TVR 1, lider de audienţă cu finala Uefa Champions League

0
361

În minutul de aur al partidei (00.26) dintre dintre Bayern Munchen şi Chelsea, peste 2 milioane de telespectatori se uitau la TVR 1

Marea finală UEFA Champions League disputată de către echipele Bayern Munchen şi Chelsea a adus TVR 1 în poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public aseară (19 mai) între orele 21.45 şi 00.30. Duelul dintre finalistele turneului, care a inclus prelungiri şi lovituri de la 11 metri pentru departajare, a stârnit interesul a peste un milion şi jumătate de români.

Partida Bayern Munchen – Chelsea, comentată de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin, a adunat, astfel, în faţa micilor ecrane 1.589.000 de telespectatori la nivel naţional (ceea ce corespunde unui rating* mediu de 8,3% şi 21,2% cotă medie de piaţă**). Dintre aceştia, 921.000 sunt din mediul urban, TVR 1 înregistrând, pe tronsonul orar menţionat, un rating mediu de 8,8% şi un share mediu de 21,3%. TVR 1  şi-a alocat poziţia de lider de audienţă şi la nivelul publicului comercial, unde a înregistrat un rating mediu de 7,8% şi o cotă medie de piaţă de 20,5%.

Minutul cu cea mai mare audienţă a meciului s-a înregistrat la ora 00.26, când, după prelungiri şi scor egal, se executau loviturile de la 11 metri. La nivel naţional, 2.087.000 de români urmăreau atunci, la TVR 1, momentele finale ale ultimei partide din UEFA Champions League 2012, ceea ce corespunde unui rating 10,9% şi cotă de piaţă 42,3%.

Conform trafic.ro, pe intervalul de transmisie a finalei, care a putut fi urmărită în premieră şi pe www.tvr.ro, s-a înregistrat o creştere cu 141% a vizitatorilor unici, iar numărul de afişări ale paginii www.tvr.ro a fost cu 82% mai mare decât într-o zi obişnuită.

După finala UEFA CHAMPIONS LEAGUE, TVR pregăteşte telespectatorilor săi pentru această vară cele mai imporante competiţii sportive ale momentului: Campionatul European de Fotbal 2012 (8 iunie – 1 iulie) şi Olimpida de la Londra 2012 (27 iulie – 12 august).

 

*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

 

Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Compartimentul de Strategie şi Cercetare de Piaţă, Direcţia Marketing şi Vânzări, TVR

Comentarii