Connect with us

Digital

Young Leaders Club și Golin susțin start-up-urile de tehnologie prin programul Tech Leaders Lab

Avatar

Published

on

De la inteligență artificială în agricultură la antrenamente sportive inteligente și rapoarte de branding în timp real, de la a accesa mai rapid creditul potrivit la a-ți rezerva mai ușor o cameră la hotel, inovația este cea care aduce soluții concrete la provocările de zi cu zi. Cinci start-up-uri românești au oportunitatea de a-și dezvolta la următorul nivel business-urile odată cu absolvirea programului pre-accelerator Tech Leaders Lab, derulat în parteneriat de Young Leaders Club și Golin.

 

„Misiunea organizației noastre este să identificăm minți creative și vizionare, cu idei ambițioase, care își doresc să facă o diferență prin tehnologie, să le pregătim și să le punem în legătură cu o rețea globală de specialiști care le pot deveni mentori sau care le pot oferi finanțarea de care au nevoie pentru a dezvolta un business de succes. Absolvenții acestei ediții a programului sunt acum pregătiți să ia cele mai bune decizii despre cum să-și ducă mai departe compania și ce parteneri să aleagă”, spune Florin Grosu, Președinte Young Leaders Club.

 

„Am construit acest program cu un obiectiv ambițios: să susținem dezvoltarea mediului de business din România, aducând împreună mari companii , lideri și mentori, investitori și start-up-uri îndrăznețe. Astfel de inițiative au nevoie de cât mai multă vizibilitate pentru a avea un impact pe termen lung, iar Tech Leaders Lab este o oportunitate excelentă de a construi sinergii între parteneri cu un scop comun – acela de a genera soluții inovatoare pentru rezultate de business solide”, afirmă Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Cele 5 companii care oferă soluții hi-tech pentru îmbunătățirea serviciilor și performanțelor din sectoare precum credite imobiliare, agricultură, hotelier, sport sau publicitate și-au prezentat planurile și obiectivele de business în fața unor potențiali investitori și parteneri, în cadrul unui eveniment la care au participat Excelența Sa Hans Klemm, Ambasadorul SUA la București, și Excelența Sa Isabel Rauscher, Ambasadorul Austriei la București, alături de reprezentanți ai Ambasadei Germaniei și ai Ambasadei Suediei.

 

Tech Leaders Lab oferă start-up-urilor participante, pe durata a trei luni, acces la mentori și la know-how-ul unor investitori de top la nivel global, conectându-le la o rețea internațională de acceleratoare de business, precum și la posibile surse de finanțare. În prima fază a programului, au fost analizate 72 de idei de business din România și Republica Moldova, cele mai bune 10 echipe fiind selectate pentru a intra în ediția de 2017-2018 a pre-acceleratorului. Acestea au primit suportul necesar să-și dezvolte produsul, iar 5 start-up-uri au absolvit deja programul, soluțiile lor vizând cel puțin o piață regională.

 

Absolvenții Tech Leaders Lab   

 

Serafim Technologies a dezvoltat o soluție bazată pe inteligență artificială în agricultură, care oferă fermierilor informații utile privind starea culturilor, ajutându-i la reducerea costurilor și maximizarea performanțelor. Soluția asigură o reducere cu până la 70% a pagubelor produse de boli, precum și o scădere de 40% în utilizarea chimicalelor.

Front Desk oferă o soluție software de management integrat dedicată industriei hoteliere. Sistemul dezvoltat de acest start-up este bazat integral pe Cloud și este integrat cu principalele platforme de rezervări.

StrAIke revoluționează antrenamentele de arte marțiale printr-o soluție bazată pe inteligență artificială care îi ajută pe sportivi să se pregătească într-un mod inteligent. Cu ajutorul tehnologiei portabile (wearable) și al Internet of Things, utilizatorii au acces la informații privind performanțele lor sportive și pot identifica zonele pe care trebuie să le îmbunătățească.

Credibo este un broker digital automat care ajută cumpărătorii să găsească cea mai potrivită soluție de credit imobiliar. Clienții își pot gestiona aplicația pentru credit online, într-un timp record.

Sport Explore oferă o soluție software de tip machine learning utilă pentru piața de publicitate. Soluția generează rapoarte detaliate, ușor de interpretat și în timp real privind branding-ul în timpul programelor sportive.

 

Cele 5 companii sunt sprijinite de Tech Leaders Lab să acceadă într-un program accelerator global și să-și găsească investitori și parteneri alături de care să-și continue dezvoltarea. Programul Tech Leaders Lab va continua să pregătească celelalte start-up-uri pentru pitching, precum și să sprijine noi tineri care își înscriu ideile de business.

Comentarii

Business

Primul HUB de printare 3D din România

Avatar

Published

on

Nutechnologies - Hub de Printare 3D Romania

Nutechnologies este compania timișoreană care a lansat primul HUB de printare 3D industrială din România. 

Înființată în 2012, compania s-a dezvoltat datorită identificării impactului pe care tehnologiile de imprimare 3D îl pot avea în diverse industrii precum: automotive, FMCG, medicală, aerospațială și multe altele.

Fondatorii companiei au reușit împreună cu echipa lor să devină un partener de încredere pentru multe companii din diverse industrii care utilizează cu succes tehnologia de imprimare 3D.

Aceștia pun la dispoziția celor care doresc să utilizeze în procesul de prototipare sau producție imprimantele 3D profesionale, o gamă largă de modele marca Stratasys (liderul mondial în materie de imprimare 3D). 

Gama de echipamente pornește de la sisteme de printare 3D desktop accesibile, ajungând la sisteme avansate, industriale, de mari dimensiuni, făcând printarea 3D mai ușor de adoptat ca oricând până acum.

Imprimantele propuse de Nutechnologies utilizează diverse tehnologii inovatoare precum: FDM, PolyJet, SLA și SLM.

Ce este special la aceste tehnologii?

Indiferent de tehnologia folosită, imprimantele 3D realizează piesele prin imprimarea strat cu strat, însă fiecare au anumite avantaje și acoperă nevoi diferite ale companiilor în procesul de producție/ prototipare.

FDM este renumită pentru fiabilitatea și rezistența îndelungată a pieselor. Acestea extrudează straturi fine de material termoplastic care se solidifică după ce sunt depuse.

Tehnologia PolyJet este utilizată pentru a combina materiale multiple și permite realizare unor suprafețe fine. O imprimantă 3D cu tehnologie PolyJet are la bază o metodă de printare prin jet de polimer lichid ce se polimerizează imediat cu ajutorul luminii ultraviolete.

SLA imprimă 3D folosindu-se de un proces fotochimic prin care lumina emisă de de un laser fotopolimerizează materialul lichid.

Tehnologia SLM este cea care utilizează o sursă laser de mare putere pentru a putea topi rapid și omogen diverse pulberi metalice și de aceea imprimantele tip SLM sunt utilizate cu succes în industriile care creează piese din metal.

De ce să folosești tehnologia 3D de printare pentru realizarea de scule, dispozitive și verificatoare (SDV-uri)?

Marile companii din industria automotivelor au ales să își producă singure sculele, dispozitivele și verificatoarele (SDV-uri) utilizând imprimarea 3D deoarece acestea reprezintă punctul critic în departamentele de producție.

Pentru acest companii, SDV-urile de o calitate superioară asigură succesul unei linii de producție. Acestea fac ca operațiunile de asamblare și inspecție să fie mult mai rapide și mai sigure.

Principalele avantaje ale utilizării imprimantelor 3D în producerea SDV-urilor putem aminti:

  • consolidarea componentelor – numărul componentelor poate fi redus semnificativ ceea ce duce la timp de producție mai scurt, costuri mai mici și etape mai puține în asamblarea lor;
  • ergonomie mai bună datorită libertății de proiectare a pieselor ce permit optimizarea lor pentru o manevrare mai ușoară;
  • reducerea greutății SDV-urilor;
  • adaptabilitate datorită eliminării constrângerilor de design specifice unui proces de producție tradițional, fiind astfel o soluție ergonomică pentru utilizatori și oferind acuratețe ridicată în realizarea sarcinilor;
  • inventarierea digitală și astfel eliminarea spațiului și costurilor cu stocarea uneltelor, acesta putând fi realizate la nevoie;
  • eliminarea prelucrării.

Soluțiile avansate de printare 3D prezentate de către Nutechnologies conduc la economii relevante în timp și cost, devenind astfel cea mai eficientă și versatilă opțiune în privința procesului de dezvoltare și producție.

Pe lângă portofoliul diversificate de tehnologii de printare 3D, echipa Nutechnologies oferă totodată și consultanță clienților săi în ceea ce privește alegerea echipamentului potrivit.

Mai mult de atât asigură servicii de instalare, training și mentenanță pentru ca cei care aleg să achiziționeze o imprimantă de la ei să poată profita la maxim de oportunitățile pe care imprimarea 3D le oferă.

De aceea, Nutechnologies se situează pe locul 2 în Top Afaceri România Microîntreprinderii din domeniul comerțului cu ridicata al mașinilor unelte și este partenerul de încredere al multor companii din domeniul automotivelor.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Cum stii ca a venit momentul sa cumperi gazduire VPS?

Avatar

Published

on

Daca ai planuri mari pentru siteul tau, cu siguranta ti-ai pus cel putin o data aceasta intrebare. Gazduirea partajata ofera resurse suficiente pentru a sustine cerintele unui site aflat la inceput de drum, insa, cu timpul, nu va mai putea sa tina pasul cu trendul ascendent al traficului. Natural, primul lucru pe care il vei face va fi sa faci un upgrade al planului de hosting. Dar chiar si cel mai complex pachet va trebui sa fie inlocuit in cele din urma cu o versiune mai avansata. Cum stii ca a venit momentul sa cumperi gazduire VPS? Exista cel putin trei semne pe care nu trebuie sa le ignori!

  1. Viteza de incarcare incepe sa scada

Daca observi ca siteul tau se incarca din ce in ce mai greu, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa folosesti un tool care sa ofere un scor de viteza. PageSpeed Insights este printre cele mai complexe si ofera o lista de recomandari care te pot ajuta sa imbunatatesti viteza de incarcare. Daca aceasta situatie persista si dupa ce ai facut toate optimizarile necesare, inseamna ca ai depasit resursele si a venit momentul sa cumperi gazduire VPS. Acest tip de hosting este scalabil, astfel ca nu este necesar sa optezi inca de la inceput pentru cel mai performant si scump pachet, ci sa iei lucrurile treptat, direct proportional cu cresterea de trafic.

  1. Intampini din ce in ce mai des erori

Daca siteul tau este offline sau primesti erori de tip 500 din ce in ce mai des, nu mai exista loc de interpretare: problema este planul de hosting pe care-l detii. Indiferent ca este vorba despre un magazin online, un site de prezentare sau chiar un blog, aceasta situatie trebuie rezolvata cat mai repede cu putinta. Pierderile pe care le poti inregistra nu sunt doar pe termen scurt, ci pot sa te afecteze pentru totdeauna. In primul rand, un site care nu poate fi accesat scade increderea si interesul utilizatorilor, ceea ce creste sansele ca acestia sa nu mai revina si a doua oara. In al doilea rand, te va afecta din punct de vedere SEO. Google scaneaza frecvent siteurile indexate, in unele cazuri chiar de mai multe ori in aceeasi zi. Daca te viziteaza atunci cand siteul este offline, va inregistra ca este inaccesibil si va trece la urmatorul site. Un caz singular nu te va afecta, dar daca aceasta situatie se repeta frecvent, pozitiile in Google pot fi afectate.

  1. Remarci probleme de securitate

Securitatea nu este punctul forte al gazduirii partajate. Chiar daca firma cu care colaborezi iti pune la dispozitie toate masurile de securitate necesare, nu uita ca imparti serverul cu alte zeci, poate chiar mii de siteuri, iar actiunile acestora te pot afecta si pe tine. Spre exemplu, daca unul dintre vecinii tai contracteaza virusi, sansele sunt mari ca intreg serverul sa fie afectat. Gazduirea VPS ofera un nivel superior de securitate. Daca siteul tau este popular, poate deveni tinta pentru din ce in ce mai multe atacuri cibernetice. De aceea, este important sa iei masuri suplimentare in acest sens. Inutil sa subliniem faptul ca pentru un magazin online este vital ca securitatea sa fie asigurata fara cusur.

Comentarii

Continue Reading

Digital

„Conectarea la şcoală, singura şansă reală”, o campanie a organizației Narada

Avatar

Published

on

            Narada a mobilizat timp de două săptămâni comunitățile de angajați a zece companii multinaționale și antreprenoriale, pentru a conecta la educație prin tehnologie 10 000 de copii din comunitățile defavorizate, elevi la şcoli ce funcționează în scenariul roșu sau galben. Printre companiile participante se numără L’Oreal, Ipso, Cora, Bolt, Softbinator, Servier Pharma și Qualitance.

 

Inițiativa „Conectarea la școală, singura șansă reală”, susținută de Fundația Romanian Business Leaders și Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), face parte din eforturile organizației Narada de a facilita digitalizarea procesului educațional pentru 10.000 de copii din comunități vulnerabile, în care școala continuă în format hybrid sau exclusiv digital în contextul pandemiei. Inițiativa continuă demersurile organizației de la momentul închiderii școlilor în martie, când echipa Narada a reconectat la educație 1000 de copii în doar opt săptămâni, folosind o platformă de crowdfunding proprie.

 

În aceste săptămâni, Narada a creat pentru fiecare dintre companiile care s-au alăturat organizației, plaforme interne dedicate de crowdfunding în care angajații lor au putut contribui la susținerea accesului la educație a numărului de copii dorit. Ulterior, voluntarii ambasadori din fiecare companie au mobilizat activ implicarea angajaților timp de două săptămâni, începând cu 24 septembrie.

 

Astfel, în urma campaniilor de crowdfunding în care s-au implicat voluntarii din cele 10 companii care s-au alăturat organizației Narada:

  • S-au strâns resurse pentru 3395 elevi. Resursele financiare pentru 2395 au fost strânse de angajații celor 10 companii în campanie, iar o altă companie a adăugat suma necesară pentru încă 1000 de copii.
  • 150 ron – donația medie per angajat
  • 6000 ron – donația maximă a unei persoane fizice
  • 3 companii – au ales să continue mobilizarea echipelor lor și pe parcursul lunii octombrie pentru a completa resursele cu care contribuie în campanie.

 

Fondurile obținute astfel vor fi investite cu prioritate, via platforma de crowdfunding dedicată profesorilor, în comunitățile vulnerabile care au provocări în a oferi tehnologia necesară elevilor, pentru continuarea procesului educațional în context pandemiei. Pentru finalul acestui an, Narada are în vedere facilitarea accesului la tehnologie hardware și software, pe cinci piloni: conectivitate (device-uri și internet pentru elevi și profesori), software pentru școli (ex. catalog electronic), tehnologie pentru crearea de săli de clasă de secol 21, software dedicat materiilor STEM și formare dedicată profesorilor pentru educația digitală.

 

„Ne confruntăm cu un început de an școlar fără precedent în Romania. Incertitudinea și starea de neliniște printre părinți, elevi și profesori sunt extrem de mari. Nu e greu să ne dăm seama cum se amplifică lucrurile pentru copiii și profesorii noștri din mediile sărace din România. Sunt nouă sute de mii de elevi care pur și simplu nu au cu ce să facă școală online, nu au internet, nu au telefon, tabletă. Imaginați-vă 16 stadioane de mărimea Stadionului Național Lia Manoliu pline ochi cu copii. Atâția sunt. Companiile și angajații lor care s-au implicat alături de noi sunt oameni de acțiune, cu viziune și simț civic, care înțeleg urgența situației și impactul posibil al neșcolarizării sau al educației făcute la nivel minim asupra noastră, a tuturor, ca cetățeni și ca țară”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

 

Cei 20.000 de oameni din business, din 10 companii importante care s-au alăturat misiunii Narada, vor conecta la educație peste 10.000 de copii  și vor continua să se concentreze pe școlile aflate în scenariul roșu/ hibrid. În condițiile în care tot mai multe școli funcționează în această perioadă în scenariul roșu sau galben, devine vitală acoperirea necesarului instrumentelor care asigură un învățământ la distanță de calitate: acces la tehnologie și conectivitate, dar și sprijin în instruirea elevilor și profesorilor în folosirea device-urilor. Lipsa echipamentelor digitale și a conectivității în școli, cu precădere în mediul rural, afectează negativ continuarea procesului instructiv educativ, educația digitală a elevilor.

 

NARADA: Aducem educația în secolul 21

Suntem o echipă formată din antreprenori, manageri și oameni de acțiune care de-a lungul timpului au crescut proiecte de business pioniere în domeniilor lor de activitate. Suntem oameni care au înțeles că educația stă la baza oricărui progres și că în cazul în care criza educației se va adânci în Romania, efectele culturale, sociale si economice ar putea fi catastrofale. Echipa noastră s-a născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation, cu scopul de a dezvolta inovația în educație la firul ierbii.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending