Connect with us

UTILE

Birourile viitorului – 3 provocări pentru manageri, în loializarea angajaților

Loializarea angajaților devine o sarcină tot mai solicitantă pentru managerii moderni, iar unul dintre aspectele esențiale este spațiul de lucru. Află cât de important este locul unde se desfășoară activitățile profesionale, din articolul de mai jos:

Published

on

Sursă foto: Unsplash
Reclame

Loialitatea angajatilor moderni nu mai depinde strict de recompensele financiare, ci și de felul în care managerii reușesc să pună în aplicare conceptul de people centricity. Sustenabilitatea business-urilor viitorului nu mai constă în obținerea de profit, mai întâi de toate, ci în a avea angajați sănătoși și mulțumiți de munca pe care o fac.

1. Regândirea spațiilor de birouri

Clădirile de birouri, campusurile de muncă, toate spațiile dedicate activităților profesionale, trebuie regândite, astfel încât să poată oferi protecția sanitară de care au nevoie angajații, dar să fie și un mediu care încurajează colaborarea între echipe.

În birourile viitorului coexistă 4 concepte: sustenabilitatea (consum eficient de energie), Well-Being (confortul asigurat pentru angajați), green (clădirile verzi), sănătatea clădirilor (IMMUNE Building Standard™). Înainte de pandemie, accentul era pus pe sustenabilitate, well-being și green. În noua normalitate, accentul este pus de asemenea și pe sănătatea clădirilor, în sensul creării unui mediu sigur pentru angajați (acestora nu trebuie să le fie teamă să se întoarcă fizic la birou), asigurat de IMMUNE Building Standard™.

Conceptul IMMUNE Building Standard™ își continuă expansiunea globală, începută în 2020. A fost aplicat pentru clădiri de birouri, spații industriale, rezidențiale și, acum, este implementat și în clădirile instituțiilor de învățământ precum prestigioasa St. Catherine’s British School din Atena.

2. Regândirea experienței de lucru și a birourilor care devin hub-uri sociale

Importanța socializării și a interacțiunii într-un cadru informal cu colegii a devenit tot mai importantă pentru evoluția profesională și personală a oamenilor, mai ales în rândul tinerilor care sunt la început de drum în carieră. 63% consideră că existența în apropierea biroului a unor parcuri și spații verzi ar ajuta la o mai bună relaționare cu colegii de birou. Totodată, angajații consideră că, dacă ar avea în proximitatea zonei unde lucrează, restaurante și cafenele (46%) sau zone dedicate socializării în interiorul clădirilor de birouri (30%), ar reuși să lege relații mai bune cu colegii de birou și să contribuie, astfel, la dezvoltarea echipei – arată un sondaj Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor.

Pentru un exemplu concret, amintim de YUNITY Park, un concept nou de real estate, care va include o pădure urbană, spații de co-living și co-working, un food hall, un amfiteatru exterior de evenimente, un centru pentru conferințe și multe alte destinații premium pentru angajații parcului. Aici, conceptele de co-living, co-working sau work-life balance sunt omniprezente și pot fi exploatate chiar la locul de muncă.

3. Regândirea politicilor de recompense/beneficii extrasalariale

Angajații sunt din ce în ce mai greu de motivat de către companii, iar salariile nu mai sunt considerate argumentul suprem – o arată studiile recente ale marilor companii de recrutare, ce reconfirmă tendința românilor de a migra cu ușurință de la o companie la alta, în căutarea împlinirii profesionale și a unui mediu de lucru atractiv.

În această nouă lume a câmpului muncii, recompensele materiale nu mai sunt suficiente, iar angajații moderni rămân loiali companiilor, atâta vreme cât se regăsesc în valorile culturii organizaționale și au oportunități de dezvoltare profesională și umană. 

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending