Connect with us

Life Style

Basescu a participat la inagurarea Automobilelor Dacia-Renault

Published

on

Reclame

Participarea preşedintelui României la inaugurarea Şantierului “Centrul de Încercări Automobile Titu Dacia-Renault”

Preşedintele României, Traian Băsescu, a participat joi, 18 septembrie a.c., la inaugurarea Şantierului “Centrul de Încercări Automobile Titu Dacia-Renault”.


Vă prezentăm integral alocuţiunea susţinută de şeful statului cu această ocazie:

Bună ziua,

Bine v-am găsit. Deşi probabil voi repeta multe din informaţiile care au fost deja aduse la cunoştinţa dumneavoastră, nu ezit să merg puţin în timp, în 1999, când de fapt guvernul şi Renault, Cristian fiind unul dintre artizanii negocierilor, puneau în discuţie o investiţie de 220 de milioane de dolari în România. Mai înainte îi spuneam lui Cristian că dacă ar fi ştiut că ajunge la 2,2 miliarde de euro în 2010, probabil că ar fi cerut condiţii mult mai bune. Este una din poveştile de mare succes ale perioadei de tranziţie din România, investiţia Renault, şi va fi una din realităţile de mare succe al viitorului industrial al României. Anul acesta deja investiţia ajunge la 1,4 miliarde, iar în 2010 la sfârşit, investiţia Renault în România va însemna 2,2 miliarde de euro. Astăzi asistăm la închiderea unui lanţ.

România beneficiază prin investiţiile Renault de un lanţ complet: producţie, cercetare, distribuţie. Dacă privim la industria automobilului astăzi, vedem că nimeni nu mai pune problema concurenţei între ţări vecine. Renault, inclusiv Dacia din România, sunt într-o competiţie globală, o competiţie în care cercetarea este singura şansă pentru a rămâne pe piaţă, pentru a continua să fii competitiv. Iar ceea ce Renault a decis să facă în România, este garanţia că Uzinele Dacia Piteşti vor continua să fie un actor important pe piaţa automobilului, un actor important pe piaţa internă, pe care acum deţine  31% din piaţă, dar un actor foarte important pe piaţa europeană, şi de ce nu, pe piaţa mondială. Din producţia anului 2007, 230 de mii de unităţi, s-au exportat 130 de mii de autoturisme în Europa şi nu oriunde: circa 80 de mii în Franţa, circa 60 de mii în Germania, pieţe extrem de exigente, dar care probează că Dacia Renault a devenit o companie competitivă.

Competiţia nu poate fi menţinută doar cu bani. Ea trebuie menţinută cu inteligenţă. Astăzi, un automobil implică nevoie de confort, nevoie de siguranţă sporită, iar automobilul este cel mai afectat de competiţia declanşată la nivel mondial de a diminua nivelul de poluare şi de a menţine mediul într-o stare care să ne permită să respirăm. Iar ceea ce se întâmplă cu Renault – Tehnologie România, este exact ceea ce ne dă garanţia că automobilul produs în România va reuşi să facă faţă acestei competiţii. Nimeni nu-şi poate imagina că peste cinci ani Dacia Logan va fi aceeaşi din punct de vedere tehnologic ca astăzi. Dar pentru a răspunde standardelor peste cinci ani, cercetarea este fundamentală. Nimeni nu-şi poate imagina că standardele de poluare auto vor fi menţinute peste cinci ani la nivelul la care sunt astăzi.

Exigenţele vor creşte, nevoia de a se diminua poluarea va creşte. Fără cercetare, fără un centru tehnologic, automobilul românesc nu ar putea rămâne în competiţie. Dacă privim, toţi când ne cumpărăm o maşină, nu ne uităm doar la nivelul de poluare, la confort, la siguranţă, s-a ajuns la personalizarea automobilului. Clienţii vor un automobil care să-i reprezinte, chiar dacă de multe ori se adresează unei producţii de serie. Această exigenţă tot mai crescută a clienţilor automobilului face indispensabilă cercetarea. Iar ce se întâmplă astăzi este doar o parte dintr-o piesă, dintr-o piesă majoră care înseamnă Renault – Tehnologie România. La Bucureşti, lucrează 1300 de ingineri pentru studii, design, inginerie. La Piteşti sunt 700 de ingineri care se ocupă de asistenţă şi care fac parte din aceeaşi marcă Renault – Tehnologie România. Iar la Titu, în doi, trei ani vor lucra 3000 de ingineri.

Trei mii de ingineri care alături de cei 1300 de la Bucureşti, de cei 700 de la Piteşti, vor închide cercul de competenţă al Grupului Renault Dacia în România. Este un lucru pentru care eu mulţumesc mult Grupului Renault şi o fac şi cu gândul la ce înseamnă responsabilitate şi respect pentru ţara în care investeşti. Mai avem un singur astfel de caz care a tratat România şi prin prisma capacităţii de inteligenţă pe care o poate pune la dispoziţie şi este tot o situaţie sau un caz de mare succes. Este vorba de centrul de cercetare Oracle din Bucureşti. A ajuns cel mai mare centru din afara SUA. Astăzi discutăm de cel mai mare centru de cercetare automobilistică din afara Renault. Invit marile companii să urmeze exemplul celor două mari grupuri care au încredere în inteligenţa românească. Cu siguranţă, dincolo de forţă de muncă cu o calificare bună, România oferă un lucru mai de preţ, care se numeşte inteligenţă. Am convingerea că Renault ne-a dat ocazia să confirmăm încă o dată că înteligenţa românească este una care are înalte standarde, are capacitate de a genera idei, inovaţie, fantezie, soluţii care să ne ţină în competiţie pe piaţa automobilului. Încă o dată mulţumesc Grupului Renault pentru decizia de a muta către România parte din cercetarea şi ştiinţa ce se adresează automobilului, mulţumesc autorităţilor care au fost mai puţin birocratice ca de obicei şi au permis începerea la timp a investiţiilor şi doresc mult succes Grupului Renault în România, pentru că succesul Renault în România înseamnă şi succesul nostru. Vă mulţumesc mult!”

Departamentul de Comunicare Publică – Administratia Prezidentiala

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending