Connect with us

ALL MEDIA

TVR 2 – post national, generalist, infinatat in anul 1968

Published

on

 

TVR 2 este al doilea canal al televiziunii publice din România, TVR. A fost înfiinţat pe 2 mai 1968 sub numele de „Programul 2”.

La început, acesta emitea doar o zi pe saptamână, joia, pentru ca de pe 16 iunie 1968 sa transmită şi duminica, iar din 20 iulie 1968şi sâmbata.

Din anul 1972 Programul 2 începe să emită zilnic. Aria de acoperire era însă numai de 15 – 20 % din teritoriu (Bucureşti, Piteşti şi Braşov).

Din 1985, din ordinul cuplului dictatorial ce conducea România la acea vreme, Programul 2 este închis.

Îşi reia emisia la începutul lunii februarie 1990. În timpul alegerilor din 20 mai 1990 emisia este din nou oprită pentru câteva zile pentru „a permite alegatorilor să urmarească cu atenţie campania electorală” – după cum afirma la acea vreme conducerea TVR.

Numai dupa o investiţie masivă în echipamente de retransmisie, TVR 2 reuşeşte la mijlocul anilor 2000, după 35 de ani de la înfiinţare, să acopere în fine, peste 90% teritoriul României în UIF – UHF.

În 2001 TVR 2 este primul dintre canalele TVR care trece la emisia non-stop de 24 de ore.

Principala emisiune informativă la TVR 2 este „Ora de Ştiri” un jurnal generalist difuzat zilnic la ora 22.00.

Date importante din evolutia TVR 2

  • 1968: Se inaugurează pe 2 mai Programul 2. La început, acesta emitea doar o zi pe saptamână, joia, pentru ca de la 16 iunie sa difuzeze şi duminica, iar din 20 iulie şi sâmbata.
  • 1972: Programul 2 ajungea la un program de 6 zile din 7, cu mici excepţii când se emitea şi sâmbăta; aria de acoperire era însă de numai 15 – 20 % din teritoriu.
  • 1976: Se cumpără primul car de reportaj în culori. Emisia continuă însă să fie alb/negru.
  • 1981: Se fac probe pentru trecerea la televiziunea color. Cultul personalităţii dictatorilor se simte din ce în ce mai mult.
  • 1982: Primele efecte ale politicii „economiei de energie”: de luni pâna vineri programul 2 sufera din cauza micsorării spaţiului de emisie.
  • 1983 : În timp ce Programul 1 trece progresiv la emisia în culori, Programul 2 (difuzat din studioul 6) rămâne în alb – negru din lipsă de bani pentru colorizare. Sporadic şi numai la ocazii speciale unele programe sunt difuzate în culori. Frecvenţa emisiei este redusă la două zile pe saptamână: sâmbăta şi duminica.
  • 1985: În 20 ianuarie Programul 2 îşi întrerupe total emisia din ordinul Elenei Ceausescu.
  • 1989: Evenimentele din decembrie aduc schimbări importante şi în Televiziunea Română. Tehnicienii TVR pregătesc studioul 6 pentru redeschiderea Programului 2.
  • 1990: În februarie, Programul 2 al Televiziunii îşi reia emisia între orele 18.00 – 23.00, în culori.
  • 1990: În preajma alegerilor din 20 mai 1990 canalul TVR 2 este oprit din nou pentru cateva zile în scopul „focalizării opiniei publice asupra primelor alegeri”. Mentalitatea din acea perioadă a celor din TVR a dus la desconsiderarea acestui canal şi tratearea lui ca pe un spaţiu al emisiunilor de mâna a doua.
  • 1992: Din acel an începe instalarea de noi emitatoare in marile orase. Acoperirea în teritoriu rămâne însa precară. Spaţiul de emisie este partajat cu studiourile regionale din Cluj şi Iaşi, precum şi cu Televiziunea Asociativă Independentă SOTI.
  • 2001: TVR 2 este primul canal al Televiziunii Publice care trece la emisia 24/24. Programul este difuzat prin satelit.
  • 2004: În acel an începe un amplu program de modernizare a emiţătoarelor şi extindere a acoperirii teritoriului, astfel că dupa 35 de ani de la înfiinţare TVR 2 ajunge în fine să deservească peste 90% din teritoriul României.
  • 2005: Este anul în care canalul 2 FIF/VHF prin care TVR 2 îşi difuza programele în Bucureşti şi primul canal al Televiziunii Române îşi încetează emisia. Programul continuă să fie difuzat terestru în Bucureşti printr-un emiţător modern pe canalul 51 UIF/UHF.
  • 2006: Se dau în folosinţă studiourile din Centrul de Ştiri şi Sport (10, 11 si 12) – fostul Corp Film. Se inaugureaza „Ora de stiri” transmisă din noul studio 11.
  • 2007: În ianuarie, canalele regionale ale TVR obţin licenţă individuală de emisie prin satelit. Ia fiinţă noul canal TVR Bucureşti pentru regiunea Munteniei, transmis pe infrastructura programului TVR 2.
  • 2008: TVR 2 continuă să piardă în mod dramatic audienţa, ca de altfel toate canalele TVR. Reperele orare ale postului sunt schimbate fără logică.
  • 2009: În acest an, odată cu lansarea TVR 3, încetează partajul frecvenţelor terestre cu studiourile regionale ale TVR.Sursa: TVR.ro, Wikipedia

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Digi FM lansează campania de imagine “Ca să știi” – toamna 2018

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Digi FM iese din studioul radio și merge în stradă, alături de ascultători. “Ca să știi” este și în acest sezon out of home, nu doar On Air. Campania de imagine urmărește să apropie publicul de radio de cea mai inspirată combinație de știri și muzică, difuzată exclusiv la Digi FM.

„În prezent, Digi FM ajunge săptămânal la peste două milioane de ascultători. După trei ani de la prima emisie, aceasta este o reușită datorată muncii de echipă, un rezultat care ne determină să continuăm investițiile pentru susținerea creșterii. Ne dorim ca Digi FM să fie, în continuare, principalul reper al zilei pentru cei care apreciază calitatea informației, alternanța dinamică între știrile și hit-urile zilei, dezbaterile documentate despre evenimentele actuale”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al grupului Digi|RCS&RDS.

Campania de imagine din această toamnă continuă seria veștilor bune despre Digi FM, marcată de rezultatul sondajelor recent făcute publice. Conform studiilor de audiență pe valul de vară (aprilie – august 2018),  Digi FM are la nivel național o cotă de piață* care l-a dus pe locul 4 în topul celor mai ascultate radiouri din România.

Ca sa știi – Digi FM 2018” se desfășoară în perioada 17 septembrie 2018 – 17 decembrie 2018 la nivel național. Vizualul campaniei se va vedea pe mijloacele de transport public din București și din țară, pe una dintre rețelele de LED screen-uri din București și din țară, în rețeaua de metrou și pe stâlpi, sub formă de steaguri, în București.

Sloganul “Ca să știi” a fost lansat în 2017, printr-o campanie On Air, continuată și în OOH.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Cu o audiență în creștere, Dance FM își extinde acoperirea în Cluj-Napoca și Târgu Mureș

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Mai mult de 73.000 de iubitori de muzică dance-electronic ascultă zilnic Dance FM, potrivit studiului de audiență radio desfășurat în perioada aprilie – august 2018 (valul de vară).

Acestora li se vor adăuga în curând fanii genului din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, după ce Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat în ședința de ieri, 11 septembrie, transferul frecvențelor Music FM din cele două orașe către postul de radio Dance FM.

„Este o veste excelentă pentru noi și pentru ascultătorii noștri. Creșterea Dance FM a fost constantă, datorită poziționării speciale a postului – avem mixuri live și transmitem podcasturile celor mai apreciați DJ din lume – și fidelității celor care ne ascultă. Foarte mulți dintre ascultători ne accesează de pe dancefm.ro. Decizia de a intra și pe alte frecvențe, în alte orașe, s-a produs, deci, la momentul potrivit. Ne așteptăm ca notorietatea Dance FM în Cluj Napoca și Târgul Mureș să atingă aceleași cote ca în București”, a spus Marius Onuc, managerul postului.

În prezent, postul pregătește un „refresh” de imagine care va pune accentul pe interacțiunile directe cu publicul, în special prin intermediul unor evenimente. Mix-urile ascultate de acasă sau din mașină se vor muta cu tot cu ascultători la petreceri.

Majoritatea fanilor Dance FM, respectiv peste 90% dintre ei, fac parte din publicul comercial și sunt foarte activi pe social media. Ei sunt cei care au așezat Dance FM pe locul 6 în topul celor mai ascultate radiouri din România, înaintea unor posturi generaliste cu tradiție sau cu o acoperire mai mare.

Postul de radio Dance FM emite din 2011 și este parte a grupului Digi | RCS & RDS. Grupul Digi mai deține televiziunile Digi24, Digi Sport 1, 2, 3 și 4, Film Now (pay-tv), posturile de documentare Digi World, Digi Life și Digi Animal World, posturile muzicale UTV, Music Channel, Hit Music și Hora TV, posturile de radio Pro FM, Digi FM, Music FM și Dance FM.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Dupa o vacanta lunga, Lucian Mandruta revine pe frecventele DigiFM!

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Proaspat venit din vacanta, Lucian Mindruta se pregateste sa ne zica din nou tot ce are pe suflet, sa vorbeasca cu fiecare dintre ascultatorii noastri si sa analizeze impreuna cele mai importante stiri ale zilei, la DigiFM. Incepand de maine, marti 11 septembrie, in fiecare zi, in timpul saptamanii, de la 16.00 la 18.00.

Avem chiar un mesaj de la el, pe care ne grabim sa vi-l transmitem:

„V-ati obisnuit cu mine sincer si am sa continui asa. Cu regret am aflat ca trebuie sa ma intorc la serviciu. Am incercat toate tertipurile: adeverinta medicala, rugaminti, ba chiar si amenintari. N-a mers. Cu regret enorm ca s-a incheiat vacanta, ma intorc la slujba. Maine, fir-ar sa fie!”

Noi il asteptam cu drag si promitem sa il facem sa se simta ca-n vacanta, in fiecare zi, de luni pana vineri, de la 16.00 la 18.00, la DigiFM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending