Connect with us

Industria de Publicitate

ZenithOptimedia: 10 trenduri în 2016 în zona de publicitate pe mobile

Avatar

Published

on

ZenithOptimedia a dezvăluit 10 trenduri ce reflectă modul în care avansul tehnologic contribuie la adoptarea de consumatori a unui stil de viaţă în care dispozitivele mobile vor dobândi un rol din ce în ce mai amplu, oferind astfel noi oportunităţi de interacţiune pentru branduri şi consumatori.

Punctul de plecare pentru cele 10 trenduri este cel mai recent raport de cercetare realizat de ZenithOptimedia (ZO), reţeaua din care face parte Zenith Romania, în parteneriat cu GlobalWebIndex – The Mobile Imperative – care constată că până în 2018 tinerii din întreaga lume vor petrece mai mult timp accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, faţă de accesul pe baza tuturor celorlalte dispozitive.

Sub titlul “Empowering The Mobile Consumer”, cele 10 trenduri subliniază necesitatea unei abordări de marketing de tip “mobile first”, pe măsură ce dispozitivele mobile evoluează de la stadiul de media, din mixul de media, la cel de platformă de bază pentru comunicarea de brand.

 

Trend 1 – De la text la voce: căutarea vocală revoluţionează experienţa mobilă

Căutarea vocală este disponibilă de aproape opt ani, dar puţini consumatori folosesc în mod regulat această facilitate. Însă trecerea de la browserele mobile la aplicaţii şi progresul tehnologic care a contribuit la creşterea uşurinţei şi a siguranţei de folosire a acestei facilităţi, sunt factori care vor propulsa căutarea vocală în 2016. Pentru branduri va fi necesară o reevaluare a strategiilor de căutare pentru a beneficia de modul diferit în care oamenii îşi vor vocaliza căutările.

Trend 2 – Conţinut personalizat pentru consumatorii mobile

Odată cu creşterea popularităţii adblocking-ului şi a ineficienţei bannerelor mobile, ZenithOptimedia anticipează că publicitatea nativă va deveni un mod tot mai important de relaţionare cu consumatorii. Conţinutul publicitar de natură nativă se adaptează la forma şi funcţia mediului editorial în care apare. Brandurile vor avea nevoie să evalueze modificările necesare procesului creativ pentru a introduce componenta nativă ca parte esenţială a strategiei lor de marketing.

Trend 3 – Inteligenţa de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil

Emoji – imaginile digitale sau pictograme care exprimă o idee sau emoţie – devin parte a limbajului consumatorului mobil. Pentru generaţia Millennials, emoji reprezintă limbajul prezentului şi totodată o oportunitate. În timp ce unii oameni nu interpretează corect caracterele, limbajul emoji transcende graniţele culturale şi lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou şi autentic de a interacţiona cu cei din această generaţie.

Trend 4 – Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant pentru a interacţiona cu consumatorii

Pe măsură ce Generaţia Millennials şi Generaţia Z îşi pierd interesul pentru reţelele de tip Facebook şi Twitter, aplicaţiile de mesagerie instant devin platforma preferată de aceştia, în paralel cu creşterea interesului tinerilor consumatori faţă de relaţiile personale cu grupuri specifice de prieteni şi de familie. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru dezvoltarea de noi experienţe personalizate şi interactive cu şanse ridicate de conversie.

Trend 5 – M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispoziţia maselor

În timp ce mobilul prezintă o multitudine de noi oportunităţi digitale, creşte nemulţumirea consumatorilor faţă de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce caută aceştia este un tip de personalizare cu o amprentă umană. ZenithOptimedia se aşteaptă ca serviciile de tip concierge să se răspândească dincolo de modă şi retail la noi categorii în 2016, democratizând experienţa de shopping personal. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programări gratuite de styling personal, care pot fi uşor rezervate prin intermediul internetului mobil. Ne aşteptăm ca această combinaţie de personalizare mobil şi in-store să crească în 2016.

Trend 6 – Portofelul Virtual: O nouă platformă de marketing

Portofelul Virtual – tehnologia care permite consumatorilor să plătească in-store pentru produse şi servicii prin intermediul telefoanelor mobile – va deveni o nouă platformă de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate opţiuni de găzduire a portofelelor virtuale – Apple Pay şi Android Pay – care promit să evolueze în adevărate platforme de marketing, oferind atât servicii, cât şi conţinut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plată, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate şi posibilitatea împărţirii notei de plată.

Trend 7- 3 este un număr magic: imprimarea 3D la dispoziţia maselor

ZenithOptimedia consideră că imprimarea 3D va revoluţiona în următorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metodă mai rapidă şi mai eficientă de personalizare a produselor în funcţie de preferinţele individuale. Pe măsură ce tehnologia avansează şi devine mai ieftină, ZenithOptimedia spune, citând Forbes, că se aşteaptă ca piaţa de imprimare 3D să crească de patru ori, până în 2020. Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse şi mai rapid şi pentru a oferi consumatorilor o experienţă de brand cu adevărat personalizată.

Trend 8 – Noi spaţii de brand: Experienţele Retail pentru consumatorul mobil

Mai multe branduri se folosesc de spaţii fizice temporare în care consumatorii nu doar cumpără, ci beneficiază şi de experienţe. Aceste spaţii vor permite consumatorilor să interacţioneze fizic cu brandurile descoperite prin intermediul internetului mobil sau cu care au interacţionat mai întâi virtual. Cumpărătorii pot face cu uşurinţă achiziţii oricând, oriunde, dar acest lucru rareori le conferă şansa descoperirilor. Spaţiile pop-up le permit brandurilor să îi surprindă pe consumatori şi să interacţioneze într-o manieră relevantă cu aceştia.

Trend 9 – Servicii oferite către m-shopper: Livrări non-stop

Cumpărătorii online au din ce în ce mai multă nevoie de livrări mai rapide şi mai convenabile. ZenithOptimedia consideră că noile tehnologii şi creşterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor să expedieze comenzile eficient şi într-un ritm adaptat la programul şi stilul de viaţă al cumpărătorilor.

Trend 10 – Realitatea Mobilă: Experienţe augmentate, în mişcare

ZenithOptimedia crede în transformarea realităţii virtuale şi augmentate într-o experienţă de consum pentru mase, graţie lansării de noi tipuri de căşti mai ieftine, şi în progresul aplicaţiilor mobile pentru realitatea virtuală. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate ţinând cont de conceptul de realitate virtuală, astfel că dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experienţelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod în care consumatorii beneficiază de experienţe video de pe smartphone-uri. ZenithOptimedia a lansat pe Facebook primul video publicitar 360 de grade în Marea Britanie, pentru Nestlé.

 

Comentarii

Industria de Publicitate

Roxana Niţă, singurul creativ din Europa de Est care participă la programul Cannes Lions See It Be It, 2020 – 2021

Avatar

Published

on

            Roxana Niţă (Group Creative Director la Cheil Centrade România) este una dintre cele 15 femei selectate în programul Cannes Lions See It Be It (SIBI) din 2020-2021. Roxana a fost aleasă din peste 800 de candidate la nivel global. În plus, tânăra creativă este una dintre cele două participante ale Uniunii Europene din acest program. Inițiativa urmăreşte combaterea reprezentării inegale dintre femei și bărbați în industria publicității, fiind menită să ajute la promovarea viitoarelor talente creative feminine.

 

SIBI este un program dedicat femeilor din întreaga lume, selectând candidate care au potențial să devină lideri creativi în companiile lor. Iniţial, programul a fost dedicat femeilor din cadrul agențiilor de creație, dar în ultimii ani s-a extins și la rolurile de creaţie din alte domenii. Participantele urmează să devină la rândul lor, mentori pentru alte femei, construind în timp o rețea globală de suport educaţional la nivelul întregii industrii, cu impact asupra carierei femeilor. (https://www.canneslions.com/learn/seeitbeit)

Roxana a primit recunoaștere pentru numeroasele campanii premiate din cariera sa, dar mai ales pentru cele din sfera cauzelor sociale. Campania „Unquiet Voices” pentru Asociaţia ANAIS, este una dintre ele. Un proiect multiplu premiat şi selectat la Festivalul de Film de la Cannes, care expune ororile violenței domestice prin implicarea mai multor victime care îşi spun poveștile. Vocile lor sunt suprapuse peste imagini cu scene de abuz preluate din filme mute vechi de zeci de ani.

Aflat la a 7-a ediție, See It Be It este un program de învățare ce include sesiuni exclusive de mentorat, întâlniri cu cele mai influente persoane din business, într-o comunitate internațională de femei care aspiră la poziții de lider în domeniul creației. Experiența VIP include acces gratuit la festival, cazare și transport, o serie de oportunități post-eveniment, precum și șansa de consolidare a profilului profesional și sprijin pentru a deveni ambasador See It Be It.

http://www.roxananita.com/

 

            „Este incredibil să fiu inclusă în inițiativa See It Be It, mai ales când mă uit la profilele celor cu care voi împărtăși această experiență în următorii doi ani”, spune Roxana. „Este o oportunitate fantastică și o onoare pentru mine să fiu îndrumată de unele dintre cele mai talentate femei din industrie. Îmi doresc să aplic cât mai repede tot ceea ce învăț la SIBI în activitatea de zi cu zi și să am șansa să îi pot îndruma și pe alții, la rândul meu”, a mai adăugat ea.

            Mihai Gongu, ECD în cadrul Cheil, precizează că „Roxana nu este doar unul dintre cei mai talentați creativi pe care îi oferă regiunea, ci și un mentor neobosit. Cred că viitorii oameni de creaţie din România pe care îi va susţine în calitate de absolventă SIBI, vor beneficia enorm de pe urma acestei experienţe unice”.

 

Roxana a absolvit Art Directors Club România și după ce a câștigat competiția locală Cannes Young Lions în 2012, a fost selectată în 2015 pentru a reprezenta România la programul ADC Europe Creative Express, absolvind și Eurobest Young Digital Academy. Şi-a continuat activitatea de creație publicitară în ultimii nouă ani și este câştigătoarea a zeci de premii locale și internaționale precum Cannes Lions, LIA Awards, Golden Drum sau One Show.

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Branduri cu dragoste sau despre conceptul de Lovemark

Avatar

Published

on

            În anul 2004, un nou concept îşi făcea apariţia în domeniul marketingului, Lovemark, la iniţiativa lui Kevin Roberts, directorul executiv al agenţiei de publicitate Saatchi & Saatchi. O idee pe cât de simpatică la prima vedere, pe atât de îndrăzneaţă, pentru că urmăreşte să înlocuiască brandurile sau cel puţin să le ducă la un alt nivel. All you need is love ! Iubirea se anunţă a fi soluţia salvatoare a brandurilor.

 

Pentru a deveni un lovemark, produsul are nevoie de trei ingrediente cheie: mister redat prin poveşti impresionante, timpuri primordiale, mituri şi multă inspiraţie, crearea unei experienţe complete prin reunirea celor cinci simţuri şi o relaţie strânsă cu consumatorul redată de angajament şi empatie. Paralel cu acest prim set de idei este şi axa dragoste – respect. Sistemul urmăreşte să măsoare cât mai eficient nivelul de emoţie şi cel al angajamentului. Un lovemark adevărat iubeşte, dar şi respectă clienţii.

Esenţa conceptului de lovemark are la bază o idee destul de simplă, dar bine pusă în valoare: omul este considerat o fiinţă raţională, dar în realitate este mai degrabă influenţat de emoţii. Neurologul Donald Calne zice că „diferenţa esenţială dintre emoţie şi raţiune este că prima duce la acţiuni, în timp ce ultima determină concluziile.” Brandurile sunt într-o continuă schimbare, la fel este şi consumatorul, care nu mai doreşte doar să asculte, ci şi să participe. Cumpărătorului modern îi place să-şi aleagă propriile „setări” şi apelează tot mai mult la personalizare.

Clientul actual are un simţ critic din ce în ce mai dezvoltat şi pare să devină imun la valul de mesaje care-l invadează zilnic. Dar acest apel la emoţie ne determină să alegem, să reţinem şi să folosim în timp anumite mărci. Lovemarks reprezintă următorul nivel pentru branduri, sunt speciale, tocmai de aceea sunt atât de îndrăgite. Un lovemark reuşeşte să împingă loialitatea unui utilizator dincolo de raţiune, într-o legătură specială.

Mai mulţi cercetători au realizat studii despre  factorii care determină loialitatea faţă de un produs şi au propus diferite modalităţi de măsurare a fenomenului de brand loyalty. Lupta dintre mărci nu mai este una de „raft”, ci s-a mutat în mintea, dar mai ales, în inima consumatorilor. Specialiştii cred că există mai multe tipuri de cumpărători: cei care cumpără de fiecare dată acelaşi brand, clienţi care urmăresc două sau trei branduri din aceeaşi categorie, o parte care achiziţionează un singur brand, pentru un timp şi în final, persoanele care sunt mereu în căutarea noutăţilor. Un lovemark adevărat se încadrează în prima categorie, adică reuşeşte să capteze cumpărătorul atât de mult încât să revină mereu.

Pe site-ul dedicat noului concept, susţinut de agenţia Saatchi & Saatchi, există o rubrică dedicată poveştilor celor mai îndrăgite lovemarks. De pildă, Coca-Cola nu este doar unul dintre cele mai populare şi bine vândute branduri la nivel global, dar şi un lovemark emblematic. De asemenea, această categorie specială de produse înveseleşte şi lumea copiilor. Într-o eră a jucăriilor hi-tech sau a păpuşilor fotomodel, compania japoneză Sanrio aduce în atenţia celor mici o pisicuţă drăgălaşă, Hello Kitty. Interesant este că personajul nu are gură deoarece, conform creatorilor, aceasta vorbeşte într-un limbaj universal, cel al inimii. Un alt lovemark îndrăgit de toate vârstele este şi Kinder Surprise care îmbină dulcele preferat al copilăriei, ciocolata, cu bucuria descoperirii unei noi surprize de fiecare dată.

Fiecare dintre noi are câte un lovemark. Unii nu îşi imaginează nici măcar o zi fără smartphone, alţii fără cafeaua preferată sau fără produsele potrivite de îngrijire. Un alt exemplu interesant este crema Nivea. Numele produsului provine din limba latină şi se traduce prin „alb(ă) ca zăpada”. Utilizarea din generaţie în generaţie este o poveste comună multor consumatori Nivea şi a fost ideea de bază pentru campania ce marca 100 de ani de existenţă pe piaţă.

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Şi brandurile au sentimente ! Despre emoţia în publicitate, marketing emoţional şi storytelling

Avatar

Published

on

            Procesul de branding a devenit deja o practică răspândită, atunci când un produs vrea să-şi facă loc pe piaţă. Competiţia acerbă şi evoluţia mijloacelor de comunicare au determinat schimbări ale tacticilor de promovare. Brandurile au înţeles că de multe ori calea către cumpărător nu trece întotdeauna prin raţiune, ci prin inimă, sentimente şi emoţii. Aşa au apărut ramuri precum marketingul emoţional sau conceptul de storytelling, adică integrarea poveştilor.

 

Specialiştii care studiază ramura psihologiei reclamei clasifică emoţiile în pozitive şi desigur, emoţii negative. În funcţie de context, o companie poate apela fie la prima categorie, fie la cea din urmă, pentru a-şi promova produsul. De menţionat este că un brand autentic oferă mai mult decât emoţii asociate momentului, ci adevărate sentimente faţă de acel produs care ne determină să-l achiziţionăm cu orice ocazie.

Un brand transmite informaţii şi bineînţeles emoţii, în mai multe moduri. De la reclamă, până la culoarea reprezentativă, totul face parte din procesul de branding. Succesul unui brand nu este determinat de culoarea pe care o are logo-ul, dar cu siguranţă este un detaliu care contribuie la conturarea imaginii în timp a mărcii. Adunate împreună, toate aceste detalii întăresc identitatea produsului. În continuare, avem un scurt ghid al culorilor şi al semnificaţiilor acestora, folosite în marketing:

  • Verdele duce cu gândul la natură, prospeţime, educaţie şi este preferat de cei din turism, resurse umane sau sănătate. (Animal Planet, Android, Starbucks, etc.)
  • Albastru, ales şi de Faceboook, inspiră credibilitate şi profesionalism.
  • Roşul este o culoare îndrăzneaţă, care transmite putere şi pasiune. Multe branduri de succes au optat pentru această nuanţă, iar câteva dintre acestea sunt Coca-Cola, Lego, Canon, Lay’s, Avis sau KFC.
  • Culoarea orange transmite o stare de bine, veselie şi prietenie. Avem aici Fanta, Mozilla Firefox, Amazon sau Nickelodeon.
  • Creativitatea şi inteligenţa sunt deseori asociate cu nuanţele de violet. Yahoo! sau Telekom fiind doar două exemple.
  • Non-culorile au şi ele farmecul lor, pot fi stabile, puternice, dar şi pure. Vezi Apple, Puma, Nike, Honda, Cartoon Network şi lista poate continua.
  • Există şi cazuri în care este preferată combinaţia mai multor culori. Diversitatea este pe placul celor de la Google, Windows, NBC sau eBay.

Vă mai amintiţi de Cosmote ? Actualul Telekom a lansat înainte de procesul de rebranding, una dintre cele mai emoţionante reclame. Spot-ul surprinde importanţa comunicării, în special a celei care uneşte generaţiile. Copilul devenit acum adult, îşi pierde răbdarea în faţa întrebărilor repetate ale tatălui bătrân şi bolnav, despre un fluture. Dar rememorarea unui episod similar din copilărie, atrage după sine regretul şi împăcarea. Filmuleţul lasă impresia urmăririi unui scurt metraj, unde beneficiarul ne este dezvăluit abia la final. Cosmote nu încearcă aici să vândă ceva în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă să crească gradul de awareness al clienţilor.

 

Practici înrudite: marketing şi branding emoţional

Apelul la emoţie nu este o idee tocmai nouă pentru publicitari, dar oferă cu siguranţă un avantaj competitiv în piaţă. Pentru mulţi practicieni, loialitatea consumatorilor înseamnă profit. Un branding bine realizat reuşeşte să treacă de la consumatori la oameni, de la produs la experienţă, de la onestitate la încredere, de la comunicare la dialog, de la identitate la personalitate şi tot aşa. Emoţia este cea care leagă consumatorul de un anumit produs.

Emoţiile puternice ne iau prin surprindere, dar ce este frumos se termină repede. Tocmai de aceea, emoţia trebuie dozată şi împărţită în mai multe stadii: trezirea interesului pentru produs, decizia de cumpărare, repetarea acţiunii, loializarea cumpărătorului, promovarea şi susţinerea produsului de către client însuşi. Există inclusiv clasamente ale diferitelor stări, unde primele locuri sunt ocupate de amuzament, interes, surprindere, fericire şi încântare. Reţelele de socializare au ştiut foarte bine cum să exploateze bucuria de a împărţi tot felul de experienţe cu ceilalţi oameni.

Samsung este un alt brand îndrăgit de milioane de utilizatori din întreaga lume. Chiar dacă acum sunt la modă versiunile cele mai recente, campania desfăşurată odată cu lansarea modelului Galaxy S3, a transformat un device, un obiect, într-o „persoană”. Această bucăţică de tehnologie te înţelege, împarte ceea ce este în inima ta, păstrează momente importante şi este creat special pentru oameni.

Cum sporeşte emoţia prin storytelling

Astăzi, a crea o reclamă poate fi considerată o adevărată artă. În locul unui îndemn clasic spre cumpărare, privitorul este purtat într-o altă lume, prin intermediul poveştilor. Conceptul are la bază o idee interesantă: „Spunerea poveştilor este o parte integrantă a ceea ce ne diferenţiază pe noi ca şi fiinţe umane.” Poveştile nu trebuie să fie reale pentru a ne impresiona, dar cu siguranţă se cere un scenariu bun şi personaje originale surprinse ca atare în timp, spaţiu şi acţiune. Dar această tehnică nu le rezolvă pe toate. Poveştile nu pot îndeplini toate obiectivele companiei. Ele trebuie să se îndepărteze pe cât se poate de clişee, iar fără o execuţie profesionistă, o idee bună se poate pierde. Însă tuturor ne plac poveştile, fie că suntem mici sau adulţi şi de multe ori povestea este cea care ne determină să alegem un anumit brand.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0