Connect with us

UTILE

Irina Schrotter: „A venit momentul să le cerem marilor corporații din Iași să investească în comunitatea locală”

Published

on

Reclame

Romanian Creative Week, cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, organizat la Iași în perioada 20 – 30 mai 2022, a crescut enorm la a doua ediție prin comparație cu prima și datorită deschiderii autorităților locale, dar și a unor companii naționale care au înțeles că trebuie să susțină viața socială și culturală din România.

Această misiune nu este asumată, însă, de cele mai multe dintre corporațiile care activează în Iași, a arătat Irina Schrotter, reprezentantul Federației Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), organizatorul Romanian Creative Week.

„Din păcate, corporațiile din Iași și marii angajatori din orașul Iași, companii cu sute și mii de angajați, nu au înțeles să sprijine acest eveniment. Nu au bugete alocate pentru comunitate. Întotdeauna ni se spune că nu au decât buget pentru HR. Cred că este vina noastră că le permitem acestor corporații să vină în Iași, să absoarbă mii de angajați tineri și să nu investească deloc în comunitatea locală, să nu susțină viața socială și culturală de aici.

Nu se poate să nu aibă bani pentru comunitatea în care își dezvoltă afacerilor. Cred că este momentul să începem cu toții să solicităm acest lucru, pentru că, altfel, vom fi pur și simplu ignorați și nu vom construi nimic”, este apelul făcut de către Irina Schrotter către comunitatea locală.

Susținere de la administrațiile centrală și locală din Iași

Aceasta a menționat că, prin comparație, firme mici și mijlocii din Iași au fost mult mai deschise de a întoarce o parte din beneficiile lor către comunitate și s-au mobilizat.

Romanian Creative Week s-a bucurat, pe de altă parte, de susținerea administrației locale și centrale. În

schimb, a constatat Irina Schrotter, există încă neînțelegeri în comunitatea culturală din Iași, care continuă să fie dezbinată și să fie măcinată de mize mici.

„Mă bucură foarte mult să văd că primarul Mihai Chirica și echipa de consilieri a orașului Iași au înțeles că Romanian Creative Week este un eveniment pentru care ei trebuie să dea un cec în alb, prin urmare nu au intervenit în nici un fel în demersurile artistice pe care noi l-am propus.

Lucru pe care nici noi, organizatorii, nu l-am făcut. Doar am ales niște curatori, profesioniști în care credem, oameni care au un cuvânt puternic de spus având în vedere educația, experiența și interdisciplinaritatea de care au dat dovadă pe tot parcursul carierei lor.

Îi mulțumesc ministrului Culturii, Lucian Romașcanu, care este primul ministru al Culturii care a înțeles, într-un sfert de oră, cinci lucruri pe care i le-am explicat, mi-a dat soluții la toate cinci și lucrurile s-au întâmplat. Pentru mine, asta înseamnă foarte mult, pentru că am pierdut foarte mult timp și foarte multă energie să le explicăm celor din administrația centrală ce înseamnă industriile creative”, a mai arătat Irina Schrotter.  

RCW este un festival național. Frustrările locale nu își au rostul

„Din păcate, în comunitatea noastră culturală au apărut tot felul de discuții, odată cu dezvoltarea Romanian Creative Week. Unii artiștii și creatorii din Iași acceptă mai greu acest desant de creatori români din țară și din diaspora, de designeri și creatori internaționali care au fost invitați de curatorii de la RCW.

Noi, RCW, suntem o platformă de interconectare între industriile creative. Ne-am poziționat ca o platformă națională, nu locală, regională, prin asta înțelegând Europa de Est, și internațională.

Frustrările comunităților locale nu își au locul la un eveniment național. Noi suntem deschiși, cine ne-a contactat a fost invitat la acest eveniment, am reacționat pozitiv la toate solicitările. Dar nu cunoaștem toate comunitățile de creatori din acest oraș, însă tuturor artiștilor le spun că au o ușă deschisă la noi”, a precizat Irina Schrotter.

Susținerea unor companii naționale și internaționale

Multe dintre evenimentele ce au loc în cadrul Romanian Creative Week – care a adus la Iași Peste 800 de artiști, zeci de concerte, 12 expoziții, peste 40 de show-uri de modă, spectacole de arte vizuale, festival de film, tabără de creație muzicală, târguri, workshop-uri și dezbateri din lumea creativității – se desfășoară în spațiile Palas.

„Îi mulțumesc prietenului nostru Iulian Dascălu, cu tot ceea ce a construit în acest oraș și în toată țara. Îmi place să spun un lucru: ceea ce noi am reușit cu echipa Palas-Iulius în aceste două ediții RCW sper că este o demonstrație pentru toată țara că atunci când antreprenorilor le pasă de comunități, investesc în viața socială a comunităților respective, lucrurile vor exploda, așa cum vedem că se întâmplă la Iași.

Îi mulțumesc personal lui Iulian Dascălu și sper să creștem colaborarea la Iași, la Timișoara la Cluj sau la București”, a promis reprezentanta FEPIC, organizatorul Romanian Creative Week.

Amplul eveniment nu ar fi putut avea loc fără susținerea unor bănci importante din România, dar și a unor corporații mari cu acoperire națională și internațională.

„Evenimentul nostru a reușit să își facă prieteni în zona corporatistă, reprezentativi în plan național și internațional. Noi îi privim ca parte din familia noastră deja. Îi mulțumesc doamnei Anca Ungureanu, de la UniCredit, care a alocat un buget dublu și foarte mare față de anul trecut, care ne-a permis să extindem atât de mult evenimentul. De asemenea, prietenilor de la Raiffeisen Bank, care sunt alături de noi de la Romanian Fashion Week. Mulțumesc băncilor nu doar pentru aportul financiar, ci pentru că aduc evenimentului nostru și partea de clientelă care știe să înțeleagă și să investească în astfel de evenimente. Desigur, prietenilor de la BCR, Lancome, Philips, Vodafone, Glo și tuturor celor care ni s-au alăturat în acest amplu proiect creativ”, a încheiat Irina Schrotter.

Advertisement

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat, până în prezent, peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești. Alături de FEPIC, organizatori ai evenimentului sunt: Palas, Primăria Municipiului Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Rodotex.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending