Cadouri de Crăciun de la CNA pentru posturile de ştiri: amenzi în valoare de 40.000 lei!

0
1159

CNA a acordat o serie de amenzi posturilor de televiziune care au difuzat emisiuni electorale. Astfel cea mai mare amendă a mers către postul România TV, care potrivit comunicatului de presă CNA, remis RADAR DE MEDIA a încasat suma de 30.000 lei .

Au mai luat amenzi posturile B1TV şi Antena 3.

 

Iata textul comunicatului CNA: 

 

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat, ca urmare a reclamațiilor primite și a autosesizării, o serie de rapoarte de monitorizare întocmite de direcția de specialitate pentru emisiuni difuzate în campanie electorală – de posturile centrale de televiziune și de radio – în perioada 18.11 – 01.12.2016, precum și în data de 11.12.2016, ziua votului.

Totodată, Direcția Monitorizare a prezentat și date statistice privind monitorizarea reflectării campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului la posturile centrale de televiziune și de radio pentru perioada 11.11-01.12.2016. Constatând încălcări ale legislației în vigoare, membrii Consiliului au decis să sancționeze următorii radiodifuzori:

 

– România TVamendă în cuantum de 30.000 de lei pentru încălcarea prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu privire la obligația de a asigura informarea obiectivă a publicului, precum și a dispozițiilor art. 47 alin. (1) și art. 64 alin. (1) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. La aplicarea sancțiunii s-au avut în vedere, în special, emisiuni informative și emisiunea „Cheia zilei”, transmise în data de 09.12.2016, când s-a difuzat o înregistrare audio-video prezentată ca a fi din partea grupării de hackeri Anonymous, în cadrul căreia o voce (modificată digital) pretinde că incendiul de la clubul Colectiv a fost premeditat de miliardarul american George Soros în beneficiul lui Dacian Cioloș. Difuzarea înregistrării a fost urmată de discuții în studio, printre titlurile afișate pe ecran regăsindu-se: „ACUZAȚII-ȘOC: SOROS A PUS LA CALE TRAGEDIA DE LA COLECTIV; SOROS, TRANZACȚII DUBIOASE PENTRU FINANȚAREA OPERAȚIUNII COLECTIV; MINCIUNILE LUI CIOLOȘ, DEMASCATE ÎNAINTE DE ALEGERI; INCENDIAR: SOROS ACUZAT CĂ A REGIZAT CĂDEREA GUVERNULUI ÎN ROMÂNIA; LOVITURĂ DE STAT MASCATĂ SUB TRAGEDIA DIN COLECTIV, ADEVĂRURI ASCUNSE”. De asemenea, sancțiunea a cuprins și emisiunile „Ultima oră” din 29.11.2016 și „Alege pentru România” din 11.12.2016;

 

România TV somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 14 lit. c) și art. 5 lit. c) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale din anul 2016 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului. A fost reținută și încălcarea art. 71 lit. b) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente;

 

Antena 3amendă în cuantum de 5.000 de lei pentru încălcarea dispozițiilor art. 46 alin. (1) și (2) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Sinteza zilei” din 15.11.2016, în care unul dintre subiectele abordate a fost despre un magistrat cu dosar de internare la psihiatrie, prezentându-se documente, fără păstrarea confidențialității;

 

Antena 3somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 14 lit. c) și art. 5 lit. c) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016;

 

B1 TVamendă în cuantum de 5.000 de lei pentru încălcarea dispozițiilor art. 40 alin. (1) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Dosar de politician” din 01.12.2016. Moderatorul a prezentat o fotografie cu caracter denigrator susținându-se că îl înfățișează pe un candidat USR numindu-l „candidat soroșist”, fără a respecta principiul audiatur et altera pars;

 

B1 TV somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 14 lit. c) și art. 5 lit. c) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016;

 

– Realitatea TV – somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 5 lit. c) și art. 10 alin. (2) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016.

 

De asemenea, după analizarea solicitării de prelungire a valabilității licenței audiovizuale, constatând nerespectarea art. 20 alin. (2) din Decizia nr. 277 din 6 iunie 2013, Consiliul a decis sancționarea cu somație publică a societății FIX ZECE MEDIA SRL Tecuci.

 

Foto Credit: CNA

 

Comentarii