Connect with us

ALL MEDIA

2014 – Contrabanda cu țigarete bate recordul ultimilor patru ani

Published

on

 

Piața neagră a țigaretelor a înregistrat în 2014 un nivel mediu de 15,9%, în creștere față de media anuală din 2013 de 13,7%, conform datelor companiei de cercetare Novel Research. Procentul de 15,9% reprezintă cel mai ridicat nivel mediu anual din 2011 până în prezent.

“În 2014, media anuală a comerțului ilegal cu țigarete a crescut în toate regiunile țării, comparativ cu 2013, cu excepția zonelor de nord-vest (minus 3,1 p.p. până la 16,9%) și vest (relativ constant, situându-se la 27,9% în 2014, față de 27,7% anul precedent). Regiunea cea mai afectată de piața neagră în 2014 a fost nord-est (plus 7,2 p.p. față de 2013, până la 33,2%). O creștere importantă s-a înregistrat și în sud-est (plus 4,2 p.p. față de 2013, până la 14,6%).

Din punct de vedere al provenienței, și în 2014 „cheap whites” au continuat să dețină cea mai mare pondere, de 46%, în creștere cu 12,6 p.p. față de 2013. Totodata, în 2014, comparativ cu 2013 a scăzut ponderea produselor provenite din Moldova (cu 3,4 p.p. până la 19,5%), Ucraina (cu 5,2 p.p. până la 19,3%) și Serbia (cu 6,7 p.p. până la 2,6%)”, a declarat Marian Marcu, Directorul Companiei de Cercetare Novel Research.

„Creșterea pieței negre în 2014, comparativ cu 2013, este cauzată de lipsa unei strategii fiscale coerente, pe termen lung, deciziile în domeniul fiscal fiind punctuale, circumstanțiale, insuficient analizate sau fundamentate, dictate de necesitatea imediată de a arăta FMI creșteri de venituri pe hârtie. E ca și cum măsurile din Codul Fiscal ar fi gândite de lingviști, traducători și PR-isti. În 2014, an electoral, în care “nu dădea bine la imagine” să anunți direct o creștere de taxe, creșterea accizei a fost mascată printr-un artificiu lingvistic numit indexarea artificială a cursului de schimb la care să fie plătite taxele (fixate în euro și, doar aparent, neschimbate). Momentul adevărului a venit abia după alegeri, când autoritățile au fost nevoite să recunoască faptul că accizele au crescut în termeni reali și că nu mai există drum de întoarcere. Prin urmare, pentru 2015, s-a apelat la un alt artificiu, de “traducere” a accizei din euro în lei, însă la cursul artificial inventat pentru 2014.

Prin urmare, vom atinge încă de anul acesta nivelul  minim de accizare prevăzut de Directiva europenă privind taxarea țigaretelor pentru 2018: 90 euro/1.000 țigarete! Ardem astfel etapele calendarului de creștere a accizei, îl ardem pe consumator la buzunar și, dat fiind că 80% din prețul unui pachet de țigarete înseamnă taxe, ardem și din veniturile bugetare, prin erodarea bazei pieței legale și favorizarea contrabandei cu țigarete ieftine. Pe durata respectării acestui calendar, care din 2015 nu mai există, contrabanda s-a menținut la un nivel relativ constant, de circa 13%. Lipsa de predictibilitate din ultima perioadă își arată efectele: piața neagră a ajuns la o medie anuală de aproape 16%, cel mai ridicat nivel din ultimii patru ani!”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

„În noiembrie 2014, contrabanda cu țigarete s-a menținut la nivelul din septembrie, si anume 15,4%. Aceasta în condițiile în care, în ultimele luni, aproape în fiecare zi aflăm știri despre desfășurări de forțe ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcției Generale a Vămilor, Poliției de Frontieră sau ale Poliției: zeci de percheziții, de arestări, capturi uriașe de tigarete de contrabandă – ca să dau un singur exemplu, 500.000 pachete în Portul Constanța. Iată cum menținerea pieței negre la un nivel constant pentru doar patru luni la rând s-a făcut cu resurse suplimentare din partea autorităților, susținute și de industrie. Recent, a fost semnat un Protocol între Direcția Generală a Vămilor și producătorii de țigarete, care se constituie într-un cadru pentru programe comune anticontrabandă. Săptămâna trecută a avut loc o întâlnire între conducerea Direcției Generale a Vămilor și reprezentanții industriei tutunului. În urma discuțiilor, ambele părți au concluzionat că este absolut necesară o Strategie Națională care să cuprindă îmbunătățirea cadrului de reglementare, principalele direcții de acțiune și măsurile concrete care trebuie implementate de instituțiile responsabile în combaterea contrabandei, la nivel național, în perioada 2015-2018.

Așa cum a anunțat Direcția Generală a Vămilor, pe termen scurt, întrucât analizele Vămii, cât și studiul Novel relevă o creștere a pieței negre în zona de Nord, Vest și Nord-Est, imediat ce capacitatea administrativă va permite, va fi reintrodusă la Birourile Vamale de Frontieră Sighet, Halmeu şi Siret monitorizarea micului trafic de frontieră cu anumite produse, inclusiv țigaretele. Costurilor suplimentare ale instituțiilor de aplicare a legii, ca și ale companiilor de tutun, li se adaugă pierderile la buget. Procentul de 15,9% înregistrat de piața neagră înseamnă peste 500 de milioane de euro pierderi anualizate. Dacă guvernul nu concepe o politică fiscală corelată cu strategia autorităților care trebuie să colecteze taxele și să combată piața neagră, toți actorii implicați – statul, companiile vor continua să înregistreze pierderi”, a declarat Adrian Popa, Director Corporate & Regulatory Affairs, BAT Romania.

“În 2014, nivelul contrabandei cu tigarete a înregistrat cea mai mare creștere față de perioada 2011 – 2013, fapt care ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru autorități, din perspectiva veniturilor bugetare, industria tutunului generând peste 40% din total venituri colectate din produse accizabile.

În același timp, ponderea țigaretelor ilicite în zona cea mai afectată din România – zona de vest – a înregistrat o reducere substanțială, de la 42,1% în septembrie 2014, la 23,2 % în noiembrie 2014, conform datelor furnizate de studiul Novel.  Această scădere a survenit și ca urmare a acordului încheiat între autoritățile vamale din România și Serbia, dar și a acțiunilor întreprinse în ultima perioadă de autorități. Este o demonstrație clară că fenomenul comerțului ilicit poate fi combătut prin eforturile corelate și susținute ale tuturor părților afectate de acest flagel transfrontalier, și salutăm pe această cale inițiativa ANAF și DGV de cooperare cu statele vecine pentru reducerea comerțului ilicit. 2014 a arătat că în industria tutunului este nevoie de coerență în materie de reglementare și taxare – în beneficiul pieței legale și al bugetului de stat – dar și de intervenția coordonată a structurilor de control pentru prevenirea și reducerea fenomenelor ilicite, până la asumarea unui obiectiv național în privința nivelului comerțului ilicit. Acesta se află, în acest moment, cu aproape 60% peste media înregistrată la nivelul statelor UE” a declarat Sorana Mantho, Director Corporate Affairs, Philip Morris Romania și Bulgaria.

În opinia celor trei producători de tutun, în vederea reducerii pieței negre este necesară, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunilor de evaziune fiscală și de contrabandă cu țigarete, clarificarea situației la punctele de trecere a frontierei interne, cu Ungaria și Bulgaria, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară în zona de competență a acestora (piețe, oboare, stații de metrou etc.).

Marii producători de tutun au semnat acorduri de cooperare cu Comisia Europeană pentru combaterea comerțului ilegal cu produse din tutun și susțin instituirea, din sumele alocate României ca urmare a acestor acorduri, a unui fond de premiere pentru cei care s-au remarcat prin rezultate deosebite în lupta împotriva contrabandei cu țigarete.

Industria tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după companiile din sectorul petrolier. În 2013, industria tutunului a virat la buget peste 2,6 miliarde euro, reprezentând accize, TVA, taxe și contribuții.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Discovery Media își diversifică portofoliul și deschide vânzarea publicității locale pentru Travel Channel

Published

on

 

Discovery Media își diversifică portofoliul și deschide vânzarea publicității locale pentru Travel Channel

 

  • Începând cu luna mai, clienții din România vor putea cumpăra spațiu publicitar și pe stația Travel Channel
  • În topul celor mai cunoscute emisiuni din grila Travel Channel se numără  „Mâncăruri bizare cu Andrew Zimmern”, „Mistere la muzeu”, „Legendele pierdute, cu Megan Fox”, „Vânătorii internaționali de case” sau „Cele mai tari curse de motociclete din lume”

 

Discovery Media, regia de publicitate a Discovery în România, anunță lansarea vânzărilor de publicitate locală pentru stația TV Travel Channel. Stația a intrat în portofoliul Discovery anul trecut, odată cu integrarea altor branduri ale fostei companii Scripps Networks Interactive (Food Network, Fine Living). Lansarea oficială a fost anunțată aseară, în cadrul unui eveniment dedicat, în spațiul Aria de la Teatrul Național București, unde peste 150 de persoane – reprezentanți ai agențiilor de publicitate, clienți și jurnaliști – au avut ocazia să afle detalii despre noutățile din portofoliul Discovery România.

 

Astfel, începând cu luna mai, Travel Channel se adaugă listei de stații existente în portofoliul Discovery Media din România: Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Animal Planet și Bollywood HD. Lansarea marchează oportunitatea de diversificare a pieței autohtone de publicitate, întrucât Discovery Media vine acum în întâmpinarea clienților săi cu un nou conținut premium care se adresează unui public tânăr, activ, cu studii superioare și statut social ridicat.

 

Travel Channel este destinația preferată a pasionaților de călătorii și experiențe noi, care pot evada din rutina zilnică urmărind gama variată de conținut TV. Printre principalele categorii de emisiuni se numără cele istorice („Legendele pierdute, cu Megan Fox”), mistere și comori („Mistere la muzeu”), mâncare și cultură („Mâncăruri bizare cu Andrew Zimmern”), aventură („Cele mai tari curse de motociclete din lume” și „Vânătorii internaționali de case”).

 

Travel Channel promite să răspundă pasiunii pentru aventură a publicului din România, cu un conținut potrivit pentru toate gusturile. Cererea ridicată de pe piață pentru programele axate pe călătorii și nevoia de diversificare a pieței autohtone de publicitate ne-au convins că este momentul potrivit să extindem portofoliul Discovery Media. Astfel, prin atingerea unui public premium, ne dorim să aducem valoare adăugată clienților care își propun să construiască legături autentice și creative cu telespectatorii pasionați de călătorii”, a declarat Iulia Popa – Senior Sales Manager Discovery România.

 

Prin adăugarea Travel Channel în portofoliul său, Discovery Media deține astăzi o cotă de piață medie de 3.13%, pe segmentul publicului cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, cu un total de șapte stații TV deschise pentru publicitate în România. În luna mai 2019, Travel Channel a înregistrat o audiență medie de 0.14 pe toată durata zilei și 0.17 în prime time, cu o cotă de piață de 0.8% și un reach mediu de 114.000 urmăritori. Timpul mediu de vizionare înregistrat este de 57.8 minute, pentru publicul de la orașe, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani (Kantar Media, mai, 2019).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Nu-i așa că te-ai plictisit de aceeași abordare a prezentării știrilor?

Published

on

 

Când poți să scoți umor din orice, de ce să nu o faci? Cei de la funnews.ro vin cu o abordare inedită de prezentare a știrilor și o fac bine.

Online-ul este invadat zilnic de informații care mai de care mai interesante. Presa online ne bombardează zilnic cu subiecte din toate domeniile de activitae. Telefoanele ni se încing de atâta informație negativă. Negativitate ce ni se transmite indirect și pe care subconștientul o adopă într-o manieră inconștientă.

Nu ar fi mai tare să ne bem cafeaua dimineața citind un articol în care gafele făcute de vreun politician răzleț să fie prezentate satiric?

Nu ar fi mai relaxant să privim întotdeauna partea funny dintr-un subiect care de altfel ne-ar enerva la culme?

Un astfel de site a fost de curând  lansat pe platformele românești. Vorbim despre  funnews.ro .

Găsind amuzamentul în cel mai negru și enervant subiect, oamenii ăștia te vor face să râzi încă de la primul click. Ideile lor sunt creative și îndrăznețe. Umorul este unul de calitate superioară, dacă ai și materia cenușie necesară pentru a-l înțelege. Dacă guști ironiile de tot felul ai șansa să găsești la ei cele mai neașteptate titluri. Deși subiectele politice sunt favoritele lor, au scris articole de succes și în alte domenii cum ar fi : showbizz, sport etc.în ultima vreme ironizarea politicienilor a devenit un trend adoptat de tot poporul.

Spui un banc, dar stai în față

Atunci când ai capacitatea de a crea bancuri din orice poți spune depre tine că ai o intelingență aparte. Totodată te poți lăuda cu un optimism debordant pe care n-ai de ce să nu dorești să-l sheruiești cu semenii tăi.

Când s-au lansat cei de la funnews.ro au avut mult curaj. În presa online existând deja câteva astfel de publicații aceștia s-au înarmat cu forețe proaspete făcând față cu brio concurenței.

Faptul că nu au avut ca dezavantaj principal din prima o deficiență de start în fața concurenței nu i-a oprit. Din contră, acest lucru le-a sporit creativitatea ajungând să egaleze scorul și să se situeze pe podium alături de concurență. Lucru ce nu le-a fost deloc greu, având la îndemână minusurile concurenței și folosindu-se de ele ca de o armă.

Când vrei să fii totuși la curent cu știrile, dar acestea îți provoacă silă sau te enervează, intră pe publicația proaspăt lansată funnews.ro pentru a-ți face ziua mai bună. Reușești astfel să rămâi actualizat și să îți îmbunătățești și starea de spirit.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Ascuta Radio Impuls si castiga, pe loc, 100 de Euro!

Published

on

 

Radio Impuls iti lanseaza cea mai tare provocare! Cu un singur SMS poti castiga, instant, 100 de Euro! Tot ceea ce trebuie sa faca ascultatorii Radio Impuls pentru a intra in joc si in posesia sumei de 100 de Euro este sa trimita un SMS cu textul „Ascult Radio Impuls”, la numarul 1831, SMS cu tarif normal, valabil in toate  retelele de telefonie mobila.

Cand vor fi sunati de DJ-ii Radio Impuls, participantii la concurs trebuie sa dea un singur raspuns: „Ascult Radio Impuls!”, pentru a castiga suma de 100 de Euro.

Regulamentul concursului poate fi consultat pe site-ul oficial al postului de Radio, la sectiunea Regulamente:  https://radioimpuls.ro/regulamente/ .

               Radio Impuls s-a alaturat  Kanal D Romania, odata cu intrarea in portofoliul Dogan Media International.  Radio Impuls reprezinta o puternica retea cu acoperire in orase importante, precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Sibiu, Timisoara, Tulcea, Bacau, Rasnov, Bistrita si Craiova. Statia  difuzeaza hituri contemporane, intr-o grila de programe fresh, cu importanta componenta de infotainment, adresandu-se unui public urban, dinamic, dornic sa asculte muzica buna si entertainment de calitate.

DJ-ii Radio Impuls asigura zilnic doza de energie si optimism in emisiunile statiei: „Uzina de Dume” (prezentata de Stefan si Mishu), “Morning Latte” (Alexandra Enasoaie), “Muzica ce-ti place” (Cosmin Dimancescu), “Bara la Bara” (Mihai Hînda) si „Party Zone” (Even Steven).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending