Connect with us

Industria de Publicitate

ZenithOptimedia: 10 trenduri în 2016 în zona de publicitate pe mobile

Avatar

Published

on

ZenithOptimedia a dezvăluit 10 trenduri ce reflectă modul în care avansul tehnologic contribuie la adoptarea de consumatori a unui stil de viaţă în care dispozitivele mobile vor dobândi un rol din ce în ce mai amplu, oferind astfel noi oportunităţi de interacţiune pentru branduri şi consumatori.

Punctul de plecare pentru cele 10 trenduri este cel mai recent raport de cercetare realizat de ZenithOptimedia (ZO), reţeaua din care face parte Zenith Romania, în parteneriat cu GlobalWebIndex – The Mobile Imperative – care constată că până în 2018 tinerii din întreaga lume vor petrece mai mult timp accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, faţă de accesul pe baza tuturor celorlalte dispozitive.

Sub titlul “Empowering The Mobile Consumer”, cele 10 trenduri subliniază necesitatea unei abordări de marketing de tip “mobile first”, pe măsură ce dispozitivele mobile evoluează de la stadiul de media, din mixul de media, la cel de platformă de bază pentru comunicarea de brand.

 

Trend 1 – De la text la voce: căutarea vocală revoluţionează experienţa mobilă

Căutarea vocală este disponibilă de aproape opt ani, dar puţini consumatori folosesc în mod regulat această facilitate. Însă trecerea de la browserele mobile la aplicaţii şi progresul tehnologic care a contribuit la creşterea uşurinţei şi a siguranţei de folosire a acestei facilităţi, sunt factori care vor propulsa căutarea vocală în 2016. Pentru branduri va fi necesară o reevaluare a strategiilor de căutare pentru a beneficia de modul diferit în care oamenii îşi vor vocaliza căutările.

Trend 2 – Conţinut personalizat pentru consumatorii mobile

Odată cu creşterea popularităţii adblocking-ului şi a ineficienţei bannerelor mobile, ZenithOptimedia anticipează că publicitatea nativă va deveni un mod tot mai important de relaţionare cu consumatorii. Conţinutul publicitar de natură nativă se adaptează la forma şi funcţia mediului editorial în care apare. Brandurile vor avea nevoie să evalueze modificările necesare procesului creativ pentru a introduce componenta nativă ca parte esenţială a strategiei lor de marketing.

Trend 3 – Inteligenţa de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil

Emoji – imaginile digitale sau pictograme care exprimă o idee sau emoţie – devin parte a limbajului consumatorului mobil. Pentru generaţia Millennials, emoji reprezintă limbajul prezentului şi totodată o oportunitate. În timp ce unii oameni nu interpretează corect caracterele, limbajul emoji transcende graniţele culturale şi lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou şi autentic de a interacţiona cu cei din această generaţie.

Trend 4 – Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant pentru a interacţiona cu consumatorii

Pe măsură ce Generaţia Millennials şi Generaţia Z îşi pierd interesul pentru reţelele de tip Facebook şi Twitter, aplicaţiile de mesagerie instant devin platforma preferată de aceştia, în paralel cu creşterea interesului tinerilor consumatori faţă de relaţiile personale cu grupuri specifice de prieteni şi de familie. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru dezvoltarea de noi experienţe personalizate şi interactive cu şanse ridicate de conversie.

Trend 5 – M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispoziţia maselor

În timp ce mobilul prezintă o multitudine de noi oportunităţi digitale, creşte nemulţumirea consumatorilor faţă de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce caută aceştia este un tip de personalizare cu o amprentă umană. ZenithOptimedia se aşteaptă ca serviciile de tip concierge să se răspândească dincolo de modă şi retail la noi categorii în 2016, democratizând experienţa de shopping personal. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programări gratuite de styling personal, care pot fi uşor rezervate prin intermediul internetului mobil. Ne aşteptăm ca această combinaţie de personalizare mobil şi in-store să crească în 2016.

Trend 6 – Portofelul Virtual: O nouă platformă de marketing

Portofelul Virtual – tehnologia care permite consumatorilor să plătească in-store pentru produse şi servicii prin intermediul telefoanelor mobile – va deveni o nouă platformă de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate opţiuni de găzduire a portofelelor virtuale – Apple Pay şi Android Pay – care promit să evolueze în adevărate platforme de marketing, oferind atât servicii, cât şi conţinut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plată, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate şi posibilitatea împărţirii notei de plată.

Trend 7- 3 este un număr magic: imprimarea 3D la dispoziţia maselor

ZenithOptimedia consideră că imprimarea 3D va revoluţiona în următorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metodă mai rapidă şi mai eficientă de personalizare a produselor în funcţie de preferinţele individuale. Pe măsură ce tehnologia avansează şi devine mai ieftină, ZenithOptimedia spune, citând Forbes, că se aşteaptă ca piaţa de imprimare 3D să crească de patru ori, până în 2020. Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse şi mai rapid şi pentru a oferi consumatorilor o experienţă de brand cu adevărat personalizată.

Trend 8 – Noi spaţii de brand: Experienţele Retail pentru consumatorul mobil

Mai multe branduri se folosesc de spaţii fizice temporare în care consumatorii nu doar cumpără, ci beneficiază şi de experienţe. Aceste spaţii vor permite consumatorilor să interacţioneze fizic cu brandurile descoperite prin intermediul internetului mobil sau cu care au interacţionat mai întâi virtual. Cumpărătorii pot face cu uşurinţă achiziţii oricând, oriunde, dar acest lucru rareori le conferă şansa descoperirilor. Spaţiile pop-up le permit brandurilor să îi surprindă pe consumatori şi să interacţioneze într-o manieră relevantă cu aceştia.

Trend 9 – Servicii oferite către m-shopper: Livrări non-stop

Cumpărătorii online au din ce în ce mai multă nevoie de livrări mai rapide şi mai convenabile. ZenithOptimedia consideră că noile tehnologii şi creşterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor să expedieze comenzile eficient şi într-un ritm adaptat la programul şi stilul de viaţă al cumpărătorilor.

Trend 10 – Realitatea Mobilă: Experienţe augmentate, în mişcare

ZenithOptimedia crede în transformarea realităţii virtuale şi augmentate într-o experienţă de consum pentru mase, graţie lansării de noi tipuri de căşti mai ieftine, şi în progresul aplicaţiilor mobile pentru realitatea virtuală. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate ţinând cont de conceptul de realitate virtuală, astfel că dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experienţelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod în care consumatorii beneficiază de experienţe video de pe smartphone-uri. ZenithOptimedia a lansat pe Facebook primul video publicitar 360 de grade în Marea Britanie, pentru Nestlé.

 

Comentarii

Industria de Publicitate

Strategii de promovare potrivite de Sarbatori

Redactia Radar de Media

Published

on

Perioada Sarbatorilor de iarna nu e potrivita doar pentru pregatirea de concediu si relaxare, ci si pentru cresterea afacerii. Acum, ai mari sanse de a-ti creste vanzarile, mai ales daca serviciile sau produsele pe care le vinzi se adreseaza companiilor, ci publicului larg.

Decembrie e perioada in care noi toti suntem in cautare de cadouri si suntem dispusi sa cheltuim sume mai mari pentru a le face surprize placute persoanelor dragi noua. Daca si tu vrei sa profiti de aceasta perioada, iata cateva sfaturi si strategii.

Opteaza pentru un mix de elemente de promovare

Vrei sa fii pelista lui Mos Craciun? Atunci promoveaza-te intens inainte de Sarbatori. Asigura-te ca optezi pentru un mix de elemente de promovare, pentru a atinge un numar cat mai mare de persoane cu obiceiuri diferite. Iar daca promovarea iti aduce beneficii suplimentare, cum ar fi vizibilitate si link-uri pentru SEO, poti spune ca strategia ta va atinge mai mult de un obiectiv.

Te-ai decis sa te promovezi in luna decembrie? Vezi daca ti se potriveste si tie oferta de Sarbatori.

Mergi pe emotii pozitive

Oamenii asociaza sarbatorile cu momentele placute si fericite petrecute cu familia, iar acest lucru poate fi de un real ajutor pentru campania ta de marketing. Utilizeaza culorile si simbolurile de sarbatoare pentru a-ti prezenta produsul in cea mai favorabila lumina si a trezi emotiile pozitive ale cumparatorilor. Acum este mai usor ca oricand sa faci marketing!

Consumatorii folosesc retelele de socializare pentru a se inspira in perioada sarbatorilor. Fii si tu acolo!

In perioada sarbatorilor utilizatorii incep sa foloseasca social media si pentru a cauta cele mai bune idei si oferte de cumparaturi. Statisticile arata ca 15% dintre cumparatori apeleaza in timpul sarbatorilor la Facebook pentru inspiratie, motiv pentru care campania ta de marketing de pe social media va fi mai bine vazuta decat in restul anului. Deci nu uita de promovarea pe Facebook cand vine vorba de campaniile tale de Sarbatori.

De sarbatori iti poti creste numarul clientilor

In perioada sarbatorilor ai sanse mari sa fii cautat de clientii mai vechi, dar si de noi clienti. Statisticile arata ca acum traficul de consum creste cu 150%, ceea ce inseamna un numar mare de potentiali clienti. Insa, daca nu iti faci un marketing special de sarbatori, poti scapa ocazia.

Ai sansa de a face lucruri benefice pentru comunitate.

Sarbatorile sunt momentul in care cu totii devenim mai buni, ele fiind oportunitatea excelenta de a face un bine pentru comunitate. Asociaza-te intr-un parteneriat pentru o cauza nobila alaturi de alte organizatii si firme. Daca o faci bine si in spiritul sarbatorilor, nu numai ca te vei simti mai bine, dar vei avea sansa sa iti cresti vanzarile si sa iti construiesti o imagine pozitiva, oamenii asociind afacerea ta cu generozitatea si daruirea.

Citește și „Atelierele ILBAH anunță parteneriatul cu GEMINI CAD Systems”.

Foto: Pixabay

Comentarii

Continue Reading

Digital

Despre optimizarea seo inainte de lansarea unui site

Avatar

Published

on

Pentru ca in ziua de azi exista un numar extrem de mare de site-uri, sa te faci remarcat este destul de greu, daca nu colaborezi un un specialist. Competita creste din ce in ce mai mult, si atunci este absolut necesar ca optimizarea seo sa fie continuu imbunatatita.

Prin urmare, trebuie sa ai la indemana o metoda de a face optimizare inainte de a lansa un site, pentru a putea fi inaintea celor care sunt in proces de construire a brand-ului.

Iata cateva lucruri interesante si utile despre optimizarea seo inainte de lansarea efectiva a unui site.

 

Optimizeaza elementele de baza

Daca nu vrei sa apelezi la o agentie seo adult, atunci poti face chiar tu acest lucru. Construirea unei pagini ”in curand” este esentiala inainte de a construi efectiv site-ul. De ce este acest lucru important? Ei bine, ceea ce trebuie sa stii este ca motoarele de cautare ofera in general  mai multa autoritate site-urilor vechi, si prin urmare, este nevoie de mai mult timp pentru a obtine un loc fruntas in Google.

Prin crearea unei pagini ”in curand” vei avea posibilitatea sa te lansezi mai repede decat in mod normal. Robotii nu au absolut nici o treaba cu acest gen de mesaj de pe un site, acestia fiind mai mult interesati de continut, de cuvintele cheie, si mai ales de experienta utilizatorului. Noua pagina reprezinta fara indoiala o sursa excelenta de leaduri. Ceea ce trebuie tu sa faci este sa folosesti un apel puternic la actiune, apel care sa aiba puterea de a-i convinge pe cei care iti viziteaza site-ul sa completeze un formular. In schimb, le poti oferi un video sau un ghid PDF.

Daca toti acesti pasi ti se par complicati si nici nu ai experienta necesara pentru a face acest lucru, atunci cauta in zona ta o agentie seo adult. Retine ca aceasta pagina va ajuta nu doar la optimizarea seo, ci si la construirea unui brand puternic. Profesionistii care lucreaza intr-o agentie seo adult vor stii cum sa utilizeze imaginile, culorile, si mai ales sloganul si limbajul pentru a le comunica vizitatorilor punctele de baza ale comunicarii ulterioare.

 

Construieste profilurile de social media

In ceea ce priveste optimizarea seo, trebuie stiut ca este foarte important a iti creezi comunitati pe retelele de socializare inainte de lansarea propriu zisa a site-ului. Este esential sa te asiguri ca ai deja un public fidel, care s-a familiarizat oarecum cu brand-ul tau. Prin impartasirea unui continut de calitate foarte buna vei reusi sa cresti semnificativ increderea internautilor in business-ul tau, ceea ce inseamna ca iti vei construi o reputatie cu autoritate.

Creeaza profiluri complete pe retelele de socializare cele mai populare precum Facebook, Twitter, sau LinkedIn, dar si pe alte platforme care se adreseaza publicului tau tinta. Dupa ce ai facut acest lucru trebuie sa conectezi fiecare profil in parte cu pagina ”In curand”, si sa te asiguri ca potentialii tai clienti pot obtine informatiile necesare legate de lansare, apasand un singur buton.

 

Creeaza continut de calitate                                                                                                                        Orice strategie de optimizare are nevoie de continut de calitate. De ce? Ei bine, pentru ca acest continut va aduce trafic organic catre site-ul tau, chiar daca esti la inceput. Pentru ca acest continut trebuie urcat periodic, este necesar sa te pregatesti dinainte cu mai multe articole, pentru a avea cat mai multi vizitatori.

In unele cazuri, este o idee excelenta ca inainte de lansare sa incepi un blog. Facand acest lucru, vei avea posibilitatea sa faci anunturi pre-lansare si sa adaugi in permanenta continut nou si interesant. Mai mult decat atat, trebuie sa te asiguri ca acest continut are potential sa atraga link-uri.

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Marca Etică RAC, un pas important în autoreglementarea pieței de publicitate în România

Avatar

Published

on

Consiliul Român pentru Publicitate lansează un nou proiect menit să ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială

Marca Etică RAC va intra în vigoare începând cu anul viitor și va putea fi accesată de orice brand care activează în România

În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.

De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”, spune Laurențiu Gheorghiu, membru board RAC și inițiator al proiectului.

Cum funcționează Marca Etică RAC

Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului  RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public.

Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.

Marca Etică va intra în vigoare în 2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului. RAC susține și lucrează alături de reprezentanți ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici internaționale.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0