Connect with us

ALL MEDIA

Un nou documentar TVR 2 din seria „Puterea teologică a literaturii“. Ediţia de sâmbătă este dedicată dramaturgului Eugen Ionesco

Published

on

 

Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, de la ora 11.20 emisiunea Între cer şi pământ de la TVR 2, producătorul Radu Găină continuă seria „Puterea teologică a literaturii“ cu un documentar despre Eugen Ionesco. Producţia se concentrează pe credinţa şi religia acestui important reprezentant al teatrului absurdului, despre care fiica sa, Marie France Ionesco, spunea că: „nu  fost părăsit nicicând de «setea şi foamea» de credinţă”.

Filmul, semnat de Radu Găină, surprinde scene reprezentative din spectacolele „Regele moare” – regizat de  Dominic Dembinski la Teatrul Nottara în 1992 şi cel realizat de  Victor Ioan Frunză la Theatrum Mundi în anul 2002. Invitatul special al documentarului este academicianul Eugen Simion, important exeget al operei lui Eugen Ionesco.

„Lumea nu se poate schimba nici acum, nici mai târziu, ea este de neschimbat. Pe masură ce avansăm în timp constatăm că suntem înconjuraţi şi striviţi de catastrofe şi lucrurile nu vor evolua mai bine până la Apocalipsă.

Atunci, cum trebuie să trăim? Ar trebui să trăim în credinţă, în contemplaţie, pentru că lumea este în acelaşi timp imposibilă, superbă şi divină. Contemplaţia nu face rău ca politica”. Această mărturisire de credinţă aparţine dramaturgului Eugen Ionesco, iar sensurile ei tainice au fost exprimate la modul cel mai profund în creaţia sa. De altfel, se ştie că în adolescenţă Eugen Ionesco a fost încercat de gândul călugăriei, iar duhovnicul său de la Schitul Darvari era un monah venit de la Athos.

Documentarul TVR 2 va dezvălui că Eugen Ionesco n-a fost un credincios docil. A trăit cu fervoare îndoiala şi a ajuns la Dumnezeu prin metafizică. O mărturie emoţionantă în acest sens îi aparţine lui Emil Cioran care spune că în centrul scrierilor prietenului său Eugen Ionesco este angoasa, subliniind: „el este mai religios decat mine; la el se  simte totdeauna în fundal o credinţă profundă”.

„Puterea teologică a literaturii“ este o serie tematică realizată din ianuarie 2010, lunar, de Radu Gaină, despre interferenţele dintre teologie  şi literatură pornind de la creaţii importante ale literaturii române si universale. Filmele conţin, în afară de reconstituiri de epocă, mărturii ale celor mai reputaţi teologi, istorici de film, filozofi, critici literari, poeţi sau scriitori. Episoadele de până acum difuzate la TVR 2 s-au axat pe operele semnate de Edgar Alan Poe, Serghei Esenin, Francois Villon, Charles Baudelaire, Rainer Maria Rilke, Tudor Arghezi,Lucian Blaga, Ioan Alexandru, Florin Caragiu, Ioan Pintea, Nicolae Steinhardt, Marcel Proust. Următoarele episoade  vor fi consacrate  unor creaţii literare  deschise sferei religiosului aparţinând lui Feodor M. Dostoievski, Paul Claudel, Francois Mauriac, Vasile Voiculescu, Daniel Turcea.

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

1 Comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Digi FM lansează campania de imagine “Ca să știi” – toamna 2018

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Digi FM iese din studioul radio și merge în stradă, alături de ascultători. “Ca să știi” este și în acest sezon out of home, nu doar On Air. Campania de imagine urmărește să apropie publicul de radio de cea mai inspirată combinație de știri și muzică, difuzată exclusiv la Digi FM.

„În prezent, Digi FM ajunge săptămânal la peste două milioane de ascultători. După trei ani de la prima emisie, aceasta este o reușită datorată muncii de echipă, un rezultat care ne determină să continuăm investițiile pentru susținerea creșterii. Ne dorim ca Digi FM să fie, în continuare, principalul reper al zilei pentru cei care apreciază calitatea informației, alternanța dinamică între știrile și hit-urile zilei, dezbaterile documentate despre evenimentele actuale”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al grupului Digi|RCS&RDS.

Campania de imagine din această toamnă continuă seria veștilor bune despre Digi FM, marcată de rezultatul sondajelor recent făcute publice. Conform studiilor de audiență pe valul de vară (aprilie – august 2018),  Digi FM are la nivel național o cotă de piață* care l-a dus pe locul 4 în topul celor mai ascultate radiouri din România.

Ca sa știi – Digi FM 2018” se desfășoară în perioada 17 septembrie 2018 – 17 decembrie 2018 la nivel național. Vizualul campaniei se va vedea pe mijloacele de transport public din București și din țară, pe una dintre rețelele de LED screen-uri din București și din țară, în rețeaua de metrou și pe stâlpi, sub formă de steaguri, în București.

Sloganul “Ca să știi” a fost lansat în 2017, printr-o campanie On Air, continuată și în OOH.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Cu o audiență în creștere, Dance FM își extinde acoperirea în Cluj-Napoca și Târgu Mureș

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Mai mult de 73.000 de iubitori de muzică dance-electronic ascultă zilnic Dance FM, potrivit studiului de audiență radio desfășurat în perioada aprilie – august 2018 (valul de vară).

Acestora li se vor adăuga în curând fanii genului din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, după ce Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat în ședința de ieri, 11 septembrie, transferul frecvențelor Music FM din cele două orașe către postul de radio Dance FM.

„Este o veste excelentă pentru noi și pentru ascultătorii noștri. Creșterea Dance FM a fost constantă, datorită poziționării speciale a postului – avem mixuri live și transmitem podcasturile celor mai apreciați DJ din lume – și fidelității celor care ne ascultă. Foarte mulți dintre ascultători ne accesează de pe dancefm.ro. Decizia de a intra și pe alte frecvențe, în alte orașe, s-a produs, deci, la momentul potrivit. Ne așteptăm ca notorietatea Dance FM în Cluj Napoca și Târgul Mureș să atingă aceleași cote ca în București”, a spus Marius Onuc, managerul postului.

În prezent, postul pregătește un „refresh” de imagine care va pune accentul pe interacțiunile directe cu publicul, în special prin intermediul unor evenimente. Mix-urile ascultate de acasă sau din mașină se vor muta cu tot cu ascultători la petreceri.

Majoritatea fanilor Dance FM, respectiv peste 90% dintre ei, fac parte din publicul comercial și sunt foarte activi pe social media. Ei sunt cei care au așezat Dance FM pe locul 6 în topul celor mai ascultate radiouri din România, înaintea unor posturi generaliste cu tradiție sau cu o acoperire mai mare.

Postul de radio Dance FM emite din 2011 și este parte a grupului Digi | RCS & RDS. Grupul Digi mai deține televiziunile Digi24, Digi Sport 1, 2, 3 și 4, Film Now (pay-tv), posturile de documentare Digi World, Digi Life și Digi Animal World, posturile muzicale UTV, Music Channel, Hit Music și Hora TV, posturile de radio Pro FM, Digi FM, Music FM și Dance FM.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Dupa o vacanta lunga, Lucian Mandruta revine pe frecventele DigiFM!

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Proaspat venit din vacanta, Lucian Mindruta se pregateste sa ne zica din nou tot ce are pe suflet, sa vorbeasca cu fiecare dintre ascultatorii noastri si sa analizeze impreuna cele mai importante stiri ale zilei, la DigiFM. Incepand de maine, marti 11 septembrie, in fiecare zi, in timpul saptamanii, de la 16.00 la 18.00.

Avem chiar un mesaj de la el, pe care ne grabim sa vi-l transmitem:

„V-ati obisnuit cu mine sincer si am sa continui asa. Cu regret am aflat ca trebuie sa ma intorc la serviciu. Am incercat toate tertipurile: adeverinta medicala, rugaminti, ba chiar si amenintari. N-a mers. Cu regret enorm ca s-a incheiat vacanta, ma intorc la slujba. Maine, fir-ar sa fie!”

Noi il asteptam cu drag si promitem sa il facem sa se simta ca-n vacanta, in fiecare zi, de luni pana vineri, de la 16.00 la 18.00, la DigiFM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending