Connect with us

Campanie TV

Vedetele Kanal D au dat startul Campaniei “Schimba viitorul unui copil cu autism!”

Avatar

Published

on

Vedetele Kanal D sunt pentru al treilea an alaturi de copiii cu autism, prin intermediul campaniei de conştientizare şi strângere de fonduri pentru terapia copiilor din Centrul Învingem Autismul.

Miercuri, 20 noiembrie, Kanal D împreună cu Asociația Învingem Autismul, cu sustinerea Europa FM si Zorky’s Planet, au lansat campania „Schimbă viitorul unui copil cu autism!”. Telespectatorii Kanal D pot sprijini intervenţia specializată pentru copiii afectați de autism prin donații de 2 Euro la numărul de SMS 8839 (valabil în rețelele Cosmote, Orange și Vodafone).

Teo Trandafir, Simona Patruleasa, Christian Sabbagh, Bianca Ionita, Raluca Lazarut, Ernest, Vlad Craioveanu, Andrei Coman si-au dat intalnire cu copiii, parintii si teraputii acestor micuti la sediul Asociatiei Invingem Autismul. Emotiile uriase, jocurile copiilor, interactiunea acestora cu vedetele Kanal D au facut din reuniunea ca de familie un eveniment memorabil.

Simona Patruleasa: “Odata cu aceasta campanie, <Schimba viitorul unui copil cu autism!>, ne dorim ca oamenii sa realizeze cata nevoie au copiii diagnosticati cu autism de terapie. Numai ajutorul specializat le poate deschide poarta catre lume. Altfel, acesti micuti minunati sunt condamnati sa ramana prizonieri in propriile lor trupuri. Sunt mama si imi dau seama cat de mult isi doresc parintii lor ca acesti copii sa evolueze, sa mearga la gradinita, la scoala, sa se joace, sa invete alaturi de ceilalti copiii. Cu un simplu SMS la 8839 putem schimba viitorul unui copil cu autism!”.

Teo Trandafir: “Kanal D s-a implicat activ in anii trecuti in aceasta cauza, a organizat baluri de caritate in favoarea copiilor care se confrunta cu autismul. Intr-o proportie covarsitoare, aceasta tulburare este recuperabila. Daca se fac eforturi in acest sens, multi copii pot fi salvati. Am cunoscut copiii de la centrul Asociatiei “Invingem Autismul”, am stat de vorba cu parintii, cu teraputii; impreuna cu prietenii si colegii mei de la Kanal D am incercat sa intelegem mai mult din ceea ce inseamna autismul. Si voi puteti sustine aceasta cauza donand 2 euro prin SMS la 8839”.

Paula Chirila: “Ma alatur din toata inima acestei campanii pentru ca am convingerea ca acesti copii diagnosticati cu autism au o sansa. Am cunoscut copii care au facut progrese remarcabile, multumita ajutorului specializat. Cred ca eforturile noastre mici, adunate, pot schimba viata acestor copii, banii stransi sunt investiti in terapia lor. Cu doar 2 Euro donate prin SMS la 8839, poti salva un suflet”.

Incidenţa tulburărilor din spectrul autismului a crescut în mod alarmant. Conform statisticilor internaţionale, 1 din 88 de copii este afectat. Autismul este o tulburare neurobiologică severă, care afectează comunicarea, relaţionarea şi integrarea senzorială a individului. Fără intervenţie specializată, riscul este ca acea persoană să rămână izolată toată viaţa şi dependentă de sprijinul altei persoane.

Autismul nu este o boală. Peste 60% dintre copiii diagnosticaţi la timp cu tulburări din spectrul autist, care beneficiază de intervenţie timpurie şi susţinută, ajung în câţiva ani la o rată de recuperare de peste 90%. Terapia este şansa lor la un viitor normal, independent.

Unul dintre obiectivele campaniei „Schimbă viitorul unui copil cu autism!” este de a informa publicul larg cu privire la importanţa terapiei şi a sprijinului specializat pentru copiii diagnosticaţi cu autism. Dedicate cauzei copiilor cu autism, vedetele postului Kanal D vă vor ține la curent prin intermediul emisiunilor postului, pe tot parcursul campaniei, cu materiale emoționante despre provocările zilnice prin care trec familiile care au copii care suferă de tulburări din spectrul autist. În lipsa unui sprijin concret şi susţinut din partea statului, organizațiile neguvernamentale sunt nevoite să se autosusțină pentru a oferi servicii pentru copiii afectaţi de această tulburare, servicii costisitoare pe care cei mai mulţi parinti nu şi le permit altfel.

Pentru copiii cu autism intervenţia specializată este esenţială pentru ca aceştia să devină adulţi funcţionali şi utili comunităţii din care fac parte. Această intervenţie trebuie să fie timpurie, intensivă şi constantă. Copiii sunt învăţaţi pas cu pas să comunice, să-şi facă prieteni şi au nevoie de sprijin o bună perioadă de timp atunci când sunt integraţi în grădiniţe şi şcoli de masă. Toate aceste servicii sunt oferite de către personal specializat, după un plan amănunțit, iar progresele apar în timp. Dacă acum 20 de ani se considera că autismul este o boală incurabilă, programele specializate de intervenţie au în prezent rezultate vizibile astfel că tot mai mulţi copii cu autism au şansa la o viaţă independentă.

Christian Sabbagh: „Fara acest sprijin specializat, copiii care sufera de autism nu se pot integra in societate, nu pot merge la scoala, nu pot deveni la maturitate independenti, desi poate printre ei putem gasi si genii. Indiferent cata iubire le oferim acum acestor copii, si e minunat ca sunt inconjurati de dragoste, terapia ramane singura solutia pentru ca ei sa se poata integra in societate mai tarziu, sa devina adulti independenti. Cu un gest mic, un sms la 8839, puteti aduce speranta in viata unui copil cu autism! “.

Elena Stoican, vicepreşedintele Asociației Învingem Autismul: “Am pornit în 2009 împreună cu mai mulţi părinţi de la ideea de a muta terapia copiilor noştri, care se desfăşura acasă, întrun centru specializat. Acum, prin Centrul Învingem Autismul oferim intervenţie individuală şi de grup la cele mai înalte standarde pentru un număr de 30 de copii cu autism. Tot în cadrul Centrului Învingem Autismul desfăşurăm grupuri de suport pentru fraţii copiilor cu autism, dar şi pentru părinţi. Intervenţia specializată este unica şansă pentru ca aceşti copii săşi atingă potenţialul lor maxim. Multumim Kanal D, multumim Europa FM si Zorky’s Planet pntru ca ne sunt alaturi”.

Fondurile strânse în urma campaniei derulată de Kanal D împreună cu Învingem Autismul vor ajuta la intervenţia specializată pentru copiii care beneficiază de serviciile Centrului Învingem Autismul și la formarea a 250 de cadre didactice din țară din grădinițe și școli de masă în metode de predare specifice pentru copiii cu autism.

 

 

Comentarii

Campanie TV

”Greu de respirat. Problema rămâne în aer”, un nou proiect editorial realizat de jurnaliștii Digi24

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI
  • Conform unul studiu al Observatorului Român de Sănătate, 23.000 de oameni mor anual în tara noastră din cauza bolilor cauzate de poluare
  • Bucureștiul se află în topul celor mai poluate orașe din țară
  • Comisia Europeană obligă România să ia măsuri pentru reducerea poluării

 

Digi24 lansează un nou proiect editorial – Greu de respirat. Problema rămâne în aer. Începând cu data de 20 februarie, în fiecare joi, timp de cinci săptămâni, în jurnalele Digi24, vor fi difuzate reportaje care vor răspunde la două întrebări esențiale: de ce a devenit atât de greu să respirăm aer curat și ce fac oficialii care ar trebui să nu mai lase problema în aer.

Problema aerului poluat este atât de gravă încât Comisia Europeană obligă ţara noastră să ia măsuri urgente pentru reducerea poluării. Statisticile confirmă faptul că aerul din marile oraşe e aducător de boli, tot mai multe şi mai grave, iar capitala României se află în vârful acestui „top”. Aceleași studii arată că 23.000 de români mor anual din cauza bolilor cauzate de poluare. Tot mai des mergem pe stradă și simțim nevoia să ne ținem respirația, praful înnegrește mașinile, geamurile locuințelor, hainele și, în final, plămânii, iată câteva semnale ce conduc la concluzia că respirăm un fel de otravă. Nu ştim câtă, pentru că măsurătorile sunt atât de inexacte încât nu au fost desluşite nici la nivel înalt.

„Acest proiect este, mai degrabă, o campanie de conștientizare, care lipsește cu desăvârșire în România. Știm că avem o problemă cu poluarea, dar nu știm de ce, cum ne afectează și ce putem face pentru a ne proteja. Autoritățile s-au întrecut în declarații și cifre de-a lungul timpului și ne-au făcut să uităm un lucru esențial: când respirăm aer poluat, organismul nostru are de suferit. Veți vedea în campanie mărturii ale unor oameni care au ajuns dependenți de medicamente din cauza poluării și care fug din București ori de câte ori au ocazia, pentru a putea respira normal”, spune jurnalista Digi24, Teodora Iacob, promotorul acestei campanii.

 

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

Lucian Mîndruță, Digi24 și Digi FM lansează campania “Cu drumurile curate”

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI

Pentru cei care nu așteptă ca schimbarea să vină de ceilalți, ci fac schimbarea care face diferența, Lucian Mîndruță, Digi24 și Digi FM lansează “Cu drumurile curate”. Campania de implicare civică își propune să îndemne românii la acțiuni concrete și recurente pentru protecția mediului.                                                                                                                                                                                      “Când mergi încet pe drumurile României, realizezi că prea mulți dintre noi își iubesc țara doar din vorbe. Iar faptele spun altceva: tone de gunoaie, de la cele de construcții și până la cele menajere, ajung ZILNIC pe marginea drumurilor, pe câmpuri și în păduri. Începem deci prin a vă arăta ceea ce, la 90 de kilometri pe oră, nu avem când să vedem. Și, după aceea, încercăm să și strângem, pe porțiuni pe care putem strânge comunități să ne ajute. În Muntenia, Ardeal și Moldova,” a declarat jurnalistul Lucian Mîndruță.

Prima etapă a proiectului se desfășoară până la data de 1 martie 2020 și invită publicul să trimită la adresa de email ajutor@cudrumurilecurate.com imagini care ilustrează realitatea pe care cu toții ne-am obișnuit să o luăm drept “normalitate”. De-a lungul drumurilor județene și naționale s-au format adevărate gropi de gunoi. Acestea sunt zonele vizate, iar fotografiile trebuie însoțite de coordonatele locurilor în care au fost realizate.

Harta drumurilor murdare va fi actualizată constant, în această perioadă, pe site-ul campaniei, www.cudrumurilecurate.com, pentru a crea o imagine completă și realistă a situației.

Cea de-a doua etapă a campaniei urmărește mobilizarea oamenilor care-și doresc să schimbe lucrurile și sunt, deopotrivă, dispuși să investească timp și efort pentru o țară “cu drumurile curate”.

Aceștia se pot înscrie ca voluntari pe site-ul campaniei pentru ultima etapă a proiectului, în care, alături de Lucian Mîndruță și de voluntarii Digi România, vor participa la acțiuni de ecologizare în trei regiuni ale țării.

Inițiatorii campaniei invită cetățenii, autoritățiși organizațiile locale care se ocupă de salubrizare și / sau de colectarea selectivă a gunoiului să se alăture acestui demers. Obiectivul acestor acțiuni punctuale este să responsabilizeze comunitățile în care se vor desfășura și să creeze premisele unei schimbări de durată, sustenabile.

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

„Statul la stat”, un nou proiect editorial Digi24 care prezintă neregulile din serviciile publice

Avatar

Published

on

Foto Credit: DIGI
  • Avem milioane de funcționari și angajați în sistemul public și mii de frustrări și nemulțumiri legate de serviciile pe care le plătim și le primim.
  • Avem mii de instituții publice și milioane de întrebări despre rostul lor. În multe dintre ele, nici cei care lucrează acolo nu știu ce-ar trebui să facă. Nu știu cu ce se ocupă.
  • Știm însă că ocupă birouri și primesc salarii drept răsplată pentru servicii și favoruri politice.

 

Prin proiectul editorial „Statul la Stat”, Digi24 cere depolitizarea instituțiilor de stat și profesionalizarea lor profundă. Proiectul urmărește să descopere și să arate neregulile din serviciile publice a căror unică rațiune de a exista pare să fie recompensa politică. Din 5 februarie, în jurnalele Digi24 vor fi difuzate anchete și reportaje realizate de jurnaliștii Toma Petcu și Sergiu Voicu, iar subiectele vor fi dezbătute în platou cu analiști și reprezentanți ai instituțiilor publice.

Instituțiile de stat consumă, anual, 30% din bugetul României și eșuează chiar în misiunea lor de bază: satisfacerea nevoilor publice. Calitatea serviciilor publice este unul dintre marile motive de nemulțumire din România și unul dintre motivele pentru care românii părăsesc țara. Conform unui sondaj IRES, 69% dintre cetățeni spun că sunt nemulțumiți de administrația publică. Aceeași analiză arată că 30% dintre români consideră corupția principala problemă de care se lovesc în instituțiile publice, urmând birocrația (27%), indiferența angajaților (23%), incompetența (8%) și politizarea (6%).

Campania „Statul la Stat” reprezintă o colecție de răspunsuri la întrebările „De ce ni se întâmplă asta? De ce dăm atât de mulți bani pe atât de multe instituții cu atât de mulți angajați, mulți dintre ei insuficient pregătiți sau chiar complet nepregătiți?”. Demersul jurnalistic urmărește identificarea instituției și verificarea jurnalistică a activității sale. Depinde de administratorii statului și de societate, în egală măsură, ca serviciile publice să fie în slujba tuturor cetățenilor.

*Reuters Institute Digital News Media Report 2019

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0