Connect with us

ALL MEDIA

STUDIU: Europenii spera intr-un sfarsit al crizei

Redactia Radar de Media

Published

on

Europa iese din recesiune. Aşteptările consumatorilor privind starea economiei şi veniturile au crescut în aproape toate ţările, ambele fiind mai ridicate la sfârşitul lui 2013 decât în anul precedent. Dorinţa de cumpărare continuă să înregistreze fluctuaţii considerabile, însă prezintă şi ea o tendinţă uşor ascendentă. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa, efectuat în 14 ţări europene, pentru al patrulea trimestru al lui 2013.

Comisia Europeană (CE) este optimistă în ceea ce priveşte viitorul. Şi în acest an se anticipează o creştere solidă pentru Europa.Cu toate că CE preconizează o creştere zero pentru 2013 în ansamblu, pentru anul în curs este prevăzută o creştere de 1,4 procente, aceasta urmând chiar să ajungă la 1,9 procente în 2015.

Există însă, în continuare, diferenţe majore între diferitele state membre ale UE. Ţările baltice, respectiv Estonia, Letonia şi Lituania, anticipează rate de creştere cuprinse între 3 procente şi 4 procente. Experţii din Bruxelles preconizează că anul acesta performanţele economice ale ţărilor UE aflate în centrul crizei, cum ar fi Grecia, Italia, Portugalia şi Spania, vor înregistra doar uşoare îmbunătăţiri. Ciprul şi Slovenia vor trebui chiar să aştepte încă un an pentru ca economiile lor să înregistreze din nou rate de creştere.

Deși consolidarea bugetelor şi reformele structurale au pus bazele redresării, rata şomajului nu va scădea imediat. Este adevărat că valoarea producţiei şi a comenzilor preluate a crescut pentru a patra oară consecutiv în octombrie, însă rata de redresare continuă să fie foarte lentă.

CE nu anticipează o scădere accentuată a şomajului nici în Europa, şi nici în zona euro. Rata şomajului în cele 18 ţări din zona euro va continua probabil să rămână la fel de ridicată în 2014 ca şi în anul anterior, situându-se la 12,2 procente. CE anticipează o uşoară scădere, respectiv 11,8 procente, pentru 2015.

România: exporturile puternice stau la baza creşterii

Economia este din nou în creştere în România. Cu toate că în 2012 PIB a crescut cu numai 0,7 faţă de anul precedent, creşterea a fost de 1,8 procente în prima jumătate a lui 2013, fiind şi mai ridicată în al treilea trimestru, respectiv de 4,1 procente.

Pentru 2013 în ansamblu, se preconizează o creştere de peste două procente, tendinţa fiind ascendentă. FMI anticipează, pentru anii care urmează, o creştere cuprinsă între 2,5 procente (2015) şi 3,5 procente (2018).

 În perioada ianuarie – septembrie 2013, exporturile au crescut cu aproape 9 procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Industria auto în special este căutată în afara graniţelor României. Situată la 0,3 procente, creşterea înregistrată în consumul privat a fost slabă comparativ cu anul precedent. Însă, în previziunea sa de toamnă privind anul în curs şi anul care urmează, CE anticipează o redresare semnificativă atât în ceea ce priveşte consumul privat, cât şi cheltuielile guvernamentale.

Dacă sfârșitul anului a venit cu semne bune pentru majoritatea țărilor europene, România cunoaște un ușor regres față de trimestrul al treilea din 2013, de la -12, la -14 puncte.

Economia italiană nu se poate deocamdată redresa prin propriile ei forţe. Aceasta ar trebui stimulată de urgenţă de o cerere externă mai mare, care să ducă la o creştere a exporturilor. Însă, potrivit guvernului italian, euro puternic împiedică obţinerea de rezultate mai bune la export. Un curs euro mai mic ar avantaja societăţile comerciale exportatoare la capitolul vânzări internaţionale, deoarece acestea ar putea să îşi vândă produsele mai ieftin, fără ca acest lucru să le afecteze profiturile. Primul ministru, Enrico Letta, a cerut UE să ia măsuri pentru a rezolva problema cursului euro ridicat. În mod evident, consumatorii împărtăşesc această opinie sau cel puţin nu se aşteaptă ca economia să îşi revină. Indicatorul aşteptărilor privind starea economiei se situează în prezent la -38,4 puncte.

Spania începe să vadă o rază de speranţă. După doi ani de recesiune, economia a înregistrat, pentru prima dată, o creştere marginală în trimestrele trei şi patru. Experţii preconizează o creştere de circa 0,5 procente pentru anul în curs, aceasta urmând să ajungă la 1,7 procente în 2015. Băncile s-au stabilizat, iar rata şomajul a scăzut, chiar dacă foarte uşor, pentru prima dată după câţiva ani. Toate aceste semne pozitive determină consumatorii spanioli să aibă încredere într-o îmbunătăţire economică. Indicatorul aşteptărilor privind starea economiei se situează în prezent la 7 puncte, încadrându-se deci într-un interval pozitiv, ceea ce indică creştere. Faţă de nivelul său cel mai coborât înregistrat în mai anul trecut, indicatorul a înregistrat o creştere rapidă, urcând în total cu 45 de puncte.

Tot mai multe semne arată că, anul acesta, economia se va îmbunătăţi din nou în Cehia. Cu toate că 2013 a continuat să fie caracterizat de recesiunea care a durat în total doi ani, consumatorii anticipează în mod clar dezvoltarea economică. Previziunile care arătau că economia se va îmbunătăţi din nou anul acesta, şi va înregistra o creştere robustă, au fost în mod evident credibile. Indicatorul aşteptărilor privind starea economiei se situează în prezent la 8,6 puncte. Valoarea a crescut rapid, cu circa 60 procente, în perioada cuprinsă între ianuarie 2012, când s-a situat la cel mai coborât nivel de la debutul crizei, şi noiembrie 2013. În prezent acesta se află la cel mai ridicat nivel din decembrie 2009.

Economia greacă a continuat să se confrunte cu recesiunea severă la sfârşitul lui 2013, cu toate că declinul performanţelor economice a încetinit în mod constant.Anul acesta, pentru prima dată, experţii anticipează o revenire la o creştere economică uşor pozitivă. Şomajul continuă să fie foarte ridicat, depăşind în mod semnificativ 27 procente. Grecii şi-au cheltuit treptat economiile şi se confruntă cu un viitor incert. Cu toate acestea, a crescut în mod lent, însă constant, speranţa într-o mărire a veniturilor pe parcursul următoarelor câteva luni. Acest lucru ar putea avea două explicaţii. Prima este că UE subvenţionează construirea a patru autostrăzi importante. Acest proiect ar trebui să creeze 6.000 de noi locuri de muncă, şi de asemenea să îmbunătăţească competitivitatea regiunii în care urmează să fie construite autostrăzile. A doua explicaţie este că grecii speră ca sezonul turistic să fie la fel de bun ca şi cel de anul trecut, creând locuri de muncă, şi în consecinţă venituri, cel puţin timp de câteva luni.

Se pare că, anul acesta, Portugalia nu va necesita pachetul de salvare de la UE. Economia dă semne de ieşire din recesiune. Pentru 2014, CE anticipează o creştere de 0,8 procente. În ciuda acestui fapt, este uşor de înţeles de ce consumatorii sunt extrem de prevăzători atunci când vine vorba de aşteptările privind bugetele. Măsurile de austeritate ale guvernului continuă să rămână drastice, iar salariile continuă să scadă.

Cu toate acestea, veştile bune îi conving tot mai mult pe consumatorii portughezi că o creştere economică, şi ca urmare o creştere a veniturilor, este iminentă. Indicatorul aşteptărilor privind veniturile a crescut continuu pe parcursul ultimului an, ajungând la -23 puncte în decembrie, cea mai ridicată valoare înregistrată din septembrie 2010.

Economia slovacă speră să beneficieze anul acesta de relaţiile strânse cu partenerului său pentru comerţ exterior, Germania, şi ca rezultatul să fie o creştere substanţială. Banca Naţională a Slovaciei anticipează o creştere de 2,2 procente, în condiţiile în care inflaţia şi, mai presus de toate, preţurile, vor rămâne coborâte. În mod surprinzător, preţurile la alimente şi energie au scăzut la finele lui 2013. Ca urmare, după creşterile salariale iminente, consumatorii vor rămâne cu mai mulţi bani în buzunar. În plus, guvernul a mărit salariul minim cu €14, acesta ajungând la €352 pe lună.

Indicatorul aşteptărilor privind veniturile a crescut şi mai mult în al patrulea trimestru al lui 2013, situându-se în prezent la 21,5 puncte. Aceasta este cea mai ridicată valoare înregistrată din aprilie 2010, reprezentând o îmbunătăţire de aproximativ 23 puncte faţă de cifra de anul trecut.

Potrivit experţilor, în Franţa, o schimbare de traseu este posibilă numai dacă guvernul va implementa reforme radicale în politica economică şi fiscală. Până în prezent, acesta a încercat numai să acopere găurile din buget prin mărirea impozitelor. Impactul asupra aşteptărilor consumatorilor privind veniturile a fost cu siguranţă negativ.

Cu toate că economia Olandei iese treptat din recesiune, acest lucru nu are deocamdată niciun efect asupra dorinţei de cumpărare. Aceasta se datorează, în parte, faptului că consumatorii se confruntă încă cu reducerile salariale din anul precedent, şi cu efectele recesiunii. Ca urmare, aceştia nu şi-au desfăcut încă băierile pungii. Situaţia pe piaţa muncii rămâne şi ea dificilă, rata şomajului rămânând în continuare la 6,9 procente. Această evoluţie se reflectă şi asupra indicatorului dorinţei de cumpărare. În prezent el se situează la -20,8 puncte.

În ciuda creşterii continue din ultimii câţiva ani, România rămâne una dintre cele mai sărace naţiuni din Europa, cu toate că nivelul începe să crească treptat. Acest lucru reiese, de exemplu, şi din datele privind puterea de cumpărare.

În Austria, consumul privat, investiţiile şi disponibilitatea unor credite noi au devenit cu toate mai dificile ca urmare a eforturilor de consolidare a bugetelor şi, într-o oarecare măsură, a nivelului ridicat al datoriei private. Această evoluţie se reflectă în mod clar asupra fluctuaţiilor puternice ale dorinţei de cumpărare din 2013. Situat la 7,8 puncte, indicatorul a fost uşor mai coborât în decembrie decât în ianuarie, când se situa la 9,1 puncte. Experţii anticipează însă că dorinţa de consum va creşte din nou în cursul acestui an, în paralel cu îmbunătăţirea economiei.

Votaţi AICI în FINALA premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014.

Gala Premiilor Radar de Media va avea loc în data de 19 martie 2014, la Ambasad’Or Events & Leisure.

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

 

 

Comentarii

ALL MEDIA

Ce trebuie să iei în calcul atunci când alegi piesele auto de la centre de dezmembrări

Avatar

Published

on

În ultima vreme, centrele de dezmembrări au luat amploare și continuă să crească în popularitate. Explicația este evidentă și ține de preferința pentru mașini second hand importate masiv din Europa. România a fost campioană la acest capitol, multă vreme și nici acum nu se poate spune că lucrurile stau diferit.

Din pură nevoie de a găsi o soluție echilibrată în ceea ce privește întreținerea mașinii, piesele la mâna a doua sunt o recomandare. Nu orice tip de piesă desigur. Consumabilele, spre exemplu, nu sunt nicicând indicate a fi cumpărate la mâna a doua. Însă aripi, faruri, radiatoare, pompe de injecție, chiulasă, electromotoare sau alternatoare sunt oricând de preferat a fi cumpărate din centre de dezmembrări.

Diferența? De la astfel de centre de dezmembrari Craiova sau  din orice alt oraș achizițiile pot fi mai avantajoase din punct de vedere financiar. Vorbim despre o diferență de cele mai multe ori chiar și de jumătate de preț față de costurile cu piesele noi. Așadar, un major avantaj este legat de posibilitatea de a controla costurile, astfel încât să fie evitate achizițiile destul de costisitoare.

Ce trebuie să știți despre piesele cumpărate de la dezmembrări

Contrar unor prejudecăți sau contrar practicilor unor centre ce lucrează la nivel de amator, există și opțiunea de a primi garanție și de a avea parte de piese verificate. Iată ce trebuie să știți despre piese auto achiziționate din centre de dezmembrări precum Wolcar spre exemplu:

Garanția

Desigur, unele centre de acest gen nu își permit să ofere garanție pentru produsele comercializate. Aici este de altfel și ruleta rusească în cazul acestei metode de achiziție a unor piese auto. Nu însă și când vine vorba de Wolcar. Pentru ceea ce cumpăraţi de aici aveţi garanție asigurată de 3 luni.

Retur și verificare de piese

În ceea ce privește compatibilitatea pieselor aveţi un filtru activ în cadrul paginii Wolcar. Alegerea corespunzătoare va ține cont de modelul mașinii, anul fabricației de asemenea. O paletă largă de opțiuni regăsiţi aici: piese pentru Audi, Ford, Volkswagen, Skoda și multe altele. Privind tipologia pieselor vorbim despre elemente de caroserie, climatizare, electrice, de interior, pentru motor sau elemente de transmisie.

Oricare ar fi alegerea, stocul disponibil este notat online. Înainte de a fi livrată o piesă aceasta va fi verificată pe bancul de lucru. De asemenea, la Wolcar aveți și garanția a ceea ce cumpărați. În cazul în care intervine decizia de a face un retur, banii vor fi returnați integral. Detalii regăsiți și în cadrul paginii oficiale.

 

Cine este Wolcar

Centrul fizic este în localitatea Malu Mare, Craiova, județul Dolj. Dar cei interesați de achiziția unor piese de aici trebuie să știe că este posibilă orice comandă, cu livrare oriunde în țară. Pentru cei care pot ridica produsul de la centru lor, aici vor regăsi și un service autorizat, cu o lungă listă de servicii: începând cu partea de diagnoză computerizată și până la înlocuire de piese.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Kanal D, premiu pentru “Excellence in Media Sales”

Avatar

Published

on

Kanal D a primit aseara premiul pentru “Excellence in Media Sales”, in cadrul evenimentului “Most Admired Business Women Awards 2020”, organizat de Business Arena Magazine. Distinctia a fost oferita Stefaniei Mitrache, Digital&TV Sales Director Kanal D, pentru succesul profesional, aptitudinile manageriale si determinare in atragerea celor mai bune rezultate intr-un segment de piata foarte competitiv.

Printre invitatii la prestigiosul eveniment s-a aflat si Cosmin Cernat, vedeta Kanal D.

“Sunt foarte mandra ca am primit aceasta recunoastere, este meritul intregii echipe Kanal D, careia tin sa ii multumesc pe aceasta cale. Sunt convinsa ca impreuna vom reusi sa aducem, in continuare, cele mai bune solutii pentru clientii si partenerii nostri. Kanal D este un jucator important pe piata media din Romania, care se remarca prin rezultate spectaculoase inregistrate si printr-o crestere constanta, de la an la an”, a spus Stefania Mitrache, Digital&TV Sales Director Kanal D.

Kanal D este unul dintre cei mai performanti jucatori pe piata media din Romania; statia si-a consolidat pozitia in top trei televiziuni din Romania prin intermediul unei strategii de comunicare foarte bine articulate a valorilor bradului si a continutului emisiunilor difuzate.

In 2019, Kanal D se plasa pe primul loc la nivel National, in Day Time, in intervalul 11:00 -15:00, inregistrand o cota de piata de 15,1%. De asemenea, suprematia la nivel National, in Day Time, a continuat si in 2020, de luni pana vineri, in acelasi interval orar, statia acumuland o cota de piata de 16,5%.

Comentarii

Continue Reading

Radio

Ramon Cotizo și Nono Semen preiau ștafeta matinalului Digi FM de vacanță

Avatar

Published

on

            Ramon Cotizo și Nono Semen sunt „Regii dimineților de vacanță” și preiau ștafeta matinalului Digi FM, în luna august. În fiecare dimineață, de luni până vineri, de la ora 7:00 la 10:00, cei doi aduc energie și voie bună ascultătorilor Digi FM.

 

„Eu vara nu dorm ! Pe bune. Mă ține căldura treaz. Colegii mei s-au bucurat la auzul veștii și mi-au spus că eu sunt alesul pentru matinalul Digi FM de vacanță. Ce nu știau ei este că eu vara nu dorm – noaptea…  Așa că, după ce am tras bățul scurt (mai scurt decât Ciuclaru), vă aștept în fiecare dimineață de la ora 7:00 să ne trezim împreună sau mă treziți și pe mine. Nu o să fiu singur. Cel mai bun amic și coleg al meu, Nono, o să se alăture acestei nebunii de-o vară.

 

            „Cum suntem două firi puse pe glume, cred că o să ne descurcăm onorabil. Colegii ne strigă deja Regii dimineților şugubețe. Bețescurte, clar. Dar ne bucurăm. Ne bucurăm pentru că o să fim cu voi, pentru că dimineața bună se face cu un zâmbet, o glumă, o voce prietenoasă, alături de ascultătorii Digi FM, la prima cafea a zilei, în drum spre job sau în concediu, a spus Ramon Cotizo, completat de Nono Semen: „Fie că ești în vacanță sau la job, la Digi FM vei simți un vibe bun alături de doi oameni sinceri, deschiși și bucuroși că pot să-ți fie aproape.”

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0