Connect with us

Evenimente

TVR 3 transmite integral Festivalul Naţional de Interpretare şi Creaţie a Romanţei „Crizantema de Aur”, ediţia a 50-a, jubiliară, 2017

Avatar

Published

on

Joi, vineri şi sâmbătă, postul TVR 3 îşi schimbă grila de programe pentru a oferi publicului, de la ora 18.00, câte şase ore de transmisiune zilnică, în direct, de la cea de-a 50-a ediţie, jubiliară, a Festivalului Naţional de Interpretare şi Creaţie a Romanţei „Crizantema de Aur”.

 

Joi, 19 octombrie, la TVR 3 veţi putea urmări deschiderea festivă a ediţiei Jubiliare a Festivalului „Crizantema de aur”, prima parte a concursurilor de Interpretare şi de Creaţie, a Recitalurilor extraordinare „Gala Crizantemelor Clasice” şi „Gala Crizantemelor Populare”, precum şi microrecitalul „Stele ale romanţei” susţinut de tenorul Florin Georgescu.

 

Vineri, 20 octombrie, este transmisă în direct cea de-a doua parte a concursurilor de Interpretare şi de Creaţie, a recitalurilor extraordinare „Gala Crizantemelor Clasice” şi „Gala Crizantemelor Populare”, precum şi microrecitalul „Stele ale romanţei” susţinut de Daniela Vlădescu

 

Sâmbătă, 21 octombrie – este Seara de Gală cu laureaţii concursurilor de Creaţie şi Interpretare şi cu un microrecital „Stele ale romanţei” susţinut de Matilda Pascal-Cojocăriţa. În partea a doua a serii, urmăriţi „Podul de Crizanteme Târgovişte – Chişinău”, un concert susţinut de laureaţi „Crizantema de aur” din Republica Moldova, cu participarea extraordinară a compozitorului Eugen Doga, omagiat la aniversarea a 80 de ani. Ediţia jubiliară se va încheia cu concertul extraordinar „Ambasadorii Romanţei” susţinut de 12 mari artişti (din 10 ţări), care iubesc şi promovează romanţa românească pe scenele internaţionale: Marcel Roşca – Opera din Essen Germania; Mirela Spînu – Italia; Margareta Ivănuş – artist al poporului din Republica Moldova; Alina Mavrodin – România; Ivan Varbanov – Bulgaria; Mireille Rivat – Franţa; Iurie Gâscă – artist al poporului din Republica Moldova; Codruţ Bârsan – Opera din Chicago SUA;  Minna Liettya-Tyni – Finlanda; Liduin Stumpel – Olanda; cu participarea excepţională a lui Vladimir Samsonov – Teatrul „Mariinsky” din Sankt Petersburg, Rusia şi a tenorului Ryo Kasuga – Japonia.

 

Prezentatorii evenimentului sunt: Alexandra Velniciuc, Octavian Ursulescu, Miruna Ionescu şi Silviu Biriş.

 

Festivalul „Crizantema de Aur” se desfăşoară şi în acest an sub Patronajul Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO, fiind în desfăşurare procedurile pentru înscrierea ROMANŢEI ROMÂNEŞTI pe lista Patrimoniului cultural imaterial UNESCO.

 

Comentarii

Evenimente

Iuliana Marciuc și Oana Georgescu lansează volumul „DESTINE CA-N FILME”

Avatar

Published

on

             La exact 5 ani de când s-a lansat primul volmul al cărții „DESTINE CA-N FILME” (editura NEVERLAND), IULIANA MARCIUC și OANA GEORGESCU lansează o nouă ediție a cărții cu același nume, cu noi subiecte, povești de viață și DESTINE CA-FILME.

 

Evenimentul va avea loc miercuri, 30 septembrie, ora 17.00, la Televiziunea Română, pe Scena Teatru TV din Grădina TVR  (Calea Dorobanților nr. 191, sector 1 București).

 

În cadrul evenimentului, vor participa autoarele, Iuliana Marciuc și Oana Georgescu, echipa emisiunii DESTINE CA-N FILME, reprezentanți ai TVR și ai editurii NEVERLAND (Grupul Editorial „Universul Juridic”), majoritatea protagoniștilor cărții şi ai emisiunii – vedete și oameni obișnuiți cu povești de viață deosebite: Sanda Ladoși, Chef Joseph Hadad, Chris Simion Mercurian, Dr. Marek Vâlcu, Ioan Cărmăzan, Chef Nicolai Tand, Constantin Florescu, Marcello Bataglia, Irina Alionte, Adina Sima, Crina Lință, Alexandru Culcea, etc.  Alături de ei, alți eroi ai emisiunii vor fi prezenți la lansarea ce va fi urmată de o sesiune de autografe: Alexandru Arşinel, Vasile Muraru şi Valentina Fătu, Dr. Radu Zamfir, magicianul Ștefan Simion, Ştefan Pelger, Cerasela Rogen, etc.

„DESTINE CA-N FILME”, o emisiune de succes transpusă  într-o carte captivantă

 

„Ideea unui nou volum a venit firesc, pentru că emisiunea DESTINE CA-N FILME, un proiect superb, început în urmă cu 7 ani, continuă să transmită povești de viață, care mai de care mai interesante și mai captivante, cu eroi adevărați, oricând modele pentru mine și pentru spectatori și cititori. Am învățat enorm de la toți cei pe care i-am intervievat, iar pe o parte dintre ei îi veți reîntâlni în paginile acestei cărți”, spune Iuliana Marciuc, realizatoarea și prezentatoarea acestei emisiuni de succes a TVR 2, cu o carieră de trei decenii în Televiziunea Română.

 

„Am transpus în povești cele aproape 30 de subiecte fascinante selectate din seria de emisiuni de succes din perioada 2015 – 2019, cu actualizări, informații și cu o documentare atentă”, a menționat Oana Georgescu, scriitoare și jurnalistă.

 

„DESTINE CA-N FILME este o emisiune despre oameni obișnuiți, dar și despre vedete, aflate la un moment dat în situații limită, neobișnuite, de multe ori puse în fața unui destin aproape implacabil, pe care l-au învins. Marele lor merit este acela că ei sunt învingătorii în fața destinului, prin determinare, voință, luptă pentru supraviețuire, tărie de caracter, credință și implicare! Într-o astfel de carte, textul trebuie să suplinească imaginea video, ilustrația, decorul și interviul propriu-zis cu protagonistul emisiunii; cititorul trebuie introdus în atmosfera locului filmării, apoi trebuie să îi faci cunoștință cu personajul și să redai în scris cât mai corect și natural, acele momente sau situații la care face referire subiectul emisiunii. De exemplu, a fost deopotrivă dificil și foarte emoționant să evoc acum personalitatea marii actrițe Stela Popescu, invitată în toamna lui 2016 să povestească despre „Amintirile sale din exil”, cu un an înainte de a ne părăsi pentru totdeauna…”.

 

          

Emisiunea „DESTINE CA-N FILME” în care cunoaşteți adevăraţi eroi care au trăit, cu voie sau fără voie, experienţe incredibile, desprinse parcă din scenariile unor producţii cinematografice, este produsă de Televiziunea Română și difuzată în prime time, pe TVR 2.

 

           Pentru a respecta măsurile de siguranță și normele în vigoare împotriva pandemiei, menționăm faptul că:

  • acreditarea este nominală, de aceea vă rugăm să confirmați prezența
  • intrarea / accesul, în baza cărții de identitate și / sau a legitimației de presă se face din Str. Col. Constantin Blaremberg (intersecția Str. Ermil Pangrati, colț cu Strada Muzeul Zambaccian)
  • evenimentul va începe la ora 17:00 și va dura maximum 2 ore, de aceea vă rugăm să ajungeți în timp util pentru a completa și formularul COVID-19.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Evenimente

Noaptea Muzeelor 2020 își deschide porțile pentru tinerii creatori de conținut digital

Avatar

Published

on

            Cea de a 16-a ediție Noaptea Muzeelor va avea loc pe 14 noiembrie 2020. În România, Noaptea Muzeelor este cu siguranță cea mai amplă manifestare culturală, care are anual peste un milion de vizitatori, atât în muzee cât și în spații alternative. Tradiționala desfășurare în luna mai nu s-a putut materializa în acest an, dar Noaptea Muzeelor se reinventează pe finalul lui 2020 prin noi activităţi muzeale, instalații de artă, producții video dedicate, proiecte culturale organizate în muzee sau spații alternative, cât și în mediul virtual.

 

Mai mult, anul acesta Rețeaua Națională a Muzeelor lansează o provocare celor mai tineri consumatori culturali și activează în premieră, sub umbrela Nopții Muzeelor, apelul de proiecte digitale pentru elevi, intitulat „ANIMAȚII, PUZZLE, INVESTIGAȚII… VINO ȘI JOACĂ-TE CU COLECȚIILE LA MUZEU!”.

Inițiativa este menită să provoace creativitatea elevilor și să faciliteze interacțiunea între școli și spațiile muzeale din țară. Apelul de proiecte încurajează tinerii să exploreze într-un mod creativ și imaginativ obiectele și resursele culturale din colecțiile muzeelor din comunitățile lor și să se înscrie în Noaptea Muzeelor 2020 cu propuneri originale. Prin implicarea în acest proiect, elevii și implicit școlile își asumă „proprietatea” și interesul asupra patrimoniului local și îl interpretează sub formă de producții digitale.

Noaptea Muzeelor este un eveniment așteptat de toată lumea. Chiar dacă în contextul actual lucrurile se desfășoară puțin diferit, elementul de noutate nu lipsește nici anul acesta. Unul dintre ele, proiectul adresat tinerilor este un demers inovator de apropiere a elevilor de muzeu. Aceștia pot înțelege mai bine rolurile pe care muzeul și le asumă și își pot folosi creativitatea în explorarea muzeelor. Ne dorim ca elevii să renunțe la inhibiții, la clișee sau conformisme, și să creeze ceva de impact”, a declarat Dragoș Neamu, managerul evenimentului Noaptea Muzeelor.

 

            Proiectul propune o abordare colaborativă și se adresează echipelor formate din elevi din aceeași clasă de școală sau de liceu, clasele VII-VIII, respectiv IX-XI, în număr de minim 10, în funcție de conceptul proiectului. Nu există o cerere tip de finanțare pentru proiecte, iar termenul limită de depunere de către echipele de elevi a ideilor de proiecte și a necesarului de resurse este 16 octombrie 2020, ora 17.00.

 

             „Am dorit ca echipele să fie formate din elevi din aceeași clasă pentru a evita selecția acestora pe baza unor criterii de performanță. Proiectul se adresează tuturor elevilor, nu doar premianților sau olimpicilor. Este un proiect condiționat de creativitate și curaj, nu de note bune la școală”, a mai spus Dragoș Neamu.

 

Vor fi selectate și finanțate 7 proiecte originale, inventive, care valorifică colecțiile muzeelor din țară și care vor fi prezentate publicului exclusiv în mediul virtual. Fiecare proiect câștigător va fi susținut de către Rețeaua Națională a Muzeelor din România, inclusiv cu medierea accesului la colecțiile și la resursele muzeelor care fac obiectul scenariilor proiectelor selectate.

 

Toate detaliile legate de condițiile de participare și mecanismele de înscriere pot fi găsite AICI sau pe site-ul RNMR.

Inițiat în urmă cu 16 ani de Ministerul Culturii și Comunicării din Franța, patronat de Consiliul Europei, de UNESCO și de Consiliul Internațional al Muzeelor, Noaptea Muzeelor este organizată anual pe plan european, iar în România de către Rețeaua Națională a Muzeelor (RNMR), fiind un eveniment cultural așteptat de public de fiecare dată cu mare interes.

 

Organizatori: Rețeaua Națională a Muzeelor din România, Noaptea Muzeelor

Finanțator: Administrația Fondului Cultural Național

Partener media principal: Europa FM

Parteneri media: AGERPRES, Agenția de Carte, Bucureștii Vechi și Noi, Bookhub, Bursa.ro, Calendar evenimente, calatoriaperfecta.ro, catchy.ro, CAȚAVENCII, Fashion Premium Magazin, Good News, Hotnews, I-tour, IQool, miscareaderezistenta.ro, modernism.ro, MovieNews, Observatorul cultural, Radar de media, Radio România Cultural, RADOR, Revista Psychologies, Revista Zeppelin, Spotmedia.ro, urban.ro, Zile și nopți.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Evenimente

Programul şi regulile de acces la concertele Damian Drăghici & Brothers, „MULȚUMESC! #iamgrateful”

Avatar

Published

on

            În aceste vremuri dificile, cu eforturi susținute, artistul Damian Drăghici își respectă promisiunea față de admiratorii săi și revine pe scenă în concertul aniversar vârstei de 50 de ani, promis inițial a se desfășura la Sala Palatului, în prima parte a acestui an. Ca urmare a situației provocate de pandemie, s-a decis ca evenimentul să fie mutat în spațiu deschis, la Arenele Romane și să se desfășoare timp de trei zile, pentru a fi respectate toate regulile privind distanțarea și siguranța publicului.

 

Astfel, Damian Drăghici & Brothers alături de invitați speciali, nume celebre ale scenei românești, vor fi la Arenelor Romane în concertul aniversar „MULȚUMESC! #iamgrateful” ce va beneficia de trei reprezentații, în zilele de 28, 29 și 30 septembrie, de la ora 20:00.

Persoanele care, din motive obiective, nu au putut intra în posesia biletului electronic retrimis de către agenția de bilete, sunt rugate să transmită un email pe adresa contact@damiandraghici.ro în care să specifice datele de contact, precum și numele agenției de bilete de la care au procurat tichetele, până duminică, 27 septembrie 2020, în vederea soluționării.

 

Pentru buna desfășurare a evenimentului, organizatorii pun la dispoziția spectatorilor informații de interes general precum și regulamentul care respectă prevederile în vigoare ale Ordinului 3142/2020, privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul culturii.

 

  1. Spectatorii sunt rugați să se prezinte în timp util la locație pentru efectuarea triajului epidemiologic. Porțile se vor deschide cu 1 oră înainte de spectacol pentru a trece mai ușor de formalitățile de acces. Spectacolul începe la ora anunțată (ora 20:00).
  2. Efectuarea triajului epidemiologic va consta în:
  • măsurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura înregistrată nu trebuie să depășească 37,3°C);
  • observarea semnelor și simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată);
  • dacă temperatura înregistrată depășește 37,3°C, se va repeta măsurarea temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus;
  • dacă se constată menținerea unei temperaturi mai mare de 37,3°C sau / și prezența altor simptome respiratorii, organizatorii își rezervă dreptul de a refuza accesul în locație al persoanelor care nu îndeplinesc aceste criterii legale de acces. Atentie! Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locație.
  1. Accesul în spațiul desfăşurării evenimentului se va face cu respectarea de către participanți a distanțării de minimum 1,5 m.
  2. Accesul publicului va fi permis numai în condițiile purtării măştii (medicală / non-medicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul.
  3. Spectatorii sunt rugați să evite pe cât posibil deplasarea în locație; ieșirea din zona alocată (spațiu / sector) se poate face doar în următoarele situații:
  • Deplasarea la toaletă;
  • Urgență medicală;
  • Deplasarea pentru aprovizionare cu mâncare / băuturi din zona special amenajată;
  • Pentru a evita aglomerația în zona de food court, se recomandă ca o singură persoană să efectueze aprovizionarea pentru tot grupul;
  • În cazul efectuării acestor deplasări, spectatorii sunt obligați să respecte distanța de minim 1,5 metri față de celelalte persoane.

 

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm cu drag la concert!

Echipa Damian Drăghici

 

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0