Connect with us

Digital

Studiu GfK Climatul de Consum: România se aşteaptă la creşterea veniturilor

Avatar

Published

on

Evenimentele din Grecia, crizele și războaiele din Orientul Apropiat și Orientul Mijlociu și problema refugiaților au afectat starea de spirit a consumatorilor din Europa în decursul celui de-al treilea trimestru. Climatul de consum EU28 a scăzut din luna iunie cu jumătate de punct, ajungând la 10,3 puncte. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa în 15 țări europene.

Pe timpul verii, o mulțime de subiecte au preocupat oamenii și mass-media din Europa. La început, a fost vorba despre noul pachet de ajutoare și noile alegeri din Grecia. Când sute de mii de refugiați au început să vină în valuri – majoritatea din Siria – motivele din spatele refugierii acestora au câștigat din ce în ce mai mult teren. Astfel, la jumătatea și la sfârșitul verii, crizele și războaiele din Orientul Apropiat și din Orientul Mijlociu îi preocupau din ce în ce mai mult pe europeni. Cum pot fi refugiații distribuiți în mod echitabil în țările europene? Cum pot fi aceștia integrați în societate cât mai repede posibil?

Aceste întrebări au dominat reportajele din mass-media. Curând, logistica și grija pentru refugiați privind parcursul lor prin Europa a devenit un subiect major. În Germania, de exemplu, numeroși experți și consumatori emit în prezent supoziții, potrivit cărora șomajul va crește în primăvara anului viitor, odată cu inundarea pieței forței de muncă din Germania de către refugiații acceptați. Rămâne de văzut în ce măsură integrarea refugiaților în țările individuale va genera consecințe economice, și, astfel, eventualul impact asupra stării de spirit a consumatorilor.

În linii mari, situația din țările care fac obiectul studiului este foarte diferită. În unele țări, cei care au stat în principal la baza generării unui anumit scepticism economic au fost factorii psihologici, cum ar fi crizele care îi preocupau din ce în ce mai mult.

În multe cazuri, evaluările de către cetățeni ale previziunilor în materie de economie și venituri, precum și intenția de cumpărare erau superior negative estimărilor determinate pe baza cifrelor emise la nivel intern. Cu toate acestea, în alte țări, aspecte precum creșterea economică și șomajul au rămas în prim-plan, și, astfel, au fost responsabile de impactul asupra indicatorilor individuali. Începând cu luna iunie, Climatul de consum EU28 a scăzut cu jumătate de punct, ajungând la 10,3 în luna septembrie. În luna august indicatorul a ajuns chiar la 9 puncte.

[nextpage title=”România se așteaptă la creșterea veniturilor”]

 

România se așteaptă la creșterea veniturilor

Anul trecut, economia românească a înregistrat progrese. În al doilea trimestru al anului 2015, produsul intern brut a înregistrat o valoare cu 3,3 procente mai mare față de cea înregistrată în aceeași perioadă a anului precedent. Deși previziunile economice în trimestrul al treilea au scăzut cu 2,8 puncte până la nivelul actual de 18,5 puncte, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, s-a înregistrat o creștere semnificativă de aproape 15 puncte.

Creșterea economică are, de asemenea, un efect pozitiv asupra așteptărilor cetățenilor în ceea ce privește veniturile. În luna septembrie, indicatorul corespunzător a crescut cu doar 2,8 puncte până la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie. Cu toate acestea, în contextul comparației cu aceeași lună a anului trecut, creșterea este relativ mare, și anume de 16 puncte.

În ciuda acestui fapt, veniturile sunt de regulă suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi. Pe cale de consecință, dorința de a cheltui în România rămâne la un nivel scăzut. Cu -6,4 puncte, aceasta continuă să se situeze în intervalul negativ, deși o creștere de 5,1 puncte a fost înregistrată în raport cu luna iunie.

Despre studiu

Concluziile GfK Climatul de consum Europa sunt preluate dintr-un sondaj cu privire la consum realizat în numele Comisiei Europene în toate țările Uniunii Europene. Aproximativ 40.000 de persoane participă lunar la sondaj în cele 28 de țări. Acestea sunt reprezentative pentru populația adultă a Uniunii Europene.

Indicatorii GfK pentru Climatul de consum la nivel european au la bază interviuri lunare cu privire la starea de spirit a consumatorilor. Scopul este de a stabili atât situația economică generală a fiecărei țări în parte, cât și situația gospodăriilor individuale.

Sondajele GfK Climatul de consum Europa sunt realizate lunar, în mare parte în contextul unui omnibus – un studiu cu tematici multiple realizat fie prin telefon, fie față în față ca un studiu personal.

Din programul de sondaj lunar cuprinzând 12 întrebări, sunt selectate 5 întrebări pentru GfK Climatul de consum Europa, deoarece acestea joacă un rol important în ceea ce privește climatul de consum.


Calculul celor cinci indicatori: previziuni economice, în raport cu prețurile și în raport cu veniturile; intenția de cumpărare și de economisire

Indicatorii sunt stabiliți pe baza așa-numitelor rezultate înscrise sub linie (bottom lines). Procentul consumatorilor care au oferit un răspuns negativ este dedus din procentul celor care au oferit un răspuns pozitiv (de exemplu, situația financiară a gospodăriei se va îmbunătăți (în mod semnificativ)), (de exemplu, situația financiară a gospodăriei se va deteriora (în mod semnificativ)).

Într-o etapă ulterioară, acest rezultat înscris sub linie este standardizat cu ajutorul procedurilor statistice comune și transformat, astfel încât media pe termen lung a indicatorului să fie de 0 puncte, cu un interval teoretic de valori cuprins între +100 și -100 de puncte. Cu toate acestea, empiric vorbind, începând cu anul 1980 valorile au variat între +60 și -60 de puncte.

În cazul în care un indicator arată o valoare pozitivă, acest factor este evaluat de către consumator ca fiind peste medie pe termen lung. În mod similar, se aplică opusul pentru valori negative. Standardizarea facilitează compararea indicatorilor din diferite țări, deoarece variațiile la nivelul comportamentului de răspuns datorate mentalităților diferite pot fi compensate, în timp ce tendința fundamentală a indicatorului rămâne neschimbată.

Comentarii

Industria de Publicitate

Cheil | Centrade este singura agenție din România finalistă la Ad Stars 2020

Avatar

Published

on

            Cheil | Centrade, hub-ul regional pentru rețeaua sud-coreeană Cheil, este singura agenție din România cu două lucrări finaliste la ediția din acest an a Ad Stars, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate care creditează creativitatea și tehnologia de ultimă generație.

 

Localizat în Busan, Coreea de Sud, AD STARS a înregistrat în cadrul acestei ediții „speciale de pandemie”, peste 20.000 de înscrieri din 60 de țări. Doar 1.651 dintre ele au fost selectate pe lista scurtă de un juriu prestigios reunind profesioniști din întreaga lume.

 

Printre jurații Ad Stars din acest an se numără Valeria Madon, Chief Creative Officer VMLY&R Asia, Joachim Kortlepel, Executive Creative Director & Partner Jung von Matt, Germania, Levi Slavin, Chief Creative Office Colenso BBDO Noua Zeelandă, Sarah-Leigh Izzard, Regional ECD Ogilvy Hong Kong și Gabriela Lungu, Global Creative Director, Geometry UK.

 

Toate înscrierile selecționate aspiră acum la cele două trofee Grand Prix of the Year ce vor primi un premiu în valoare de 10.000 dolari, câștigătorii urmând a fi anunțați online pe 7 septembrie. Rețeaua Cheil a câștigat unul dintre aceste trofee în 2013.

 

Campaniile Cheil | Centrade sunt finaliste în categoria Public Service Advertising / Healthcare (categorie care a atras în acest an cel mai mare număr de înscrieri) – campania „See Beyond the ICU” pentru Hospice Casa Speranței și respectiv, în categoria Social & Influencer – campania „Wallpaper Inventors” pentru Samsung Galaxy S10.

 

„Ne bucură că munca echipei pentru Samsung este recunoscută, mai ales că în categoria Social & Influencer sunt doar 62 de lucrări finaliste din întreaga lume. Lucrăm pentru clientul nr. 1 în Biz Top Social Media Brands și acest lucru ne inspiră atitudinea #dowhatyoucant cu fiecare proiect la care lucrăm” remarcă Roxana Niță, Group Creative Director, Cheil|Centrade despre succesul campaniei Samsung al cărei studiu de caz poate fi vizionat aici:

„Misiunea noastră la Cheil este să folosim datele și creativitatea alături de partenerii noștri pentru a crea campanii care atrag atenția și generează conversație, inspirând oamenii să se implice. Recunoașterea industriei globale pentru aceste două campanii, dar și pentru alte proiecte similare din portofoliul nostru, ne onorează, dovedind încă odată că publicitatea trebuie să aibă un rol social” adaugă Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil|Centrade.

 

Studiu de caz al proiectului Hospice Casa Speranței poate fi vizionat aici:

 

Despre Cheil | Centrade

Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România şi servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei (10 pieţe), coordonând strategie de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil|Centrade mai fac parte ENGIE România, First Bank, NN Asigurări și Pensii, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS, Hospice Casa Speranței și United Way.

 

Din 2018, Cheil Centrade București a lansat și divizia DIA, un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Cheil Centrade este singura agenție românească premiată la cea mai recentă ediție London International Awards și de asemenea, singura care a avut un membru în juriul celei mai recente ediții Euro Effie Awards. Centrade este parte a holdingului internațional Centrade USA – cu operațiuni în Bucureşti, Houston și Zagreb, alături de Chainsaw Europe, Kubis Interactive și Epidemic Worldwide.

 

Despre AD STARS

AD STARS 2020 Awards include următoarele categorii: Film, Print, Outdoor, Radio & Audio, Design, Interactive, Mobile, Data Insights, Social & Influencer, PR, Brand Experience & Activation, Direct, Media, Integrated, Innovation, Diverse Insights, Place Brand și Creative eCommerce.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Atelierele ILBAH lansează o nouă serie de cursuri din domeniul IT

Avatar

Published

on

            Atelierele ILBAH  organizează cursuri autorizate de formare profesională pentru adulți, oferind cursanților o experiență de învățare unică încă din anul 2012. Cu un portofoliu mereu în extindere, pentru a acoperi cele mai căutate domenii, echipa Atelierele ILBAH are un singur scop: să vină mereu în ajutorul celor ce își doresc să evolueze și să își descopere pasiunile. Acum, aceștia vin și în ajutorul celor pasionați de programare, lansând seria de cursuri IT – App & Web Development, dedicată celor ce vor să descoperă ce presupune această meserie.

 

Cursurile puse la dispoziție de Atelierele ILBAH se împart în 3 categorii: front-end developer, back-end developer și full-stack developer, ultima  categorie îmbinând celelalte două cursuri. În perioada fiecărui curs, studenții vor dobândi toate cunoștințele teoretice, însă și pe cele practice, necesare pentru ca mai apoi, să își găsească un job în domeniu. La final, aceștia vor obține și o diplomă acreditată de Autoritatea Națională pentru Calificări, recunoscută atât naţional, cât și internaţional. Durata fiecărui curs este de 4 luni, aşadar 8 luni pentru cei ce vor alege opţiunea full-stack.

Acest domeniu poate suna puțin mai complicat pentru cei neinițiați, însă cursurile organizate de Atelierele ILBAH sunt în așa fel structurate, încât să nu îi sperie pe începători, acestea fiind foarte clare. În cadrul acestor cursuri, un accent foarte mare se pune pe îmbinarea eficientă a informațiilor teoretice cu partea practică, pentru a crea un plan de învățare complex. Astfel, progresul de la un curs la altul este clar vizibil.

Gama de cursuri IT – App & Web Development este disponibilă fizic la sediile Atelierele ILBAH din Cluj și București, însă acesta poate fi urmat și în variantă online live, accesibilă oriunde în lume, în funcție de necesitățile și preferințele fiecărui cursant. Detalii complete despre aceste cursuri puteți găsi și pe site-ul Atelierele ILBAH, accesând link-ul:  https://www.ateliereleilbah.ro/cursuri-din-categoria-it-app-web-development/

 

Comentarii

Continue Reading

Industria online

Pepsi a dat startul verii retro-cool prin campania Pepsi Retro Studio

Avatar

Published

on

            DDB România, în parteneriat cu agențiile OMD și Kubis, semnează cea mai nouă campanie Pepsi: Pepsi Retro Studio, cu focus pe o parte a ADN-ului de brand: celebrarea culturii pop și încurajarea individualității.

 

De altfel, brandul Pepsi a fost promotorul multor momente cheie în istoria entertainment-ului de-a lungul generațiilor, iar legătura cu industria muzicală este una de necontestat, prin parteneriate legendare cu pop icons și sprijinul oferit artiștilor up-and-coming, au adus brandul în mijlocul comunităților de oameni care iubesc distracția.

Într-o perioadă în care petrecerile și adunările cu prietenii sunt imposibile, DDB România a avut oportunitatea să apese din nou play. Și rewind. Alături de partenerii săi, în această campanie au găsit soluția ideală pentru a aduce oamenii din nou împreună: au mutat party-ul online, unde chiar și prin distanţare fizică, energia live, în real-time, rămâne intactă. Așa a început Pepsi Summer 2020.

Sufletul campaniei este Pepsi Retro Studio, o platformă cool care găzduiește momentele fun de ieri și de azi, cu mult Pepsi rece și hituri clasice românești, reinterpretate exclusiv pentru Pepsi de cei mai tari artiști ai momentului.

Petrecerea de vară a început cu reinterpretarea lui Smiley a melodiei celor de la Timpuri Noi, Adeline, a continuat cu Feli și Amintirile celor de la 3 Sud-Est, iar al treilea artist invitat este Mira, cu remake-ul ei surprinzător al faimoasei Dragostea din tei.

Startul se dă la Virgin Radio, iar atmosfera este întreținută de Andrei Niculae, care nu se sfiește să ia artiștii care îi trec pragul la întrebări și să le ofere ascultătorilor access all areas la o petrecere cu noi piese vechi  pe canalul de YouTube şi pagina de Facebook Pepsi Romania. În plus, au fost realizate și videoclipuri cu artiștii care au participat.

„Premisa campaniei izvorăște din tradiția comunicării Pepsi în România, construită pe deja clasicul „și ieri, și azi”. Şi nu e vorba doar despre legendarul gust Pepsi, prezent în România încă din 1966, ci și despre gusturile muzicale, artistice, de fashion sau umor ale tuturor generațiilor. Cei tineri, la fel ca și părinții lor odată, dansează pe piese fâșnețe, râd la glume bune, poartă haine extravagante, se joacă cu prietenii – ce-i drept, ieri la masa din sufragerie, azi pe consolă”, a declarat Iuliana Dragomir, Senior Brand Manager Pepsi.

Deși rezultatul pare ușor de atins, insight-urile din spatele proiectului îl înregistrează drept provocare. Dar o provocare de nerefuzat, sub deviza play at work. „Filmări pe bloc, pe stradă, drifturi, să înveți în real-time pe cineva să meargă pe role, să apreciezi corect măsurile unei compoziţii muzicale, să faci analize de target și lifestyle ca să estimezi dacă va prinde sau nu un anume beat – au fost experienţe noi care ne-au împins să ieșim din zona de confort și să explorăm teritoriul showbiz-ului și cum funcţionează el. Asta ne motivează. Să ai acea capacitate de a gândi on the spot, ideile salvatoare, ideile acelea pe care le ții minte și pe seama cărora te amuzi cu colegii. Ce campanie merge blană de la început până la final ? Dacă nu întâmpini dificultăți pe parcurs, care mai e provocarea ?” povestește Ștefan Vasilachi, Creative Director DDB România.

„Când am primit propunerile cu piesele care urmau să fie reinterpretate, am fost la fel de surprinși cum veți fi și voi când veți auzi pentru prima oară piesele. Pe parcurs, însă, am descoperit și noi povestea pe care o are fiecare artist cu piesa pe care a ales-o. La noi în agenție, timp de săptămâni bune, lumea a fredonat Adeline, Amintirile și celelalte piese pe care le veți auzi cu toții în curând”, spune Răzvan Meiroșu, Media Director OMD România.

Descoperă și tu vibe-ul retro-cool de vară cu primele 3 episoade din Pepsi Retro Studio și nu rata videoclipurile artiştilor, pe care oricum probabil le-ai văzut deja în Trending. Stay tuned pe platformele Pepsi România, there is more to come and enjoy.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0