Workshop Prezența Executivă: Ce înseamnă prezența în lumea de business?

0
440

Nicio persoană nu ajunge să ocupe un job de top, să încheie o afacere extraordinară sau să dezvolte o ierarhie semnificativă fară Prezența Executivă- această combinație impresionantă de încredere, echilibru și autenticitate, menită să ne convingă pe toți din jur că avem alături de noi persoana potrivită, indiferent de context. Acesta a fost subiectul dezbătut în cea de-a doua ediție a Workshop Prezența Executivă susținut de Mihai Stănescu.

 

Prezența Executivă este definită ca fiind o calitate intuitivă și dificil de stabilit, care se reduce la capacitatea de a proiecta încredere în sine, de a controla situațiile dificile, imprevizibile; de a lua decizii importante într-un timp scurt și sub presiune. Acest concept se bazează pe 3 piloni: ținută, comunicare și comportament.

 

Cu toate că în lumea de business fiecare dintre noi este constrâns de diferite contexte și situații, trebuie să începem să ne manifestăm prezența. Acest lucru se întâmplă atunci când fiecare persoană se comportă natural, își manifestă personalitatea sa unică, eliberată de frica și anxietatea provenită din exterior. Pentru a începe să ne manifestăm prezența este indicat să:

  • Oferim unei persoane sau situații atenția noastră nedivizată.
  • Vorbim cu onestitate și respect.
  • Să ne aliniem acțiunile unui scop sau unei misiuni.

 

Majoritatea persoanelor se întreabă dacă prezența vine la pachet cu un set de reguli, sau cu un comportament? Acest lucru nu este adevărat. Indiferent dacă o persoană este extrovertită sau introvertită, prezența se va manifesta în stilul propriu fiecăruia.Un alt element definitoriu al manifestării prezenței este contextul: poți găsi persoane cu prezență care sunt magnetice, carismatice, dar poți întâni și persoane liniștite, contemplative. Sau persoane care pot avea ambele tipuri de comportament în funcție de context.

 

„În cazul Prezenței Executive nu putem vorbi despre rețete. Aici discutăm un set de reguli care pot fi adaptate indiferent de personalitate, poziție sau statut. Dincolo de cei 7 ani de acasă, acest eveniment are valoarea celui de-al optulea! ” spune Mihai Stănescu, business coach și fondator RoCoach.

 

Puțini dintre noi suntem atenți la conflictele interne, la tensiunile pe care le avem înăuntrul nostru – anxietăți –frici – comportamente defensive.

Scopul Prezenței Executive este să ne ghideze pentru a ajunge la o aliniere a imaginii personale, a ceea ce este fiecare cu adevărat, sentimentele pe care le au referitor la scopul personal, dar și la viață în general. Rezultatul acestei alinieri este pacea interioară dublată de vitalitate și dinamism .

Toate acestea sunt atuuri de neprețuit pentru un lider. În acest context, un pas esențial ce trebuie urmat de fiecare persoană care dorește să avanseze în carieră și să atingă următorul nivel profesional este să își dezvolte Prezența Executivă. Pe lângă descoperirea propriei prezențe, nu trebuie pierdute din vedere și capitolele esențiale ale acestui concept, și anume ținută, comportament și comunicare. Prin cizelarea tuturor acestor elemente vă veți desăvârși prezența în orice context personal și profesional.

 

„Modul în care mă port pe mine este cel mai bun indicator pentru cum mă comport cu ceilalți. Prin Prezența Executivă semnalez încredere, disponibilitate, ofer sprijin celor din jur. Pentru ca eu să cresc și să mă dezvolt, este esențial să contribui la dezvoltarea celor din jurul meu” povestește Mihai Stănescu.

 

Workshop Prezența Executivă a fost organizat de RoCoach și susținut de Mihai Stănescu. În cadrul evenimentului au fost dezbatute subiecte care vizau tehnici de îmbunătățire a imaginii profesionale, strategii pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și relaționare, totul despre gravitas și comportament în mediul de afaceri, dar și feedbackul asupra acestor tematici.

Mulțumim sponsorilor nostri HL Display și IQOS, partenerilor Alisia Enco, Men’s Square, Nespresso, Atelier Cortez, BMI Publishing dar și partenerilor media: Revista Cariere, Femei in afaceri, Doing Business pentru implicarea în această mișcare menită să transforme mediul de business românesc.

Uber a fost și este partener de mobilitate al RoCoach! Cu Uber, participanții evenimentului au ajuns confortabil, convenabil si in siguranta la destinatie, avand o masina la un buton distanta. Toți cei prezenți au beneficiat de o primă cursă gratuită, în limita a 25 de lei, utilizand codul promotional RoCoach.

 

 

Despre Mihai Stănescu

Mihai Stănescu este psiholog şi antropolog, activând drept coach şi consultant din anul 2000. Din 2003 este fondatorul firmei RoCoach, în cadrul căreia oferă servicii de coaching şi mentoring oamenilor de afaceri şi managerilor din organizaţiile autohtone şi internaţionale.

În ultimii 16 ani a implementat proiecte de dezvoltare organizaţională prin coaching cu peste 500 de companii private din Romania şi Sud-Estul Europei (Austria, Grecia, Ungaria, Bulgaria), în total având practicat peste 10.000 de ore de coaching executiv.

În 2007 si 2013 a avut onoarea de a primi premiul “Coach Of The Year”, ca recunoaştere atât a contribuţiei sale în creşterea notorietăţii coaching-ului în Romania, cât și a rezultatelor activităţii de coaching.

 

 

Despre RoCoach

De la înfiinţare, RoCoach este promotorul Coaching-ului în România, oferind exclusiv servicii integrate de Coaching. Viziunea RoCoach este de a fi centrul dezvoltării Coaching-ului în România şi în zona de sud-est a Europei. Pentru aceasta, ne dedicăm clienţilor şi partenerilor noştri prin oferirea de servicii la cele mai înalte standarde profesionale.

 

Proiectele de coaching pe care le-am dezvoltat şi implementat se concentrează pe:

  • dezvoltarea capacităţilor de management operaţional, tactic şi strategic;
  • trasformarea modelelor de afaceri ale antreprenorilor către atingerea succesului în business;
  • acompanierea liderilor de business în generarea şi implementarea de viziuni noi şi în găsirea de noi nişe de dezvoltare;
  • schimbarea de cultură organizaţională: comportamente, relaţii, tipuri de interacţiuni între persoanele-cheie din companii;
  • facilitarea accesului companiilor-client la nivele superioare de business: strategii noi, securizarea investiţiilor în dezvoltare, creşterea cifrei de afaceri, implementarea de noi produse şi servicii;

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dumneavoastră!
Introduceți aici numele dumneavaostră.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.