Connect with us

Digital

Media Fact Book 2015 – Piața de media, din nou în creștere

Published

on

Reclame

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, a lansat cea de-a XIX-a ediție a Media Fact Book, singura analiză care oferă o radiografie obiectivă și completă a industriei de media din România.

„În 2014, piața de media a început din nou să crească, după câţiva ani de scădere, urmați de o perioadă de stagnare. Acest trend se va menține și în 2015, principalul motor fiind creșterea economică ce începe să se simtă și la nivelul consumului”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

Conform Media Fact Book 2015, piața locală de media a avut anul trecut o evoluție pozitivă, fiind înregistrată o creștere de 2,6% față de 2013, până la valoarea totală de 313 milioane euro net. Este de așteptat ca în 2015 cheltuielile de publicitate să ajungă la o valoare de 322 milioane euro net, reprezentând o nouă creștere de aproximativ 3%.

 „Ne bucurăm că simțim un reviriment al acestei piețe mult încercate în ultimii ani: atât în contextul crizei economice din perioada 2009 – 2012, cât și al presiunilor legislative din anul 2013. Deși procentele par mici în comparație cu anii de boom, aceasta este o creștere sănătoasă, în același ritm cu indicatorii economici de consum care o determină”, a adăugat Alexandra Olteanu.

În 2014, singurele medii care au înregistrat creșteri ale volumelor derulate au fost televiziunea și internetul, acestea înregistrând valori de 198 milioane euro, respectiv 51 milioane euro. Piața radio (18 milioane euro) și cea OOH (28 milioane euro) s-au menținut la valori constante, în timp ce valoarea presei scrise din România continuă să scadă, în 2014 aceasta pierzând 10% din volum și ajungând la  cea mai mică valoare din piața de media, de doar 17 milioane euro.

Pentru 2015, estimarea Media Fact Book privind valoarea volumelor de media din TV este de 205 milioane de euro, în creștere cu 3,5% față de 2014. De asemenea, internetul își continuă creșterea susținută (+10%), în vreme ce radio-ul și OOH-ul sunt medii stabile, fără evoluții notabile. La capitolul scăderi, presa va pierde din volume 10%.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. Studiul integral poate fi vizualizat și descărcat în formă digitală la adresa www.mediafactbook.ro, fiind accesibil de pe orice device.

Foto credit: GOLIN

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending