Connect with us

Industria de Comunicare

Un alt om de comunicare de la Antena 1, Adela Marinescu se alătura agenţiei FABRICA DE PR

Redactia Radar de Media

Published

on

Cu o vastă experiență în PR și comunicare, Adela Marinescu se alătură echipei Fabrica de PR, urmând să se implice în proiectele agenției.

 

”Cândva, nu cu foarte mult timp în urmă, mi s-a pus o întrebare. Simplă în aparență. Care sunt cele mai importante trei aspecte care îmi plac și mai ales în care mă regăsesc, din meseria de PR? Mi-au venit în minte proiecte, concepte, evenimente și multe experiențe trăite în televiziune. Dar am realizat că, dincolo de toate acestea, de fiecare dată a fost, este și va fi vorba despre o legătură creată cu persoana din fața mea. Pentru mine PR-ul înseamnă în primul rând să ascult povești și experiențe de viață, să mă las inspirată de ceea ce descopăr și apoi… să scriu despre asta. Și atunci am știut că acesta este cel mai firesc și personal mod de a defini un domeniu în care eu cred că oamenii sunt cei mai importanți. Cei cu care lucrezi, dar mai ales cei alături de care creezi. Așa că, la fel de firesc mi se pare să fiu alături de Alina și de Cami în acest nou capitol din istoria noastră comună, care ne-a oferit multe și neașteptate ocazii de redescoperire profesională, dar și personală, împreună. Cu siguranță, ele se vor transforma în la fel de multe povești frumoase la Fabrica de PR”.

 

Background

A lucrat în 1999 ca reporter la Mediafax și din 1999 până în 2000 ca asistent de emisie la emisiunea ”Bună dimineața, ProTv e al tău!”, la ProTV. Din 2001 până în 2008 a fost copywriter și PR Officer la ACASĂ TV, iar din 2008 până în 2014, PR Manager la ProTV International, ProFM, Music FM și MTV. Din noiembrie 2016 până în august 2017 a ocupat funcția de Senior PR la Antena 1.

A absolvit în 2002 cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Media, iar în 2015 pe cele ale Facultății de Psihologie, la Universitatea Titu Maiorescu.

 

În 2015 și 2016 a participat la Conferința internațională ”Education and Creativity for a Knowledge Based Society”, organizată de Universitatea Titu Maiorescu împreună cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, cu articolele ”Analysis of the Psychosomatics Manifestations of Organizational Stress” și ”Psychotraumatic Factors at Work: Working Environment, Unemplyment and Mobbing”, coordonate de conf.univ. dr. Petru Craiovan.

Din 2017 a devenit psihoterapeut în supervizare, având formare în Hipnoză Clinică, Relaxare și Terapie Ericksoniană.

 

Foto Credit: FABRICA DE PR

START VOT FINALA PREMIILOR RADAR DE MEDIA 2017

Comentarii

Industria de Comunicare

Necesitatea construirii unui brand pentru orice business

Avatar

Published

on

            Astăzi piața a evoluat atât de mult încât vechile tehnici de marketing nu mai sunt suficiente pentru a promova un produs. A devenit un trend ca firmele să apeleze la procese precum brandingul. Dar ce este un brand până la urmă ? Specialiştii în domeniu sunt de părere că înseamnă mai mult decât un logo sau un nume bine ales. Un brand reprezintă personalitatea companiei și interfața dintre respectiva organizație și public. Prin procesul de branding, o marcă nu se mai rezumă doar la partea tangibilă, ci încorporează aspecte care trec dincolo de latura fizică a produsului.

 

Concurența și ideile creativilor s-au dezvoltat atât de mult, încât nici brandingul clasic nu mai pare a fi suficient în trasmiterea unor emoții autentice. În acest context, au apărut diverse ramuri care urmăresc să ducă brandurile la un alt nivel. Una dintre aceste practici este și brandingul conectiv sau connective branding „care își propune să ghideze strategiile de marketing prin apele tulburi ale mediului actual în care se realizează brandingul.”  Un alt concept lansat încă din 2004, care îi aparține CEO-ului agenției de publicitate Saatchi & Saatchi, Kevin Roberts, este cea de lovemark. Prin această idee, brandul oferă consumatorilor dragoste și respect în aceeași măsură. Dintre multitudinea de practici nu poate lipsi marketingul experiențial (experience marketing). Tehnica are ramuri și în turism, iar după cum reiese din denumire, vrea să le ofere clienților mai mult decât un produs, se urmăreşte crearea unei experienţe memorabile.

 

Necesitatea de a avea o strategie de branding

Conștientizarea necesității de a avea un brand este primul pas important către sporirea viziblității în piață a oricărei companii. Totuși, foarte multe firme fac greșeala de „a arde” din etape, uneori laborioase, în definirea strategiei de branding. Alegerea unui nume inspirat, a unui logo cu o grafică bună sau a unui slogan cu rezonanță în timp, sunt într-adevăr elemente necesare, însă reprezintă doar o partea a procesului. Înțelegerea pieței pe care brandul se va lansa, cunoașterea publicului țintă sunt vitale pentru dezvoltarea acelei personalități a brandului. Chiar dacă se concretizează în rapoarte lungi pe care puțini vor să le citească, cercetarea este un factor cheie care poate stabili o posibilă direcție pentru brand.

Strategia de brand încorporează toate aceste elemente și poate fi elaborată fie în interiorul companiei, fie cu ajutorul unor specialişti în consultanță din afară. De asemenea, toate acestea trebuie realizate cu o privire atentă asupra ultimelor tendințe în domeniu, dar și asupra competiției. Astfel, în spatele unei idei creative, stă de fapt multă documentare. Iar pentru a fi cât mai bine percepută de către publicul țintă, ideea are nevoie de o campanie care să comunice cât mai clar, prietenos și eficient mesajul lansat de respectiva organizație.

 

Rolul și beneficiile brandului

Până acum am observat cât de importante sunt brandurile într-o piață supraaglomerată, unde competiția acerbă este un lucru obișnuit. Sunt categorii de produse pentru care producătorii nu sunt preocupați de aceste practici, pentru că marfa este una de bază, comună, pe care oricum toată lumea o folosește (pâine, sare, zahăr, hârtie, etc.). Totuși, existența unui brand are un rol important și aduce beneficii atât consumatorului, cât și companiei producătoare.

Un  aspect deloc de neglijat, atunci când un produs se adresează clienților este încrederea. Spre deosebire de mărcile obișnuite, un brand reușește să înlăture ideea de risc, suspiciune, pentru că un brand puternic transmite încredere și siguranță. Dar nu se oprește aici, deoarece comunică și despre emoție, bucurie și ne determină astfel să le cumpărăm. Un proces asemănător se întâmplă când vine vorba despre imaginea companiilor producătoare. Brandurile bune au grijă să elimine riscul, aspect care se regăsește și în prețuri. La fel cum achiziționăm un produs pentru că ne-a inspirat încredere, așa și investitorii preferă să facă afaceri cu un brand puternic. Dacă am fi să dăm rapid un exemplu, acela ar fi gigantul Coca-Cola, un brand legendar, care anunţă în fiecare an venirea sărbătorilor de iarnă, iar acum, în sezonul cald, ne răcoreşte vara. Cel mai mult nu pare să coste utilajele, birourile sau fabricile în sine, ci brandul, ideea, povestea Coca-Cola, care rămâne memorabilă.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Minio Studio anunță cel mai mare departament de strategie al unei agenții locale independente

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare integrată, își extinde departamentul de strategie, având astfel cea mai mare echipă de strategie a unei agenții locale independente. Din cei 23 de profesioniști ai agenției, 5 sunt dedicați activităților de strategie creativă.

Echipa de Strategie

Noua echipă este una mixtă, formată din specialiști cu expertize complementare.

  • Cristiana Pană conduce departamentul din poziția de Head of Strategy & Growth. Cu peste 7 ani de experiență, Cristiana aduce un mix magic între gândire logică, creativitate și empatie, care se traduce într-o viziune strategică integrată.
  • Ilinca Văleanu, Integrated Communication Manager, are un rol activ în a seta direcția corectă a campaniilor agenției, pornind de la obiective pe care le monitorizează pe tot parcursul proiectului.
  • Andrada Ionescu, Junior Digital Strategist, este un exponent al Generației Z – pasionată de mediul digital, curioasă, energică și cu un Master în Marketing la Lancaster University, UK.
  • Marius Marin, Reputation Manager, gestionează aspectele de comunicare și amplificare ale proiectelor, asigurându-se că vor genera impactul dorit.
  • Paul Cotor, Head of Creatives, preia temporar un dublu rol, adăugând și funcția de Innovation Designer. Paul este mereu la curent cu cele mai noi tehnologii, iar abilitățile sale multiple (design, video, UX & tech) completează perfect echipa.

 

Expertiza strategică este asigurată și de Ioana Mucenic, CEO al agenției, strateg ca formare profesională, cu o amplă experiență de 15 ani. Membrii echipei au diferite certificări care le-au consolidat know-how-ul, precum Design Thinking, Service Design Thinking, Neuromarketing și Creative Leadership.

Noua structură vine să susțină poziționarea agenției ca un studio de creativitate strategică, despre care puteți găsi detalii aici: www.minio.ro/services.

 

Ce înseamnă acest lucru pentru clienții Minio Studio?

Odată cu creșterea dinamicii de schimbare socială, a rolului milenialilor și a Generației Z, cu multitudinea de platforme de comunicare, multe branduri se confruntă cu întrebări precum:

  • „Cum putem să fim relevanți pentru noile generații?”
  • „Cum ar trebui să ne ajustăm strategia de comunicare din perspectiva mixului de canale?“
  • „Cum putem să măsurăm mai bine rezultatele inițiativelor de Comunicare? Cum putem cuantifica impactul investițiilor noastre în noile canale sau trenduri?”
  • „De ce nu mai răspund consumatorii mei la inițiativele care funcționau? Cum îi pot înțelege mai bine?”
  • „Cum putem să ne creștem brandul și vânzările în contextul curent atât de aglomerat?”
  • „Cum pot să știu dacă această campanie îi va atrage atenția shopperului în magazin?”
  • „Cum pot să eficientizez investiția de media prin creative sau mesaje mai de impact?“

 

Acestea sunt întrebările la care Minio Studio își propune să găsească răspunsuri personalizate pentru fiecare client, să le transforme în mesaje creative și să dezvolte campanii de comunicare cu impact real.

 

Viziunea strategică

 

„Încă de la lansare, am gestionat proiecte în care am lucrat cu clientul ca să clarificăm problema, nu brieful de creație. Am derulat campanii dificile, complexe, în care, de multe ori, simțeam că nu știm nici de unde să începem. Dar cu multă muncă, metodologie corectă, creativitate, am transformat astfel de proiecte în campanii numite Best-Practice de către clienți., a declarat Ioana Mucenic.

„Majoritatea proiectelor la care lucrăm sunt integrate, așadar obiectivul final nu este ideea creativă în sine, ci generarea unor rezultate acționabile, cu impact direct în businessul brandurilor pentru care lucrăm. Clienții noștri apreciază capacitatea noastră de integrare multicanal tocmai pentru că îmbrăcăm soluția strategică într-un mod creativ care nu se diluează și care păstrează un fir roșu care dă relevanță campaniei: de la arhitectura de mesaj și până la ultimul detaliu de implementare.”, a adăugat Cristiana Pană.

 

4 ani de Minio Studio – pe minio.ro

De-a lungul celor 4 ani, agenția a avut o creștere foarte rapidă, derulând proiecte pentru clienți locali și internaționali de prestigiu. Cu această ocazie, agenția și-a relansat website-ul, prezentându-și proiectele, echipa și viziunea, pe www.minio.ro.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 23 de oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Compania oferă un mix între strategie, creativitate și tehnologie, ceea ce i-a permis să se dezvolte foarte rapid în cei 4 ani de existență. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts (România și Olanda), JYSK România, L’Oréal, Milupa, Miniso, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser (peste 20 de țări), Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark sau West Gate Studios.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Avatar

Published

on

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0