Connect with us

Business

Un Club de Afaceri din România pune accent pe oportunitățile de afaceri pe timp de criză

Published

on

Transporturile, industria jocurilor de noroc, industria IT printre domeniile cu creșteri de 100-300% în pandemie

Recesiunile sunt perioade de declin general al activității economice, iar indicatori-cheie ai acestui declin sunt rata șomajul și PIB-ul.  Recesiunile au impact asupra tuturor tipurilor de întreprinderi, mari și mici, din cauza înăspririi condițiilor de creditare, a cererii mai lente și a fricii și incertitudinii generale.
Conform unui studio MKor,  91% dintre companii se simt afectate de criza generată de pandemia Covid-19, cu un impact total mediu de -10.2% pentru 2020.
Impactul mediu estimat de o organizație tipică este de 100.000 de Euro, cu până la 100% din cifra de afaceri.
De altfel, cu cât reprezentanții companiilor sunt mai pesimiști în privința evoluției pe 2020, cu atât valoarea estimată a impactului este în creștere.
Cele mai vizibile efecte ale pandemiei COVID-19 sunt reducerea cifrei de afaceri și impactul produs de suspendarea activităților companiei, fie că este vorba despre activitatea de business curent sau a unor evenimente care urmau a fi organizate.
“Întreprinderile mai mici care nu au acces la piețele financiare și de capital și sunt mai puțin susceptibile de a primi planuri de salvare guvernamentale se confruntă adesea cu provocări deosebite în timpul unei recesiuni.

Cu toate acestea care sunt afacerile care au reușit să crească prin investiții când ceilalți au preferat să înghețe activitățile sau să închidă afacerile? Cred cu tărie că antreprenoriatul înseamnă asumarea inclusiv a perioadelor de criză”, declară Bianca Tudor fondator & președinte Elite Business Club România

Ce a însemnat pandemia pentru antreprenorii din România?
Studiu CV Expert Contabil
Au fost și domenii care au excelat conform portofoliul CV Expert Contabil, precum:

  • Transporturile – înregistrează cele mai mari recorduri de venituri în starea de alertă, cu o creștere de până la 100% din cifra de afaceri raportat la anul 2019;
  • Industria jocurilor  – înregistrează monopol pe piață, oferind atât locuri de munca, cat și venituri în creștere de până la 300% raportat la anul 2019;
  • Serviciile de HR – anul 2020 a fost o perioadă de testare a societăților şi departamentelor de HR care au fost nevoite să țină pasul cu multitudinea de schimbări, dar și valul de angajări și demisii; Serviciile de HR au înregistrat o creștere a veniturilor de 70% față de anul 2019;
  • Serviciile de IT – soluțiile software au înregistrat creșteri de 80% față de anul 2019, oferind soluții și adaptări la tele-muncă;
  • Industria de producție și comercializare a mobilierului și scaunelor ergonomice – au realizat dublarea cifrei de afaceri raportat la anul 2019;
  • Amenajările de spații de locuit – un segment care a crescut cu 56% față de anul 2019;
  • Industria retail – un segment care a crescut cu până la 39% în anul 2020 înregistrând cele mai bune venituri din închirierea pe termen lung și vânzarea de proprietăți;
  • Serviciile medicale – segmentul care a fost cel mai solicitat, dar si cel mai bine cotat pe piață;

„La nivel economic, companiile se pot plasa astăzi într-o poziție favorabilă pentru succesul pe termen lung numai prin adoptarea unei noi strategii de business, o adaptare la vremurile pe care le trăim și o abordare corelată cu acțiuni concrete care au ajutat o parte din companii să aibă foarte mare succes chiar și în cele mai negre perioade ale pandemiei.

Bineînțeles, contextul fiecăreia a jucat un rol crucial.
Prin controlul managerial asigurăm o protejare și o bună folosire a resurselor financiare, umane și corelarea lor cu obiectivele, îmbunătățirea fluxului informațional și creșterea inteligibilității, gestionarea riscurilor, prevenirea și depistarea fraudelor și calitatea documentelor.
Este o activitate de prevenire a erorilor și neregulilor, de înlăturare a cauzelor care le determină și de perfecționare a activităților controlate”, explică Cristina Vintilă – CEO CV Expert Contabil
În 26 Mai ora 18.00, Elite Business Club România, cel mai mare Club de afaceri dedicat IMM-urilor – cu prezență în 11 țări din Europa și din Golf, va dezbate – Ce a însemnat pandemia pentru antreprenorii din România? Care sunt domeniile care au excelat în plină criză? Care sunt lecțiile de business învățate în această perioadă?
Speaker-ii acestui eveniment Offline : Ion Sturza – Elefant.ro & Freiburg Capital, Cristina Vintilă – CV Expert Contabil, Radu Savopol – 5 to go, Camelia Sucu – Antreprenor în serie.
Înscrierile Online pe platforma Clubului, la https://ebw.business/restart-your-business/

Comentarii

comments

Business

PRO TV numește noul Head of Marketing, Bogdan Țurcanu se alătură echipei PRO TV

Published

on

Foto Credit: PRO TV

PRO TV anunță următoarele: din 13 iulie, Bogdan Țurcanu se va alătura echipei de management a PRO TV, în rolul de Head of Marketing.  În această poziție, el va gestiona alinierea strategică a tuturor funcțiunilor interne în vederea promovării show-urilor PRO TV și a implementării proiectelor de marketing și comunicare împreună cu echipa sa, în strânsă colaborare cu Lucia Antal, Head of Research and Development și cu Vasile Alboiu, Creative Director.

 

De-a lungul carierei, Bogdan a lucrat în companii cunoscute precum Heineken, Fashion Day, Uber și Ursus Breweries unde a dezvoltat și coordonat inițiative care au schimbat regulile pieței, acordând o atenție specială inovației și experienței consumatorului. În ultimii cinci ani, Bogdan a decis să se implice activ în comunitatea de marketing, făcând parte de juriul unor competiții extrem de cunoscute de specialiștii din domeniu, precum Effie și Internetics.

”În PRO TV, ne dorim întotdeauna să fim în ton cu trend-urile din piață și căutăm continuu oportunități de optimizare a business-ului și a structurii noastre organizaționale. Sunt foarte încântat să îi urez bun venit lui Bogdan, care se alătură echipei ca Head of Marketing. Este un adevărat profesionist cu o vastă experiență în marketing. Suntem în căutarea unor abordări fresh și inovative și sunt convins că Bogdan le va aduce în inițiativele noastre. ”, declară Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV.

 

După trei ani petrecuți în cadrul Ursus Breweries unde Bogdan a identificat, prioritizat și executat strategia de media și inițiativele de comunicare, el face o schimbare de carieră într-un mediu complet diferit în care își poate valorifica și mai mult experiența de business. ”Sunt încântat să mă pot alătura unei echipe care a setat constant benchmark-ul în industrie și a crescut mereu nivelul performanței. În ultimul an și jumătate s-a putut observa o schimbare în atitudinea oamenilor cu privire la timpul petrecut în fața ecranelor, provocând astfel industria de media să se reinventeze constant. Abia aștept să pot duce acest domeniu la un alt nivel, alături de echipa mea.”, a spus Bogdan Țurcanu.

Comentarii

comments

Continue Reading

BREAKING NEWS

Anual, peste 3.000 de tineri instituționalizați părăsesc sistemul.

Published

on

Anual, peste 3000 de tineri părăsesc sistemul de protecție specială din România, jumătate dintre aceștia provenind din servicii rezidențiale, 40% dintre aceștia au fost îngrijiți de rude sau în alte familii decât cea de origine, iar doar 10% provenind de la asistenți maternali profesioniști.

Cei mai mulți dintre tineri părăsesc sistemul de protecție la vârsta de 18-19 ani (67%), vârsta maximă pentru părăsirea sistemului fiind 26 de ani. Din nefericire, doar 27% dintre cei care au părăsit sistemul de protecție specială desfășoară o formă de muncă.

În acest context, Organizația Umanitară CONCORDIA din România, în parteneriat cu Concordia Bulgaria și CSRNest România, au derulat, în perioada ianuarie 2019 – iunie 2021, proiectul internațional „Wings4Youth”, finanțat prin Programul Drepturi, Egalitate și Cetățenie al Uniunii Europene (REC) cu suma totală de 456.887,10 Euro.

Proiectul vizează tinerii cu vârsta de 16-21 ani, aflați în sistemul de protecție a copilului din România și Bulgaria sau care au părăsit acest sistem, dar rezultatele proiectului sunt relevante la nivel european și vor fi promovate în Europa prin afilierea organizației la Eurochild și prin alte rețele europene.

Prin acest proiect echipa a lucrat cu aproximativ 200 de tineri, peste 120 de profesioniști din sistemul de asistență socială și 45 de IMM-uri din România și Bulgaria.

Obiectivele principale ale proiectului au fost:

  • să ofere tinerilor informații și competențe pentru a-i sprijini în tranziția în afara sistemului și accesul la un loc de muncă și o viață împlinită,
  •  să ofere profesioniștilor din domeniul asistenței sociale instruire  pentru sprijinirea tinerilor care părăsesc sistemul, în ceea ce privește dezvoltarea abilităților de viață independentă, job coaching și mentorat,
  • să exploreze parteneriate public-privat dintre furnizorii de servicii sociale și sectorul de afaceri, să creeze activități de responsabilitate socială a întreprinderilor mici și mijlocii pentru a răspunde nevoilor tinerilor care se pregătesc să părăsească sistemul.

7 din 10 tineri instituționalizați, interesați să-și continue formarea profesională

În urma aplicării unui chestionar, la care au participat 565 de tineri care provin din sistemul de protecție specială, 68,7% dintre aceștia au spus că sunt interesați de un curs de calificare, de studii postliceale sau chiar studii universitare, iar un procent de 31,3% au afirmat că nu sunt interesați să-și continue studiile.

Dintre cei interesați să-și continue studiile, cele mai frecvent menționate domenii sunt: cosmetică, bucătar, ospătar, mecanic, asistent medical, construcții, frizerie, kinetoterapie etc. Foarte puțini dintre cei chestionați au afirmat că doresc să urmeze studii superioare.
Dintre cele mai importante activități:

  • Elaborarea unui ghid pentru profesioniștii care lucrează cu tinerii si altul pentru instruirea lor;
  • Ateliere pentru tinerii și pentru profesioniști pentru a pilota aceste ghiduri;
  • Instruire  pentru profesioniști în vederea susținerii tinerilor pentru o viață independentă;
  • Ateliere cu reprezentanți ai IMM-urilor pentru creșterea conștientizării potențialului tinerilor si a implicării lor în activități de CSR.

Conferință pentru sprijinirea tinerilor instituționalizați

În perioada 2-3 iunie 2021, la București, a avut loc Conferința Wings4Youth – CONSTRUIM PUNȚI.

Evenimentul a reunit agenți ai schimbării și s-a concentrat pe dialogul dintre tineri, profesioniști, formatori, factori de decizie de la nivel național și European, reprezentanți ai rețelelor europene și angajatori în ceea ce privește creșterea șanselor la o viață independentă a tinerilor.

Conferința a fost un mixt de sesiuni plenare si ateliere de lucru pe următoarele domenii:

1 Viața după sistemul de îngrijire / Reziliența tinerilor care părăsesc sistemul

2  Socialul întâlnește afacerile în pandemie,

3  Job coaching, angajabilitate și autonomie pentru tinerii care părăsesc sistemul,

4 Reziliența profesioniștilor care lucrează cu tinerii care părăsesc sistemul de îngrijire,

5 Dezvoltarea unui program integrat pentru consolidarea capacității furnizorilor de servicii sociale de a proteja interesul superior al copiilor,

6 Parteneriat pentru îmbunătățirea vieții celor care părăsesc sistemul de îngrijire.

„În munca mea am vizitat multe orfelinate, în diferite țări. Mereu m-am întrebat, în timp ce vizitam, ce se va întâmpla cu acești copii atunci când vor împlini vârsta de părăsire a sistemului de protecție. Însă există CONCORDIA și proiecte ca Wings4Youth care exact asta fac, au grijă de cei care părăsesc sistemul de protecție.

Există o zicală: „Este nevoie de un sat ca să crești un copil”. Conferințele de genul acesta reprezintă satul, pentru că aduc laolaltă toți factorii implicați: tinerii, profesioniști din sistemul de protecție și educație, cercetători din mediul academic, formatori și angajatori”, declară Excelența Sa doamna Isabel Rauscher, Ambasador al Austriei în România.

„Proiectul Wings4Youth ne-a oferit oportunitatea de a reflecta la cei 30 de ani de muncă cu și pentru acești tineri care au nevoie de sprijinul nostru, de a extrage bune practici dezvoltate de profesioniști și de a contribui la o îmbunătățire a sistemului de protecție a copilului din România și Bulgaria, prin elaborarea de instrumente, prin instruirea personalului și prin crearea de parteneriate cu IMM-urile.” – a spus Diana Certan, Director Executiv Comunicare și Fundraising CONCORDIA România.

„Noi (Comisia Europeană) vrem să continuăm să susținem finalizarea procesului de dezinstituționalizare în România, oferirea unui mediu de tip familial fiecărui copil care nu poate să trăiască în familia proprie”, declară Jeroen Jutte, Head Unit România și Bulgaria, Comisia Europeană.

„Dezinstituționalizarea nu înseamnă doar schimbarea mediului de viață, ci înseamnă găsirea acelor soluții alternative de protecție care să includă sprijin, consiliere, dialog, supravegherea acestor tineri urmărind modelul familial.

Înseamnă că și după dezinstituționalizare, tânărul care a fost beneficiar al sistemului de protecție specială trebuie să știe că are unde să se întoarcă.

Dacă nu are o familie la care să se întoarcă pentru un sfat, trebuie să știe că are unde să se întoarcă și aici iarăși mizăm pe buna colaborare cu organizațiile neguvernamentale care au astfel de programe de consiliere și sper din toată inima ca aceasta să se maximizeze în viitor”, a precizat doamna Florica Cherecheș, Președinte Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, România.

Comentarii

comments

Continue Reading

Business

Coca-Cola sărbătorește 30 de ani de optimism pe piața locală

Published

on

De 30 de ani, elementele comunicării brandului Coca-Cola au devenit simboluri ale optimismului, ale bucuriei și emoțiilor. În 1991, românii au făcut cunoștință cu Coca-Cola și simbolurile inconfundabile ale brandului – sticla contur, logo-ul, culoarea roșie a însemnelor de marcă.

 

Pe parcursul celor 30 de ani, brandul Coca-Cola a rămas consecvent cu mesajul său pozitiv, dezvoltat în numeroase campanii de marketing în România; a susținut evenimente de amploare, care au adus oamenii împreună și au creat momente unice de bucurie – precum concerte, festivaluri de muzică și competiții sportive.

Inovațiile de ambalaj au devenit o semnătură a Coca-Cola pe plan local, oferind experiențe exclusive, precum brățara de festival sau primul album muzical lansat pe doze Coca-Cola. Mereu în centrul culturii populare, Coca-Cola a devenit parte a fenomenului digital, prin susținerea comunității creatorilor de conținut online și experiențele memorabile dezvoltate cu ajutorul tehnologiei.

Acum 30 de ani, gustul unei Coca-Cola simboliza o schimbare pe care românii o așteptau de mult. Era gustul unei lumi care se deschidea, în sfârșit, și pentru ei. Dar prin valorile sale, Coca-Cola a rămas un brand relevant pentru fiecare generație, inspirând români de toate vârstele să privească spre viitor cu mai multă încredere: campaniile Coca-Cola și experiențele oferite de brand au adus oamenii împreună, transformând orice ocazie într-un moment special; i-au încurajat să privească jumătatea plină în orice situație și au construit punți între oameni, mizând pe valori universale, care ne apropie, în ciuda diferențelor dintre noi. Coca-Cola rămâne un ambasador al încrederii în viitor, alături de fiecare român care se lasă inspirat de gustul original al optimismului și îl răspândește mai departe.” Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca-Cola România

 

Motive de optimism, create împreună cu românii

Prima Coca-Cola îmbuteliată în România a însemnat, totodată, un angajament pe termen lung al companiei față de piața locală. Deschiderea operațiunilor Sistemului Coca-Cola în România a reprezentat începutul unui parteneriat cu impact pozitiv în comunitate și economie. Cu trei fabrici în România și investiții susținute de-a lungul anilor, Sistemul Coca-Cola România este lider în industria locală de băuturi și cel mai mare exportator. Sistemul produce anual peste 1,2 miliarde de litri de băuturi, are peste 1.500 de oameni în echipa locală și susține peste 25.700 de locuri de muncă, pe întregul lanț de valoare. Dezvoltându-se an de an, alături de partenerii locali, Sistemul Coca-Cola a ajuns să genereze, alături de toți partenerii implicați în activitatea sa, o valoare adăugată de peste 570 milioane de euro anual*, cu contribuții la bugetul de stat de peste 245 de milioane de euro* (*conform datelor din cel mai recent studiu de impact socio-economic a Sistemului Coca-Cola în România)

În ultimii 30 de ani, Sistemul Coca-Cola a investit peste 240 milioane euro în operațiunile sale. Anual, cele două companii investesc împreună peste 1 milion de euro în proiecte pentru comunitate, implementate alături de parteneri din mediul non-guvernamental.

 

Încă de la început, am văzut prezența noastră în România ca pe un parteneriat pe termen lung. În timp ce activitatea noastră implică un întreg lanț economic, lucrăm la construirea unor colaborări benefice pentru toate părțile implicate. Avem aproape 100.000 de clienți în toată țara și în fiecare zi consolidăm aceste parteneriate. Livrând produse de înaltă calitate, utilizând instrumente digitale pentru a crește eficiența și a crea experiențe memorabile pentru consumatori, ne asigurăm că parteneriatele noastre sunt benefice pentru clienții noștri și răspundem nevoilor consumatorilor 24/7. Viziunea noastră este să devenim o companie pentru toți, adaptându-ne constant la comportamentul cumpărătorilor. Și ținem întotdeauna cont de responsabilitatea noastră față de comunitate și mediu. Consolidarea unui business sustenabil este prioritară, iar cultura noastră organizațională încurajează grija pentru ceilalți și pentru ceea ce lăsăm #dupanoi.” – Jovan Radosavjlevic, General Manager, Coca-Cola HBC România

 

Campania aniversară

Pentru brandul a cărui misiune este să ofere bucurie, încurajând autenticitatea, incluziunea și gândirea pozitivă, 30 de ani în România reprezintă mai mult decât o aniversare: este o oportunitate de oferi și mai multă inspirație, printr-o campanie care explorează momente de optimism și invită oamenii să împărtășească motivația lor pentru a rămâne încrezători. Noua campanie de brand,Gustul original al Optimismului – Savurează-l mereu”, este încă o invitație de a privi spre viitor cu speranță. Campania include o serie de experiențe digitale, dar și un spot video emoționant.

Povestea locală, realizările și angajamentele Sistemului Coca-Cola pentru viitor, precum și oamenii care transformă planurile în realitate vor fi în centrul comunicării companiei, în următoarea perioadă.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Business

Gala WOMEN IN ECONONY premiază performanța în afaceri, într-un an „atipic”

Published

on

Gala Women in Economy 2021, ediția a treia,  organizată de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF, va avea loc miercuri, 19 mai, în format hibrid, putând fi urmărită live la adresa www.facebook.com/conafromania.

 

Prima femeie Președintă a Senatului, Anca Dragu, va deschide Gala Women in Economy 2021, ediția a treia, alături de Ludovic Orban, Președinte al Camerei Deputaților, Raluca Turcan, Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Ioana Mihăilă, Ministru al Sănătății și Excelența Sa, Ingrid Kressel Vinciguerra, Ambasadorul Estoniei în România. Pe parcursul evenimentului vor fi anunțate parteneriate de interes național pentru susținerea educației digitale și proiecte cu impact economic important. Gala Women in Economy 2021, ediția a treia, reprezintă un prilej de recunoaștere a performanțelor de business a doamnelor antreprenor la nivel național.

 

“Meritele doamnelor care au schimbat lumea afacerilor din România trebuie recunoscute, iar Gala Women in Economy, ediția a treia, reprezintă cel mai bun prilej de a sărbători performanța în business. Este un moment de revenire pentru noi toți, dupa un an marcat de restricții și distanțare socială, un an în care multe segmente economice au avut de suferit și iată că, sunt antreprenoare care au reușit să dovedească valoarea chiar și într-un context extrem de complicat”, a declarat Președinta CONAF, Cristina Chiriac. 

Gala Women in Economy, ediția a treia, se va desășura în format hibrid în acest an, cu respectarea tuturor măsurilor de distanțare impuse de contextul actual și se va bucura de prezența reprezentanților de marcă ai mediului de afaceri la nivel național, parteneri și reprezentanți ai instituțiilor care susțin implicarea și dezvoltarea inițiativelor feminine în afaceri, în societate sau în cultură. De asemenea, personalități guvernamentale, ambasadori și reprezentanți ai companiilor naționale și multinaționale vor fi alături de organizatori pentru a aplauda performanțele femeilor în economie. Ca și în cadrul galelor precedente, premiantele sunt femei din domenii de activitate diverse: energie, IT&C, sănătate, industrii, voluntariat pentru o societate mai bună, etc. Printre câștigătoarele anilor anteriori sunt nume sonore ale mediului de afaceri: Christina Verchere – OMV Petrom, Măriuca Talpeș – Bit Difender, Mihaela Marcu – Medlife, Camelia Șucu – Class Living, Doina Cepalis – Grupul Te-Rox, Doina Vornicu – CEZ România și lista poate continua.

 

Gala Women in Economy, ediția a treia, se va încheia cu trupa The Motans care se alătură demersului CONAF de a susține excelența doamnelor în afaceri și antreprenoriatul din România. Întregul eveniment poate fi urmărit live la adresa www.facebook.com/conafromania.

“CONAF a cunoscut o ascensiune imporantă de la înființare și până în prezent datorită implicării continue în dezvoltarea unei Românii moderne, competitive și incluzive. Împreună dorim să contribuim la poziționarea corespunzătoare a antreprenoriatului feminin în cadrul societății și la eliminarea barierelor de gen”, a declarat Liliana Agheorghicesei, Prim-vicepreședinte CONAF.   

“Uneori, un singur cuvânt definește o eră și este potrivit ca în acest an excepțional, și extrem de dificil – 2020, să încercăm pe lângă cuvântul “pandemie” să identificăm și “performanțe”.  Astfel, am hotărât ca în ciuda tuturor obstacolelor din ultima perioadă să premiem performanța întrucat este cu atât mai greu să excelezi în condiții extrem de dificile decât într-un mediu de business normal. Acest lucru trebuie recunoscut la nivel național pentru că dovedește încă o dată puterea antreprenorilor de a se adapta tuturor condițiilor economice și sociale, de a se diversifica și replia în funcție de contextul dat”, a declarat Cristina Chiriac, Preşedinta CONAF.

 

Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin este organizaţia patronală care are ca obiectiv promovarea şi susţinerea antreprenoarelor din România. În plus, organizaţia îşi propune creşterea competitivităţii, coagularea antreprenorilor din România, realizarea unei platforme comune de cooperare cu confederaţii internaţionale, susţinerea intereselor antreprenorilor în spaţiul UE, schimb de experienţă şi promovarea intereselor economice ale României.

Pe această cale, dorim să le mulțumim celor care ne ajută la organizarea evenimentului: Asociația Națională a Antreprenorilor și Patronatul Femeilor Antreprenor.

Alături de noi, ca parteneri strategici, vor fi: Federația Patronatelor Femeilor Antreprenor, Federația Femeilor de Afaceri din Regiunea Nord-Est, Google pentru IMM-uri, iar ca parteneri: Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Școala de Business și Scripor Alphabet.

Mulțumiri speciale sponsorilor noștri: International Alexander, Vio Transgrup, Nordis Group, Biotiful – Atelier de frumusete, One United Properties, Lemon Interior Design, Transgaz, IBB, D.O Security, FPSC, Urban Invest, Food Panda, Romgaz, Transelectrica, MHS, ASLine Spedition, Toneli, Agrisol.ro, Banca de export-import a României – EXIMBANK S.A, Salesianer Gruppe, Zimbria, Lust Expert, Obsentum, Urban Plaza, Café Baqué Romania, Star Consulting & Training, Patronat Bacău, CONAF Mureș, CONAF Brăila, Guilty Pleasure, Bio Greenbuild, G.U.M, Ingenius Hub, AWEN, Moesis by Angelo, TEC, FotoDumbrava, Nature’s Colour.

Comentarii

comments

Continue Reading

Business

Gamificarea – utilizarea unor elemente specifice jocurilor în medii non-gaming

Published

on

Gamification, mai bine spus gamificare pentru că sună bine și în limba română, reprezintă o metodă prin care se pot utiliza elementele specifice jocurilor în situații și domenii non-gaming.

Termenul ”gamification” a apărut în 2002, inventat de Nick Pelling. Ideea gamificării constă în încercarea strategică de a îmbunătăți serviciile, organizațiile, peforamnțele și activitățile prin experiențe similare cu practicarea jocurilor în contexte non-joc.

Sună complicat, dar în realitate nu este chiar așa. Jocurile fac parte din viața noastră și reprezintă o modalitate de relaxare. Dar în cadrul jocurilor se pot dezvolta competiții, pot apărea mizele, inevitabil va exista dorința de a fi mai bun față de competitor. Userii vor căuta metode de auto-depășire a performanțelor în cadrul jocurilor favorite.

În acest context, gamificarea folosește elemente de desing asemănătoare cu jocurile pentru a îmbunătăți interacțiunea utilizatorilor, productivitatea organizațională, ritm și învățare, aptitudini și multe altele.

Gamificarea poate fi folosită în diferite domenii și contexte. Înainte de a dezvolta modul în care se poate folosi gamificarea, mai e de lămurit un lucru. Gamificarea nu e un joc, nu reprezintă un proces de învățare baza pe joc, nu confundați cu jocurile video de tip simulatoare.

Așa cum am menționat și mai sus, gamificarea utilizează elemente specifice jocurilor în situații non-gaming. De exemplu, se poate folosi gamificarea în formarea și educarea personalului, în marketing, în corectarea unor componente din cadrul companiei.

Gamificarea valorifică tendințele naturale ale oamenilor spre competiție, realizare, colaborare. Instrumentele folosite în proiectarea jocurilor, cum ar fi recompensarea utilizatorilor pentru realizări și câștigarea unor badge-uri, sunt transpuse în viața reală pentru a motiva indivizii să își atingă obiectivele sau pentru a spori performanțele.

Gamificarea oferă posibilitatea companiilor de a-și crește performanțele prin stimularea angajaților în procesul tehnologic cotidian, dar și prin implicarea directă a potențialilor clienți. Totodată, se poate obține feedback proactiv prin mecanica jocului și dinamica jocului care duce la realizarea obiectivelor de business.

Mecanica jocului reprezintă acele reguli și recompense implementate într-un program pe o platformă digitală. Pot include puncte, niveluri, misiuni, clasamente. Este modul în care participanții interacționează cu programul de gamificare și primesc feedback cu privire la realizări.

Dinamica jocului se referă la emoții, comportamente și dorințe găsite în mecanica jocului. Aici avem mai multe exemple cum ar fi concurența prin clasamente, colaborarea în echipă pentru a finaliza misiunile, colectarea de premii și recompense și surpriza prin deblocarea de noi misiuni. Dinamica jocului este utilizată cu mecanica jocului pentru a stimula și încuraja implicarea participanților.

Cu alte cuvinte, activitățile din lumea reală făcute ca un joc, cu scopul de a motiva oamenii să își atingă obiectivele, înseamnă gamificare.

Există numeroase exemple unde a fost implementată gamificare, însă cele mai cunoscute sunt programale de loialitate și recompense dezvoltate de companiile aeriene. Succesul gamificării se poate deduce din loialitatea userilor față de brand, de implicarea și influența acestora asupra altor indivizi, timpul petrecut în conexiune cu programul de loialitate în vederea atingerii de noi performanțe.

Nu toate acțiunile de gamificare în marketing au ca scop direct să încurajeze oamenii să cheltuiască. Nike+ este o aplicație care încurajează utilizatorii să facă mișcare, transformând activitatea de fitness personal într-un joc.

Implementarea gamificării la locul de muncă, poate crește productivitatea angajaților. Prin introducerea elementelor de joc la locul de muncă, angajatorii pot sprijinii angajații să-și urmărească propriile performanțe și chiar să le depășească, să stabilească noi obiective și chiar să se angajeze într-o competiție prietenoasă.

Gamificarea poate fi implementată și în educație. Google Forms oferă instrumente de gamificare pentru diferite tipuri de utilizatori. Google a invitat profesorii să implementeze gamificarea în lecțiile predate pentru a spori implicarea elevilor.

Chiar și în cazinourile clasice și online au adoptat tehnica de gamificare pentru a stimula jucătorii să fie mai responsabili, să fie mai competitivi, să se implice în diferite cazuri sociale. Totodată, există o acțiune de gamificare prin intermediul căreia jucătorii pot primi bonusuri și recompense. Vă recomandăm să vizitați acest operator de cazinou, dacă îți place să joci jucând la ruleta online, fiecare user poate contribui la fondul unei acțiuni non-profit. Sau poate fi recompensat cu diferite bonusuri.

Gamificarea este utilă și în majoritatea cazurilor se bucură de un real succes. ”Profită” de psihologia umană care îi determină pe oameni să se bucure de câștig și să nu le placă eșecul.

Însă poate avea și unele dezavantaje. Alegerea mecanismelor și valorile potrivite reprezintă o provocare. Este important ca elementele jocului să încurajeze comportamentul dorit.

Procesul de gamificare slab conceput și implementat, poate devia de la targeturile țintite și poate duce la o competiție fără valoare sau chiar cu impact negativ. Oricare dintre aceste rezultate poate însemna timp și bani pierduți.

În concluzie, gamificarea este productivă atâta timp cât conceperea și implementarea sunt executate foarte bine. Gamificarea poate aduce feedback în timp real, iar cei ce contabilizează acest feedback pot lau măsuri pentru a îmbunătăți performanțele. Aici putem vorbim de firme sau de persoane fizice.

Gamificarea îmbunătățește experiența de învățare. Fie că vorbim de elevi sau de angajații unei companii, prin joc se poate învăța mai repede și mai bine.

Prin gamificare, rezultatele se văd imediat în lumea reală. Elevii, angajații unei companii, pasagerii unei companii aeriene, fanii unui brand, cu toții pot culege roadele muncii lor în raport cu o acțiune gamificată. Pot primi recompense în puncte, insigne sau chiar sub formă materială.

Interacțiunea devine mult mai distractivă în contexul gamificării. Indiferent de public sau subiect, gamificarea poate ajuta la crearea de conținut interesant, educativ și distractiv. Nu transformă munca într-un joc, dar jocul poate transforma munca într-o acțiune mai plăcută.

Comentarii

comments

Continue Reading

Business

Cum gestionezi în mod corect un credit rapid

Published

on

Creditele rapide au devenit extrem de populare, mai ales în rândul celor care, la un moment dat, întâmpină dificultăți financiare. Ca urmare a acestui fapt, a apărut și necesitatea unei informări temeinice înainte de semnarea unui contract.

Pe lângă împrumuturile accesate rapid, cardurile de credit, precum cardul de credit Axi, au căpătat amploare, având caracteristici asemănătoare cardurilor de credit bancare.

Recomandat este ca atunci când te afli în situația în care ai nevoie urgent de bani și dorești să un credit rapid sau să accesezi un card de credit, să te gândești foarte bine, încă de la început, la toate aspectele care ar putea să te afecteze. Ca o regulă generală, dar fără să ne limităm la aceasta, orice consumator trebuie să aibă un obiectiv clar: să evite supra-îndatorarea. Însă cum poți face, mai exact, acest lucru?

“Mr.Finance susține creditarea responsabilă. Conform specialiștilor noștri, accesarea unui credit rapid este o soluție pentru toți cei care nu au acces la împrumuturile tradiționale. Adăugăm aici, negreșit, gestionarea cu grijă și asumarea acestei responsabilități pe tot parcursul perioade de creditare.” 

www.mrfinance.ro

 

Plătește întotdeauna împrumutul la termen

Pentru început, trebuie să știi că este esențial să tratezi cu seriozitate datele scadente. Acest aspect este important pentru ca tu să poți beneficia în continuare de costurile standard ale creditului rapid, adică valoarea ratei, la care se adaugă dobânda. Mai mult, dacă te afli la primul credit rapid, poți în anumite condiții să beneficiezi de o dobândă de 0%.

Principala consecință a neachitării împrumutului la termen este dobânda penalizatoare. Specialiștii de la Mr.Finance au făcut o analiză despre cum ajunge un consumator să acumuleze datorii, dacă nu gestionează creditul în mod corect și nu respectă termenele de rambursare din contract.

Nu îți refinanța creditul rapid

Refinanțarea creditului rapid nu este o idee bună atunci când vine vorba despre credite rapide întrucât vei acumula costuri uriașe. Practic, ajungi să fii prins în așa-numita spirală a datoriei, iar șansele de rambursare se vor diminua. Dacă nu ai putut rambursa un credit la termen, care va fi probabilitatea să achiți o sumă de două sau chiar trei ori mai mare? Cel mai bine este să faci un efort și să încerci, pe cât de mult posibil, să restitui împrumutul și să nu lași datoriile să se acumuleze.

Evită să extinzi perioada de rambursare

Chiar dacă, la prima vedere, termenul de extindere a perioadei de rambursare poate fi unul atrăgător pentru tine, evită să faci acest lucru. De ce? Vei fi nevoit să plătești o dobândă suplimentară, iar pe lângă aceasta, IFN-ul îți va aplica și un comision unic. Extinderea perioadei de rambursare poate fi considerată o capcană financiară, în care este foarte ușor să cazi, mai ales dacă nu iei în considerare costurile pe care le vei avea de achitat pe termen lung.

Încearcă să reduci cheltuielile lunare

Printre soluțiile la care poți apela pentru a-ți achita creditul cât mai repede se numără reducerea cheltuielilor lunare. De exemplu, ai putea să renunți la mesele constante în oraș, în detrimentul gătitului acasă. De asemenea, poți renunța la abonamente pe care nu le folosești niciodată și care îți consumă finanțe importante din veniturile lunare. Mai mult, încearcă să reduci costurile pentru apă, gaz și curent. Practic, trebuie să îți faci un plan de responsabilizare și să îl duci până la capăt, cel puțin până în momentul în care vei reuși să rambursezi creditul rapid.

Ține minte că informarea este cea mai de preț unealtă pe care o ai pentru a obține împrumuturi avantajoase, care să te scape de problemele financiare cu care te confrunți.

Citește, încearcă să faci o analiză a ofertelor de credite rapide de piață, pune în balanță avantajele și dezvantajele și numai astfel vei lua o decizie potrivită pentru nevoile tale.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

PREMIILE RADAR DE MEDIA

MENIU

pentru sufletul tau

IN Trending