Connect with us

Evenimente

TVR Cultural va difuza Seratele Lanto Arte. Interviu cu violonista Mihaela Martin

Published

on

 

TVR Cultural, în calitate de partener al proiectului Seratele Lanto Arte va oferi telespectatorilor posibilitatea de a urmări, începând cu 3 august, ora 18.00, înregistrările concertelor şi interviurile în exclusivitate realizate cu muzicienii invitaţi la Ateneul Român.

Începând din 14 iulie, în fiecare miercuri, Ateneul Român găzduieşte, de la ora 19.00, Seratele Lanto Arte. Prima ediţie i-a adus pe scenă pe violonista Mihaela Martin şi pianistul Thomas Hoppe.

Programul stagiunii estivale mai cuprinde: Cvartetul de coarde Ad Libitum (21 iulie), Liviu Prunaru – vioară şi Dana Protopopescu – pian (28 iulie), Cvartetul de coarde Transilvan (4 august), Capodopere ale muzicii de cameră în interpretarea muzicienilor Maruxa Llorente – pian, Steluţa Radu – pian, Bogdan Zvorişteanu – vioară, Cristian Ifrim – vioară, Marius Nichiteanu – violă, Marin Cazacu – violoncel, Dorin Marc – contrabas (11 august), Orchestra Română de Tineret, dirijată de Cristian Mandeal (18 august).

La jumătatea lunii iulie, la Ateneul Român a debutat prima stagiune de vară bucureşteană, iniţiată de Asociaţia Lanto Arte, semnatarii concertelor Spring si December Music Flavours. După ce au tatonat acest domeniu pentru câţiva ani, consolidându-şi renumele ca organizatori de evenimente aflate sub zodia “excelenţei”, cei de la Lanto Arte au hotărăt că Bucureştiul merită o serie de concerte croite pe reţeta care i-a consacrat: muzică bună, cadrul elegant şi de neegalat al Ateneului Român, programe bine alcătuie şi muzicieni pe măsură. Aşa au debutat Seratele Lanto Arte în 14 iulie şi tot sub aceleaşi auspicii vor continua pănă la finele lunii noiembrie.

La următoarea ediţie, cea din data de  21 iulie, Lanto Arte  propune o nouă întâlnire muzicală, de data aceasta cu Cvartetul Ad Libitum (Adrian Berescu – vioara a l-a, Şerban Mereuţă  – vioara a ll-a, Bogdan  Bişoc – violă, Filip Papa – violoncel). Şi acest spectacol va fi difuzat în luna august de TVR Cultural. În program: W.A. Mozart – Cvartetul “Disonanţelor” KV 464  , F. Schubert – Quartettsatz , J. Haydn – Serenada, G. Puccini – Crisantemi, F. Schubert – Moment muzical , G. Mahler – Adagietto , C. Dimitrescu – Dans ţărănesc , A. Dvorak – Humoresca .


Interviu cu violonista MIHAELA MARTIN

Pentru prima ediţie din 14 iulie, pe scenă s-au aflat violonista Mihaela Martin şi pianistul Thomas Hoppe. O seară cu muzică bine aleasă, cu interpretări pline de personalitate, aşa cum de altfel, Mihaela Martin şi-a obişnuit publicul. Discuţia purtată de realizatorul TVR Cultural Oana Drăgulinescu şi violonistă a început chiar de la oportunitatea existenţei unei astfel de stagiuni estivale, mai ales că Mihaela Martin locuieşte şi predă în Köln, un oraş cu o bogată activitate muzicală, indiferent de anotimp.

Mihaela Martin: Publicul român a fost întotdeauna foarte entuziast faţă de muzică. Ţin minte această atmosferă electrizantă încă dinainte de revoluţie. Şi astăzi, cei care vin la concerte continuă să transmită acest entuziasm prin prezenţa lor, prin atenţia cu care ascultă, prin recunoştinţa pe care o arată artistului. Eu consider că publicul român este un public minunat, un public cald şi care ştie să aprecieze muzica de calitate.

Ideea unei stagiuni estivale este un lucru bun, dar începuturile sunt întotdeauna puţin mai grele. Admir foarte mult entuziasmul şi voinţa celor de la Lanto Arte, care şi-au pus tot sufletul pentru a realiza această stagiune estivală şi sper ca publicul bucureştean să se obisnuiască cu ideea acestor concerte şi să vină în număr din ce în ce mai mare, miercurea, în sala Ateneului Român.

Oana Drăgulinescu: Aţi părăsit Romănia în urmă cu foarte mult timp. Mulţi români consideră o lipsă de noroc faptul că s-au născut în această ţară, în timpul comunismului. Totuşi, în anii aceia au apărut foarte multe dintre personalităţile musicale şi nu numai. Ce era totuşi benefic în acei ani?

Mihaela Martin: Eu pot spune că am beneficiat foarte mult de sistemul de învăţământ muzical care exista în România la acel moment, cel al liceelor cu profil muzical. Nu era doar o simplă şcoală, ci şi o şcoală a vieţii, pentru că te pregătea exact pentru cariera pe care aveai să o urmezi.

Trăiesc de aproape 25 de ani în Germania, aşa că vă pot spune cu siguranţă că aşa ceva nu există acolo, un sistem asemănător cu cel al liceelor româneşti de muzică. Din această cauză, nivelul generaţiei mele a fost unul foarte ridicat. Acest nivel ridicat m-a ajutat să câştig o serie de concursuri importante, să fiu invitată să concertez în diverse ţări, pe scene importante.

Este adevărat că după ce am plecat din România activitatea mea a căpătat o perspectivă mai largă, adăugând la prezenţele mele solistice, alături de diverse orchestre de renume şi o sustinută activitate în domeniul muzicii de cameră. Apoi, din anul 1992 am început să predau la Musikhochschule din Köln şi în urmă cu doi ani am acceptat şi o catedră la Geneva. Mi-am existins, aşadar, activitatea pe mai multe direcţii: cea pedagogică, cea solistică şi ce de vmuzică de cameră, unde trebuie să amintesc în mod special Cvartetul Michelangelo, alături de membrii căruia desfăşor o intensă activitate de concerte şi înregistrări. Am, aşadar, o activitate bogată, care ocupă un loc foarte important în viaţa mea.

Oana Drăgulinescu: Pentru că aţi amintit de activitatea dumneavoastră pedagogică trebuie să vorbim şi despre profesorul dumneavoastră, Maestrul Ştefan Gheorghiu, cel care ne-a părăsit, din nefericire, atât de curând. Domnia sa a fost iniţiatorul unei şcoli violonistice care cuprinde foarte multe nume de mari violonişti, fiecare cu altă personalitate, uniţi însă prin acea inteligenţă muzicală, pe care Ştefan Gheorghiu a insuflat-o discipolilor săi.

Mihaela Martin: Pentru mine, Maestrul Ştefan Gheorghiu a fost mai mult decât un profesor. În amintirea mea, dânsul este persona care m-a format, nu numai ca muzician, dar şi ca om. Pentru acest lucru îi voi fi veşnic recunoscătoare şi îi mulţumesc pentru toate sfaturile de viaţă şi carieră pe care mi le-a oferit. Alături de colegii mei, toţi cei care i-am fost elevi, cred că îi datorăm faptul că a reuşit să ne formeze, oferindu-ne o bază solidă de cunoştinţe muzicale, dar în acelaşi timp, sporind pentru fiecare înclinaţiile naturale ale talentului propriu. Ne-a învăţat principii care ne-au însoţit de-a lungul activităţii noastre profesionale şi de-a lungul întregii vieţi.

Oana Drăgulinescu: Au fost atâtea concursuri importante câştigate, atâtea întâlniri cu mari orchestre, dirijori şi solişti. Dintre toate, a exista vreuna care să conteze decisiv în cariera dumneavoastră?

Mihaela Martin: Este greu de spus. Poate că la început am văzut concursurile ca pe un ţel în sine, un proiect pentru care mă pregăteam îndelung şi aveam ca obiectiv câştigarea lui, dacă se putea şi de cele mai multe ori s-a şi putut. La acea vreme câştigarea lor a fost o recompensă sănătoasă, era o dovadă a faptului că munca şi talentul meu fuseseră bine investite. Pentru mine însa, aceste concursuri fac parte dintr-o viaţă anterioară, am trecut de vârsta competiţiilor şi acum scopurile mele sunt diversificate. Atâta timp cât sunt sănătoasă şi pot cânta la vioară îmi doresc doar să mă dezvolt continuu, să învăţ lucruri noi, mai ales că sunt o fire foarte curioasă. Mă bucur deopotrivă să colaborez cu alţi muzicieni, să înregistrez în studio, să predau studenţilor mei. Fiecare participare muzicală reprezintă un pas mic într-o direcţie pe care eu o văd ca fiind infinită. Dezvoltarea artistului este un proces nesfârşit.

Pe de altă parte, am norocul ca activităţile mele să se îmbine într-o manieră armonioasă. Cred că, dacă ar trebui să-mi exercit activitatea într-o singură direcţie, în scurt timp aş simţi nevoia unei schimbări, dar atâta timp cât pot să cânt solo sau muzică de cameră şi să predau în acelaşi timp, atunci am diversitatea necesară spiritului meu.

Este adevărat că activitatea de pedagog implică multă concentrare şi o dăruire de 100% cu fiecare elev, însă până acum am reuşit să îmbin fericit toate activităţile mele şi să mă  bucur de fiecare, în egală măsură.

Oana Drăgulinescu: Anul viitor veţi fi din nou membru al juriului Concursului Internaţional George Enescu. Aminteam mai devreme despre sfârşitul unei ere a violonisticii româneşti, odată cu dispariţia Maestrului Ştefan Gheorghiu, Credeţi că în acest moment ar mai putea fi posibilă câştigarea concursului Enescu de către un violonist român?

Mihaela Martin: Nu cunosc atât de bine tânăra generaţie de violonişti din România pentru că am  avut doar ocazii sporadice de a-i cunoaşte. Am fost şi anul trecut in juriul concursului Enescu, dar cu toată obiectivitatea, nu cred că nivelul actual se mai poate compara cu cel din anii în care eu eram student. Talente există în continuare, dar timpurile sunt altele, interesele s-au modficat, mai ale în interiorul familiei, pentru că oricine studiază un instrument şi vrea să facă performanţă, are neapărată nevoie de susţinerea familiei. Cred că Maestrul Ştefan Gheorghiu a fost unic şi este puţin probabil ca în acest moment să existe în România un pedagog cât de cât apropiat de nivelul dânsului.

Oana Drăgulinescu: Câteva cuvinte despre pianistul care se va afla alături de dumneavoastră în această seară, pe care publicul roman nu îl întâlneşte pentru prima oară.

Mihaela Martin: Pe Thomas Hoppe îl cunosc de mai mulţi ani. Este un muzician cu activităţi extrem de diverse, ca şi mine. Este membru al Trio-ului Athos, alături de care a fost prezent şi în Festivalul Enescu 2009. Acompaniază numeroşi instrumentişti, este şi profesor, iar anul trecut a fost acompaniatorul oficial al Concursului “Regina Elisabeta” de la Bruxelles, deci cunoaşte foarte bine repertoriul de vioară. Am încercat să alegem împreună un program accesibil, dar în acelaşi timp cu substanţă. Am evitat lucrări mai dificile, gen Şostakovici, Prokofiev sau Bartok şi am ales o sonată mai spumoasă de Beethoven (Sonata în Sol Major op. 30), apoi Sonata în La Major de Cesar Frank, o lucrare extrem de cunoscută, frumoasă şi romantică, dar care nu este nici pe departe facilă. Pentru partea a doua am selectat lucrări de virtuozitate, de la Scheryo de Brajms la Suita popular spaniolă de Manuel de Falla sau Vlas scheryo op. 23 de Piotr Ilici Ceaikovski.

Oana Drăgulinescu: Unde vă veţi afla în următoarea perioadă, pe ce scene importante sau la ce evenimente muzicale?

Mihaela Martin: Voi reveni pe scenele bucureştene în stagiunea viitoare. Acum urmează să plec la un festival de muzică din Finlanda, apoi am un turneu în Italia, alături de Orchestra de Cameră din Torino. După aceasta voi fi prezentă la Festivalul Pablo Casals din Franţa, Festivalul Syros din Grecia, Festivalul Internaţional de muzică de cameră de la Ierusalim, iar în luna septembrie mă voi afla în juriul concursului de la Indianapolis.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Alimentatie rationala pentru sanatate, editia 4-a

Published

on

 

Proiectul Alimentatie rationala pentru sanatate s-a nascut in urma cu doi ani dupa un workshop pe care l-am sustinut in cadrul “Taste of Ambassadors”. Si cand doua femei ambitioase isi unesc fortele, se nasc proiecte frumoase, utile si de durata.

Alimentatia corecta este fundamentala pentru starea de sanatate si este importanta sa fie predata de la varste fragede. Rolul preventiv al educatiei alimentare in scoli este considerata ca fiind esentiala de catre organizatii precum FAO si WHO Organizatia Mondiala a Sanatatii.
Incurajam conștientizarea importantei relatiei alimentatie-sanatate pentru a dezvolta o conștiinta colectiva dar si personala in domeniul alimentatiei. Promovam adoptarea unor obiceiuri alimentare sanatoase, prin adoptarea celor mai adecvate metode de predare in randul tinerilor ( prietenesti, deschise, practica) .

La cele 3 editii de pana acum au participat circa 700 de elevi si 60 de dascali din Colegiul Tehnic Mihai Bravu si liceele invitate, precum si invitati de seama precum Chef Jakob Hausmann, Chef John Menumorut, Pastry Chef Gabriela Pascaru, Dr. Diabetolog Alexandra Alexescu.
Educatia alimentara cu toate ca nu este o materie obligatorie nici macar in scolile de specialitate, consideram a fi o materie importanta pentru elevi si in acest sens, am desfasurat pana acum workshopuri privind consumul apei, informative privind declaratia nutritionala, workshopuri despre dieta mediteraneana, consumul excesiv de zahar si dulciuri nesanatoase, paste fainoase, salate, preparare de dulce sanatos, workshop de preparare cocktailuri, samd.

In cadrul celei de a 4-a editii, vom vorbi despre meniurile de vara, prepararea corecta a salatelor, igiena, salate din paste fainoase si desigur asteptam propunerile dumneavoastra a partenerilor.
Si daca pana acum am obtinut titlul de eveniment regional, inregistrarea la Biblioteca Nationala si recunoasterea si aprecierea de catre Casa Corpului Didactic si a Inspectoratului Scolar Bucuresti, va anuntam cu bucurie ca suntem in asteptarea titlului de eveniment national.

Evenimentul nostru a fost sustinut de companii si branduri precum: Carrefour, Whirlpool, Parmafood Distribution Group, Aqua Carpatica, Green Sugar, Meggle, La Molisana, Mutti, Pietro Coricelli, Bioki, Kluth, Microgreens, Alex Bisi Photography, Calvo, Angst, Bioloi, Apilife, Fresh
Fruit, Vel Pitar, Asian Food, Avon, Fuchs, Myria, Barmania, Cosul cu Legume Fructe, Diqis, Dj Marco, Dr Oetker Professional, Eisberg, Fermele Crevedeia, Green Colour, LEROY MERLIN, MamaPan, Caffe Musetti, Nestlé Dessert, Roche, Ro Events, Tabasco, mentionandu-va ca majoritatea brandurilor ne sunt alaturi.

Parteneri Institutionali: Ministerul Educatiei Nationale, Casa Corpului Didactic, USAMV, Horting, Inspectoratul Scolar Bucuresti.
Parteneri Media: Eva.ro, Actualitatea de Ilfov, Bucuresti FM, Forbes, Agerpress, Trends HRB, Radar de Media, Retete de Sanatate, Revista Ioana, Gastromedia

Organizatori: Arta Gustului & Colegiul Tehnic Mihai Bravu

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

„McQueen“, documentarul despre revoluționarul designer Alexander McQueen, în selecția celei de-a treia ediții a Bucharest Fashion Film Festival

Published

on

 

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

 

Aflat la a treia ediţie, Bucharest Fashion Film Festival este primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film și advertising. Festivalul pune bazele unui forum de discuţie despre relaţia dintre film și modă prin proiecţii de scurt și lungmetraje, dezbateri și workshopuri. Programul include secţiunea competiţională, în cadrul căreia sunt premiate cele mai bune filme de modă locale și internaţionale, proiecţii de filme cult cu scenografie și costume spectaculoase și documentare despre personaje marcante din istoria modei. Lor li se adaugă o expoziţie multimedia, ce cuprinde o selecţie curatoriată de fashion films, cine-concertul The Inferno Unseen, precum și o serie de mese rotunde.

 

Proiectat în premieră în România la Bucharest Fashion Film Festival, documentarul McQueen (2018) oferă o privire personală asupra vieţii și carierei regretatului designer Alexander McQueen. Regizorii Ian Bonhote și Peter Ettedgui îmbină interviuri exclusive cu prietenii apropiaţi și cu familia lui McQueen cu imagini de arhivă (și o coloana sonoră semnată de celebrul Michael Nyman), alcătuind astfel un portret palpitant al unui designer deopotrivă genial și torturat de propriii demoni. „Show-urile mele vorbesc despre sex, droguri și rock’n’roll. Vreau să provoace entuziasm și piele de găină. Vreau atacuri de inimă. Vreau ambulanţe”, spunea Alexander McQueen, iar dovadă stau zecile de prezentări avangardiste pe care le-a orchestrat. În scurta sa carieră, McQueen a colaborat cu Tim Burton și Lady Gaga, a creat costume de scenă pentru David Bowie și a regizat videoclipuri pentru Björk. Documentarul McQueen (2018) este distribuit în România de Atelier de Film în parteneriat cu Argo Art Consulting.

 

„Documentarul despre regretatul designer Alexander McQueen este fermecător, bântuitor, un must-see“ Rolling Stone

 

Cine-concertul ediţiei, The Inferno Unseen (2017), pornește de la unul dintre cele mai intrigante proiecte din istoria cinematografiei: The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, considerat un maestru al suspansului și rival al lui Hitchcock. Având-o drept protagonistă pe Romy Schneider, filmul urma să spună povestea unei obsesii și a unei gelozii extreme care iau forma unor halucinaţii în care Marcel (Serge Reggiani) o vede pe tânăra sa soţie, Odette (Schneider) în ipostaze seducătoare.

Filmat cu nu mai puţin de 12 camere, atât alb-negru cât și color, The Inferno a constituit pe atunci un proces extravagant, alimentat de ambiţia regizorului de a ridica cinema-ul acelei perioade la rang de artă avangardistă și de a identifica noi modalităţi de exprimare. Așa se explică faptul că materialul original conţine o mare varietate de experimente vizuale, dar și experimente inspirate de arta kinetică și Op Art sau teste de garderobă.

The Inferno Unseen (2017) este o variantă reconstruită de Marketa Uhlirova, cercetătoare și fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra și de compozitorul de muzică electronică Rollo Smallcombe, alături de colaboratori de la British Film Institute și Monocle. Smallcombe performează live la fiecare proiecţie, în cadrul show-ului Inferno Unseen, care a mai fost prezentat până acum la Barbican Center în Londra, Museum of the Moving Image în New York și Pallazzo Grassi din Veneţia.

Cea de-a treia ediţie a Bucharest Fashion Film Festival continuă tradiţia începută anul trecut, aceea de a organiza o competiţie internaţională de fashion films. Peste 200 de filme de pe piaţa locală și internaţională s-au înscris în 2018, iar 50 dintre ele au intrat în competiţie pentru cele două premii: Cel mai Bun Film și Cea mai bună Producţie Locală. Lor li se adaugă anul acesta și un premiu special pentru inovaţie: Fresh Perspectives.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Actorul Constantin Dinulescu si maestrul de lumini Ion Nica, omagiați la Gala Premiilor Gopo 2019

Published

on

 

Lupta pentru confortul oferit de vila, din editia de aseara “Exatlon”, a incins spiritele atat pe traseu cat si in gradene. Dupa un scor strans, cu rasturnari de situatie si o stafeta mixta, Razboinicii au ratat sansa de a castiga meciul, dandu-si frau liber frustrarilor acumulate impotriva Faimosilor.

Cristina Constantinescu si Costin Gheorghe au fost faimosii care au adus scorul la 10-9, intr-un duel de exceptie, impotriva Iulianei Aradi si a lui Cristian Dumitrache.

Punctul culminant al tensiunilor a fost atins la iesirea nervoasa a Andreei Arsine, dupa ce a reusit sa aduca punct pentru echipa sa intr-un duel impotriva vesnicei sale rivale, Nicoleta Lunca. Cuvinte grele, nisip aruncat inspre gradena albastra, reprosuri, toate acestea continuand si dupa terminarea meciului, dar si in timpul ceremoniei, intr-un adevarat razboi al declaratiilor intre cele doua tabere.

“Astazi a fost un meci foarte strans, finalul a fost de partea Faimosilor, Costin si Ion au facut fotbal, cu toate astea a fost destul de strans, 9 la 9, nu ma asteptam la asta. In schimb, pentru Andreea Arsine, am izbucnit putin, pentru ca (…) Andreea Arsine a avut o iesire mai urata, nu pot sa reproduc. Dupa ce a castigat punctul, desi noi nu i-am spus nimic, Andreea Arsine a inceput sa vorbeasca urat, sa ne spuna sa mergem la cotet. M-a deranjat si faptul ca eu eram la linie, imi asteptam colega sa ajunga si Ion a dat peste mine, mi-a spus <Da-te de aici, du-te la banca ta>”, le-a reprosat faimosilor Gabi Nedelcu.

Andreea Arsine a explicat motivul iesirii ei nervoase din timpul jocului si a precizat ca ii intelege pe razboinici, avand in vedere perioada lunga petrecuta la “cotet”. Ciprian Maris a replicat si el, in urma acuzatiilor aduse de razboinicul Nedelcu ca l-ar fi impins.

“Vreau sa imi cer scuze personal fata de Gabi, nu stiam ca e asa fragil. Eu practic un sport foarte dur, dar n-am facut-o cu intentie, sa ma duc sa il imping mai incolo”, a spus luptatorul.

In aceasta seara, de la ora 20:00, batalia pentru marele titlu continua. Faimosii si Razboinicii sunt pregatiti pentru o noua competitie, pe cel mai lung traseu, „jocul special de aventura”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending