Veniturile nete ale Central European Media Enterprises (CME) în România, la 31 decembrie 2013, au fost de 208 milioane de dolari, în creștere cu 6,4% față de 2012. Veniturile din publicitate au fost de 119,6 milioane de dolari(113,1 în 2012), conform raportului companiei, informează Media Expres.
Veniturile realizate din taxele de distribuție s-au ridicat la 24,7 milioane de dolari (19,5 în 2012) iar cele din cinematografie și producție au fost de 63,6 milioane de dolari (față de 62,7 milioane de dolari în 2012), scrie Forbes.
Raportul CME explică faptul că publicitatea pe televiziune a scăzut cu 1% în România în 2013, față de anul anterior, dar veniturile companiei au crescut cu 6% deoarece au crescut prețurile ca urmare a scăderii bonusurilor oferite agențiilor (și din cauza legislației care interzice rebate-urile), fapt care a anulat inclusiv scăderea în cantitatea de GRP-uri vândute (GRP – „Gross Rating Point” este o unitate de măsură pe baza căreia televiziunile vând publicitate).
Veniturile nete au crescut de asemenea de pe urma creșterii taxei pe abonat după „negocierea cu succes a unor contracte cu majoritatea operatorilor de cablu și satelit din România în cursul anului 2013”.
„Am încheiat negocierile cu toți distribuitorii majori din România și așteptăm ca taxele pe distribuție să crească și mai mult în 2014 față de 2013”, se mai arată în raportul CME pe 2013.