Connect with us

Proiecte

Victor Miron și Adrian Balcău au pregătit pentru iubitorii de lectură semnul și suportul de carte bookmArk

Avatar

Published

on

            Cunoscut deja ca un promotor al lecturii, Victor Miron, inițiatorul proiectului Cărțile pe Față, vine cu o surpriză pentru iubitorii de lectură: semnul și suportul de carte bookmArk. După mai bine de șase luni de muncă de proiectare și testare, trecând prin nenumărate variante de design, funcționalitate, material folosit, totul pentru a ajunge la cea mai bună variantă posibilă, designerul Adrian Balcău și Asociația Culturală Cărțile pe Față au reușit să finalizeze unul dintre cele mai cool gadgeturi de carte: bookmArk.

 

Acesta are o dublă funcționalitate: suport de carte din alamă, care se desface în două semne de carte, iar pentru producerea lui, cei doi au inițiat o campanie de  crowdfunding: https://www.startarium.ro/crowdfunding/bookmArk.

 

Se spune că un semn de carte e o promisiune că te vei întoarce la cartea pe care o citești. Am creat bookmArk pentru iubitorii de lectură, pentru iubitorii de frumos, pentru cei pentru care o carte înseamnă mult și nu vor să își îndoaie colțurile paginilor pentru a însemna locul unde au ajuns cu cititul. BookmArk este un semn de carte nu doar durabil, ci unul care invită la reflecție și prin faptul că se transformă într-un suport de carte pentru a avea mâinile libere pentru notițe sau pur și simplu pentru a sta cât mai comod. Produsul este realizat din alamă, ceea ce înseamnă că va avea viață lungă. În plus, am integrat și protecție pentru suprafețele unde susține cartea, astfel încât paginile acestora să fie protejate”, explică Victor Miron, de la Asociația Culturală Cărțile pe Față.

  

La rândul său, Adrian Balcău (http://www.adrianbalcau.com/) spune că „după mai mult de șase luni de proiectare, testare și îmbunătățire sunt încântat să vă prezint bookmArk, un accesoriu cu dublă funcționalitate. Sprijinul celor care vor să-l comande încă din faza de preproducție este unul vital și va face posibilă producerea lui în serie. Așadar, cei care vor să susțină proiectul trebuie să știe că vor avea o contribuție importantă la lansarea sa pe piață”, detaliază designerul de produs și de interior foarte apreciat, ale cărui lucrări se axează pe wellbeing, estetică și crearea sentimentului de acasă. Artistul consideră că obiectele lui au un puternic caracter sculptural, așa cum este și bookmArk-ul proiectat.

   

Cel mai mare risc pentru o carte faină este să nu fie scrisă și ulterior, să nu fie citită. Cel mai mare risc pentru bookmArk este să nu fie produs, conceperea lui fiind deja realizată. De aceea, pentru a putea produce primul tiraj, avem foarte mare nevoie de susținere financiară”, spune Victor Miron, încrezător că iubitorii de lectură și nu numai, se vor alătura în număr cât mai mare campaniei de crowdfunding.

Susținerea financiară a celor care vor să contribuie la producerea bookmArk va ajuta și la continuarea misiunii de promovare a lecturii, atât în ceea ce privește proiectele Asociației Cărțile pe Față aflate în derulare, cât și pentru a demara altele noi, precum platforma de promovare a poeziei Poezia Prinde Viață sau Booktruck-ul.

 

Comentarii

Proiecte

Fundația Globalworth finanțează prima platformă de strângere de fonduri, dezvoltată de Narada, pentru profesorii din România

Avatar

Published

on

             Fundația Globalworth donează organizației Narada 30.000 de euro pentru prima platformă online care centralizează în timp real nevoile profesorilor și elevilor din România, generate de digitalizarea forțată a educației în contextul pandemiei.

 

Tot mai multe școli și gradinițe sunt deja în scenariile roșu și galben, ceea ce presupune educație exclusiv digitală. În acest context, Fundația Globalworth și Narada au lansat prima platformă narada.ro în care profesorii din România pot semnala problemele pe care le întâmpină și nevoile concrete pentru adaptarea la mediul de educație online. Este nevoie de o platformă unde proiectele de crowdfunding ale profesorilor să fie exprimate și să rezoneze în comunitățile care, astfel, se pot mobiliza pentru a facilita accesul elevilor din medii defavorizate la educația digitalizată.

 

Platforma de strângere de fonduri își propune să ajute peste 10.000 de copii și 100 de profesori. Aceștia pot sesiza nevoi și probleme precum: accesul la calculatoare și la internet; accesul la cataloage electronice și software de securitate online; dotarea sălilor din clasă cu echipamente IT; cursuri de formare pentru profesori, etc. Ulterior, profesorii articulează proiecte de crowdfunding în care își mobilizează comunitățile pentru finanțarea lor.

„Unul dintre beneficiile pe care le vor avea profesorii pe platforma de crowdfunding va fi faptul că în momentul în care comunitatea locală dă primele rezultate că validează cauza unui anume profesor prin contribuții financiare, noi căutăm să preluăm din efortul de fundraising. Așadar, strângem echipamente de la donatorii noștri, le recondiționăm și le livrăm profesorilor. Partea de recondiționare, alocare și livrare a device-urilor către comunități este realizată de comunitatea de voluntari Narada în spațiul oferit de Fundația Globalworth”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

 

Tot cu scopul de a ajuta la deblocarea sistemului educațional din România, Fundația Globalworth a pus la dispoziția organizației Narada un hub în care recondiționarea, alocarea și livrarea echipamentelor către școli și profesori sunt realizate mai rapid, mai eficient și în condiții de siguranță.

 

Tehnologia este unul dintre pilonii principali pe care a fost construită Fundația Globalworth, așa că ne-am dorit ca acest pilon să fie utilizat în zonele de maximă nevoie. Educația este pilonul societății, așa că ne-am orientat atenția spre a găsi o soluție rapidă de integrare a tehnologiei în scopuri educaționale. Alături de partenerul nostru, Narada, am gândit acest plan de acțiune pentru a sprijini dezvoltarea competențelor în educația digitală. Pandemia este încă aici și efectele ei vor rămâne o perioadă îndelungată printre noi, așadar ne bazăm pe solidaritatea comunităților pentru că noi, toți, avem aceeași miză: să mai facem câțiva pași spre viitorul tehnologizat pe care îl visăm în sistemul educației din România”, a adăugat Georgiana Iliescu, Director Executiv al Fundației Globalworth.

Despre Fundația Globalworth

Fundația Globalworth a fost înființată în 2018 de Globalworth, liderul pieței de clădiri de birouri din România și Polonia, și este o entitate non-profit, independentă de activitățile comerciale ale grupului. Fundația are ca misiune dezvoltarea de proiecte pe trei piloni principali: oameni, locuri și tehnologie.

 

Pornind de la ideea că viitorul oricărei societăți este reprezentat de generațiile tinere, fundația se concentrează pe grija pentru oameni, care poate fi susținută prin programe de educație și prin proiecte care le pot îmbunătăți acestora accesul la servicii medicale de calitate, indiferent de categoria socială din care fac parte. La fel de importante sunt și inițiativele care au ca scop construirea de locuri și dezvoltarea de comunități urbane în care oamenii se pot întâlni, pot interacționa și pot găsi împreună soluții care îi ajută pe cei cu nevoi speciale. În completarea acestora, Fundația Globalworth crede în impactul pozitiv al proiectelor care integrează tehnologia, precum incubatoarele dedicate tinerilor și susține finanțarea inovațiilor care, printre altele, pot aduce oamenii împreună.

Mai multe informații sunt disponibile pe site și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.

 

Despre NARADA

Narada este o comunitate formată din antreprenori, lideri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Narada este o organizație născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a accelera inovația în educație.

 

NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și rezolvă problemele elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business și a comunităților proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 supervizează implementarea soluțiilor, măsoară rezultatele și multiplică proiectele care au funcționat.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Proiecte

Muma Pădurii – povestea a doi tineri antreprenori care vor să planteze 1 milion de copaci cu ajutorul brățărilor

Avatar

Published

on

             A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi, nu s-ar povesti. Au fost odată doi tineri antreprenori care au decis că este momentul să ia atitudine și să se implice într-una dintre cele mai frumoase misiuni: aceea de a planta 1 milion de copaci în România!

 

Pentru că defrișările iresponsabile trebuie să fie combătute, pentru că, potrivit Greenpeace România, țara noastră pierde 3 ha de păduri pe oră, iar doar 1% din suprafața tăiată și exportată ilegal este descoperită, Filip Baschir și Robert Szkokan au înțeles că o criză a pădurilor este și o criză a dezinformării. Cei doi antreprenori au avut astfel ideea de a deschide un business cu brățări realizate manual, din ață de proveniență românească, iar pentru fiecare brățară vândută să planteze un copac. Așa a luat naștere Muma Pădurii, a cărei poveste e astăzi cât se poate de reală și de actuală și care are o misiune clară, pe lângă componenta sa educativă: să ajungă la 1 milion de copaci plantați, cu ajutorul tuturor!

 

O brățară = un copac plantat

De la această idee simplă, Filip și Robert, ca doi veritabili feciori ai codrului animați de amintirile copilăriei petrecute în mijlocul naturii, au reușit să lanseze un business de poveste. Iar misiunea lor este una ce poate deveni a tuturor, căci pentru fiecare brățară vândută se va planta un copac. Pe 22 octombrie, Muma Pădurii lansează noua colecție de brățări, în culorile toamnei, dar și două modele noi, dintre care unul poate fi purtat atât ca brățară, cât și drept colier. „1 milion de copaci e un target pe care ni l-am impus, iar pentru atingerea lui e nevoie de implicarea copiilor Mumei care cumpără brățările și în felul acesta contribuim cu toții la plantarea copacilor. După ce vom vedea plantat acest milion, de ce să nu privim și mai departe și să ne propunem, poate, să plantăm 20, un copac pentru fiecare român ?! Dar le luăm pe rând”, spune încrezător Filip Baschir, co-fondator Muma Pădurii.

 

Lansat la finele anului trecut, business-ul și povestea sa au fost foarte bine primite, iar în primele două luni a fost deja donată suma necesară plantării a 1.000 de copaci, cu ajutorul celor care au cumpărat brățări și au devenit astfel parte din comunitatea Mumei. Și ca orice personaj de poveste, Filip și Robert au și ei parte de ajutoare în basmul pe care l-au pornit: „În primele două luni am vândut și am donat echivalentul a puțin peste 1.000 de copaci. Feedback-ul din piață ne umple inimile de fericire pentru că oameni tare faini au venit lângă noi. Vom crește o comunitate tare, tare frumoasă! Plantăm cu partenerii noștri de la Tășuleasa Social, ei fac asta de 16 ani deja, o fac bine și nu se lasă. Momentan ei aleg zonele în care se fac plantările, având experiența și expertiza necesare. În timp, ne dorim să plantăm în zonele de care este mai multă nevoie și în care pădurea să ajute comunitatea respectivă”, explică Filip.

 

Muma Pădurii, un business puternic social

Oamenii care au nevoie de reintegrare socială sunt precum copacii tăiați, dar cu rădăcini bune care pot să crească frumos din nou. De la această idee au pornit fondatorii Muma Pădurii atunci când și-au ales făuritorii brățărilor: adulți care au nevoie de reintegrare socială. Ei sunt cei care realizează manual toate modelele de brățări, astfel că o brățară vândută înseamnă un copac plantat, dar și un loc de muncă pentru cineva care are mare nevoie de asta. „Ideea a venit după multe prototipuri de brățări care nu erau ce ne trebuia. Fail după fail. Până când, la un moment dat cineva ne-a dat ideea să căutăm asociații diverse care fac asta. Zis și făcut! Așa am găsit pe Eli și pe Roxana, care împreună au acest minunat proiect numit „Un Loc”. Acești făuritori sunt toți abandonați de mici și, ajunși la vârsta de adult, sunt încă blocați în instituțiile statului. Așadar, ei trebuie scoși de acolo de asociații. Noi ajutăm la faptul ca acești oameni să aibă un job”, mai spune Filip.

 

Povestea Mumei Pădurii poate fi povestea oricui, așa cum mărturisesc Filip Baschir și Robert Szkokan. Cei doi tineri antreprenori își continuă misiunea, iar cei care vor să se alăture acestei comunități de fapte bune, o pot face pe site-ul proiectului: https://www.mumapadurii.com/ .

 

Muma Pădurii

Facebook: https://www.facebook.com/mumapaduriiro

Instagram: https://www.instagram.com/mumapadurii_/

Web: https://www.mumapadurii.com/

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Proiecte

„Sunt bine cu mine”: O campanie emoționantă despre self-love, realizată de Maria Zvinca. S-au alăturat unele dintre cele mai populare creatoare de conținut din România

Avatar

Published

on

            Maria Zvinca, una dintre cele mai cunoscute vloggerițe ce face parte din hub-ul TRU a demarat în urmă cu puțin timp în online una dintre cele mai frumose și speciale campanii: #suntbinecumine. Alături de Alina Ceușan, Andreea Bălan, Bianca Giurcanu, Cristina Almășan, Diana Condurache, Denisa Sima, Irina Deaconescu, Iulia Boloca, Adriana Popescu, Aluziva, Michaela Darla, NADD HU, Nuță Kiki, Patricia Luiza Blaj, Ruxy Ghimp, Sânziana Negru, Skivo Mady, Ștefana Suciu și Viviana Sposub, Maria Zvinca a dus mesajul mai departe.

 

Campania #suntbinecumine se învârte în jurul unui subiect considerat tabu de unii și foarte important pentru alții, și anume self love. Fiecare defect te face diferit, iar campania este destinată celor care au nevoie de curajul de a se accepta așa cum sunt.

 

„#suntbinecumine se naște din presiunile pe care noi le simțim constant de când suntem fetițe și până ajungem să fim femei. Suntem constrânse de Social Media să arătăm într-un anumit fel, ni se dictează cum ar trebui să ne comportăm, care este rolul nostru și așa mai departe. Ne întâlnim atât de des cu femei cu atât de puțină încredere în ele și această neîncredere vine din faptul că noi nu știm să ne iubim, nu știm să ne acceptăm sau să ne iertăm. Noi suntem cei mai duri critici la adresa noastră. Este natural și este sănătos să îți dorești să fii mai mult decât ești, dar trebuie să învățăm să fim mai blânde cu noi până ajungem acolo unde ne dorim. #suntbinecumine este un manifest al iubirii de sine. Alături de atât de multe alte voci din online-ul românesc, sper că am reușit să deschidem o conversație pe acest subiect și să le reamintim fetelor că trebuie să fie în primul rând mai blânde cu ele, să se iubească, să se respecte și să se ierte”, povestește Maria Zvinca despre campania care a luat amploare în mediul online.

 

#suntbinecumine a adunat pe contul de Instagram al vloggeriței aproape 100 de mii de vizualizări. De asemenea, în această perioadă, Maria a oferit 10 selflove box-uri cu produse de self care, pentru cele care sunt îndeajuns de curajoase să posteze o poză cu ele în care se simt frumoase și să își facă un compliment, folosind #suntbinecumine.

Cu peste 247.000 de followers pe Instagram și 243.000 subscribers pe canalul său de YouTube, Maria Zvinca este o voce fresh a online-ului românesc. Maria a facut parte din distribuția reality show-ului „Viața Bate Vlogul”, ce s-a desfășurat la hub-ul TRU, dedicat creatorilor de conținut din diverse domenii. Anul trecut, Maria a fost nominalizată la categoria „Romanian Pop Culture Influencer of 2019”, alături de Adelina Pestrițu și Irina Deaconescu pentru marea gală E! People’s Choice Awards, ce a avut loc pe 10 noiembrie, la Los Angeles. Vloggerița s-a clasat pe locul al doilea prin voturile publicului, iar în această competiție au fost nominalizați unii dintre cei mai populari influencers ai momentului.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending