Connect with us

ALL MEDIA

TVR 2 – post national, generalist, infinatat in anul 1968

Published

on

 

TVR 2 este al doilea canal al televiziunii publice din România, TVR. A fost înfiinţat pe 2 mai 1968 sub numele de “Programul 2”.

La început, acesta emitea doar o zi pe saptamână, joia, pentru ca de pe 16 iunie 1968 sa transmită şi duminica, iar din 20 iulie 1968şi sâmbata.

Din anul 1972 Programul 2 începe să emită zilnic. Aria de acoperire era însă numai de 15 – 20 % din teritoriu (Bucureşti, Piteşti şi Braşov).

Din 1985, din ordinul cuplului dictatorial ce conducea România la acea vreme, Programul 2 este închis.

Îşi reia emisia la începutul lunii februarie 1990. În timpul alegerilor din 20 mai 1990 emisia este din nou oprită pentru câteva zile pentru “a permite alegatorilor să urmarească cu atenţie campania electorală” – după cum afirma la acea vreme conducerea TVR.

Numai dupa o investiţie masivă în echipamente de retransmisie, TVR 2 reuşeşte la mijlocul anilor 2000, după 35 de ani de la înfiinţare, să acopere în fine, peste 90% teritoriul României în UIF – UHF.

În 2001 TVR 2 este primul dintre canalele TVR care trece la emisia non-stop de 24 de ore.

Principala emisiune informativă la TVR 2 este “Ora de Ştiri” un jurnal generalist difuzat zilnic la ora 22.00.

Date importante din evolutia TVR 2

  • 1968: Se inaugurează pe 2 mai Programul 2. La început, acesta emitea doar o zi pe saptamână, joia, pentru ca de la 16 iunie sa difuzeze şi duminica, iar din 20 iulie şi sâmbata.
  • 1972: Programul 2 ajungea la un program de 6 zile din 7, cu mici excepţii când se emitea şi sâmbăta; aria de acoperire era însă de numai 15 – 20 % din teritoriu.
  • 1976: Se cumpără primul car de reportaj în culori. Emisia continuă însă să fie alb/negru.
  • 1981: Se fac probe pentru trecerea la televiziunea color. Cultul personalităţii dictatorilor se simte din ce în ce mai mult.
  • 1982: Primele efecte ale politicii “economiei de energie”: de luni pâna vineri programul 2 sufera din cauza micsorării spaţiului de emisie.
  • 1983 : În timp ce Programul 1 trece progresiv la emisia în culori, Programul 2 (difuzat din studioul 6) rămâne în alb – negru din lipsă de bani pentru colorizare. Sporadic şi numai la ocazii speciale unele programe sunt difuzate în culori. Frecvenţa emisiei este redusă la două zile pe saptamână: sâmbăta şi duminica.
  • 1985: În 20 ianuarie Programul 2 îşi întrerupe total emisia din ordinul Elenei Ceausescu.
  • 1989: Evenimentele din decembrie aduc schimbări importante şi în Televiziunea Română. Tehnicienii TVR pregătesc studioul 6 pentru redeschiderea Programului 2.
  • 1990: În februarie, Programul 2 al Televiziunii îşi reia emisia între orele 18.00 – 23.00, în culori.
  • 1990: În preajma alegerilor din 20 mai 1990 canalul TVR 2 este oprit din nou pentru cateva zile în scopul “focalizării opiniei publice asupra primelor alegeri”. Mentalitatea din acea perioadă a celor din TVR a dus la desconsiderarea acestui canal şi tratearea lui ca pe un spaţiu al emisiunilor de mâna a doua.
  • 1992: Din acel an începe instalarea de noi emitatoare in marile orase. Acoperirea în teritoriu rămâne însa precară. Spaţiul de emisie este partajat cu studiourile regionale din Cluj şi Iaşi, precum şi cu Televiziunea Asociativă Independentă SOTI.
  • 2001: TVR 2 este primul canal al Televiziunii Publice care trece la emisia 24/24. Programul este difuzat prin satelit.
  • 2004: În acel an începe un amplu program de modernizare a emiţătoarelor şi extindere a acoperirii teritoriului, astfel că dupa 35 de ani de la înfiinţare TVR 2 ajunge în fine să deservească peste 90% din teritoriul României.
  • 2005: Este anul în care canalul 2 FIF/VHF prin care TVR 2 îşi difuza programele în Bucureşti şi primul canal al Televiziunii Române îşi încetează emisia. Programul continuă să fie difuzat terestru în Bucureşti printr-un emiţător modern pe canalul 51 UIF/UHF.
  • 2006: Se dau în folosinţă studiourile din Centrul de Ştiri şi Sport (10, 11 si 12) – fostul Corp Film. Se inaugureaza “Ora de stiri” transmisă din noul studio 11.
  • 2007: În ianuarie, canalele regionale ale TVR obţin licenţă individuală de emisie prin satelit. Ia fiinţă noul canal TVR Bucureşti pentru regiunea Munteniei, transmis pe infrastructura programului TVR 2.
  • 2008: TVR 2 continuă să piardă în mod dramatic audienţa, ca de altfel toate canalele TVR. Reperele orare ale postului sunt schimbate fără logică.
  • 2009: În acest an, odată cu lansarea TVR 3, încetează partajul frecvenţelor terestre cu studiourile regionale ale TVR.Sursa: TVR.ro, Wikipedia

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Premiile nationale de televiziune din Romania, APTR vor fi decernate!

Published

on

 

Asociaţia Profesioniştilor de Televiziune din România, alături de Primăria Municipiului București, prin ARCUB, și Televiziunea Română organizează marţi, 11 decembrie 2018, PREMIILE NAŢIONALE DE TELEVIZIUNE APTR. 

Într-o atmosferă festivă, cea mai importantă seară dedicată celebrării succeselor din televiziune va avea loc la Sala Media a Teatrului Naţional „I.L. Caragiale“ din Bucureşti, de la ora 17.00 și este dedicată aniversării a 100 de ani de la Marea Unire.

Evenimentul aduce în atenţia publicului cele mai valoroase programe ale audiovizualului românesc iar din componența juriului APTR fac parte personalități importante ale lumii culturale: academician Nicolae Breban – romancier, Lucia Hossu Longin – realizator TV, prof. univ. Sorin Ilieşiu – director de imagine, Mihai Ispirescu – scriitor, Dan Necşulea – regizor, Președinte APTR şi Dan Piţa – regizor.

În anul în care România a împlinit un secol de existență, Asociația Profesioniștilor de Televiziune din România acordă trofeul si diploma APTR pentru15 producții de televiziune reprezentative.
Gazda evenimentului din acest an va fi îndrăgita actriță a Teatrului Național din București, MONICA DAVIDESCU.

„Gala Premiilor APTR, Centenar 2018” va putea fi urmărită la TVR 2 – luni, 17 decembrie. Prima parte va fi difuzată de la ora 21.30, iar cea de-a doua de la ora 22.25.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

AUDIENȚE. Romania a spulberat Norvegia, campioana mondială en-titre la handbal feminin! Vezi aici cine a câștigat lupta audiențelor ieri seară!

Published

on

 

Miercuri, 05 decembrie, TVR 1 a difuzat meciul de handbal feminin ”Romania-Norvegia”, cu audiențe care au plasat stația în topurile serii, conform datelor furnizate de Kantar Media.

Total>>Total
Units>>Rtg(000)
TotalTitleChannelStart timeEnd TimeNationalUrban18-49 Urban
VISURI LA CHEIEPro TV20:2822:271586790414
FRUCTUL OPRIT (II)Antena 119:5822:551466638329
ISTANBULLU GELINKanal D19:5423:171012435104
PE BUNE?!Pro TV22:2723:31689340224
HANDBAL FEMININ – CAMPIONATUL EUROPEANTVR 121:5423:29609369147

Naţionala de handbal feminin a României a învins, ieri, fără drept de apel campioana europeană en-titre, Norvegia, scor 31-23 (18-12). Tricolorele încheie astfel grupa D pe primul loc şi merg mai departe cu maximum de puncte.

Finalul memorabilei partide, atunci când s-a înregistrat minutul de aur (23.25), a fost urmărit de 850.000 de persoane, la nivel naţional (4.7% rtg şi 14.9% share).

Următorul meci al României la CE de handbal va fi duminică, 9 decembrie, cu reprezentativa Olandei, în direct la TVR 1 şi TVR HD, de la ora 19.00. Apoi, fetele noastre vor întâlni Spania, în 11 decembrie, şi Ungaria, în data de 12 decembrie. Toate meciurile vor putea fi urmărite la TVR 1 şi TVR HD.

Pe intervalul de difuzare al meciului de handbal Antena 1 a fost pe primul loc cu serialul „Fructul oprit” care înregistrează audiențe foarte bune în toate targeturile de referință. PRO TV s-a clasat pe locul doi cu emisiunile „Visuri la cheie” şi „Pe bune?!”. Serialul turcesc ”Mireasa din Istanbul” se bucură de un public fidel care menține Kanal D in topuri chiar și în serile foarte competitive.

Topul posturilor TV românești în intervalul meciului „România-Norvegia” din grupele Campionatului mondial de handbal feminin, ieri 05 decembrie.

PUBLICUL NAȚIONAL

Target>>National All
Interval>>21:55-23:29
ChannelsShareRtg%Rtg(000)
Antena 115.96.51163.5
Pro TV13.45.5979.7
Kanal D12.85.2937.9
TVR 18.33.4609.8
Antena 35.62.3406.5


PUBLICUL URBAN

Target>>Urban All
Interval>>21:55-23:29
ChannelsShareRtg%Rtg(000)
Antena 113.55.3513.5
Pro TV12.55.0477.7
Kanal D10.54.2399.7
TVR 19.73.8369.4
Antena 36.82.7260.9

PUBLICUL COMERCIAL

Target>>18-49 Urban
Interval>>21:55-23:29
ChannelsShareRtg%Rtg(000)
Antena 119.56.5285.6
Pro TV19.46.4283.1
TVR 110.03.3146.7
Kanal D6.32.191.5
Pro 23.51.251.8

Sursa datelor: Kantar Media Copyright: ARMA

Cotă de piaţă (Market Share) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (Rtg%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Rating (Rtg%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o stație TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

TVR 1 si TVR 2 vor emite in format HD

Published

on

 

În ședința CNA din 29 noiembrie, SRTV a solicitat licențe audiovizuale (satelit și digital terestru) pentru televiziunile TVR 1 HD și TVR 2 HD. Solicitarea acestor licențe pentru emisia în HD a fost deja aprobata de Consiliul de Administrație . De asemenea, TVR va relansa platforma TVR+, inclusiv cu emisiuni de arhivă anunta site-ul hdsatelit.com .

Licențele pentru TVR 1 HD și TVR 2 HD au fost aprobate de CNA în unanimitate. Sunt menținute și licențele SD, dar este adăugată și modalitatea de difuzare HD. Consiliul a luat act și de notificarea privind serviciul media audiovizual la cerere TVR+ .

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending