Connect with us

ALL MEDIA

ANALIZA. Vanzarile de pe piata bunurilor au inregistrat o crestere in 2013 fata de anul 2012

Redactia Radar de Media

Published

on

Valoarea vânzărilor de pe piața bunurilor de folosință îndelungată din ultimul trimestru al anului a crescut cu aproape 11% față de T4 2012. Întregul an 2013 a crescut față de 2012 cu 7%.

  Singurele două sectoare care au înregistrat scăderi în acest an au fost cele de imprimante și multifuncționale și piața foto. Celelalte au arătat creșteri, în special în T4. De exemplu, piața electronicelor a crescut la nivelul întregului an după trei trimestre de descreștere consecutivă. Valoarea vânzărilor de pe acest segment în T4 2013 a fost mai mare cu aproape 8% față de T4 2012.

Telecom

  La nivelul întregului an, din punct de vedere valoric, s-a înregistrat o creștere de 17% datorată vânzărilor mari de smartphone-uri. Piața de telefoane mobile a înregistrat o descreștere de două cifre.

 Trimestrul al patrulea al anului 2013 a adus în atenție un segment nou în cadrul sectorul telecom, cel de phablets. Acestea sunt produse ce încorporează funcție GSM și au un display între 5,6 inci si 6,99 inci. Vânzările de phablets cresc rapid și sunt considerate încă un segment de nișă pentru acei consumatori care doresc un produs între smartphone și tabletă.

Electrocasnice mici

Piața electrocasnicelor mici a înregistrat cu 13% mai multă valoare în T4 2013 față de același trimestru al anului trecut. Vânzările de Black Friday au contribuit la performanța trimestrială a sectorului, noiembrie 2013 fiind cu 27% mai mare decât aceeași lună din 2012.

.   În decembrie, cea mai bună lună din punct de vedere al vânzărilor pentru electrocasnice mici, consumatorii au continuat să cumpere produse din categoria de îngrijire personală, în special aparate de îndepărtat părul, dar și storcătoare.

Vânzările din 2013 de electrocasnice mici au cumulat o valoare totală de 114 milioane de euro, cu mai bine de 9% peste 2012. Există în continuare optimism pentru creștere dat de tendința pozitivă pe care se află segmentele de aspiratoare, atât cele cu sac dar și cele fără, de aparate pentru preparat mâncarea: blendere și mixere de mână și de expresoarele cu capsule și fullautomate.

Electronice

  Ultimul trimestru al anului a adus vești bune pentru sectorul electronicelor. Cu aproape 8% mai mult decât în T4 2012, T4 2013 a adus o creștere pe întregul an de 1,6% pentru piața de electronice. Valoarea totală înregistrată pe piață in acest trimestru a ajuns la 119 milioane de euro. Mai mult de jumătate din aceste vânzări au fost realizate în noiembrie, cea mai bună lună din an.

  Vânzările de televizoare cu ecran plat au fost ridicate, în timp ce vânzările pentru aparate din categoriile audio, video, console de jocuri și sisteme de navigație au fost în declin.

În timpul perioadelor promoționale, în special în noiembrie, cea mai mare cerere a fost pentru televizoare cu diagonale mari (peste 42 inci), dar și pentru Smart TV-uri. În T4 2013, aproape un televizor din trei vândute a fost dotat cu funcționalități Smart TV, în timp ce televizoarele 3D au atras mult mai puțină cerere.

Electrocasnice mari

Piața electrocasnicelor mari a menținut creșterea și în ultimul trimestru al lui 2013, fiind cu aproape 8% mai mare comparativ cu același trimestru al anului trecut, ajungând la valoarea de 113 milioane de euro.

  În T4 2013, produsele cu cele mai bune performanțe – mașinile de spălat rufe, uscătoarele și mașinile de spălat vase – au avut rate de creștere de două cifre. Piața de frigidere își continuă tendința de migrare către produse cu caracteristici superioare, iar piața de congelatoare a crescut cu 10% față de T4 2012.

În total, piața electrocasnicelor mari în 2013 a însumat o valoare de 337 milioane de euro, cu mai mult de 5% peste performanța din 2012.

IT

În T4 2013, piaţa IT a înregistrat o creștere de 7.6% în comparație cu perioada similară a anului precedent, însumând 163 milioane de euro.

Cu excepția calculatoarelor desk, campaniile de Black Friday și de Crăciun au adus categoriilor IT evoluții pozitive. Cele mai semnficative creșteri au fost înregistrate în cadrul tabletelor (+37%) și al tastaturilor (+28%). În cadrul segmentului de tablete, s-au remarcat vânzări considerabile pentru produse din gama entry și mid cu diagonale mai mici de 9 inci.

Cererea pentru calculatoare portabile a înregistrat o ușoară creștere de 1% în T4 2013 față de aceeași perioadă a anului anterior. Segmentul reprezintă încă mai mult de jumătate din piața IT din punct de vedere valoric.

Întregul sector IT a însumat în 2013 în jur de 455 milioane de euro și o creștere de aproape 4% față de 2012.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale

Piaţa de imprimante și multifuncționale a înregistrat scădere în T4 2013 (-3%) față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 10 milioane de euro.

Scăderea a fost generată de performanța slabă a segmentelor de multifunctionale inkjet (-12%), single function laser (-8%) și single function inkjet (-5%).  Singura categorie pe trend ascendent a rămas reprezentată de multifuncționalele laser, care a înregistrat o creștere de 8% în T4 2013 față de T4 2012.

La nivel total, în 2013 sectorul a însumat 31 milioane de euro (-2% față de 2012).

Foto

Vânzările de camere foto digitale au fost mici în sezonul de vară și piața a scăzut cu aproape 13% în primele trei trimestre ale lui 2013. În T4 2013, vânzările au ajuns la 13 milioane de euro, după o scădere de peste 13% față de T4 2012. Vânzările de Black Friday au fost mai bune decât cele din 2012, dar cele de Crăciun au scăzut comparativ cu anul trecut.

În total, vânzările de camere foto digitale au scăzut cu 13% în 2013 comparativ cu 2012.

În timp ce vânzările de DSLR-uri, care reprezintă jumătate din valoarea de pe piață, au rămas aproape constante față de T4 2012, vânzările de camere foto compacte au scăzut cu 26%.

Votaţi AICI în FINALA premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

 

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

ALL MEDIA

Cineplexx România își întărește echipa cu un nou     

Avatar

Published

on

Lanțul de cinematografe austriac Cineplexx care a pătruns pe piața din România în vara anului trecut odată cu preluarea cinematografului din Băneasa Shopping City, anunță că Raluca Moroianu se alătură echipei începând de luna aceasta din poziția de Head of Marketing, Communication and Sales.

Raluca Moroianu are o experiență de peste 20 de ani în marketing, industria cinematografică, media și advertising. Prin activitatea sa, aceasta a demonstrat în repetate rânduri că deține calități excepționale ca manager și strateg, cu o capacitate analitică și perspectivă de ansamblu. Colaborarea cu Cineplexx reprezintă pasul firesc în evoluția profesională a Ralucăi, unde va activa din postura exploatantului.

Harry Antonopoulos, Managing Director al Cineplexx România si Grecia declară: „Ca să susținem planurile de expansiune și să ne întărim poziția, am realizat împreună cu membrii Board-ului Cineplexx că avem nevoie de profesioniști cu experiență relevantă în domeniu care să cunoască specificul pieței locale, să înțeleagă principiul nostru de funcționare și să aibă o viziune integrată în găsirea celor mai bune soluții. Raluca Moroianu se potrivește perfect cu profilul nostru și suntem încântați că face parte din echipă.”

În cadrul Cineplexx, Raluca va coordona întreaga activitate de marketing și comunicare la nivel național, dar și departamentul de vânzări al companiei.

„Sunt onorată să mă alătur familiei Cineplexx, atât pentru că mă integrez într-o echipă de profesioniști, cât și pentru oportunitatea de a mă dezvolta odată cu extinderea lanțului de cinematografe în România. De asemenea, am fost impresionată de standardele tehnologice extrem de ridicate folosite în Austria și Regiunea S-E Europeană care justifică, desigur, poziția de lider a exploatantului în țara de proveniență.”, relatează Raluca Moroianu.

Lider de piață în Austria, Cineplexx este una dintre cele mai importante rețele de cinematografe din Europa Centrală și de Est, cu o experiență în domeniu de peste 50 de ani. Compania deține în prezent peste 60 de cinematografe în 12 țări: Austria, Slovenia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Muntenegru, Kosovo, Albania, Macedonia, Grecia, Italia și România, având planuri de expansiune și în alte tari.  În doar opt luni de la intrarea pe piața românească, Cineplexx deține deja trei cinematografe – în Băneasa Shopping City, Centrul Comercial Auchan Titan – respectiv IRIS Titan și Satu Mare, iar în următoarele șase săptamâni va deschide alte două noi locații la Sibiu și Târgu Mureș, dovadă a angajamentului de a investi masiv în industria locală de cinema.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

AUDIENTE TV: Românii au talent, LOCUL 1. Lansarea sezonului 10, lider absolut de audiență!

Avatar

Published

on

Foto Credit: PRO TV

Telespectatorii au trăit emoția primelor două golden buzz-uri din acest sezon

 Prima seară a noului sezon a adus pe scenă momente unice, iar jurații au fost cuceriți de talentul incredibil al participanților, care a stârnit reacții diverse: ”A fost ca un vis frumos”, i-a spus Andi Moisescu unei concurente. Cei patru jurați, alături de Smiley și Pavel Bartoș, au fost surprinși de talentul celor care au urcat pe scenă, au aplaudat și s-au implicat în momentele pregătite de concurenți.

 

Seara a fost întregită de 2 golden buzz-uri: Gennady Tkachenko-Papizh, imitator de sunete,  l-a făcut pe Smiley să spună: ”Ne-a uimit, vine din altă lume”, așa că el și Pavel Bartoș au decis să-l trimită direct în semifinale. Cu o poveste emoționantă de viață, Erno Varga, tânărul de 31 ani din Oradea care lucrează ca spălător de vase, l-a făcut pe Andi Moisescu să-și ofere primul golden buzz pentru vocea sa. ”Muzica m-a salvat, m-a făcut să stau drept”, a spus concurentul care a început să cânte în corul bisericii, iar acum a făcut pasul spre a fi cunoscut de întreaga lume.

 

Prima ediție a fost de #un10perfect! Românii au talent a condus detașat topul audiențelor pe toate segmentele de public, obținând cifre de aproape 3 ori mai mari decât televiziunea de pe locul secund! Pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, show-ul a înregistrat 13.3 puncte de rating și 41.7% share, în timp ce postul de televiziune clasat pe locul doi a obţinut numai 4.6 puncte de rating și 14.5% share.

 

Peste 2.6 milioane de telespectatori din întreaga țară au urmărit spectacolul Românii au talent, iar în minutul de maximă audiență de la 22:10, peste 3.4 milioane de români au fost cu ochii pe cel mai iubit show de divertisment.

Concurenții care au impresionat juriul și au primit din partea acestora 3 sau 4 DA sunt: Patrizio Ratto, Nadia și Cătălin Rădulescu, The Gummi Guru – George Faining, Mihaela Spinache, Hell Riders, Vlad Ciobanu, Horia Bucur, Wes P, Anamaria Bozga, Kiriku Brothers, Silviu Carabă, Kseniya Simonova și Ștefan Nistor.

Spectacolul continuă vinerea viitoare, de la 20:30, cu noi momente pline de suspans, emoție și bucurie.

 

Românii au talent – #un10perfect

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Antena TV Group, singurul publisher din .ro cu 2 siteuri în Top 10 Brat în luna ianuarie

Avatar

Published

on

Digital Antena TV Group a fost în luna ianuarie 2020 singurul publisher cu 2 siteuri în Top 10 BRAT, www.a1.ro (6.546.330 unici) si www.observator.tv (5.205.758). 

a1.ro, content manager Catalin Oprisan, a lansat în ianuarie şi o categorie numitã Prietenii a1.ro, cu conţinut de calitate, în care li se vor împãrtãşi cititorilor poveşti frumoase, dar şi experienţe din viaţa celor care scriu, cu informaţie diversã, de la parenting, la filme sau travel. Ela Craciun, Andreea Gherasim sau Cãtãlin Anchidin sunt câteva nume care s-au alãturat acestui proiect editorial.

Începutul anului 2020 a mai bifat un lucru important pentru Digital Antena TV Group: preluarea în Regie a mai multor branduri online. Astfel, cele mai importante siteuri culinare din onlineul romanesc (www.bucataras.ro, www.gustos.ro, www.culinar.ro si www.retetaculinare.ro) au intrat în portofoliul Data Management Center, divizie condusã de Mirel Mircea, din care face parte şi departamentul de sales online al Digital Antena TV Group. La fel www.cars.ro, un site premium de informaţie auto, a fost preluat în sistem “regie”, iar porţile rãmân deschise acestei idei şi pentru alte produse de nişã, cu conţinut curat.

De reţinut şi cã Digital Antena TV Group este singurul publisher din România cu 3 canale de Youtube ce au depãşit 1 milion de subscriberi, iar platforma AntenaPlay, construitã de la A la Z de Digital Antena TV Group, este cel mai important player autohton din piaţa de VOD.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0