A-Z NEWS
2014: Primul an de crestere a pietei media din Romania, dupa cinci ani de declin
Potrivit estimarilor Zenith Romania, piata locala de publicitate va creste cu 2.8% pana la finalul anului 2014, evolutie datorata in principal expansiunii mediului digital (+12%). Se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 milioane de dolari.
Mobile-ul devine segmentul de publicitate cu cel mai mare progres
Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.
Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Preconizam ca la sfarsitul anului viitor va ajunge la 6 – 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica.
TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%.
Sursa datelor: Zenith Romania Forecast (Septembrie 2014)
La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG – non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%)acopera jumatate din totalul investitiilor media.
Sursa datelor: Zenith Romania Forecast (Septembrie 2014)
*Nota: FMCG – non alimentare: aceasta categorie cuprinde produse de uz casnic, produse de igiena personala
cosmetice: aceasta categorie cuprinde produse de infrumusetare
La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 – 6% a consumului de publicitate
Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.
Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an).
Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei. Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).
Mihai Știrbu este Senior Editor și îi poți scrie la mihai.stirbu(a)radardemedia.ro
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
EVENTSo săptămână ago
“Fii regina pentru o zi” – eveniment unicat in Romania.
-
Program TV6 zile ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 29 aprilie – 05 mai 2024
-
AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
Ana Maria Pal a părăsit Survivor All Stars, iar concurenții rămași vor da, diseară, bătălia Imunității: ”unul singur va căpăta acest colan”
-
Topuri anualeo săptămână ago
AUDIENȚE TV: Grupul PRO – cea mai mare cotă de piață trimestrială din ultimii 10 ani!
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 22 – 28 aprilie 2024
-
Documentar2 săptămâni ago
James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!
-
Filme2 săptămâni ago
Hamas – Violenta nu e o optiune, in curand in cinematografe
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul HAPPY CHANNEL pentru săptămâna 19 – 25 aprilie 2024
-
Reality Show2 săptămâni ago
Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!
-
K-News & Cultureo săptămână ago
„Floarea nopții” – un nou serial coreean de excepție, producție 2024, la TVR 1
-
Eurovisiono săptămână ago
Eurovision 2024 . Țările participante, orașul gazdă, favoriți- VIDEO TOATE MELODIILE
-
Monden2 săptămâni ago
Celebra Naomi a murit. Vedeta ajunsese într-un spital din Germania, în comă
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Zambeste nu te costa nimic 😁
-
Documentaro săptămână ago
NASTY, documentarul despre Ilie Năstase, în selecția Festivalului de la Cannes