7 miliarde dolari, lansarea a zeci de anchete penale, 147 de mandate de arestare aflate în derulare, 20 de demisii majore, inclusiv un președinte, un prim-ministru, directori executivi ai marilor corporații internaționale și peste 1.400 de închideri ale unor companii, inculpări și hotărâri judecătorești.

 

Crima organizată nu are inamic natural și atunci cei rămași să lupte cu ea sunt jurnaliștii de investigație. Poliția, serviciile secrete, toate instituțiile statelor care ar trebui să se ocupe de combaterea crimei organizate se opresc la granițele țării și din nou rețelele de jurnalism de investigație sunt singurele care pot sa investigheze peste frontiere și să urmărească banii acolo unde sunt ascunși ei de către criminali, politicieni corupți și alții”.  Paul Radu, Director Executiv, Organized Crime and Corruption Reporting (OCCRP) și Rise Project.

 

  1. Dorica Dan revoluționează domeniul bolilor rare, creând o formă de suport integrată pentru pacienții cu astfel de afecțiuni, îmbinând serviciile medicale cu cele sociale. Mai mult, a perfecționat rolul de manager de caz al asistenților sociali, rol ce are drept scop identificarea posibililor pacienți și orientarea acestora către serviciile și specialiștii de care au nevoie. Din aproximativ 1 milion de cetățeni români care pot suferi de boli rare, mai puțin de 1% sunt diagnosticați. În 2014, Dorica a reușit să convingă guvernul să înființeze un consiliu consultativ pentru bolile rare și să crească cu 46% bugetul național alocat acestora. Dorica este fondator și Președinte al Alianței Naționale pentru Boli Rare, membru al consiliului de conducere al celei mai mari organizații europene dedicate domeniului și consilier pentru diferite guverne din Europa.

 

”Reprezint cei peste 1 milion de pacienți cu boli rare din România. Cel mai important proiect al nostru de până acum este deschiderea la Zalău a centrului NoRo acreditat ca centru de expertiză pentru boli rare, membru în rețele europene de referință, singurul astfel de centru din Europa coordonat de o asociație de pacienți. Datorită luptei noastre au fost acreditate centre de expertiză în boli rare în România, dar este important ca acestea să colaboreze între ele și împreună să depună eforturi pentru a îmbunătăți rata de diagnosticare a pacienților cu boli rare.” Dorica Dan, Președinte, Centrul NoRo, Alianța Națională pentru Boli Rare, Asociația Prader Willi România.

 

  1. Florin Stoican capacitează o mișcare de cetățeni activi care creează sisteme funcționale în jurul ariilor protejate din România. A înființat cu succes Parcul Național Buila-Vânturarița și Parcul Natural Văcărești, ambele la inițiativă cetățenească, un efort în premieră în România. Mai mult, cu ajutorul comunității formate de el la Buila a creat un impact economic local de 30 milioane euro, protejând în același timp valorile culturale și naturale. Numărul de turiști din Buila a crescut în câțiva ani de la câteva sute la peste 25.000 pe an. Din Parcul Natural Văcărești, Florin vrea să facă principala atracție turistică a Bucureștiului, unde se vor amenaja spații pentru promovarea tuturor ariilor naturale protejate din România.

 

”Acum 15 ani am înființat primul parc național din România întemeiat de o organizație non-guvernamentală. Am realizat însă că nu se poate face conservarea naturii fără să ținem cont de comunitățile locale și ne-am transformat proiectul într-unul de dezvoltare a zonei Oltenia de sub munte. Am adus astfel 300.000 euro în comunitate care au adus valoare locală de zeci de milioane de euro. În Parcul Natural Văcărești am replicat proiectul și am înființat primul parc natural urban din România unde vrem sa dezvoltăm o ambasadă a ariilor protejate și un centru educațional național de mediu”. Florin Stoican, Președinte, Asociația Kogayon; Fondator, Parcul Național Văcărești și Parcul Naţional Buila-Vânturariţa.

 

În ce va consta sprijinul Ashoka

  • O bursă individuală în primii 3 ani de fellowship, adaptată în funcție de necesități pentru a le permite să se concentreze pe ideile de inovare socială;
  • Interacțiunea cu alți antreprenori sociali din rețeaua de peste 3.600 de Ashoka Fellows;
  • Accesul la oprtunități de dezvoltare adresate specific comunității de Ashoka Fellows (ex: Globalizer);
  • Accesul la oportunități de finanțare, parteneri și consultanți pro bono;
  • Fellowshipul Ashoka înseamnă comunitate și sprijin pe viață. Organizația se va asigura că fiecare fellow beneficiază de cea mai bună pregătire, coaching personalizat și consultanța de care are nevoie pentru a-și atinge potențialul soluțiilor și a rezolva în mod strategic provocările identificate.

Antreprenorii sociali sunt persoane cu soluții inovatoare și sistemice la cele mai mari provocări ale societății: sociale, culturale, economice sau de mediu. Ashoka este organizația care a pionierat conceptul, construind rețeaua de antreprenori sociali încă din 1980.

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

Industria de Publicitate

Cheil | Centrade este singura agenție din România finalistă la Ad Stars 2020

Avatar

Published

on

            Cheil | Centrade, hub-ul regional pentru rețeaua sud-coreeană Cheil, este singura agenție din România cu două lucrări finaliste la ediția din acest an a Ad Stars, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate care creditează creativitatea și tehnologia de ultimă generație.

 

Localizat în Busan, Coreea de Sud, AD STARS a înregistrat în cadrul acestei ediții „speciale de pandemie”, peste 20.000 de înscrieri din 60 de țări. Doar 1.651 dintre ele au fost selectate pe lista scurtă de un juriu prestigios reunind profesioniști din întreaga lume.

 

Printre jurații Ad Stars din acest an se numără Valeria Madon, Chief Creative Officer VMLY&R Asia, Joachim Kortlepel, Executive Creative Director & Partner Jung von Matt, Germania, Levi Slavin, Chief Creative Office Colenso BBDO Noua Zeelandă, Sarah-Leigh Izzard, Regional ECD Ogilvy Hong Kong și Gabriela Lungu, Global Creative Director, Geometry UK.

 

Toate înscrierile selecționate aspiră acum la cele două trofee Grand Prix of the Year ce vor primi un premiu în valoare de 10.000 dolari, câștigătorii urmând a fi anunțați online pe 7 septembrie. Rețeaua Cheil a câștigat unul dintre aceste trofee în 2013.

 

Campaniile Cheil | Centrade sunt finaliste în categoria Public Service Advertising / Healthcare (categorie care a atras în acest an cel mai mare număr de înscrieri) – campania „See Beyond the ICU” pentru Hospice Casa Speranței și respectiv, în categoria Social & Influencer – campania „Wallpaper Inventors” pentru Samsung Galaxy S10.

 

„Ne bucură că munca echipei pentru Samsung este recunoscută, mai ales că în categoria Social & Influencer sunt doar 62 de lucrări finaliste din întreaga lume. Lucrăm pentru clientul nr. 1 în Biz Top Social Media Brands și acest lucru ne inspiră atitudinea #dowhatyoucant cu fiecare proiect la care lucrăm” remarcă Roxana Niță, Group Creative Director, Cheil|Centrade despre succesul campaniei Samsung al cărei studiu de caz poate fi vizionat aici:

„Misiunea noastră la Cheil este să folosim datele și creativitatea alături de partenerii noștri pentru a crea campanii care atrag atenția și generează conversație, inspirând oamenii să se implice. Recunoașterea industriei globale pentru aceste două campanii, dar și pentru alte proiecte similare din portofoliul nostru, ne onorează, dovedind încă odată că publicitatea trebuie să aibă un rol social” adaugă Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil|Centrade.

 

Studiu de caz al proiectului Hospice Casa Speranței poate fi vizionat aici:

 

Despre Cheil | Centrade

Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România şi servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei (10 pieţe), coordonând strategie de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil|Centrade mai fac parte ENGIE România, First Bank, NN Asigurări și Pensii, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS, Hospice Casa Speranței și United Way.

 

Din 2018, Cheil Centrade București a lansat și divizia DIA, un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Cheil Centrade este singura agenție românească premiată la cea mai recentă ediție London International Awards și de asemenea, singura care a avut un membru în juriul celei mai recente ediții Euro Effie Awards. Centrade este parte a holdingului internațional Centrade USA – cu operațiuni în Bucureşti, Houston și Zagreb, alături de Chainsaw Europe, Kubis Interactive și Epidemic Worldwide.

 

Despre AD STARS

AD STARS 2020 Awards include următoarele categorii: Film, Print, Outdoor, Radio & Audio, Design, Interactive, Mobile, Data Insights, Social & Influencer, PR, Brand Experience & Activation, Direct, Media, Integrated, Innovation, Diverse Insights, Place Brand și Creative eCommerce.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Atelierele ILBAH lansează o nouă serie de cursuri din domeniul IT

Avatar

Published

on

            Atelierele ILBAH  organizează cursuri autorizate de formare profesională pentru adulți, oferind cursanților o experiență de învățare unică încă din anul 2012. Cu un portofoliu mereu în extindere, pentru a acoperi cele mai căutate domenii, echipa Atelierele ILBAH are un singur scop: să vină mereu în ajutorul celor ce își doresc să evolueze și să își descopere pasiunile. Acum, aceștia vin și în ajutorul celor pasionați de programare, lansând seria de cursuri IT – App & Web Development, dedicată celor ce vor să descoperă ce presupune această meserie.

 

Cursurile puse la dispoziție de Atelierele ILBAH se împart în 3 categorii: front-end developer, back-end developer și full-stack developer, ultima  categorie îmbinând celelalte două cursuri. În perioada fiecărui curs, studenții vor dobândi toate cunoștințele teoretice, însă și pe cele practice, necesare pentru ca mai apoi, să își găsească un job în domeniu. La final, aceștia vor obține și o diplomă acreditată de Autoritatea Națională pentru Calificări, recunoscută atât naţional, cât și internaţional. Durata fiecărui curs este de 4 luni, aşadar 8 luni pentru cei ce vor alege opţiunea full-stack.

Acest domeniu poate suna puțin mai complicat pentru cei neinițiați, însă cursurile organizate de Atelierele ILBAH sunt în așa fel structurate, încât să nu îi sperie pe începători, acestea fiind foarte clare. În cadrul acestor cursuri, un accent foarte mare se pune pe îmbinarea eficientă a informațiilor teoretice cu partea practică, pentru a crea un plan de învățare complex. Astfel, progresul de la un curs la altul este clar vizibil.

Gama de cursuri IT – App & Web Development este disponibilă fizic la sediile Atelierele ILBAH din Cluj și București, însă acesta poate fi urmat și în variantă online live, accesibilă oriunde în lume, în funcție de necesitățile și preferințele fiecărui cursant. Detalii complete despre aceste cursuri puteți găsi și pe site-ul Atelierele ILBAH, accesând link-ul:  https://www.ateliereleilbah.ro/cursuri-din-categoria-it-app-web-development/

 

Comentarii

Continue Reading

Industria online

Pepsi a dat startul verii retro-cool prin campania Pepsi Retro Studio

Avatar

Published

on

            DDB România, în parteneriat cu agențiile OMD și Kubis, semnează cea mai nouă campanie Pepsi: Pepsi Retro Studio, cu focus pe o parte a ADN-ului de brand: celebrarea culturii pop și încurajarea individualității.

 

De altfel, brandul Pepsi a fost promotorul multor momente cheie în istoria entertainment-ului de-a lungul generațiilor, iar legătura cu industria muzicală este una de necontestat, prin parteneriate legendare cu pop icons și sprijinul oferit artiștilor up-and-coming, au adus brandul în mijlocul comunităților de oameni care iubesc distracția.

Într-o perioadă în care petrecerile și adunările cu prietenii sunt imposibile, DDB România a avut oportunitatea să apese din nou play. Și rewind. Alături de partenerii săi, în această campanie au găsit soluția ideală pentru a aduce oamenii din nou împreună: au mutat party-ul online, unde chiar și prin distanţare fizică, energia live, în real-time, rămâne intactă. Așa a început Pepsi Summer 2020.

Sufletul campaniei este Pepsi Retro Studio, o platformă cool care găzduiește momentele fun de ieri și de azi, cu mult Pepsi rece și hituri clasice românești, reinterpretate exclusiv pentru Pepsi de cei mai tari artiști ai momentului.

Petrecerea de vară a început cu reinterpretarea lui Smiley a melodiei celor de la Timpuri Noi, Adeline, a continuat cu Feli și Amintirile celor de la 3 Sud-Est, iar al treilea artist invitat este Mira, cu remake-ul ei surprinzător al faimoasei Dragostea din tei.

Startul se dă la Virgin Radio, iar atmosfera este întreținută de Andrei Niculae, care nu se sfiește să ia artiștii care îi trec pragul la întrebări și să le ofere ascultătorilor access all areas la o petrecere cu noi piese vechi  pe canalul de YouTube şi pagina de Facebook Pepsi Romania. În plus, au fost realizate și videoclipuri cu artiștii care au participat.

„Premisa campaniei izvorăște din tradiția comunicării Pepsi în România, construită pe deja clasicul „și ieri, și azi”. Şi nu e vorba doar despre legendarul gust Pepsi, prezent în România încă din 1966, ci și despre gusturile muzicale, artistice, de fashion sau umor ale tuturor generațiilor. Cei tineri, la fel ca și părinții lor odată, dansează pe piese fâșnețe, râd la glume bune, poartă haine extravagante, se joacă cu prietenii – ce-i drept, ieri la masa din sufragerie, azi pe consolă”, a declarat Iuliana Dragomir, Senior Brand Manager Pepsi.

Deși rezultatul pare ușor de atins, insight-urile din spatele proiectului îl înregistrează drept provocare. Dar o provocare de nerefuzat, sub deviza play at work. „Filmări pe bloc, pe stradă, drifturi, să înveți în real-time pe cineva să meargă pe role, să apreciezi corect măsurile unei compoziţii muzicale, să faci analize de target și lifestyle ca să estimezi dacă va prinde sau nu un anume beat – au fost experienţe noi care ne-au împins să ieșim din zona de confort și să explorăm teritoriul showbiz-ului și cum funcţionează el. Asta ne motivează. Să ai acea capacitate de a gândi on the spot, ideile salvatoare, ideile acelea pe care le ții minte și pe seama cărora te amuzi cu colegii. Ce campanie merge blană de la început până la final ? Dacă nu întâmpini dificultăți pe parcurs, care mai e provocarea ?” povestește Ștefan Vasilachi, Creative Director DDB România.

„Când am primit propunerile cu piesele care urmau să fie reinterpretate, am fost la fel de surprinși cum veți fi și voi când veți auzi pentru prima oară piesele. Pe parcurs, însă, am descoperit și noi povestea pe care o are fiecare artist cu piesa pe care a ales-o. La noi în agenție, timp de săptămâni bune, lumea a fredonat Adeline, Amintirile și celelalte piese pe care le veți auzi cu toții în curând”, spune Răzvan Meiroșu, Media Director OMD România.

Descoperă și tu vibe-ul retro-cool de vară cu primele 3 episoade din Pepsi Retro Studio și nu rata videoclipurile artiştilor, pe care oricum probabil le-ai văzut deja în Trending. Stay tuned pe platformele Pepsi România, there is more to come and enjoy.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0