Industria de Publicitate
Studiu: Procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock s-a dublat în ultimul an
Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, a crescut procentual cu peste 100%, de la 13.9 la 29.26% în ultimul an, conform studiului AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB si BRAT.
În premieră, anul acesta a fost măsurată si folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1.36% pe telefon si 2.11% pe tableta.
Acest fapt duce media la 11.86%, un procent care încă situează România sub decât cifrele înregistrate în piețele dezvoltate (de exemplu, în SUA procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28.5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% si pe dispozitivele mobile).
La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT si IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.
Specialiștii implicați în studiu transmit un semnal de alarmă de care industria de marketing si comunicare digitală trebuie să țină cont.
„Din 3.832 de respondenți chestionați pentru acest studiu, 92.9% din utilizatori au susținut că vor continua să folosească un ad-blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad-blocking-ul nu este o problema trecătoare si că ne putem aștepta la o continuare a creșterii liniare atât în 2017 cât si în anii următori. Procentul mic înregistrat pe mobil e încurajator dar există țări unde si acesta a ajuns chiar peste 50%”, spune Aidan Joyce, CEO Oriel – companie specializată în soluții de evitare a adblockingului si partener tehnologic al studiului.
„Cred că este momentul oportun ca industria de publicitate online sa își unească forțele si să se concentreze pe interesul comun: transmiterea către utilizator a unui mesaj publicitar adecvat si relevant în raport cu nevoile si așteptările sale, într-o maniera agreabila si atractiva”, spune Arina Ureche, director general BRAT.
„Întreaga industrie trebuie sa se concentreze pe experiențe si pe performanță, pe vehiculele cele mai potrivite, pe vârfurile tehnologiei si pe creativitate. Agresivitatea în comunicare va fi mereu sancționată de către utilizatori”, a comentat Ionuț Oprea, președinte IAB România.
„Mesajul consumatorilor români de media digitală locală e clar: trebuie să trecem de la etapa urmăririi cu atenție si îngrijorare a fenomenului la etapa acțiunilor concrete. Clienții, agențiile de media si de creație si producătorii de conținut trebuie să se așeze la aceeași masă, să facă front comun si să aplice măsuri clare pentru îmbunătățirea standardelor calitative ale campaniilor”, consideră Dragoș Stanca (Think Digital Group), consultant media si Adrian Moțîrlichie (TailWind), realizator al studiului.
Din ce domenii sunt site-urile cu cel mai mare procent de adblock, ce schimbări s-au produs față de anul trecut, care e portretul robot al utilizatorului, care sunt principalele motive pentru care românii instalează programe de blocare a publicității online, ce i-ar face să se răzgândească, precum si multe alte informații utile industriei de marcom digital găsiți în studiul complet, care poate fi descărcat gratuit de la acest link.
Foto Credit: ThinkDigital
-
AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență
-
Emisiunio săptămână ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
Emisiunio săptămână ago
Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!
-
Filmeo săptămână ago
Hamas – Violenta nu e o optiune, in curand in cinematografe
-
Reality Show2 săptămâni ago
Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!
-
Documentaro săptămână ago
James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie
-
EVENTS3 zile ago
“Fii regina pentru o zi” – eveniment unicat in Romania.
-
Program TVo săptămână ago
Programul HAPPY CHANNEL pentru săptămâna 19 – 25 aprilie 2024
-
AUDIENȚE TVo săptămână ago
Ana Maria Pal a părăsit Survivor All Stars, iar concurenții rămași vor da, diseară, bătălia Imunității: ”unul singur va căpăta acest colan”
-
Mondeno săptămână ago
Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”
-
Culturao săptămână ago
Alege să dăruiești o carte cadou cu ocazia sărbătorilor pascale
-
Reality Showo săptămână ago
Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii
-
EVENTSo săptămână ago
Mai sunt doar 100 de zile până la Jocurile Olimpice Paris 2024, transmise pe Eurosport și Max
-
Analize Audiente TV3 săptămâni ago
AUDIENȚE în Prime-Time în luna martie. Antena 1 este depăşită de Kanal D la nivel național. KANAL D performanțe remarcabile cu un plus de 100.000 de telespectatori !
-
Special TVo săptămână ago
Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 15 – 21 aprilie 2024