Connect with us

ALL MEDIA

CIFRE | TVR, datorii record in 2012! Vezi ce incasari si pierderi a avut Televiziunea Romana anul trecut

Avatar

Published

on

Televiziunea Romana a inchiat anul 2012 cu datorii record de peste 146 milioane lei insemnanad deficit brut si peste 619 milioane de lei datorii! 
tvr 1
Datoria fiscala inregistrata la 31.12.2012, esalonata la plata pe sapte ani de catre ANAF, se ridica la 380,6 milioane de lei. Raportul depus la Parlament de institutia condusa de Claudiu Saftoiu noteaza dificultatile prin care a trecut aceasta pe parcursul anului trecut, de la blocarea conturilor la schimbarea repetata a conducerii, la procesul de restructurare si masuri de restrangere a cheltuielilor.
In 2012, TVR a inregistrat venituri mai mari din taxa radio-TV, dar mai mici din publicitate. Cheltuielile cu personalul au scazut, dar au crescut cheltuielile pentru prestatii externe.
Vezi aici Raportul de Activitate al TVR in anul 2012. Ce venituri a inregistrat TVR in 2012:

  • Venituri din exploatare – 580.558.983 lei (+1,61% fata de 2011), din care
  • venituri din taxa radio-TV – 330.002.496 lei (pondere 57,35% din totalul veniturilor de exploatare, +4,11% fata de 2011)
  • venituri din publicitate – 25.994.262 lei (4.48% din totalul veniturilor din exploatare, -12.04% fata de 2011)
  • Venituri din subventii din exploatare – 183.132.376 lei (31,54% din totalul veniturilor din exploatare, -1,99% fata de 2011)

Cheltuielile de exploatare s-au ridicat la 721.752.875 lei (-3,76% fata de 2011), din care:

  • cheltuielile cu personalul s-au ridicat la 188.596.494 lei
  • cheltuieli privind prestatiile externe s-au ridicat la 309.693.565 lei, din care cheltuielile cu statii si circuite datorate SNR – 130,9 milioane, cheltuieli licente sport – 89,4 milioane, cheltuieli privind comisionul catre Electrica pentru colectarea taxei TV – 24,1 milioane
  • cheltuielile cu impozite si taxe s-au ridicat la 62.727.930 lei (-12,3% fata de 2011)

La sfarsitul lui 2012, creantele SRTv se ridicau la 88.856.060 lei, iar datoriile – la 619.564.259 lei.

Din totalul datoriilor, cele comerciale s-au ridicat la 124.436.825 lei. Cui datoreaza cel mai mult TVR, la capitolul datorii comerciale:

  • European Broadcasting Union – 58,3 milioane lei
  • Consiliul National al Cinematografiei – 28,6 milioane lei
  • UCMR ADA – 16 milioane lei
  • Prorom – 8,9 milioane lei
  • Illirios-Consultants-Limited-Garanti – 7,1 milioane lei
  • Universal Studios – 7 milioane lei
  • Credidam – 4,7 milioane lei
  • Federatia Romana de Fotbal – 3,5 milioane de lei
  • UEFA – 2,3 milioane lei
  • The Walt Disney Company – 2,2 milioane de lei


Alte datorii TVR:

  • salarii – 4 milioane de lei
  • datorii fata de bugetul asigurarilor sociale – 158,5 milioane de lei
  • TVA – 75 milioane de lei
  • datorii fata de bugetul fondurilor speciale – 29,9 milioane de lei
  • alti creditori – 513 mii lei
  • credit pe termen scurt – 29,8 milioane de lei
  • sume datorate entitatilor afiliate – 1,7 milioane de lei

Datoria fiscala inregistrata la 31 decembrie, care a fost esalonata la plata pe 7 ani de catre ANAF, se ridica la 380.670.427 lei

Ca parte a programului de redresare, TVR a inceput anul trecut un proces de disponibilizari care a starnit numeroase controverse si care s-a finalizat anul acesta. Strict pentru anul 2012, masurile prezentate de TVR pentru “adaptarea resurselor la constrangerile majore ale momentului” sunt, potrivit raportului de activitate:

  • diminuarea cheltuielilor cu onorariile – circa 80% din contractele de autor au fost reziliate, in urma inchiderii TVR Info si TVR Cultural, iar serviciile externe au fost restranse. Pentru salarii, TVR a cheltuit 96,7 milioane de lei in primul trimestru din 2012 si 91,2 milioane in al doilea trimestru
  • au fost renegociate contracte cu distribuitorii de filme
  • au fost revizuite contractele comerciale
  • au fost revizuite comisioanele stabilite cu distribuitorii de energie electrica pentru colectarea taxei TV
  • economii pe termen lung cu telefonia, combustibilul, energia si apa
  • au fost reziliate contracte de agentii pentru fluxuri de stiri
  • au fost reduse costurile cu forta de munca suplimentara si cheltuielile de productie

Comentarii

Proiecte

Muma Pădurii – povestea a doi tineri antreprenori care vor să planteze 1 milion de copaci cu ajutorul brățărilor

Avatar

Published

on

             A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi, nu s-ar povesti. Au fost odată doi tineri antreprenori care au decis că este momentul să ia atitudine și să se implice într-una dintre cele mai frumoase misiuni: aceea de a planta 1 milion de copaci în România!

 

Pentru că defrișările iresponsabile trebuie să fie combătute, pentru că, potrivit Greenpeace România, țara noastră pierde 3 ha de păduri pe oră, iar doar 1% din suprafața tăiată și exportată ilegal este descoperită, Filip Baschir și Robert Szkokan au înțeles că o criză a pădurilor este și o criză a dezinformării. Cei doi antreprenori au avut astfel ideea de a deschide un business cu brățări realizate manual, din ață de proveniență românească, iar pentru fiecare brățară vândută să planteze un copac. Așa a luat naștere Muma Pădurii, a cărei poveste e astăzi cât se poate de reală și de actuală și care are o misiune clară, pe lângă componenta sa educativă: să ajungă la 1 milion de copaci plantați, cu ajutorul tuturor!

 

O brățară = un copac plantat

De la această idee simplă, Filip și Robert, ca doi veritabili feciori ai codrului animați de amintirile copilăriei petrecute în mijlocul naturii, au reușit să lanseze un business de poveste. Iar misiunea lor este una ce poate deveni a tuturor, căci pentru fiecare brățară vândută se va planta un copac. Pe 22 octombrie, Muma Pădurii lansează noua colecție de brățări, în culorile toamnei, dar și două modele noi, dintre care unul poate fi purtat atât ca brățară, cât și drept colier. „1 milion de copaci e un target pe care ni l-am impus, iar pentru atingerea lui e nevoie de implicarea copiilor Mumei care cumpără brățările și în felul acesta contribuim cu toții la plantarea copacilor. După ce vom vedea plantat acest milion, de ce să nu privim și mai departe și să ne propunem, poate, să plantăm 20, un copac pentru fiecare român ?! Dar le luăm pe rând”, spune încrezător Filip Baschir, co-fondator Muma Pădurii.

 

Lansat la finele anului trecut, business-ul și povestea sa au fost foarte bine primite, iar în primele două luni a fost deja donată suma necesară plantării a 1.000 de copaci, cu ajutorul celor care au cumpărat brățări și au devenit astfel parte din comunitatea Mumei. Și ca orice personaj de poveste, Filip și Robert au și ei parte de ajutoare în basmul pe care l-au pornit: „În primele două luni am vândut și am donat echivalentul a puțin peste 1.000 de copaci. Feedback-ul din piață ne umple inimile de fericire pentru că oameni tare faini au venit lângă noi. Vom crește o comunitate tare, tare frumoasă! Plantăm cu partenerii noștri de la Tășuleasa Social, ei fac asta de 16 ani deja, o fac bine și nu se lasă. Momentan ei aleg zonele în care se fac plantările, având experiența și expertiza necesare. În timp, ne dorim să plantăm în zonele de care este mai multă nevoie și în care pădurea să ajute comunitatea respectivă”, explică Filip.

 

Muma Pădurii, un business puternic social

Oamenii care au nevoie de reintegrare socială sunt precum copacii tăiați, dar cu rădăcini bune care pot să crească frumos din nou. De la această idee au pornit fondatorii Muma Pădurii atunci când și-au ales făuritorii brățărilor: adulți care au nevoie de reintegrare socială. Ei sunt cei care realizează manual toate modelele de brățări, astfel că o brățară vândută înseamnă un copac plantat, dar și un loc de muncă pentru cineva care are mare nevoie de asta. „Ideea a venit după multe prototipuri de brățări care nu erau ce ne trebuia. Fail după fail. Până când, la un moment dat cineva ne-a dat ideea să căutăm asociații diverse care fac asta. Zis și făcut! Așa am găsit pe Eli și pe Roxana, care împreună au acest minunat proiect numit „Un Loc”. Acești făuritori sunt toți abandonați de mici și, ajunși la vârsta de adult, sunt încă blocați în instituțiile statului. Așadar, ei trebuie scoși de acolo de asociații. Noi ajutăm la faptul ca acești oameni să aibă un job”, mai spune Filip.

 

Povestea Mumei Pădurii poate fi povestea oricui, așa cum mărturisesc Filip Baschir și Robert Szkokan. Cei doi tineri antreprenori își continuă misiunea, iar cei care vor să se alăture acestei comunități de fapte bune, o pot face pe site-ul proiectului: https://www.mumapadurii.com/ .

 

Muma Pădurii

Facebook: https://www.facebook.com/mumapaduriiro

Instagram: https://www.instagram.com/mumapadurii_/

Web: https://www.mumapadurii.com/

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

EduBox, kit de prim-ajutor educațional oferit de Narada

Avatar

Published

on

            Criza sanitară globală resimțită puternic și în România a evidențiat carențele sistemului educațional din țara noastră. În condițiile stării de urgență și amenințării intrării în scenariul roșu, când școli din localități din toată țara vor trece în sistemul online, sute de mii de copii nu au acces la educație.

 

În lipsa tehnologiei și a conectivității, școala online rămâne un deziderat greu accesibil pentru elevii din mediile defavorizate. Educația din România intră în „stare de alertă”, iar necesitatea unui salt la condițiile tehnologice proprii secolului 21 devine evidentă. Astfel, la inițiativa unor lideri din comunitate și cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA, Narada oferă voluntarilor înscriși pe site EduBox, kit-ul de prim-ajutor educaţional atât de necesar în proiectul digitalizării mediului educațional din România.

 

„Într-o lume în care dreptul la educație este recunoscut ca atare, dar accesul la educație nu este garantat, avem nevoie de oameni cu un simț civic puternic să se adune și să pună lucrurile în mișcare. Pentru cei rupți de acces, figurativele uși spre o viață mai bună nu numai că nu se deschid, ci dispar cu totul din peisaj. Cred cu tărie în puterea educației de a crea oportunități, de a informa și de a transforma oameni care la rândul lor pot transforma societatea în care trăim într-o comunitate prosperă. Împreună cu cei de la Narada și partenerii noștri ne-am propus să combatem lipsa accesului la educație și sperăm să creăm o comunitate cât mai mare, gata să sară în ajutorul celor care au nevoie” spune Constantin Rusu, Alumni Fulbright și voluntar Narada.

 

În mod concret, voluntarii care se înscriu pe platform Narada.ro primesc chiar la ușa lor o cutie care conține atât device-urile de recondiționat, cât și kitul complet pentru a realiza acest lucru: stick pentru instalare sistem operare, dezinfectant și o scrisoare pentru copilul căruia îi e destinat device-ul. Voluntarul sau prietenii din anturajul său pot adăuga în EduBox device-urile pe care vor să le doneze, astfel încât efectul inițiativei Narada să fie amplificat.

„Am inițiat EduBox având în minte o problemă imensă cu care se confruntă sute de mii de copii din România: imposibilitatea conectării la școala online. Ne-am unit forțele cu Narada, voluntarii și partenerii lor, am accesat un grant din partea Ambasadei S.U.A. pentru sponsorizarea proiectului și împreună lucrăm pentru a conecta mii de copii ce provin din medii defavorizate la școala online”, spune Ștefan Florea, Alumni Fulbright și voluntar Narada.

 

Narada și-a propus ca, până la finalul acestui an, 10.000 de copii din medii defavorizate să aibă acces la educația digitală. În doar două luni după închiderea școlilor în starea de urgență, Narada a reușit să conecteze la educație prin tehnologie 1.000 de copii din sate și comunități vulnerabile. Până acum, peste 50 de voluntari Narada au ajuns în 8 județe din 18 localități diferite, asigurând device-uri și internet copiilor fără acces la tehnologie, propunându-și ca până la finalul anului, cu ajutorul partenerilor alăturați, numărul celor care vor primi sprijin să fie de zece ori mai mare.

 

Prin implicarea oamenilor care cred în puterea educației ca instrument de a schimba societatea, Narada aduce în România o perspectivă inovatoare și eficientă asupra actului sprijinirii copiilor din medii defavorizate. Funcționând pe modelul „comunități care ajută alte comunități”, Narada se situează la intersecția dintre nevoile profesorilor și elevilor cu acces limitat la educația digitală și lumea celor care au privilegiul timpului sau resurselor financiare și cred că educația poate schimba cu adevărat fața societății.

 

Una dintre implicațiile crizei sanitare parcurse în ultimele luni este evidențierea faptului că și educația are nevoie de măsuri de prim-ajutor. EduBox, kit-ul de prim-ajutor educațional oferit de Narada la inițiativa unor lideri din comunitate și cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA, se înscrie între aceste măsuri mai mult decât necesare în contextul traversat de societatea românească în momentul actual. Și pentru că „puterea stă în comunitate”, Narada îi invită pe toți cei care doresc să ajute să acceseze prima platformă de crowdfunding pentru profesori din România, să se înscrie ca voluntari EduBox pentru ca educația digitală să devină astfel un deziderat împlinit.

NARADA: Aducem educația în secolul 21

Narada este o comunitate formată din antreprenori, manageri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Narada e o organizație născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a hrăni inovația în educație la firul ierbii.

 

NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și/sau rezolvă probleme ale elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 În final, supervizează implementarea acestora, măsoară rezultate și multiplică lucrurile care au funcționat. Un singur proiect educațional nu va schimba educația, dar forța a mii de astfel de proiecte, DA.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

House of Talent luptă împotriva bullying-ului

Avatar

Published

on

Deși acest subiect nu este nou, cei zece content creators au decis să iasă în față și să vorbească despre bullying, deoarece în ultimele săptămâni au fost viralizate pe rețelele de socializare două astfel de episoade ce au la bază agresiunea.

După ce în urmă cu trei luni House of Talent a devenit internațional și a lansat în parteneriat cu label-ul Cat Music House of Talent by TRU [The Real You], grupul de influencers vorbește deschis despre fenomenul bullying. Cei zece content creators pornesc o campanie de conștientizare a cauzelor și a efectelor bullying-ului, împărtăşind atât experiențele personale, dar și modalitățile de combatere a acestei probleme foarte des întâlnite.

În ziua în care a creat House of Talent, tânărul antreprenor italian Matteo Altieri a avut în minte un proiect solid, bazat în primul rând pe respect, comunicare și susținere: primul grup de influencers care ar putea să se sprijine reciproc ca o familie, unul puternic, dar divers, în care diferențele dintre aceștia sunt adevărata valoare adăugată. Adina Marina, Cezara Cristescu, Magdyz, Robe (Robert Cristian), Marius Ștefan, Cătălin Ionuț, Roberto (Robert Dragomir), Alexa Mirea, Cezara Grosu și Andra Neacșu sunt cei zece influencers din România care au îmbrăcat celebrul hanorac roșu și alb și s-au alăturat celei mai sociale și frumoase familii din lume. Chiar dacă fiecare zi petrecută alături de membrii crew-ului este plină de distracție și de activități interactive din diferite arii artistice și creative, au decis ca de această dată să abordeze o problemă foarte mare ce ia amploare din ce în ce mai mult.

Fiind un model aspirațional pentru Generația Z și un grup reprezentativ pentru adolescenții de pretutindeni, House of Talent a pregătit un videoclip pe tema bullying-ului pentru a crește gradul de conștientizare, dar și pentru a sprijini victimele acestor agresiuni.

Creatorii de conținut vorbesc despre cum pot fi depășite aceste momente, cât de important este ajutorul în aceste situații și prezintă și un alt tip de bullying. Multe dintre persoanele care se confruntă cu cyberbullying-ul ce are loc pe rețelele de socializare, refuză să vorbească de teamă sau nu conștientizează că sunt victimele unui abuz. Platformele de Social Media pot fi canale sigure de comunicare, pe care cu toții le putem utiliza simțindu-ne în siguranță. Asa că House of Talent pune pe primul plan promovarea valorilor sociale și explică de ce este important să recunoaștem orice formă de bullying și să putem media aceste conflicte.

De-a lungul timpului, crew-ul a reușit să creeze o comunitate foarte apropiată și puternică în toată lumea. Deși inițial House of Talent a pornit ca un proiect destinat Peninsulei, grupul s-a dezvoltat, a publicat două cărți, numeroase piese și videoclipuri, iar peste 15 tineri talentați din arii precum actoria, canto, pictura sau fashion s-au alăturat. În vârstă de doar 20 de ani, Nicola Consales a făcut posibilă extinderea acestui proiect la nivel internațional prin prisma pasiunii sale pentru limbile străine, dar și prin felul unic de a gestiona relațiile externe, iar label-ul Cat Music s-a alăturat acestui proiect prin intermediul hub-ului TRU.

Cei zece content creators ce formează grupul HoT by TRU fac parte din portofoliul TRU [The Real You], hub ce unește creativi din diverse domenii care au ca mediu de lucru online-ul și adaugă la mixul creației factorul tehnic într-un spațiu special amenajat. Cu studiouri video și audio special create, dar și cu un lounge înconjurat de natură, TRU poate fi oaza de inspirație a fiecărui creator de conținut.

Cat Music a început anul 2020 cu noi performanțe: peste 6 mil. de abonați pe YouTube, 50 de canale muzicale în rețeaua Multichannel Cat Music, iar hub-ul TRU adună în fiecare zi noi creativi.

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending